Drømmer, NDO & ut av kroppenVirkningen av en drømmefanger

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Virkningen av en drømmefanger

Innlegg av Hecate »

BA. skrev:Jeg tror nok ikke at drømmefangeren er skyld i dette heller. Drømmefangeren har nok mest en psykisk virkning, og gjør neppe noe direkte med drømmene, men så lenge du forventer å drømme slik eller så, så gjør du nok også det. :)

Sov med en rose under puta, så får du nok bedre drømmer. :)
Selvfølgelig er det psykisk. Det er vel også derfor vi drømmer, hjernen "rydder opp" i psyken ved at vi bearbeider ting i drømme. Dessuten kan vi påvirke virkeligheten vår slik at drømmene går i oppfyllelse ved å gjøre alle de gale/rette (stryk det som ikke passer) tingene.

Sover du med roser under puta, BA? :laughing
Antall ord: 124
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det psykiske er ofte det viktigste.
Antall ord: 6
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Så lenge en vet at det kun er psykisk, hva er da vitsen med å bruke penger eller energi på å skaffe seg virkningsløst utstyr? Min rose, som jeg har under hodeputen, er kunnskapen om at jeg til en viss grad kan styre mine drømmer selv. Ved evt. mareritt våkner jeg og bestemmer meg heller for noe annet, triveligere, å drømme om.
Antall ord: 63
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Hva skjer med deg fysisk når du ser en film?
Å, du sier du ler eller griner? Er det ikke pga. psykiske reaksjoner eller følelser da?

Så hva om jeg kjøper en drømmefanger...
Jeg tror psykisk jeg får bedre drømmer av den. Si at det virker psykisk sett da.
Altså placebo. Og så våkner jeg med bedre humør og går ut og gjør verden blidere rundt meg.
Smil smitter. Før jeg vet ordet av det har jeg vært Supermann og reddet hele verden fra depresjon. Alle rundt meg er glade og fornøyde, alt er i perfekt harmoni!
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Må alt være så svart/hvit?? Om noen skulle velge å tro at det fantes liv etter døden f.eks...for å kunne takle faktumet at vi ikke vet hvordan det fungerer...er det da så ille? Hvis det faktisk hjelper på psyken?

Hvis noen føler at en drømmefanger skulle hjelpe på søvnen (selv om den ikke gjorde det)...er det da så farlig?
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Vermilion Oriol skrev:Må alt være så svart/hvit?? Om noen skulle velge å tro at det fantes liv etter døden f.eks...for å kunne takle faktumet at vi ikke vet hvordan det fungerer...er det da så ille? Hvis det faktisk hjelper på psyken?

Hvis noen føler at en drømmefanger skulle hjelpe på søvnen (selv om den ikke gjorde det)...er det da så farlig?
Skulle vi la vær å gå dypere inn i emner bare for å la de "stakkars" troende få ha illusjonene sine i fred?

Jeg ser ikke helt hva du vil frem til her?
Antall ord: 102
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Nei...jeg bare svarte på det B.A. sa. Han spør hva er vitsen...og jeg svarer. Om han syns det er meningsløst så er det jo greit nok det...men folk må få lov til å gjøre hva man vil. Hvis nå drømmefangeren har en psykisk virkning så kan man jo si at den på en måte virker. Så om folk da velger å kjøpe en eller å lage en..så ser jeg ikke hvorfor det skulle være et problem. Det virker jo som om enkelte har et problem med det. Forstår du meg nå?
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Nei, alt må kunne bevises for en skeptiker.
Det må kunne tas på og helst være hardt og piggete.
Hvis ikke er det "ikke håndfast", "ikke konkret" og "har ikke noe hold".

Tipper det er viktig å se muligheten til å være så kritisk og skeptisk, når det finnes så mange blindt troende. De kan jo stakkar bli skadet av å kjøpe en drømmefanger. Tenk hvis de kunne brukt pengene på mat heller, og så dør de av sult fordi de kjøpte den dumme drømmefangeren. Og hva om de har psykotiske mareritt som de burde oppsøke psykiater for? Da er det ikke vits med drømmefanger - da er de jo en tikkende bombe som før eller siden kan gå ut og drepe masse mennesker pga. disse marerittene. Da bør man helst oppsøke hjelp og bli medisinert slik at man helst glemmer drømmene sine. I det minste få Immovane fra legen, siden man ikke husker drømmene sine så godt da.

Anbefaler alle som har tenkt på drømmefanger om å oppsøke psykiater og begynne med Immovane!
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Vermilion Oriol skrev:Nei...jeg bare svarte på det B.A. sa. Han spør hva er vitsen...og jeg svarer. Om han syns det er meningsløst så er det jo greit nok det...men folk må få lov til å gjøre hva man vil. Hvis nå drømmefangeren har en psykisk virkning så kan man jo si at den på en måte virker. Så om folk da velger å kjøpe en eller å lage en..så ser jeg ikke hvorfor det skulle være et problem. Det virker jo som om enkelte har et problem med det. Forstår du meg nå?
For å følge dette poenget, så mener du det er greit å selge virkningsløse behandlinger, for så lenge man tror man blir bedre så er jo virkningen oppnådd?

Mener du det er greit å tviholde på overtro fremfor å tenke vitenskapelig på sakene?
Antall ord: 146
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

I dette tilfellet ja. Hvis man tror man blir bedre? Altså om folk liker å tro at den tingen gir dem bedre drømmer så ser jeg ingen fare med å la dem tro det. Jeg sier ikke at man skal sluke til seg alt mulig og tro helt og holdent på alt man kommer over. Men herlighet...noe så harmløst som dette? La nå folk få tro det...hvis det faktisk gjør at dem sover bedre om nettene.

Nei...men hvis tro hjelper folk gjennon situasjoner...så står ikke jeg der med pekefingeren. Ville du f.eks. fortalt en døende person som trodde at han eller hun kom til himmelen når tiden var inne, at det bare var bullshit og at det som ventet en var rett og slett likormer og fordervelse? At man ikke kom til å oppleve noe fordi alt ville bli svart? Noen ganger så lar man folk få holde på den troen når det faktisk er til hjelp for vedkommende. Jeg ser ikke på alt som en eneste stor misson der man skal strippe en naken for alt en tror på fulgt opp med harde fakta. Om noen sier at de tror på gud....så begynner jeg ikke å grille vedkommende (med mer eller mindre personen griller selv).
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Vermilion Oriol skrev:I dette tilfellet ja. Hvis man tror man blir bedre? Altså om folk liker å tro at den tingen gir dem bedre drømmer så ser jeg ingen fare med å la dem tro det. Jeg sier ikke at man skal sluke til seg alt mulig og tro helt og holdent på alt man kommer over. Men herlighet...noe så harmløst som dette? La nå folk få tro det...hvis det faktisk gjør at dem sover bedre om nettene.
Så i neste trinn tror de samme menneskene at denne virkningsløse behandlingen også hjelper mot kreft. De føler de blir bedre, og de tror absolutt at de blir bedre, men kreften sprer seg igjennom kroppen. Synes du dette også er helt i orden?
Nei...men hvis tro hjelper folk gjennon situasjoner...så står ikke jeg der med pekefingeren. Ville du f.eks. fortalt en døende person som trodde at han eller hun kom til himmelen når tiden var inne, at det bare var bullshit og at det som ventet en var rett og slett likormer og fordervelse? At man ikke kom til å oppleve noe fordi alt ville bli svart? Noen ganger så lar man folk få holde på den troen når det faktisk er til hjelp for vedkommende. Jeg ser ikke på alt som en eneste stor misson der man skal strippe en naken for alt en tror på fulgt opp med harde fakta. Om noen sier at de tror på gud....så begynner jeg ikke å grille vedkommende (med mer eller mindre personen griller selv).
Det er ikke slik at en alltid bør korrigere, men jeg ville heller ikke "trøstet" med påstander om at vedkommende kommer til himmelen, dersom en tredjepart (guden) ønsket det, eller blir sendt til helvete, dersom tredjeparten ønsker det istedet.

Nå tror jeg ikke alt blir svart heller. Det blir nok først hvitt, og deretter forsvinner bevisstheten, og samtidig bevissthet om lys eller mørke også.

En drømmefanger har ikke så dramatiske konsekvenser, men det går an å fortelle at den ikke virker, at man heller kan bestemme seg for hva slags drøm man vil ha om natta og spare seg for den utgiften.
Antall ord: 372
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2005 15:50
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Innlegg av eile-joha »

Da jeg kjøpte drømmefanger til min far i sommer, fikk jeg beskjed at den alltid skulle henge til venstre for der personen sover..

