Drømmer, NDO & ut av kroppenMJ er død... Eller?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Dagros

MJ er død... Eller?

Innlegg av Dagros »

Som dere alle vet, så er nå Michael Jackson bekreftet død 2 ganger. Først dlde han, grunnet "Cardial Arrest", som jeg ikke vet hva er, da ble han fraktet med helikopter for å obduseres. Også fant de nå liket av ham begravet i Neverland, som visstok hadde ligget begravet der i ca. 20 år. Om det første stemmer, er da han siste som døde, som kanskje allikevel ikke døde, en dårlig kopi med fin sangstemme. Så, jeg vet ikke hvilken av dem jeg skal tro på, men har en viss anelse om at han som ble fraktet med helikopter LEVER, og kun gjør dette for å skulle kunne trekke seg tilbake med æren i behold. Den døde de fant, kan jo ha vært en av MJ's brødre, det var jo Jackson 5 (!), noe som sier at de var 5 stykker. Som alle vet, har brødre nokså likt DNA, noe som kan resultere i at de kan forveksles. Ang. tennene vet jeg ikke, kanskje et sammentreff 8)

Så til drømmen jeg hadde i natt, jeg frika litt ut når jeg våkna, for den føltes så ekte, og jeg følte det ikke trengtes enorme kunnskaper for å tyde den. Den betydde vel dermed ikke noe spesielt, men den var vel mer for å fortelle meg noe. Jeg deler den med dere, siden dere vet hva slike drømmer betyr, så her er den, gjengitt slik jeg husker den:

Jeg og min mor satt på toppen av en bakke og så ne på et hus med store vinduer. Om det var noe der inne, vet jeg ikke. Vi så gjennom vinduene, men allikevel så vi ingenting, bare gulvet innforbi. Jeg satt i egne tanker, og plutselig så var mora mi der nede, og pekte på noe. Så kom noen folk, ambulansefolk ut av bygninga med ei båre med en likpose. Dette skulle vel da være MJ. Så løp jeg ned, da, og så liket hans, på båra. Da var plutselig likposen borte, han lå på båra, med et smil om munnen. De satte ham inn i bilen, og kjørt av gårde. Idet de lukka døra, kom fem menn til synes, alle i MJ-kledning, og en rar type hatter. De stod med ei slags tomhet i blikket, og så på at MJ ble fraktet bort. De bare stod der, gjorde ikke noe. Jeg bare observerte dette, og plutselig våkna jeg. Det var da jeg fikk en sterk følelse av at dette betydde noe mer enn det jeg kunne se der. Ingenting om liket i hagen, kun når de frakta MJ inn på ambulansen. Han hadde ei rød skjorte og et sort slips. Helt hvit i huden. Og en liten bart. Men stedet de frakta ham fra, var ikke stedet fra bildene, det var et helt annet sted. Kunne vært en garasje eller et sommerhus, iallfall et lite bygg uten flere bygg rundt. Det var lyst. Jeg følte de fem som stod og så på, kanskje hadde noe med dette å gjøre, men hva? Alle så ut som yngre utgaver av MJ, kanskje det skulle forestille MJ i forskjellige aldre i livet? Eller de fem brødrene?

Hva kan denne drømmen ha betydd, utover det jeg har beskrevet? Det føltes helt virkelig. Før jeg våkna, og et par minutter ETTER at jeg våkna, følte jeg ei slags stikking, som om en eller annen presset en finger hardt mot sida på halsen, mellom nakken og halsen, der. Det føltes også ekte, og det fortsatte etter at jeg våkna. Hva kan det ha vært?

Til slutt, er det noen måte jeg kan hente frem igjen den samme drømmen, og fullføre den, for å få se slutten? Eller er det kanskje meninga jeg ikke skal se slutten av den? Kan den drømmen ha betydd noe, siden jeg også fikk en sterk følelse av at noe ikke var som det skulle? Et eller annet var blitt endret på, men fik ikke helt tak i HVA det var. Før jeg fikk vite det, våkna jeg altså, og blir nå sittende og lure på hva det kan ha betydd 8)
Antall ord: 720

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: MJ er død... Eller?

Innlegg av ludoburgero »

AhA! :D Sånn undrings-drømmer... men de er jo fine?

