Drømmer, NDO & ut av kroppenDet å drømme

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Dagros

Det å drømme

Innlegg av Dagros »

Man sover. Tanker kommer, man holder fast ved noen av dem, men får opp bilder, man drømmer. Drømmen har ei handling. Det er ei mening med den. Man noterer ned det viktigste, plukker den fra hverandre, analyserer den, får små hint om f. eks. forskjellige ting i livet og andres liv, setter den sammen igjen, ser på helheten, og ser nå at den understreker noe viktig. Men ikke hva, bare at den skal fortelle noe viktig 8)

Det er underbevisstheten som gjør at man drømmer. Man tenker på ting via underbevisstheten, når man da drømmer. Man sover. Underbevisstheten er den som kan fortelle om ting man selv ikke er klar over, som da sender opp tingene som drømmer. Da symboliserer drømmene noe, og man kan se bruddstykker av hva den betydde. Det som mangler, må man vel gjette seg til, men om det kun er èn ting som passer til resten av handlingsforløpet, satser man på det, og føler seg rimelig fornøyd med å ha tydet og sett hva man har gjort feil, bør gjøre senere og rette opp. Man får en følelse av tilfredshet, man kan forutse ting 8)

Man kan da for eksempel drømme, og få en spesiell følelse, f. eks. en sterk følelse av lykke. Denne følelsen kan være tatt fullstendig ut av sammenheng, man kan se f. eks. sin far ligge død med hodet ned i vannet, mens man kjenner en intens lykke. Som om man nettopp vant 7 mill. i lotto. Disse to elementene kombinert, kan da trigge nysgjerrigheten. Hvorfor fikk man den følelsen, og hvorfor så man ham død? Hvorfor ble jeg glad? Hva betydde det? Jeg vet jeg ikke kommer til å bli glad når faren min dør, så hva kan den har symbolisert? Dette kan vare i noen minutter, som i drømme føles som sekunder, så går tankene, underbevisstheten styrer tankene over på noe annet. Men de minuttene gir grobunn for undring 8)

Så et forsøk på å forklare:

Faren død, vil da bety at ei stor forandring vil finne sted i min fars liv, eller så vil han på en eller annen måte oppleve lykke. Eller lykke via forandring. Gleden kan da ha kommet av at jeg var glad på hans vegne, og siden døden på en eller annen forskrudd måte symboliserer lykke, så ser man kun lykken i det, man innser ikke der og da at faren faktisk ligger død. Man gleder seg på hans vegne i det øyeblikket 8)

Så kan jo drømmer bety så uendelig mye mer, det jeg sa der var bare et bruddstykke, hehe ;)
Antall ord: 458

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Loddfavne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mai 2008 15:09
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Det å drømme

Innlegg av Loddfavne »

de fleste drømmer kan analyseres og mye rart kan boble til overflaten da
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Det å drømme

Innlegg av Dagros »

Loddfavne skrev:de fleste drømmer kan analyseres og mye rart kan boble til overflaten da
Var det ikke nesten det jeg sa? :bandit

Jeg tok grove trekk, og tenkte jeg fikk med det viktigste av det, men det er jo selvsagt mye mer å huske på, men det var noe av det :)
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links