Drømmer, NDO & ut av kroppenDommedag - hvordan er dine drømmer om verdens undergang?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

steffen300
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mai 2009 18:01
15
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: Nordland

Re: Dommedag - hvordan er dine drømmer om verdens undergang?

Innlegg av steffen300 »

ludoburgero skrev: at de var mer kalde, mer kyniske og ikke hadde samme type følelser.
neida, du har bare drømt om meg.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Sep 2004 20:01
20
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Regn »

Jeg drømmer om enorme katastrofer/slutten på samfunnet slik vi ser det i dag hele tiden.
Som i natt for eksempel, da drømte jeg at noen hadde satt ut en gift/et virus av noe slag som smittet alle dyrene på jorden(spesielt store ville dyr), slik at de angrep mennesker og utryddet hele menneskeheten. De onde menneskene som gjorde dette fikk også kontroll over dyrene. Til slutt var det bare meg igjen som hadde klart å flykte. Men også jeg måtte gi opp til slutt, og ble spist opp av en klin gæren okse.

:/ Så det var litt kjipt... hehee

Men ellers har jeg mange drømmer om at myndighetenes skjulerier og sanne vesen ser dagens lys, særlig i forbindelse med en global katastrofe. (Ja, jeg har lest endel om 2012) ;)
Om planeter og ildregn, romvesener som både er snille og slemme, tvangs"vaksinering", og lignende.

Synes det er spennende å drømme sånne drømmer:)
Antall ord: 162
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Sist jeg drømte om verdens undergang var vel for 4-5 dager siden.
Noterte det aldri ned, men drømte en følelse av oppgitthet,
at jeg bare overga meg og lot meg "go with the flow"...

Det viktigste for meg var å komme meg hjem til familien for å tilbringe
våre siste timer sammen. Det virket ikke ut som så mange andre enn meg
var klar over at verden var i ferd med å gå under, men jeg satt på bussen
og la merke til de skremte fjesene til noen... så jeg var ikke helt alene heller.
Antall ord: 97
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bflies
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jun 2009 02:19
15

Innlegg av bflies »

Uff! blir helt skremt jeg.
Hvorfor kan ikke vi leve på en fredelig planet uten å måtte tenke på krig,sult, jordens undergang og andre problemer.
Tenk så deilig jorden hadde vert uten bekymringer :)
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Hm, da hadde vi ikke vært herdet for noenting den dagen det plutselig dukket opp en bekymring.

Æsj, hadde en ekkel drøm for et par år siden. Husker at jeg ikke turte å sove resten av natten. Var plutselig kjemperedd for at jeg skulle vært sanndrømt på noen måte. Men det tror jeg heldigvis ikke:) Drømte dog ikke direkte om dommedag, men ekkelt var det LELL.:P

Drømte at det var en krig som hadde kommet fullstendig ut av kontroll, og vi (jeg og noen jeg ikke husker hvem var, men jeg tror ikke jeg kjente de) flyktet for livet for å unnslippe fienden og bombingen. Hver gang vi kom på toppen av en åskam og løp nedover siden på den, støtte vi bare på en ny, helt lik åskam. Det gjentok seg vel en seks ganger eller noe. Plutselig flyktet vi ikke lenger, men hadde blitt dratt med opp på taket av en høyblokk, og med ett fikk drømmen et dust, blekt, gammeldags fargeslør over seg (som i en film). Fienden stod omkring et hull i taket, en slags sjakt ned i blokken som var mange meter dyp. Jeg husker at de slapp barnevogner med hylende spedbarn i, ned i sjakten og lot de falle til de traff bunnen mens de stod og lo. Barbarisk.

Neste jeg husker var at noen tok meg med til et hus. Jeg gikk inn i huset, og det var mitt eget, men det var helt forandret. Det inneholdt ingenting, veggene var helt hvite og alle rommene fullstendig tomme. Hele stemningen var fremmed og ekkel, og en dame viste meg rundt i huset, som om jeg var på visning og hun ventet at jeg skulle kjøpe det. Men så snudde hun seg og så på meg og hun forandret seg foran øynene på meg. Vanskelig å beskrive, men følte at jeg var blitt grundig lurt, at hun var en av fienden og ville holde meg fanget her. Så klikket hun, hun begynte å frese (bokstavelig talt), men på en eller annen måte som jeg ikke husker, kom jeg meg ut av huset igjen, og nå løp jeg mot ”følgesvennene” mine som stod på toppen av en åskam, og jeg kom opp på baksiden av den. Jeg tror jeg bestemte meg for å våkne da, og klarte det.
Jeg flirer av det nå, for det høres ut som om jeg tar sånn på vei, men det er bare det at mens det pågår, så er det som om det er helt virkelig. Jeg tenkte aldri ”dette drømmer jeg” før jeg klarte å våkne, og jeg husker den ekle følelsen jeg hadde under hele drømmen, den knuten i magen..

Okei, nå har jeg lest igjennom innlegget mitt og innser at det virker som om jeg friker ut. Men andre får bare tro hva de vil, hehe..
Antall ord: 491

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maria89
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Sep 2008 22:28
16
Kjønn (valgfri): gjett...
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Maria89 »

For noen år tilbake drømte jeg at det var en stor forsamling på barneskolen på dette tettstedet (der jeg vokste opp). På en måte minnet det om 17 mai. da vi alltid pleier å møtes der for lek, is og morro.

Men i drømmen var det langt fra 17 mai... Alle var redde og holdt rundt sine kjære, også plutselig delte jorden seg og typisk nok havnet min daværenende samboer og jeg på en side og min familie på den andre. Jeg tror jeg våknet etterpå, kan i allefall ikke huske noe mer enn dette...

Og det er vel nå jeg tilføyer at jeg året etter måtte ''velge'' mellom familien min og typen, og jeg valgte typen dum som jeg var... Skulle absolutt kommet meg over til andre siden av den ''sprekken''... :mozilla_tongue:
Antall ord: 140
Maria..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acespace
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Aug 2007 19:46
17
Kjønn (valgfri): kar
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av acespace »

Det kommer snart en film kalt ''2012'' Den MÅ jeg se for jeg er litt interressert i sånne ting. Mine drømmer om verdens undergang er basert på en eneste drøm. Den handla om at nyhetsoppleseren ba oss finne nærmeste tilfluktsrom og ta med de viktigste tinga. (av en eller annen merkelig grunn tok jeg med gitarn min haha) Det som skjedde videre var at sola ble helt borte og det var natta i flere dager. Så begynte oksygenet å ta slutt, det var vanskelig å puste osv. Så begynte folk å dø. Deretter ble det utrolig varmt og alt brant opp.

Det er det jeg tror er den mest sannsynlige slutten på vår verden. Finnes det noen andre der ute?? Det tror jeg...En verden som denne med annerledes historie...annerledes språk...Annerledes hus,oppfinnelser, kriger osv men kanskje fortsatt samme mennesker mange mange lysår unna. En verden som lurer på de samme spørsmålene som vi...
Antall ord: 162
God gave rock 'n' roll to YOU

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Jeg vet bare at de siste drømmene jeg har hatt om Dommedag handler om det samme
som de ofte har gjort. Det er ting som skjer i solsystemet vårt som utløser enden på
alt liv som vi kjenner det her på jorden. Dette går igjen og igjen.

Forskjellen er at de siste drømmene har jeg gått med en mer oppgitt og tafatt følelse,
jeg har på en måte mer eller mindre godkjent at det er dommedag.
Før var jeg grepen av panikk og forsøkte å redde alle rundt meg, i det siste har jeg
vært kynisk og ikke engang informert min egen familie for å ikke oppskake dem.
Jeg har tenkt at det uunngåelige ikke kan gjøres noe med uansett, så det er viktigere
å vise kjærlighet og omsorg for de jeg er glad i mens vi fremdeles er her.

Det gjør kanskje noe med meg som person å drømme det sånt?
Eller kanskje det går begge veier, at jeg begynner å forandre meg og derfor
drømmer det med den opplevelsen av situasjonen også?