Først av alt: Michael Jackson er vel forsåvidt død.
Jeg tror det lett dukker opp mange konspirasjonsteorier nå...
grunnene til dette er mange, blant annet:

1) Internet eksisterer og en kjempestor kjendis er brått død. Rykter, rykter!
2) Forvirring om han var død i utgangspunktet eller om det bare var rykter? (altså Internet...)
3) Iherdige fans som ikke vil innse det at han er død og fornekter det.
4) Det er et logisk argument at han på slutten var helt hvit, mens han i begynnelsen var svart.
5) Finnes flere lookalikes som ser veldig like (selv om vel svært få ser like jævlige ut..?)
6) En stor skandalekjendis (og karrierekjendis ved siden av da, Jekyll and Hyde) som har blitt profilert som en av verdens største pedofile popartister i massemediene i lengre tid er død... hvordan kan de lage et levebrød av dette? Husk når Diana døde... alt dreide seg om døden hennes i minst 8 år etterpå... Se og Hør hadde hatt noe å skrive hver gang i 40 år til om hun ikke hadde dødd - selvsagt er "en manns død en annens levebrød". Men så var det jo slik at nå hadde de uendelig mange spekulasjoner å gå etter...

For all del - det kan jo være at han ikke er død. Men jeg tror nok det.

Og det siste spørsmålet ditt:
JA, KLART DU KAN HENTE FREM DRØMMEN IGJEN!

Klarer du å mestre lucid drømming?
Finnes flere teknikker for dette. Du har mange gode guider på nettet. Tilogmed på Youtube finnes det gode tips og guider. Du kan visst også bruke brainwaves, noe jeg forsåvidt ville prøvd uten selv først og fremst. Da kan du jo velge det du vil drømme og ha kontroll på dem som du vil. Ingen dører vil nekte å la seg åpne da! Ikke minst er det kanskje også bra for å utvide bevisstheten din det å lære deg å drømme på en lucid måte ;)
Antall ord: 359
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Jo, undringsdrømmer er jo fine... Men man blir sittende så lenge etter man våkna, og lure på hva drømmen betydde :)

Jeg har ikke så mye erfaring med lucid-dreaming, men er interessert i å lære :)

Om det kan hjelpe meg å hent frem igjen akkurat DEN drømmen... Men jeg vil jo ikke styre drømmen selv, da blir det jo som dagdrømming, jeg vil gjerne hente frem igjen drømmen, og se hvordan den hadde endt "uten" min påvirkning... VET jo at det var jeg som drømte, så jeg "styrte" den, men hadde som sagt vært kult å få med meg slutten 8)

Også det faktum at det var en del elementer i drømmen jeg ikke ante hva kunne symbolisere, mens noe av det andre følte jeg at jeg hadde sett før, eller "følt" før, altså fått en slags fornemmelse av å ha sett før, eller drømt om før. Om jeg hadde drømt om det før, var det kanskje ei viderbygging på det, som da skulle kunne linkes til MJs død eller liv eller begge deler, noe jeg ikke aner, men sånn smått antar :)

I tillegg til det jeg har fortalt, så merket jeg, verd å merke etter at jeg våknet, siden jeg ikke var klar over det mens jeg drømte, at det var et par sanger som "spilte" i bakgrunnen, jeg kunne på en eller annen måte "høre" de sangene under drømmen, og det var ikke noen som spilte disse i dette tidsrommet. Dette var, tror jeg, etter det jeg kan huske, disse to sangene:

1. Michael Jackson - Man in the Mirror
Denne, tror jeg, symboliserer MJs kamp på vei mot det å bli voksen, og at han kanskje følte seg ung, men så en mann i speilet, altså, han ble voksen, og gradvis så han da en "Man in the Mirror", iallfall slik den er på overflaten. Går ikke dypere inn på det, men det var altså en av de to sangene :)

2. Michael Jackson - I'm Bad
Denne, tror jeg, symboliserer MJs opprør med et da kanskje "snill gutt"-stempel han hadde før han da kom med denne. Altså, han slo fast at "I'm Bad", noe som skulle si at han da ikke var redd for noe, og ikke var noen snill gutt/mann. Går ikke dypere inn på denne heller, men dette var altså den andre sangen, en av de to :)

Grunnen til at jeg kunne huske disse to sangene, aner jeg ikke. Kanskje de skulle bety noe spesielt, eller kanskje de betydde noe for MJ selv? Føltes iallfall når jeg våkna, som om jeg faktisk liker de to sangene. Jeg har faktisk begynt å like de sangene nå, etter at de påstå at han fastslått død... For andre gang (!) :)

Eller, han har jo noen bra sanger, og det er to av dem :D
Antall ord: 499

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 15:21
18

Innlegg av mrs.mystic »

Dagros skrev:Som dere alle vet, så er nå Michael Jackson bekreftet død 2 ganger. Først dlde han, grunnet "Cardial Arrest", som jeg ikke vet hva er, da ble han fraktet med helikopter for å obduseres. Også fant de nå liket av ham begravet i Neverland, som visstok hadde ligget begravet der i ca. 20 år. Om det første stemmer, er da han siste som døde, som kanskje allikevel ikke døde, en dårlig kopi med fin sangstemme. Så, jeg vet ikke hvilken av dem jeg skal tro på, men har en viss anelse om at han som ble fraktet med helikopter LEVER, og kun gjør dette for å skulle kunne trekke seg tilbake med æren i behold. Den døde de fant, kan jo ha vært en av MJ's brødre, det var jo Jackson 5 (!), noe som sier at de var 5 stykker. Som alle vet, har brødre nokså likt DNA, noe som kan resultere i at de kan forveksles. Ang. tennene vet jeg ikke, kanskje et sammentreff 8)

Så til drømmen jeg hadde i natt, jeg frika litt ut når jeg våkna, for den føltes så ekte, og jeg følte det ikke trengtes enorme kunnskaper for å tyde den. Den betydde vel dermed ikke noe spesielt, men den var vel mer for å fortelle meg noe. Jeg deler den med dere, siden dere vet hva slike drømmer betyr, så her er den, gjengitt slik jeg husker den:

Jeg og min mor satt på toppen av en bakke og så ne på et hus med store vinduer. Om det var noe der inne, vet jeg ikke. Vi så gjennom vinduene, men allikevel så vi ingenting, bare gulvet innforbi. Jeg satt i egne tanker, og plutselig så var mora mi der nede, og pekte på noe. Så kom noen folk, ambulansefolk ut av bygninga med ei båre med en likpose. Dette skulle vel da være MJ. Så løp jeg ned, da, og så liket hans, på båra. Da var plutselig likposen borte, han lå på båra, med et smil om munnen. De satte ham inn i bilen, og kjørt av gårde. Idet de lukka døra, kom fem menn til synes, alle i MJ-kledning, og en rar type hatter. De stod med ei slags tomhet i blikket, og så på at MJ ble fraktet bort. De bare stod der, gjorde ikke noe. Jeg bare observerte dette, og plutselig våkna jeg. Det var da jeg fikk en sterk følelse av at dette betydde noe mer enn det jeg kunne se der. Ingenting om liket i hagen, kun når de frakta MJ inn på ambulansen. Han hadde ei rød skjorte og et sort slips. Helt hvit i huden. Og en liten bart. Men stedet de frakta ham fra, var ikke stedet fra bildene, det var et helt annet sted. Kunne vært en garasje eller et sommerhus, iallfall et lite bygg uten flere bygg rundt. Det var lyst. Jeg følte de fem som stod og så på, kanskje hadde noe med dette å gjøre, men hva? Alle så ut som yngre utgaver av MJ, kanskje det skulle forestille MJ i forskjellige aldre i livet? Eller de fem brødrene?

Hva kan denne drømmen ha betydd, utover det jeg har beskrevet? Det føltes helt virkelig. Før jeg våkna, og et par minutter ETTER at jeg våkna, følte jeg ei slags stikking, som om en eller annen presset en finger hardt mot sida på halsen, mellom nakken og halsen, der. Det føltes også ekte, og det fortsatte etter at jeg våkna. Hva kan det ha vært?

Til slutt, er det noen måte jeg kan hente frem igjen den samme drømmen, og fullføre den, for å få se slutten? Eller er det kanskje meninga jeg ikke skal se slutten av den? Kan den drømmen ha betydd noe, siden jeg også fikk en sterk følelse av at noe ikke var som det skulle? Et eller annet var blitt endret på, men fik ikke helt tak i HVA det var. Før jeg fikk vite det, våkna jeg altså, og blir nå sittende og lure på hva det kan ha betydd 8)

Hei Dagros!!

Noen ganger drømmer vi vel det vi innerst inne ønsker og tenker!! Hadde jo vært flott hvis du sanndrømte, men tror ikke han hadde utsatt barna sine for noe slik!!
Antall ord: 757
Den som ler sist er treig......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Når kjente personer dør kommer det nesten alltid konspirasjonsteorier etterpå.

Hitler skulle jo ha flyktet i en ubåt som via Norge kom til Argentina i ukene etter krigen.

Elvis lever i allfall. Det er bare å se på alle dokumentarene på youtube.

Vi dør på ulike tidsrom alle. Det er ikke noe big deal ,og jeg tror nok at MJ har gjort sitt i denne verden.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ingvildbovass87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2009 16:34
15

Innlegg av ingvildbovass87 »

Jeg tror nok Michael Jackson er død. Fikk en underlig ro over meg da jeg leste i avisen at hjertet hans stoppet å slå. Utrolig trist, men endelig fikk mannen fred. Han har vel reist hjem :mozilla_innocent:
Jeg hadde også en drøm om han, noe jeg tror veeeldig mange har hatt di siste ukene. Når man er hardbarka MJ fan, og leser alt oppstyret i media, så er det vel ikke så rart at han dukker opp i drømmene også. Jeg drømte forresten at jeg døde og MJ kom i møte med meg i lyset, hehe. God drøm!
Antall ord: 104
Døden er ikke slutten, bare starten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Jeg begriper enda ikke hvorfor det er mer trist at MJ døde, enn at andre dør. Men død, det er han nok.
Antall ord: 25
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Astarte skrev:Jeg begriper enda ikke hvorfor det er mer trist at MJ døde, enn at andre dør. Men død, det er han nok.
Jupp, dau som ei sild.
Han er jo til og med drept. Bedøvd ihjel...
Antall ord: 42
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ingvildbovass87
Nybegynner
Nybegynner
15

Det er vel ikke mer trist at MJ døde enn at andre dør. Jeg har likt Michael Jackson så lenge jeg kan huske. Så da er det jo ikke så rart at det er trist. Er ganske vanlig å bli lei seg hvis noen man bryr seg om dør....... :roll:
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

mrs.mystic skrev:Hei Dagros!!

Noen ganger drømmer vi vel det vi innerst inne ønsker og tenker!! Hadde jo vært flott hvis du sanndrømte, men tror ikke han hadde utsatt barna sine for noe slik!!
Hei, Mrs. Mystic :salute:

Hehe, nei, barna hadde nok fått evige traumer om han plutselig stod på døra deres en dag :p

Men altså, jeg ver egentlig ikke noen stor MJ-fan, men han har NOEN blodig briljante sanger. Har begynt å høre mer på ham, etter at han døde, av en eller annen merkelig grunn. Innsett at han har en del bra sanger 8)

Er vel ikke tilfeldig at platesalget hans gikk opp etter at han ble erklært død? Han ville tjent fett på det, om han nå lever, altså hadde han fått inn en del penger, og kommet seg ut av den søla han stampa i ei stund. Men nå skal ikke jeg si noe om MJ's pengerproblemer, men leste et sted at han hadde brukt veldig mye penger på Neverland og andre dyre ting, så han var i deep shit den siste delen av livet. Og når nå platesalget gikk opp igjen, kanskje han da kommer seg ut av pengeproblemene (for en periode?)?

Avslutningsvis, at de fant ut at han ble bedøvet i hjel, kanskje det er NOK ET PR-STUNT? :bandit
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ingvildbovass87
Nybegynner
Nybegynner
15

Godt mulig det. Jeg tenker at Michael Jackson var virkelig the king of pop, men på privaten kan han jo ikke ha hatt det så bra. Mange operasjoner, tonnevis av penger, rettsaker osv. Tenk at han leide et kjøpesenter, satt inn sine egen folk som statister som handlet på kjøpesenteret. Slik at han kunne få vite hvordan det var å handle blant andre folk. :notworthy:
Så havner han i skikkelig pengetrøbbel, har planer om stor avslutningskonsert i London, hele 50 oppvisninger, helsa er skrall :idea: . Da passer det jo fint å dø :mozilla_surprised: Ja se det, da slipper familien uro seg for økonomien, de tjener faktisk på at MJ dør. Fint PR-stunt. Nesten så man kan kalle han martyr.
Lenge leve MJ, fantastisk artist som har en stor plass i hjertet mitt :mozilla_smile:
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links