Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelser i hasjrus

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
ondmygg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mar 2006 19:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tønsberg

Spøkelser i hasjrus

Innlegg av ondmygg »

Lenge har jeg sett at folk i hasjrus blir veldig følsomme når det blir snakket generelt om spøkelser.. Jeg lurer på om man kan bli "mer" mottakelig for slikt om man er påvirket? Det er ikke snakk om å være så påvirket at du ikke husker hvilket land du er født i, men bare sånn at man har latterkrampe, og bare slækkærn...
Det som er så rart er at alle begynner å gråte, men ingen vet hvorfor. Det er ingen som er lei seg, så det er ikke noe å gråte over. Men så fort det blir snakket om spøkelser triller tårene.
Antall ord: 113
pip pip

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Re: Spøkelser i hasjrus

Innlegg av Asbjørn »

Hasj er ikke tillatt brukt i Norge, og den som ruser seg med narkotiske stoffer begår lovbrudd.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ondmygg
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av ondmygg »

Nei for all del.. La meg kalle det alkohol da :) For det er så mye bedre..
Antall ord: 16
pip pip

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ondmygg skrev:Nei for all del.. La meg kalle det alkohol da :) For det er så mye bedre..
Det du må være klar over når det gjelder slike stoffer er at de er sentralstimulerende. Dvs. at det ikke er uvanlig med hallusinasjoner.
Antall ord: 44
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ondmygg
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av ondmygg »

Kimbara skrev:
ondmygg skrev:Nei for all del.. La meg kalle det alkohol da :) For det er så mye bedre..
Det du må være klar over når det gjelder slike stoffer er at de er sentralstimulerende. Dvs. at det ikke er uvanlig med hallusinasjoner.
Jeg vet, jeg vet.. Men de ser ikke noe.. De får bare tårer i øynene lissom. Og inntaket var ikke så stort..
Antall ord: 70
pip pip

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ondmygg skrev:
Kimbara skrev:
Jeg vet, jeg vet.. Men de ser ikke noe.. De får bare tårer i øynene lissom. Og inntaket var ikke så stort..
Sentralstimulerende kan drastisk påvirke humøret. Spesielt hasj, som du opprinnelig snakket om har den effekten. Inntaket behøver ikke være stort.
Antall ord: 96
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ondmygg
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av ondmygg »

Aha.. Takk for svar :)
Antall ord: 4
pip pip

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Black Eyed Susan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mai 2009 13:34
15

Innlegg av Black Eyed Susan »

Hm. Når du ruser deg skader du energien din, likeledes den naturlige kjemiske balansen i hjernen. Bare å slutte med.

Vet selvfølgelig ikke hva du har sett, men tipper på at det er egen ubearbeidet sorg.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Spøkelser og angripende perserkatter, mye rart man kan oppleve :D
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Som om man spør etter norsk lovverk...

Til spørsmålet ditt, ondmygg. Det kan vel godt være at man kan se mye rart.
Man skal vel helst gå utifra svekkede sanser (ihvertfall noen av dem) og først og fremst muligheten for at det kan være en hallusinasjon, før man vurderer de andre mulighetene.
For hasj er jo et rusmiddel.

I forbindelse med hasj så er det jo mange som opplever å få forsterkede sanser også, ovenfor enkelte ting. Dette er referanser og dermed saklig informasjon om opplevelse, og skal ikke anses som reklame for rusmidler (som f.eks. alkohol, hasj, koffeinholdige drikker; te og kaffe). Vil bare få poengtere det også, siden man vel helst må det her på forumet.
Musikk høres jo mange ganger helt annerledes og gir mye sterkere inntrykk når man røyker hasj, selv om de motoriske evnene kan bli noe svekket. Det er ikke særdeles vanlig å hallusinere når man røyker hasj (selv om det kan hende), men det er jo klart at under påvirkning så er jo dette den mest logiske forklaringen. Ikke at det faktisk var et spøkelse der.

Nå ble dette svaret kanskje ikke akkurat det du ønsket å høre, men jeg ser ikke noen vits i å tro at hasj er en åndelig middel, da det aller først har en egenskap som er sløvende.
Men jeg skal heller ikke avvise muligheten helt.
Antall ord: 243
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Kort og greit: Ved å ruse seg kommer man jo i ubalanse, noe som ikke er bra hverken for kropp eller sjel.
Antall ord: 21
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av Charlie-O »

Vil si meg enig i hva ludo sier.
hasj/marihuana er ikke spessielt kjent for å gi hallusinasjoner, men det har vært tilfeller, men da gjerne etter jevnlig røyking over en lengre periode.
en annen ting er folk som hører ting som "ikke er der" - dette tror jeg mer har med at mange av sansene blir forsterket dvs., at man hører ting man vanligvis ikke ville lagt merke til.

eksempler på sanser som blir "forsterket" (i mangel av et bedre ord, mer riktig er det å si at sansene blir mere vàr)

hørselen påvirkes på den måte at lydene som høres, stimulerer deler av hjernen i langt større grad enn i edru tilstand - musikk, ikke bare hører man tonene, men man kan føle dem.

smak: det er en kjent sak av personer påvirket av marihuana opplever smaken av forskjellige typer "mat" mer intenst og nærmest orgasmisk.

Dette var to eksempler på sanser som oppleves forsterkede i påvirket tilstand.
Kan det tenkes at vår "6. sans" i noen tilfeller kan føles på samme måte?

Det skal også sies at marihuana sløver ned en hel del nerver i hjernen og senker blandt annet reaksjonstiden.
Det å diskutere en 6. sans kombinert med rusmidler vil ikke ha noen hensikt og vil heller ikke overbevise skeptikerne, nettop fordi vitenskapen ikke engang har klart å finne noe paranormalt i upåvirkede tilstander.
Paranormale opplevelser + rusmidler vil bare gi skeptikere en god latter og det vil hjelpe til med at vitenskapen går ett skritt nærmere å forkaste det paranormale.
Den dagen forskere vet nok til å kunne bekrefte det paranormale og overnaturlige kunne det kanskje vært mer reelt å undersøke om enkelte rusmidler kan styrke denne sansen.
Sist redigert av Charlie-O på 10 Jun 2009 17:39, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 297
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det siste der var utrolig bra skrevet, Charlie-O.
Jeg tror det er mange som ikke tenker på dette. Å forholde seg objektiv/nøytral den dag idag, uavhengig til hva slags "trosretning" man støtter seg til, er visst nesten umulig.
Så mange rettferdiggjør sine holdninger ved å bruke vedtatte sannheter, spekulasjoner og vil helst slippe å tenke selv hvis de får slike "argumenter" gratis.

Eksempel: "Han var jo påvirket, hvordan kan vi ta dette seriøst?"

Fordommer. Hvis jeg drikker kaffe er jeg også beruset. Hvis jeg drikker alkohol kan jeg også oppleve ting jeg hadde opplevd i edru tilstand. At en påvirket tilstand svekker tillit er likevel forståelig, men det er ikke gitt at det er et helt urokkelig argument for null tillit.
Antall ord: 128
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links