Selv mener jeg at det er flere sanger som kan antyde og hinte til verdens undergang,
og bare et par jeg kan nevne i farten er teksten på disse to kjente sangene:
Imogen Heap - Hide and Seek
Linkin Park - Shadow of the Day

Det er bare tanker jeg har gjort opp rundt dette.
Sist gang jeg hadde mareritt dreide det seg om langt mer jordnære ting enn
dommedag... men det var ville tilstander, det var utbrutt krig i Norge, og det
var fullt av terrorister rundt oss. De forsøkte å skyte den lille nevøen min, og
det gjorde meg forferdelig vondt... jeg hadde søkt tilflukt i et "fredet hus" rett
ved sykehuset. Det var faktisk den gamle Legevakten i Stavanger... den var i
en liten brakke før. Og denne brakken var plutselig tilbake, som hentet inn fra
fortiden. Jeg kastet meg over nevøen min da det kom en mann og skøyt inn
vinduet. Da ble jeg skutt i hodet og merket sakte men sikkert at jeg holdt på
å visne vekk fra bevisstheten... men jeg strevet for å holde meg i live, for det
var ingen andre som kunne ta vare på nevøen min, og da ville han også omsider
blitt tatt av dage... det var en grusom drøm... lenge siden jeg har drømt noe
så forferdelig... :(
Antall ord: 412

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg tror nok de fleste av slike drømmer kommer av 2 hovedgrunner :

- Mennesket frykter at livet skal ta slutt på en eller annen måte, og får derfor mareritt om slike "hendelser" - dvs i drømme.

- Det er nok av krig, elendighet, nød, sult, og annen f...skap som skjer ute i verden, som vi får rett i trynet hver dag via nyheter på tv, aviser, og artikler i ukeblader.

Alle ""josefine sulter" og "pedro må ha medisin" - reklamene som veldedige organisasjoner - som er psykologisk laget, slik at du SKAL FÅ DÅRLIG SAMVITTIGHET - er også med å lage slike tanker.

Husk de fleste drømmer er ikke visjoner fra fremtiden, men heller hva du opplever i hverdagen.
Og er det ting man undertrykker ( som krig, nød, og "tiggerannonsering" på tv ), så vil dette lett komme frem i drømmer om natten.

Jeg tror nok at endel får ekle drømmer av slike annonseringer og media's fokus på detaljer fra katastrofer og krig, selv om man er voksen. Barn får det enda mer...

Faktisk tror jeg at media og annonsering ( tigging ) til tider medfører psykiske problemer hos enkelte, nettopp på grunn av alle de psykologiske metodene man bruker for å suge penger av folk.

A
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Faktisk tror jeg at media og annonsering ( tigging ) til tider medfører psykiske problemer hos enkelte, nettopp på grunn av alle de psykologiske metodene man bruker for å suge penger av folk.
Jeg tror media er med på å hause opp enhver stemning som er å føle.

F.eks. Finanskrisen.. Media hadde en meget sterk innvirkning på meg, (og sikkert flere med.)
Hadde det IKKE vært for medias bidrag til å forsterke finanskrisen, hadde jeg den dag i dag kjørt rundt i en ny Volvo V70 eller S 60, men takket være medias skremselspropoganda, så turte jeg ikke å ta kjansen på å betjene et billån, på 400-500.000 penger.
Bestemte meg heller for å tøffe rundt med V40'ien min i et par år til, så denne krisa har rukket å stabilisere seg..
Antall ord: 133
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Vi skulle hatt det reklamefritt, slik som på Cuba.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

...og vi skulle hatt strenge krav til seriøs journalistikk og retningslinjene
de burde gå etter for å være informative ovenfor befolkningen og gjøre
deres opprinnelige plikt som et opplysende organ - slik de er ment for å være!

Spekulative "nyheter" og diverse graps om kjendiser, bare drittkasting og
totalt umodent stoff er det jeg ser i dagens aviser. Og sånt har det vært lenge.

Jeg er faktisk sint over det der.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

--
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ingvildbovass87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2009 16:34
15
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ingvildbovass87 »

Jeg drømmer at jeg er i år 2011, og jeg finner stadig klarere tegn på noe grusomt skal skje i år 2012. jeg våkner midt på natta, med et "AHA, dette må jeg huske"!! så sovner jeg igjen, og husker svært lite om morgenen. Hva disse tegnene går ut på, det kan jeg ikke si noe om, husker ingenting. Derfor tror jeg nok hele drømmen bare var tull, hjernen som spinner opp frykt og uro, basert på alt maset man leser om.
Hadde det vært noe viktig i drømmen, så hadde jeg nok husket det! :mozilla_smile:
Antall ord: 104
Døden er ikke slutten, bare starten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Legg blyant og papir ved senga, og skriv opp . . før du sovner igjen ;)

DA kan du se neste morgen hva du har notert ;)
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links