Fakta, teori & skepsispolitiker har avslørt kynisk maktelite i Norge!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

bflies
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jun 2009 02:19
15

politiker har avslørt kynisk maktelite i Norge!

Innlegg av bflies »

Jeg visste at regjeringen holdt masse skjult for oss, men at det var SÅ alvorlig visste jeg ikke.
dette bør leses!
http://www.nyhetsspeilet.no/2009/01/pol ... e-i-norge/

Hva tror/synes dere?

Jeg er redd jeg!
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Borte..

Re: politiker har avslørt kynisk maktelite i Norge!

Innlegg av Borte.. »

Jeg vet ikke helt om jeg følte troverdigheten i de artikklene der. Jeg velger å tro at det er bare bullshit, selv om jeg syntes at det var en ubehagelig scenario å sette seg inn i. Burde ikke slike ting i så fall komme bedre frem enn gjennom en random nettside? Nei jeg bestemmer meg her og nå for å ikke ta til meg noe form for skremselspropaganda og heller stå der 21 desember 2012 og si til alle som går og venter; I TOLD YOU SO! :lol:
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Ingen andre som har noe å si?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bflies
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jun 2009 02:19
15

Innlegg av bflies »

sikkert et fåtall som gidder å lese det :P
det er fort gjort da folkens!!! les det og skriv hva du tror\synes! :)
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Takk for at du deler!

Hva jeg tror:
Ikke overrasket over noe av det som står der skal jeg være ærlig. Jeg har forberedt meg på dette i godt over ti år, lenge før jeg hørte snakk om det fra andre. Sjelen husker og vet. Jeg vil si at hvis denne "makteliten" i norge leker farlig og spiller på feil side. De aner ikke hva de selv kan bli offer for hvis det som står i denne artikkelen stemmer... Jeg vet ikke hvor mye jeg vil si her inne akkurat nå, men så mye kan jeg si: Dette er krig, lys og mørke. De som søker informasjon vil finne den, men her er det kun en ting som funker: å stole på seg selv. Det er MYE informasjon tilgjengelig, men enda mer disinformasjon.. Ingenting er enklere å ha med å gjøre en passitivitet, er man passiv utgjør man ingen trussel.
Antall ord: 156
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det dummeste folk kan gjøre er å være passive og ignorante.
Apatisk heter det jo egentlig. Og hva har de med makt klart å gjøre?
Alle sitter klistret til en TV-skjerm og blir foret med massive mengder av ubrukelig informasjon.
For hvilken grunn? For å distraheres?

Massemediene velger hvor fokusen til folket går - og ikke bare hva de fokuserer på, men også hvordan de fremstiller saken - med sine finurlige formuleringer. Subtile hentydninger, insinuering om det ene og det andre. Glorifisering og demonisering, på hver sin side.

Ikke rart at man snakker om en kamp mellom mørket og lyset.
Enkelt fortalt er det jo alltid slik. Men man trenger ikke velge side, man skal kjempe for det man føler er riktig. Men man må kjenne seg selv. Kjenner du deg selv? Har du likheter med en reality-stjerne? Hva kommer denne idoliseringen av, og hvorfor søker ikke menneskene forståelse fra innsiden av seg selv? De dykker ikke dypt nok...

Mine damer og herrer!
Vi har mistet oss selv. Det som skjer, det skjer... vi får bare gi opp...
Herlig? Appellerer ikke disse ordene mine til deg? Får du ikke bare lyst å sitte der nummen og se at alt dine forfedre har kjempet for gå under? For du kan tross alt bare åpne ei iskald øl og en pose chips mens du ser på... for det er jo akkurat som på TV?

Du tar ikke dette alvorlig du!
Nok en konspirasjonsteori... what so ever... bare disse nutcasene som tror på slikt, vet du...

MEN HVA OM?
ER INGEN HER SOM BER DEG LEVE I FRYKT.

Det eneste jeg ønsket var at du skulle våkne opp.
Du kan ikke nekte for at du sover. Det gjør vi alle iblant.
Antall ord: 296
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

zind skrev:. De som søker informasjon vil finne den, men her er det kun en ting som funker: å stole på seg selv. Det er MYE informasjon tilgjengelig, men enda mer disinformasjon
Right on, Girlfriend! Hvor mye er ikke "plassert" nettopp fordi vi skal splittes? Divide and conquer er en brukbar strategi.

Forresten, er det her du er om dagen....så en UFO forleden, jeg....den skulle du ha sett, den:) :whee
Antall ord: 71
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Takk for bra innlegg Ludo!
Jeg syntes det er interessant å se hvordan så mange rundt meg snakker om at de ikke føler en mening med livet helt lenger, man begynner å merke at det ikke gir noe å kun gå livet gjennom som en "flittig og nyttig" statsborger. Akkurat de menneskene som slavisk har fulgt lover og regler, levd et A4 liv der de har vært på jobb, sett på tv og aldri stilt seg selv de store spørsmålene...

Ja det er veldig viktig å påpeke at det siste man ønsker å spre er frykt.
Frykt er noe vi faktisk blir bombadert med det også, og det er en av tingene som bidrar mest til at vi blir passive! I frykt for å skille seg ut, for å stille spørsmål der man kan risikere å bli sett på som gal, det gir mye makt til de få som jobber mot oss. Det er derfor jeg stiller så store spørsmål til media, grunnen til at jeg påpeker at nyheter stort sett fokuserer på elendighet.

Det er ingenting å frykte, ting er akkurat slik det skal være. Og egentlig er vi ganske modige alle sammen, vi har valgt å komme hit og være her under en svært spesiell tid. Ikke sluk all elendigheten rundt diverse profetier, det som skjer nå er POSITIVT - og må sees i en større sammenheng. Jorden skal få en opprydning og en ny tidsalder, og vi skal endelig få muligheten til å leve sammen i harmoni. Å løpe og gjemme seg er ikke løsningen, man må gå i seg selv der man vil finne svar. Ønsker man å kjenne litt på frykten før man gir slipp på den så gjør gjerne det, men vit at den ikke er nødvendig. Frykt og kjærlighet er det motsatte av hverandre. Og alt dette som skjer, det skjer kun av en grunn: kjærlighet. Det er viktig å forstå at om man har et ønske om at ALLE skal ha det bra, om man har evnen til å føle ordentlig kjærlighet så er man allerede trygg. Så lenge man klarer å skille mellom lys og mørke vil man bli ledet i riktig retning, slik man er på rett sted til rett tid. Akkurat slik det skal være :)
Antall ord: 384
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Hecate skrev:
zind skrev:. De som søker informasjon vil finne den, men her er det kun en ting som funker: å stole på seg selv. Det er MYE informasjon tilgjengelig, men enda mer disinformasjon
Right on, Girlfriend! Hvor mye er ikke "plassert" nettopp fordi vi skal splittes? Divide and conquer er en brukbar strategi.

Forresten, er det her du er om dagen....så en UFO forleden, jeg....den skulle du ha sett, den:) :whee
Min kjære søte, lille engel Hecate. Gud så godt å se deg her inne! Jippi!

Ufoen skulle jeg så gjerne ha sett! Kanskje det var familien din som kom for å si hei ;) hihi

Jeg har begynt å se og oppleve de utroligste ting igjen selv. Jeg har ikke sett noen ufo, men jeg hadde besøk av en walk-in/lysarbeider for en ukes tid siden. Jeg hadde bare møtt han et par ganger tidligere, når jeg halvsov og var nedgravet i dritt og møkk, så jeg visste det var noe med han. Men når han var på besøk nå sist (etter at jeg hadde en ordentlig oppvåkning en uke før det igjen - skal forklare deg alt det der når vi møtes) så jeg det med en gang. Jeg smilte for meg selv og tenkte "han der er ikke herfra. han er her med store oppgaver for dette livet". Et par timer senere kom min sjokkerte samboeren inn på kjøkkenet til meg og sier "Du vil ikke tro hva som skjedde nå!" (vi har aldri snakket om "paranormale" ting med denne personen før) Han hadde lagt hendene sine på T, åpnet seg opp og snakket om healingevnene hans og hvor frustrert han var for tiden fordi han følte så stor ansvar, at han hadde så store oppgaver ift å hjelpe andre.
Det er så deilig at ting er som det skal igjen, jeg håper det er slik for deg også min venn. Hvis ikke har jeg en spesiell person jeg vil at du skal møte, som hjalp til å heale meg og komme til meg selv igjen ;) Og du - nå må du bli her inne litt da, du får ikke lov til å forsvinne helt igjen!
Antall ord: 371

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Fint innlegg, zind.
Hva om jeg sa:

Jeg er redd. Jeg er et menneske.
Noen ganger føler jeg meg alene.
Får ikke følelsen av forståelse... og uansett hvor mye jeg forsøker det, så ender jeg opp med svik og tillitsbrudd... jeg når ikke inn til noen og føler ikke å motta kjærlighet.
Nå har det gått så langt at jeg har grodd kald... jeg har ikke lengre kjærlighet å gi heller... jeg kjente at det startet med at jeg sluttet å kunne gi kjærlighet til meg selv... hadde ingen selvrespekt lengre... alt var forgjeves, og det eneste jeg kunne sanse var en følelse av tomhet.
Jeg hadde alt rundt meg. Jeg trengte ikke noe mer. Ingenting var å kjempe for.
Ingenting å oppdrive.

Hele 5 typer tannkrem. Valgfrihet. Et paradis.
Ingenting å kjempe for. Jeg hadde alt rundt meg.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Sep 2008 22:40
16
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av NightHawk »

Det er helt klart at de høyere herrer har planer og gjøremål vi ikke kjenner til. Vi går i en "tåkesky" der ingen vet hvor vi er eller hvor vi skal. Vi blir holdt for narr, men det har mange visst i mange år allerede.
Antall ord: 50
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

bflies skrev:Jeg visste at regjeringen holdt masse skjult for oss, men at det var SÅ alvorlig visste jeg ikke.
dette bør leses!

Hva tror/synes dere?

Jeg er redd jeg!
Hvem som helst kan koke sammen en science fiction-historie og formulere den som en "avsløring" i en anonym mail og påstå han er en politiker. Ganske hendig å kunne påstå at han ikke "kan" si hvem han er.

Kildene er fraværende og påstandene både alvorlige og fantastiske, derfor er dette ikke å regne som annet enn vås.

Man kan jo tenke litt på hvor mange mennesker som ville vært involvert i et slikt gigantisk prosjekt (bare det antallet bygningsarbeidere som må til for å bygge et så stort underjordisk nettverk...), og se litt på muligheten for at flere av dem ville "sladre" om det. Sannsynligheten er ganske stor, og det ville neppe gitt utslag i kun et anonymt brev.
Antall ord: 167
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av green eyes »

Kimbara skrev:
bflies skrev:Jeg visste at regjeringen holdt masse skjult for oss, men at det var SÅ alvorlig visste jeg ikke.
dette bør leses!

Hva tror/synes dere?

Jeg er redd jeg!
Hvem som helst kan koke sammen en science fiction-historie og formulere den som en "avsløring" i en anonym mail og påstå han er en politiker. Ganske hendig å kunne påstå at han ikke "kan" si hvem han er.

Kildene er fraværende og påstandene både alvorlige og fantastiske, derfor er dette ikke å regne som annet enn vås.

Man kan jo tenke litt på hvor mange mennesker som ville vært involvert i et slikt gigantisk prosjekt (bare det antallet bygningsarbeidere som må til for å bygge et så stort underjordisk nettverk...), og se litt på muligheten for at flere av dem ville "sladre" om det. Sannsynligheten er ganske stor, og det ville neppe gitt utslag i kun et anonymt brev.
Jeg signerer denne jeg!
For en gangs skyld :mozilla_tongue:
Antall ord: 177
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Det er allerede laget en god del undergrunnsnettverk over hele verden.
Amerikanske myndigheter nekter ikke for dette selv engang. Jeg så jo et intervju for ikke så mange dager siden med en direktør for FEMA. Han satt jo og snakket åpenlyst om det da de var inne på kontoret hans og intervjuet ham. Var vel på Discovery eller noe sånt...

Disse er opprettet "i tilfelle det skulle skje en global krise".
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

ludoburgero skrev:Fint innlegg, zind.
Hva om jeg sa:

Jeg er redd. Jeg er et menneske.
Noen ganger føler jeg meg alene.
Får ikke følelsen av forståelse... og uansett hvor mye jeg forsøker det, så ender jeg opp med svik og tillitsbrudd... jeg når ikke inn til noen og føler ikke å motta kjærlighet.
Nå har det gått så langt at jeg har grodd kald... jeg har ikke lengre kjærlighet å gi heller... jeg kjente at det startet med at jeg sluttet å kunne gi kjærlighet til meg selv... hadde ingen selvrespekt lengre... alt var forgjeves, og det eneste jeg kunne sanse var en følelse av tomhet.
Jeg hadde alt rundt meg. Jeg trengte ikke noe mer. Ingenting var å kjempe for.
Ingenting å oppdrive.

Hele 5 typer tannkrem. Valgfrihet. Et paradis.
Ingenting å kjempe for. Jeg hadde alt rundt meg.

Da ville jeg sagt at du antageligvis har forventet at andre skal gi deg noe du kun kan gi deg selv. At når man slutter å gi kjærlighet til seg selv, så er det vanskelig å motta kjærlighet fra andre også. Så lenge man står trygt i seg selv, så trenger man ikke frykte at noen skal bryte tilliten, for du er rett og slett ikke så avhengig av den tryggheten tillit fra andre gir. Det du trenger skal du i hovedsak gi deg selv

Vi føler jo alle frykt av og til, som du sier: det er jo menneskelig...
Men det er desverre den mest ødeleggende følelsen som finnes, for mye frykt skaper en voldsom uro innvendig som gjør at man ikke får kontakt det som tross alt er mer eller mindre ren kjærlighet. Så det er en kjempeutfordring å komme seg ut av det, for ting mister naturlig nok litt av sin mening når man er frakoblet kilden. Man blir tom rett og slett, I know..

Been there, done that. Jeg personlig tror jo at når ting virkelig kjører seg fast slik som det så er man nødt til å tenke litt over hva man kan lære av situasjonen. Jeg brukte 2-3 år før jeg kom til meg selv igjen og lærte leksa mi, men jeg ser jo nå at det var litt veeeel lang tid... men det tar den tiden det tar, så enkelt er det. Og ingenting skjer før man tar tak i det og bestemmer seg for at "nok er nok"

"Bitterness happens to you,
when you let other people tell you what to do..." tralalala...

Og du, velg den uten fluor a :D
Antall ord: 439

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links