Jeg hadde en merkelig drøm i natt. Den begynte med at jeg følte intens redsel, frykt for noe. Så så jeg små "klipp" fra vann-slottet fra et Zelda-spill, også var jeg plutselig opp i en lokal stall, hvor jeg gikk rundt inni stallen, også SÅ jeg tingen
Faktisk, så så jeg det som skapte redselen, noe som ikke lar seg beskrive, annet enn at det var brunt med tynne bein, og røde, glødende øyne og noe sånt. Dette skapte en utrolig sterk følelse av frykt, som jeg hadde når jeg våkna også. Ja, og den gjemte seg i mørket
Hver gang jeg så det, var det i mørket. Aldri i lyset. For hvert skritt jeg tok rundt i stallen, ble redselen sterkere og sterkere, til jeg ikke tålte det mer, og våkna. Dette var nok en sterk drøm, som jeg kanskje tror kan bety mer enn det som akkurat ligger på overflaten
Så, hva mener dere?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Helt crazy opplevelse
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Helt crazy opplevelse
Sist redigert av Dagros på 22 Jul 2009 18:04, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 171
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2008 14:45
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Re: Helt jævla crazy opplevelse
Det va nok ein demon
Antall ord: 5
Når du innser at det aldri kan bli som det har vært,
kommer du deg videre i livet
kommer du deg videre i livet
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Jeg mener det var et helt vanlig mareritt.Dagros skrev: Så, hva mener dere?
Tenk igjennom alt som eksisterer av skrømt og mønstre i underholdningsindustrien, og at disse selvsagt er produkter av fantasien til konseptkunstnerne - hvorfor skulle ditt fantasifoster ha noen større betydning enn disse?
Antall ord: 48
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Det er mulig banninga di tiltrekker seg uønskede elementer
Neida, jeg syns det kan høres ut som et mareritt. Noen ganger føles de veldig virkelige, og det er ikke koselig for de som ikke liker mareritt.
Neida, jeg syns det kan høres ut som et mareritt. Noen ganger føles de veldig virkelige, og det er ikke koselig for de som ikke liker mareritt.
Antall ord: 39
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Har du spilt mye Zelda-spill før i tida Dagros?
Når en drømmer så er det visst vanlig at de blir basert på underliggende minner fra underbevisstheten. Har hatt liknende drømmer selv, basert på minner.
Når en drømmer så er det visst vanlig at de blir basert på underliggende minner fra underbevisstheten. Har hatt liknende drømmer selv, basert på minner.
Antall ord: 39
Hide post links |
Re: Helt crazy opplevelse
Kimbara skrev:
Tenk igjennom alt som eksisterer av skrømt og mønstre i underholdningsindustrien, og at disse selvsagt er produkter av fantasien til konseptkunstnerne - hvorfor skulle ditt fantasifoster ha noen større betydning enn disse?
Jeg mener, jeg tviler på at disse fostrene som kommer frem på filmer og i bøker og slikt også, har kommet frem i drømmer. De er produkter av regissørenes fantasi, fantasi de bruker i våken tilstand. Tenker ut noe, og prøver å tegne det ned. Slik er det ikke med drømmer. Det er i utgangspunktet tanker som kommer til deg uten at du vil det selv. Altså, monstre på TV og monstre i mararitt er ikke det samme
Jeg mener også at mareritt kommer til folk uten at de velger det selv. Kanskje er det resultater av daglige inntrykk og idèer som skaper monstrene i drømme, men jeg vil ikke si det går an å sammenlikne det, på noen som helst måte, med de monstrene, som, som sagt, finnes på Blu-ray og DVD
Moonstone skrev:
Ja
Jeg mener, jeg tviler på at disse fostrene som kommer frem på filmer og i bøker og slikt også, har kommet frem i drømmer. De er produkter av regissørenes fantasi, fantasi de bruker i våken tilstand. Tenker ut noe, og prøver å tegne det ned. Slik er det ikke med drømmer. Det er i utgangspunktet tanker som kommer til deg uten at du vil det selv. Altså, monstre på TV og monstre i mararitt er ikke det samme
Jeg mener også at mareritt kommer til folk uten at de velger det selv. Kanskje er det resultater av daglige inntrykk og idèer som skaper monstrene i drømme, men jeg vil ikke si det går an å sammenlikne det, på noen som helst måte, med de monstrene, som, som sagt, finnes på Blu-ray og DVD
Moonstone skrev:
Ja
Antall ord: 192
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Like fullt er det de samme mekanismene som er i sving. Om du bevisst velger å pønske ut et fantasifoster, eller om hjernen din gjør det når du sover, er i bunn og grunn likegyldig.Dagros skrev: Jeg mener, jeg tviler på at disse fostrene som kommer frem på filmer og i bøker og slikt også, har kommet frem i drømmer. De er produkter av regissørenes fantasi, fantasi de bruker i våken tilstand. Tenker ut noe, og prøver å tegne det ned. Slik er det ikke med drømmer. Det er i utgangspunktet tanker som kommer til deg uten at du vil det selv.
Jo, nettopp fordi det er fantasi. Alt du kan tenke, forestille deg, drømme, osv, er produkter av din hjerne.Jeg mener også at mareritt kommer til folk uten at de velger det selv. Kanskje er det resultater av daglige inntrykk og idèer som skaper monstrene i drømme, men jeg vil ikke si det går an å sammenlikne det, på noen som helst måte, med de monstrene, som, som sagt, finnes på Blu-ray og DVD
Antall ord: 189
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
Du får holde deg til de våte drømmene dine som vanlig, dagny
Antall ord: 15
Hide post links |
HahahaSol@ngelica skrev:Du får holde deg til de våte drømmene dine som vanlig, dagny
Neeia, men... Enkelte mareritt, slik som det jeg hadde der, føles som mer enn kun et mareritt, nesten som en slags del av livet som jeg ikke er klar over jeg har levd, eller noe slikt, kanskje fra et tidligere liv... Hvem vet hva som eksisterte for 5 mill. år siden?
Uansett, de gir en "the Creeps", man får litt sånn panikk og kaldsvetter, men et par timer etter man har våkna, er heldigvis de verste "sanseinntrykkene" fra marerittet over. Altså, det finnes vel to typer drømmer; drømmer og mareritt
Og de gir forskjellige inntrykk. En drøm kan gi en GOD følelse, og et maritt kan gi en VOND, EKKEL, KVALM følelse. Er vel kun grove trekk, men jeg for min del har liten tro på at våken fantasi og sovende fantasi er det samme...
Altså, når man er våken, VELGER man, det har overhodet ingenting med UNDERBEVISSTHEN å gjøre. Og når man sover, slik jeg har skjønt det, er det faktisk UNDERBEVISSTHETEN som sender opp følelser og ideer og sanseinntrykk osv., ergo to forskjellige måter å tenke på, som begge resulterer i det samme, men som ikke har samme "motor"
Våken tenkning henter stoff fra personens egen evne til å tenke ut ting, og evt. skape monstere og slikt. Når man sover, har man stoff fra andre kilder, da UNDERBEVISSTHETEN og andre ting. Definerer ikke "andre ting", fordi jeg ikke vet hva det er. Men altså IKKE det samme som når man er våken
Antall ord: 282
Hide post links |