Fakta, teori & skepsis ⇒ "Planet X"
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jun 2009 02:19
- 15
Re: "Planet X"
"Amfelia" sa: I filmen om Nibiru2 blir det sagt at planeten ville kunne sees
fra 15.mai 09, det er jo ikke lenge til....
skal bli spennende å se\høre.
Man vet jo aldri!
Er det noen som har sett den?
det er kanskje den miracle star, som "alle" prater om? det er jo ikke en stjerne, men en planet. De kaller den miracle star pga at når jesus skulle bli fødd, så så de akkurat en sånn "stjerne", og da skulle jorden begynne på en ny era, eller hva det heter. sorry! er ikke så god på å ordlegge meg:P!
Men da kan det jo være denne magic star, som er planeten vi ser på himmelen da.
hva tror dere?
fra 15.mai 09, det er jo ikke lenge til....
skal bli spennende å se\høre.
Man vet jo aldri!
Er det noen som har sett den?
det er kanskje den miracle star, som "alle" prater om? det er jo ikke en stjerne, men en planet. De kaller den miracle star pga at når jesus skulle bli fødd, så så de akkurat en sånn "stjerne", og da skulle jorden begynne på en ny era, eller hva det heter. sorry! er ikke så god på å ordlegge meg:P!
Men da kan det jo være denne magic star, som er planeten vi ser på himmelen da.
hva tror dere?
Antall ord: 125
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
BY THE WAY : stjernen har blitt sett over hele norge, det er rapportert fra oslo, sverige, og mange andre plasser på jorda. det kan jo være niburu da.
søk på magic star (tror jeg det hette) på youtube, så kan dere se.
søk på magic star (tror jeg det hette) på youtube, så kan dere se.
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
nei nå tuller jeg dere!!! søkte nettopp på youtube etter magic star, og jeg fant rett og slett ingenting:P! det må være et annet søkeord på det! noen som vet?
Og når jeg sa i innlegget over at den er blitt sett i hele norge, så mente jeg over store deler av hele verden.
beklager! jeg er trøtt og jeg burde lagt meg for lenge siden!:P
Og når jeg sa i innlegget over at den er blitt sett i hele norge, så mente jeg over store deler av hele verden.
beklager! jeg er trøtt og jeg burde lagt meg for lenge siden!:P
Antall ord: 73
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
LOL faen. HER ER JEG IGJEN DERE!:p jeg skriver om både miracle star og magic star, jeg søkte på magic star på youtube, noe som er feil, søk på miracle star!!!!!
NÅ legger jeg meg, og satser på at jeg er klar i hodet i morgen tidlig!
Beklager for alle de feilinformerte innleggene mine
Natta !
NÅ legger jeg meg, og satser på at jeg er klar i hodet i morgen tidlig!
Beklager for alle de feilinformerte innleggene mine
Natta !
Antall ord: 59
Hide post links |
Jeg såg aldri noe den 15 jeg. Bor såpass i høyden at man lett kunne ha sett noe om det var noe å se. Så nei nok en grunn til å tenke at alt dette planet x og niburu greiene bare er BS!
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Mai 2008 15:09
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Det besyndelige er ikke at NASA ikke deler alt de vet. Det ville jo ikke vært en bombe. Det trenger ikke engang være en konspirasjons-teori for at noe slikt skulle skje. NASA er en stor orgaisasjon med ganske mange prosjekter. For eksemepel så skulle det utvikles et dataprogram i NASA. De lagde noen mål om å lage et program. Planen lå fortsatt i arkivene da programmet hadde eksistert i mange år som gratis åpen kildekode. Jeg tror dette handler om utviklingen av MESA-biblioteket for OpenGL.
Jeg velger å angripe dette på en helt annen måte. Forskere konkurrer jo. For eksempel så ga Darwin ut Artenes Oprinnelse på tross av hvor mye oppstyr den kom til å skape. Grunnen? Jo, at ikke en konkurrent skulle komme han i forkjøpet. Dette, og det antall hobby-astronomer som konkurrerer om å tracke himmel-legemer får meg til å tro at noen sannheter vil ikke kunne stoppes. Rett og slett på grunn av at folk vil ha æren for oppdagelser.
Det skal imidlertid sies at mange av gjenstandene som har passert jorden har blitt observert ikke lenge før de passerte. Det er også snakk om mange objekter. Så det kan godt være at himmel-legemer ikke vil oppdages. Så det kan godt komme snublende en planet-x. Klassifiseringen av planeter er litt vag når man tenker over det. Bare se på stakkars Pluto....
