Fakta, teori & skepsisDet å "se"

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Dagros

Det å "se"

Innlegg av Dagros »

Jeg har en liten teori om det å "se". det å "se" gjenferd, "se" glimt, og slikt 8)

Jeg tror at man "ser", når det er noe fra den andre sida som vil fortelle om noe som enten vil skje, eller har skjedd. F. eks. om man er et sted, og "ser" ei ulykke der, så kan det være enten noen fra den andre sida som vil fortelle at de var innblanda der, men har det bra der de er nå, eller så er det noen fra den andre sida som faktisk "ser" det før en selv, og sender sine "tanker", og gir personen som er på stedet, følelsen av å "se" 8)

Om man "ser" gjenferd, kan det være at den sjelen, den energien, den avdøde, trenger hjelp til å avslutte noe den ikke fikk gjort i livet, for å få gå over. Om gjenferdet viser seg gjentatte ganger for samme person og ingen andre, er det kun den personen som kan hjelpe. Og det viser seg for flere og på bilder, kan hvem som helst hjelpe. Men dette finner man ikke ut hva er, uten at gjenferdet, dets energi, f. eks. kommer til en i drømme, eller om man seter seg ned og mediterer på stedet og kanskje får kontakt med det. Om man ikke kan gjøre noe, så må man bare "ignorere" det, og håpe det klarer seg... Gjenferdet er jo "energien" som er igjen etter at en person har dødd brått (F. eks. i ei ulykke, ved ei skuddveksling etc.), eller en som døde sakte, men som hadde noe uoppgjort her på Jorda (F. ske. dø av alderdom, men ha noe igjen å gjøre på Jorda), noe som da gir ei undring, men også ei kraftig rot for ønske om å hjelpe, fascinasjon og også hjelpe til i det å bli mindre redd for å "dø", siden man "ser" at det er ei annen side, et annetl iv etter døden 8)

Andre ting man kan "se", er indre bilder, slik som at en person slår en pistol ut av hånda på en annen, altså, man er ikke på stedet der det skjer, men man kan få inn bilder av noe slikt, og da altså lure på hva det betyr. Man finner ikke ut av det, tenker ikke mer på det, og glemmer det. Men det kan ha hatt ei dypere mening. Kanskje noen som reddet seg selv ved å gjøre det, eller en eller annen som døde ved skudd, men hadde et ØNSKE om å slå pistolen ut av hånda på den som skjøt... Slike ting? 8)

Som sagt, er kun teorier :)
Antall ord: 442

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mysteriet

Re: Det å "se"

Innlegg av Mysteriet »

Må si at jeg syntes det var en utrolig bra innlegg. :D

Det du skreiv lærte jeg egentlig en god del av 8) Igjen, bra innlegg ! :D