[link2]LINK,http://www.cracked.com/article_16871_6- ... plain.html[/link2]
Hva tror dere? Kom gjerne med teorier :mozilla_smile:
Fakta, teori & skepsis ⇒ 6 Discoveries Science Can`t Explain.
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Sep 2008 23:00
- 16
- Har takket: 2 ganger
- Blitt takket: 6 ganger
6 Discoveries Science Can`t Explain.
Sist redigert av Charlie-O på 19 Mai 2009 11:41, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 21
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Mai 2009 00:30
- 15
Re: 6 Discoveries Science Can`t Explain.
Interessant tema, men kunne ønske det ikke var skrevet som et forsøk på humor...
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
Hehe, det er jo mye av dette som lett kan forklares, men det er ikke noe poeng. Det er mye som vitenskapen ikke kan forklare (enda), men det betyr bare at vi ikke vet alt ennå.
Vitenskapen blir ikke dårligere av det, andre påstander blir ikke bedre av det, men mange bruker det som argument for alt de tror blindt, men fullstendig grunnlagsfritt på.
Vitenskapen blir ikke dårligere av det, andre påstander blir ikke bedre av det, men mange bruker det som argument for alt de tror blindt, men fullstendig grunnlagsfritt på.
Antall ord: 66
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo
-- Terje Lømo
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Sep 2008 23:00
- 16
- Har takket: 2 ganger
Ja, må si meg enig med deg der.Luna skrev:Interessant tema, men kunne ønske det ikke var skrevet som et forsøk på humor...
Nei, det var på ingen måte ment som et argument mot vitenskapen fra min side.BA. skrev:Vitenskapen blir ikke dårligere av det, andre påstander blir ikke bedre av det, men mange bruker det som argument for alt de tror blindt, men fullstendig grunnlagsfritt på.
men det er heller ingen hemmelighet at det er ting vitenskapen ikke har svar på enda.
Selv synes jeg at slike "mystiske" funn er intr. å lese om og tenkte derfor og dele den med dere, slik at vi kanskje kunne komme med noen teorier om de forskjellige sakene.
Du skrev "det er jo mye av dette som lett kan forklares" kom gjerne med dine teorier=)
Kjapt spm: Det overasker litt at en person, som deg selv, som viser stor intr. for vitenskapen, ikke ser på slike gåter som fascinerende. Men det er klart, er jo ikke alltid man intr. seg i alle emner=)
Antall ord: 177
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hva din hensikt var med postingen vet ikke jeg, men slike mysterier blir brukt som argument mot vitenskap og for alle mulige andre spekulasjoner. Det er mange fascinerende mysterier, men forfalskninger (Voynich-manuskriptet) og "mysterier" som slett ikke er noen mysterier (stenkulene på Costa Rica) fascinerer ikke så mye.
The Bloop er interessant, men det er mulig det overfokuseres på en uttalelse om at det kommer fra et dyr. Kanhende det er andre fysiske årsaker, og kanhende det er et stort dyr. Det er fantastisk. Ikke fordi vitenskapen ikke kan forklare det, men fordi det kan tyde på enda et stort ukjent dyr i havdypet.
Bagdad-batteriene er fantastiske, men det er fordi man ser ut til å ha hatt denne kunnskapen på den tiden. Kanskje ble de brukt til å forsølve, forgylle, eller kanskje til å produsere hydrogen for lysbruk? hvem vet?
Kanskje er også svaret på ditt spørsmål gitt nå? Jeg synes nok slike mysterier er fantastiske, men jeg synes ikke at poenget med hvorvidt vitenskapen kan forklare dem eller ikke er interessant. Regnbuen var fascinerende før man visste hva den kom av, og den fascinererer fortsatt.
The Bloop er interessant, men det er mulig det overfokuseres på en uttalelse om at det kommer fra et dyr. Kanhende det er andre fysiske årsaker, og kanhende det er et stort dyr. Det er fantastisk. Ikke fordi vitenskapen ikke kan forklare det, men fordi det kan tyde på enda et stort ukjent dyr i havdypet.
