Jeg liker tanken om tidligere liv og reinkarnasjon.
Selv tror jeg at tiden ikke eksisterer slik vi mennesker kjenner til den,
men vi må forholde oss til den likevel. Materie er avhengig av å forholde seg til den.
Bevisstheten vår gjør det påtvunget.
"Tidligere" liv finnes både i fremtiden og fortiden.
Da tiden ikke eksisterer lineært, mens den likevel på en annen måte gjør det.
Vanskelig å holde to motstridende tanker i hodet på en gang kanskje, men tiden er "både og".
Dette mener jeg kan forklare hvorfor noen er så stridig konservative, mens andre er liberale.
De konservative er reinkarnert og husker spesielt godt et av sine tidligere liv, mens en fra fremtiden vil være liberal. Dette pga. trygghetsfølelsen på omgivelsene. Konservative vil gjerne ikke føle seg tilfreds da de "har havnet i fremtiden" hvor ting går i en annen retning/utvikling enn de er trygge med, mens de liberale synes ting virker gammeldags og ønsker progresjon og forandring.
Sånn sett bringer disse tankene også med seg en viss forutsetning for en skjebne.
Altså at ting er forutbestemte, og at vi er her for å lære. At historien også repeterer seg vil da også være naturlig. Alt vil være påminnere om vår egen eksistens og hvorfor vi er her.
Jeg tror alle har sjeler, som egentlig ikke eksisterer i seg selv som identiteter,
men mer riktig som fragmenter av en stor kollektiv bevissthet.
Og denne kollektive bevisstheten er vår skaper, vårt opphav, og i denne store "klatten"
(om du vil visualisere det) havner altså fragmentene tilbake, da vi dør og slukner ut.
Fysisk dør vi, men lever for alltid videre i denne runddansen av energier.
Det var bare mine tanker om reinkarnering...
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Reinkarnasjon: Dame møter sine barn fra ett tidligere liv !
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: Reinkarnasjon: Dame møter sine barn fra ett tidligere liv !
Antall ord: 302
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
jada..at tiden ikke eksisterer " over there" er noe som går igjen fra nesten alle medium jeg har hørt utale seg om det.
Samt flere som har kraftige ut av kroppen opplevelser sier også som en sa, " jeg så en tusen år tilbake i tid og tusen år frem i tid, og allt var liksom NÅ".
Det forklarer kansje hvorfor ett gjenferd skulle gidde å spøke i 300 år i ett skummelt slott. det føler uansett ikke tiden.
Ett medium jeg så en gang på en film sa att ett gjenferd sa hun kommuniserte med trodde hun døde i går. Det var 60 år siden...
Samt flere som har kraftige ut av kroppen opplevelser sier også som en sa, " jeg så en tusen år tilbake i tid og tusen år frem i tid, og allt var liksom NÅ".
Det forklarer kansje hvorfor ett gjenferd skulle gidde å spøke i 300 år i ett skummelt slott. det føler uansett ikke tiden.
Ett medium jeg så en gang på en film sa att ett gjenferd sa hun kommuniserte med trodde hun døde i går. Det var 60 år siden...
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Ja, og det interessante er at vi mennesker ikke vet bedre enn å si at
"de henger fast i en slags loop i tiden".
Kanskje det er tiden selv som gjør det?
"de henger fast i en slags loop i tiden".
Kanskje det er tiden selv som gjør det?
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Follo
- Blitt takket: 5 ganger
Med bakgrunn i mine egne erfaringer med regresjoner vil jeg anbefale alle å tenke seg godt om før de gjør det:)
Regresjoner kan være svært krevende for de som går igjennom det og kan by på problemer med å bearbeide det man får vite.
Selv har jeg levd mange tunge liv som jeg har fått vite om via regresjon og det har ikke hvert bare enkelt å jobbe med alt jeg har fått vite.
Jeg forestiller meg at mange kan ha vanskelig for å skille mellom det som skjedde da og det som er virkeligheten nå, særlig hvis det er veldig følsomme mennesker det er snakk om.
Når det er sagt, så mener jeg også at det er en berikelse og en fantastisk mulighet til å kvitte seg med gamle traumer, festet til underbevisstheten som kommer til overflaten når man blir utsatt for situasjoner der man umiddelbart reagerer instinktivt i stedet for realistisk. Nettopp på grunn av forsvarsmekanismer man ikke har bruk for lenger.
Det er utrolig hva som kan rette seg nesten av seg selv så lenge man er klar over årsaken!
Det var min erfaring med regresjoner:)
Regresjoner kan være svært krevende for de som går igjennom det og kan by på problemer med å bearbeide det man får vite.
Selv har jeg levd mange tunge liv som jeg har fått vite om via regresjon og det har ikke hvert bare enkelt å jobbe med alt jeg har fått vite.