Godt å høre flere tips her ang drømmefanger. F.eks ang. lufting ved fullmåne..

Superdupert..
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

BA. skrev:Så i neste trinn tror de samme menneskene at denne virkningsløse behandlingen også hjelper mot kreft. De føler de blir bedre, og de tror absolutt at de blir bedre, men kreften sprer seg igjennom kroppen. Synes du dette også er helt i orden?
Nei det gjør jeg ikke. Litt det jeg prøvde å si i sted var at det måtte nå gå an å la folk tro det de vil når det gjaldt mindre harmløse ting. I alle fall i min bok. Nå ville jeg heller ikke synes at det var greit å la en kvinne som ikke kunne få barn...likevel la henne tro at hun kunne det. Du drar det litt utover nå. Hvorfor er det så stort problem for deg at folk tyr til litt "overtro" i hverdagen? Det gjør det jo litt mer interessant å leve i blant. I stedet for å gå rundt vite at man mest sannsynlig får en meget deprimerende slutt på livet. At man ender opp seks fot under og råtner vekk til kun skjelett i løpet av ti år og that's it. Det er noe fint med tanken om å kunne f.eks. bli gjenforent med familie og andre nære når man når slutten. Om det ikke skjer..vel det er jo trist...men da har man jo i alle fall hatt den troen som igjen har kanskje gjort det lettere for en å takle den harde realiteten.

Det er ikke slik at en alltid bør korrigere, men jeg ville heller ikke "trøstet" med påstander om at vedkommende kommer til himmelen, dersom en tredjepart (guden) ønsket det, eller blir sendt til helvete, dersom tredjeparten ønsker det istedet.
Vel, jeg vet ikke helt hva jeg skal svare her. I så fall så blir det trist for den troende som ligger på dødsleiet med deg på siden. Beklager å si det, men er du så kald altså?
Nå tror jeg ikke alt blir svart heller. Det blir nok først hvitt, og deretter forsvinner bevisstheten, og samtidig bevissthet om lys eller mørke også.
Ok. Nå sa ikke jeg at du trodde at alt ble svart. Så med andre ord...det blir feil å si at alt blir svart?
En drømmefanger har ikke så dramatiske konsekvenser, men det går an å fortelle at den ikke virker, at man heller kan bestemme seg for hva slags drøm man vil ha om natta og spare seg for den utgiften.

Ja, men det går an å la være også. Folk gjør som de vil. Hvordan er du med unger egentlig? Er du imot at dem skal kunne tro på julenissen og alt det andreogså da eller?
Antall ord: 456

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Unger som tror på julenissen har psykiske problemer, det vet vi jo alle.
De må tvangsinnlegges. Rett skal være rett.

Uansett, når det gjelder drømmefangere... jeg var sammen med ei for godt og vel 8 år siden nå... (hjelp, tiden flyr, panikk, osv.) Og hun ønsket seg en drømmefanger.
I den tiden avtjente jeg verneplikten og var i den forbindelse innom Scorpius i Tromsø for å kjøpe en til henne. Den hang hun opp ovenfor senga si, og jeg tror egentlig hun sov godt.
Vet ikke om det kan ha noe med drømmefangeren å gjøre, men i huset til hun det gjelder spøkte det jo flere ganger. En av episodene har jeg fortalt om her tidligere, sikkert i et av de første innleggene jeg har skrevet her... og så har jeg vel repetert historien også noen ganger.

Nå vet jeg ikke om det er sammenheng mellom åndelig aktivitet og drømmefangere,
men det kan vel gjerne hende..? Hva tror dere andre?
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

ludoburgero skrev:Nå vet jeg ikke om det er sammenheng mellom åndelig aktivitet og drømmefangere,
men det kan vel gjerne hende..? Hva tror dere andre?

Jeg har også opplevd at drømmefanger har hjulpet til bedere søvn i hus hvor det spøker.
Jeg kan ikke si at det hadde med tro og gjøre heller for den personen jeg opplevde dette med er forliten til og vite hva tro er.
denne personen sov som en stein når drømmefangeren var på soverommet og vi hadde våkenatt de gangen den var ute til lufting.

så hvorfor kan ikke den virke på ånder også. Idianerne trodde jo at ånder kunne bruke drømmene våre til og komunisere med osss også.
Antall ord: 124
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links