Jeg tror ikke så mye på konspirasjoner. Jeg tror mer på uoversiktelighet og rot. Det er mitt syn på menneskeheten.
Jeg velger å angripe dette på en helt annen måte. Forskere konkurrer jo. For eksempel så ga Darwin ut Artenes Oprinnelse på tross av hvor mye oppstyr den kom til å skape. Grunnen? Jo, at ikke en konkurrent skulle komme han i forkjøpet. Dette, og det antall hobby-astronomer som konkurrerer om å tracke himmel-legemer får meg til å tro at noen sannheter vil ikke kunne stoppes. Rett og slett på grunn av at folk vil ha æren for oppdagelser.
Det skal imidlertid sies at mange av gjenstandene som har passert jorden har blitt observert ikke lenge før de passerte. Det er også snakk om mange objekter. Så det kan godt være at himmel-legemer ikke vil oppdages. Så det kan godt komme snublende en planet-x. Klassifiseringen av planeter er litt vag når man tenker over det. Bare se på stakkars Pluto....
Jeg tror ikke så mye på konspirasjoner. Jeg tror mer på uoversiktelighet og rot. Det er mitt syn på menneskeheten.
Antall ord: 255
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Konspirasjonsteorier er en logisk konsekvens når den største mengden av nyheter man blir servert fra mediene bare er søppel og spekulativt sensasjonsjag, samt kjendisskandaler.Loddfavne skrev:Jeg tror ikke så mye på konspirasjoner. Jeg tror mer på uoversiktelighet og rot. Det er mitt syn på menneskeheten.
Det ender opp med at ingen kan stole på nyhetene. Ingen tar dem jo seriøst likevel.
Når ingen stoler på hverandre, så begynner de å lete etter ting som kan bekrefte deres "sannheter" og historier. Så hauser de opp hverandre, og så er de etterhvert blitt like spekulative selv. Det er synd, men sånn er det i 2009. Noe er fryktelig galt.
På den annen side finnes det helt reelle konspirasjoner også. Ikke alt må ut i offentligheten. For eksempel så holdes det skjult for oss at Forsvaret i forskjellige land (spesielt USA?) har utviklet teknologi som vi først får vite om 20-30 år seinere. Trådløst nettverk var allerede utviklet på 1970-tallet, men det visste ingen om i den tiden, bare for å ta ett eksempel.
Antall ord: 182
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Antall ord: 0
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
Jeg kan foreslå Penn & Teller - Bullshit sesong 7 (siste) og episode 4, for en komisk undersøkelse av Planet X og 2012-myten generelt.
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
har sett den selv nå...ligger ganske lavt i horrisonten (under stjærnehimmelen). oppdaget den såpall sent på kvelden at mars/venus var utelukket (klokken var 0100 på natten)
Antall ord: 30
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
1: Det er ingen planet eller gigantisk asteroide eller komet med kollisjonskurs mot jorden nå, eller i 2012.
Nei, du kan ikke se noen "planet" på vei mot jorden, hverken fra australia eller norge. Hvis du har funnet det på nett, så er det enten juks, i paintshop pro eller vide redigering, eller så er det bare en helt vanlig stjerne eller planet.
Hadde denne planeten vært på vei hit nå, så hadde vi sett det, enten med infrarødt spektrometer eller hva det nå heter, eller vanlig stjernekikkert, og det hadde mest sannsynlig vært et lite kaos her på jorden nå.
( den dere ser lavt i horisonten er en av våre egne planeter i solsystemet.. Tror kanskje det er jupiter? Eller mars? jeg vet ikke.. en av dem iallefall
2: Myten om "the end of the world" og "Planet X" er skapt av han derre zitchin luringen, også har det bare spredd seg helt villt på nettet.
3: Vi lever etter den Gregorianske kalenderen, ikke den som maya folket hadde. Vår kalender har blitt endret en god del på 2000 år, med tanke på høytid og ferietid osv osv osv..Så året 2012 ifht den maya folket brukte, blir også fullstendig feil.
Og har dessuten ingenting med "the end of the world" å gjøre. Kun at kalenderen stopper opp. Det er det man vet. I tillegg MANGLER deler av kalenderen.
så ikke slipp alt du har, og få noia.. Gå på skole, gå på jobb, kos deg på ferie eller hva du nå driver med.. Livet går som vanlig i 2012 også.. ingenting spesielt vil skje.
Finns mye kjipere ting å tenke på, sånn som rumenere som invaderer norge for tiden....
Steng grensa sier nå jeg...
Nei, du kan ikke se noen "planet" på vei mot jorden, hverken fra australia eller norge. Hvis du har funnet det på nett, så er det enten juks, i paintshop pro eller vide redigering, eller så er det bare en helt vanlig stjerne eller planet.
Hadde denne planeten vært på vei hit nå, så hadde vi sett det, enten med infrarødt spektrometer eller hva det nå heter, eller vanlig stjernekikkert, og det hadde mest sannsynlig vært et lite kaos her på jorden nå.
( den dere ser lavt i horisonten er en av våre egne planeter i solsystemet.. Tror kanskje det er jupiter? Eller mars? jeg vet ikke.. en av dem iallefall
2: Myten om "the end of the world" og "Planet X" er skapt av han derre zitchin luringen, også har det bare spredd seg helt villt på nettet.
3: Vi lever etter den Gregorianske kalenderen, ikke den som maya folket hadde. Vår kalender har blitt endret en god del på 2000 år, med tanke på høytid og ferietid osv osv osv..Så året 2012 ifht den maya folket brukte, blir også fullstendig feil.
Og har dessuten ingenting med "the end of the world" å gjøre. Kun at kalenderen stopper opp. Det er det man vet. I tillegg MANGLER deler av kalenderen.
så ikke slipp alt du har, og få noia.. Gå på skole, gå på jobb, kos deg på ferie eller hva du nå driver med.. Livet går som vanlig i 2012 også.. ingenting spesielt vil skje.
Finns mye kjipere ting å tenke på, sånn som rumenere som invaderer norge for tiden....
Antall ord: 293
There will never be world peace as long as religion exists.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Forsiktig med å ta fra alle religiøse fanatikere alt håpet nå da Deep SpaceDeep Space skrev:1: Det er ingen planet eller gigantisk asteroide eller komet med kollisjonskurs mot jorden nå, eller i 2012.
Det er mange som venter og håper på at noe skal skje da, så de endelig slipper denne "fæle verden"
Antall ord: 333
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Hehehe!! :mozilla_wink:Moonstone skrev:Forsiktig med å ta fra alle religiøse fanatikere alt håpet nå da Deep SpaceDeep Space skrev:1: Det er ingen planet eller gigantisk asteroide eller komet med kollisjonskurs mot jorden nå, eller i 2012.
Det er mange som venter og håper på at noe skal skje da, så de endelig slipper denne "fæle verden"
Ja, jeg tror mange syns dette er spennende. At man får et lite kick av det hele. Nedturen blir enorm jula 2012 når absolutt ingenting skjer. Ser for meg en haug med "halleluja" folk i media hvor de planlegger selvmord før denne usynlige sitchin planeten liksom skal dette ned i hodet på dem, og masse øgler tar over her. "jammen..assa det står jo på youtube jo.. at the er end of the world lixom ass...det kanke være kødd når det står på youtube lixm ass.."
Off......hehe
Antall ord: 435
There will never be world peace as long as religion exists.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Hehehe..ja, jeg husker liknende hysteri 1999-2000Moonstone skrev:Hehehe!! :mozilla_wink:Deep Space skrev:
Forsiktig med å ta fra alle religiøse fanatikere alt håpet nå da Deep Space
Ja, jeg tror mange syns dette er spennende. At man får et lite kick av det hele. Nedturen blir enorm jula 2012 når absolutt ingenting skjer. Ser for meg en haug med "halleluja" folk i media hvor de planlegger selvmord før denne usynlige sitchin planeten liksom skal dette ned i hodet på dem, og masse øgler tar over her. "jammen..assa det står jo på youtube jo.. at the er end of the world lixom ass...det kanke være kødd når det står på youtube lixm ass.."
Off......hehe
Men for de som finner håp i det, kan jo fortsette å håpe..men ha muligheten oppe for at det også IKKE kan skje noe som helst også.
For fanatikerne så vil nok personlig krise og skuffelse bli stor..
Antall ord: 190
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Okt 2008 14:18
- 16
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg husker at brukere på news-lists jeg var på sa farvel til både meg og verden. Det morsomme er at 2-3 av dem er her inne og fyr opp under 2012-tullet.Moonstone skrev:
Hehehe..ja, jeg husker liknende hysteri 1999-2000
Antall ord: 45
Hide post links |