Jeg forestiller meg at mange kan ha vanskelig for å skille mellom det som skjedde da og det som er virkeligheten nå, særlig hvis det er veldig følsomme mennesker det er snakk om.
Når det er sagt, så mener jeg også at det er en berikelse og en fantastisk mulighet til å kvitte seg med gamle traumer, festet til underbevisstheten som kommer til overflaten når man blir utsatt for situasjoner der man umiddelbart reagerer instinktivt i stedet for realistisk. Nettopp på grunn av forsvarsmekanismer man ikke har bruk for lenger.
Det er utrolig hva som kan rette seg nesten av seg selv så lenge man er klar over årsaken!
Det var min erfaring med regresjoner:)
Antall ord: 196
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Blitt takket: 1 gang
Hadde vert innteressant og få høre litt om hva du såg i regresjonene da Green eyes.
Kansje høre litt av den tydligste ? Fikk du noe info. som kunne virke som beviser overfor deg selv f.eks ?
Kansje høre litt av den tydligste ? Fikk du noe info. som kunne virke som beviser overfor deg selv f.eks ?
Antall ord: 39
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Apr 2009 00:38
- 15
- Kjønn (valgfri): mann
- Lokalisering: Kristiansand
Det snakkes om å bearbeide det en får vite av sine forrige liv isåfall, men hvorfor skal noe bearbeides, det livet er allerede levd, så totalt sett så skal man vel bare se igjennom de ting man ser, enten gir det svar på ting, eller så gir det ingen svar. En lever jo ikke tidligere liv nå i dag?
Bent
Bent
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Godt poeng. Men hvis sjelen husker...Here4U skrev:Det snakkes om å bearbeide det en får vite av sine forrige liv isåfall, men hvorfor skal noe bearbeides, det livet er allerede levd, så totalt sett så skal man vel bare se igjennom de ting man ser, enten gir det svar på ting, eller så gir det ingen svar. En lever jo ikke tidligere liv nå i dag?
Bent
og det tror jeg er en essensiell kjerne i det vi snakker om nå.
Da blir situasjonen annerledes.
Antall ord: 87
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2009 23:19
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Buskerud
Dette var spennende lesing, Metodisten!
Jeg gleder meg til fortsettelsen og håper du finner "det du søker" gjennom regresjon
Jeg gleder meg til fortsettelsen og håper du finner "det du søker" gjennom regresjon
Antall ord: 21
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
For mange som sliter med sterke følelser, angst og depresjon,Here4U skrev:Det snakkes om å bearbeide det en får vite av sine forrige liv isåfall, men hvorfor skal noe bearbeides, det livet er allerede levd, så totalt sett så skal man vel bare se igjennom de ting man ser, enten gir det svar på ting, eller så gir det ingen svar. En lever jo ikke tidligere liv nå i dag?
Bent
fobier andre ting de ikke forstår hvor kommer fra eller hvorfor
de reagerer så sterkt, kan det være god hjelp i å ta en regresjon.
Ofte får de en link som gir en bedre forståelse. Og om det er
en skikkelig teraepeut så gjør en også noe med utfordringen
så en kan gi slipp å bli frisk eller bedre av det.
Å kun ta en regresjon for underholdningens skyld kan fort bli
litt tøffere enn en hadde forventet og for noen forsterke traumatiske
opplevelser.
Antall ord: 161
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Apr 2009 00:38
- 15
- Kjønn (valgfri): mann
- Lokalisering: Kristiansand
Alikevel så skal vel ikke tidligere liv bearbeides? for det livet er jo levd og bearbeidet allerede. At man da får en link som gir bedre forståelse, det gjør jo bare at man må bearbeide / forandre livet man har i dag, ikke det livet fra den gang.kaja43 skrev:For mange som sliter med sterke følelser, angst og depresjon,Here4U skrev:Det snakkes om å bearbeide det en får vite av sine forrige liv isåfall, men hvorfor skal noe bearbeides, det livet er allerede levd, så totalt sett så skal man vel bare se igjennom de ting man ser, enten gir det svar på ting, eller så gir det ingen svar. En lever jo ikke tidligere liv nå i dag?
Bent
fobier andre ting de ikke forstår hvor kommer fra eller hvorfor
de reagerer så sterkt, kan det være god hjelp i å ta en regresjon.
Ofte får de en link som gir en bedre forståelse. Og om det er
en skikkelig teraepeut så gjør en også noe med utfordringen
så en kan gi slipp å bli frisk eller bedre av det.
Å kun ta en regresjon for underholdningens skyld kan fort bli
litt tøffere enn en hadde forventet og for noen forsterke traumatiske
opplevelser.
Bent
Antall ord: 214
Hide post links |