Bagdad-batteriene er fantastiske, men det er fordi man ser ut til å ha hatt denne kunnskapen på den tiden. Kanskje ble de brukt til å forsølve, forgylle, eller kanskje til å produsere hydrogen for lysbruk? hvem vet?
Kanskje er også svaret på ditt spørsmål gitt nå? Jeg synes nok slike mysterier er fantastiske, men jeg synes ikke at poenget med hvorvidt vitenskapen kan forklare dem eller ikke er interessant. Regnbuen var fascinerende før man visste hva den kom av, og den fascinererer fortsatt.
Antall ord: 190
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo
-- Terje Lømo
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Hensikten var kanskje (sett ifra et ikke-forutinntatt perspektiv) å spre litt underholdende fakta.BA. skrev:Hva din hensikt var med postingen vet ikke jeg, men slike mysterier blir brukt som argument mot vitenskap og for alle mulige andre spekulasjoner. Det er mange fascinerende mysterier, men forfalskninger (Voynich-manuskriptet) og "mysterier" som slett ikke er noen mysterier (stenkulene på Costa Rica) fascinerer ikke så mye.
Selvfølgelig listet opp og beskrevet på en litt harsellerende måte.
Det andre var også interessant. Det du kanskje mente å si var at DU syntes The Bloop var interessant? Kan hende det virker mer interessant ut fordi vi står uten videre spor, men også dette har en forklaring som bare venter på å bli oppdagd.The Bloop er interessant, men det er mulig det overfokuseres på en uttalelse om at det kommer fra et dyr. Kanhende det er andre fysiske årsaker, og kanhende det er et stort dyr. Det er fantastisk. Ikke fordi vitenskapen ikke kan forklare det, men fordi det kan tyde på enda et stort ukjent dyr i havdypet.
Riktig!Regnbuen var fascinerende før man visste hva den kom av, og den fascinererer fortsatt.
Antall ord: 192
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Man kan spekulere mye i hva som var intensjonen til artikkelen, jeg har valgt å ikke gjøre det, kun påpeke en ganske vanlig retorikk her på forumet.ludoburgero skrev:Hensikten var kanskje (sett ifra et ikke-forutinntatt perspektiv) å spre litt underholdende fakta.BA. skrev:Hva din hensikt var med postingen vet ikke jeg, men slike mysterier blir brukt som argument mot vitenskap og for alle mulige andre spekulasjoner. Det er mange fascinerende mysterier, men forfalskninger (Voynich-manuskriptet) og "mysterier" som slett ikke er noen mysterier (stenkulene på Costa Rica) fascinerer ikke så mye.
Selvfølgelig listet opp og beskrevet på en litt harsellerende måte.
Ja, det var hva jeg mente. Og jeg tror vi kan si det ganske sikkert at det har en naturlig forklaring som venter på å bli oppdaget.Det andre var også interessant. Det du kanskje mente å si var at DU syntes The Bloop var interessant? Kan hende det virker mer interessant ut fordi vi står uten videre spor, men også dette har en forklaring som bare venter på å bli oppdagd.The Bloop er interessant, men det er mulig det overfokuseres på en uttalelse om at det kommer fra et dyr. Kanhende det er andre fysiske årsaker, og kanhende det er et stort dyr. Det er fantastisk. Ikke fordi vitenskapen ikke kan forklare det, men fordi det kan tyde på enda et stort ukjent dyr i havdypet.
Antall ord: 232
-- Terje Lømo
-- Terje Lømo
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Feil. Det var jo nettopp det du gjorde.BA. skrev:Man kan spekulere mye i hva som var intensjonen til artikkelen, jeg har valgt å ikke gjøre det, kun påpeke en ganske vanlig retorikk her på forumet.
Antall ord: 38
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |