Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer/ut-av-kroppen-opplevelse/rart.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mai 2008 21:11
16

Drømmer/ut-av-kroppen-opplevelse/rart.

Innlegg av Kræsj »

Jeg har to episoder som har skjedd i de siste måndene som jeg gjerne vil finne litt mer ut av. Den siste av disse to skjedde natt til i dag, og ja jeg er litt skremt for å være ærlig. Dette kommer til å bli en litt lang post, så hold ut

Ok, la meg starte med den første. Jeg hadde vært ute å festet på lørdagen, så dagen derpå var veldig rolig. Lå bare foran pcen hele dagen og så film og surfet som jeg ofte gjør..Jeg følte meg litt rar og uggen men det er jo ikke noe uvanlig når man er bakrus, så ikke noe spesielt med dette. Det som skjedde når jeg skulle legge meg til å sove derimot - det var veldig rart, og også skremmendes.

Når jeg lukket øynene mine så istendenfor at det bare ble vanlig "svart", så begynte jeg å se masse forskjellige ansikt. Nye ansikt hele tiden, ca. hvert 2-3 sekund så kom det et nytt ansikt(ikke alltid så fort, men for det meste). Noen var mer ekte enn andre, og noen var til og med så ekte at jeg så de helt klart og tydelig. Ved en av disse personene så virka det som om jeg drev på å dette inn i rommet jeg så han stod i..det skremmede var at han stod å vinka til meg - var også noe kjent med han..

Uansett, det virka også litt sånn at jeg kunne styre selv hvem som kom fram, f.eks tenkte jeg på et monster, så kom det et monster og det motsatte ved "snille" figurer/folk. Prøvde lenge å fokusere på noe godt, men dårlige tanker bare poppet inn i hodet mitt og ja utslaget var skummle skikkelser/folk/vesen. Når det kom skummle skikkelser, så ble hele kroppen min og jeg redd, og dette var vel hovedgrunnen til at jeg prøvde å tenke positivt - hele greia var rett og slett for ekte, og jeg klarte ikke å stoppe det. Prøvde å roe meg ned, men det ville bare ikke stoppe. Dette gjorde hele opplevelsen veldig ubehagelig.

Jeg kunne også fra en tid til en annen se i rommet jeg var i, uten at øynene var åpne..

Vet ikke ca. hvor lenge dette foregikk før jeg sovnet, men det varte iaff over 1 1/2 time til 2. Husker ikke helt, fordi jeg tror jeg sovnet av og begynte å drømme, men våknet av at drømmene var for ekte og ja "rare".

Så, til neste episode. I går, 17. Mai. Igjen var jeg bakrus fra dagene før, og igjen var alt "normalt" helt til jeg skulle legge meg for å sove. Denne gangen så ble det ikke som sist. Jeg startet ikke å se ansikt som tidligere, men jeg ble istedenfor dratt med ut i "drømmeland"/annen verden(mangel på et ord for plassen) før jeg i det hele tatt var trøtt. Uansett hva jeg prøvde å gjøre, så klarte jeg ikke å stoppe hva som skjedde. Det var som en vanlig drøm, bare at alt var veldig, veldig ekte, men jeg hadde ikke noe slags kontroll på hva som skjedde rundt meg. I starten ble jeg veldig redd, fordi jeg havnet på en helt annen plass og møtte folk som var veldig truende, og jeg klarte til tider å komme meg tilbake til soverommet mitt, men ble fort dratt tilbake. Etter kanskje 20 min med paranoia og fram og tilbake så bestemte jeg meg for å roe meg ned og prøve å takle det her på best mulig måte. Dette fungerte veldig bra, og opplevelsen ble en helt annen. Jeg klarte fortsatt ikke å stoppe at jeg ble dratt inn i "drømmeland", men klarte å ikke bli så påvirket så negativt av hva som skjedde. Jeg handlet mer i nysgjerrighet enn i frykt og det hele ble litt spennende, men det var allikavel som en drøm, så mye av det er litt blurry.

En annen ting jeg husker, er at jeg ristet veldig mye på et tidspunkt før de værste dragningene mot "drømmeland". Dette skjedde mens jeg fortsatt var på soverommet mitt. Det var liksom ikke kroppen som rista, men innsiden av meg.

Det er litt vanskelig å forklare fordi jeg skjønner ikke helt hva som skjedde og hele opplevelsen var veldig rar, men veldig ekte. Jeg ble jo dratt til en annen plass(?)føltes sånn ihvertfall.

Så, det jeg lurer på er om det er noen som har noen form for formening om hva det er som kan ha skjedd? Dette har jo kun skjedd når jeg har vært i bakrus(kun alkohol og sigarettinntak), så kanskje det er en link der. Dette skjer ikke hver gang jeg drikker, fordi jeg har vært på fylla uten at dette har skjedd. Så om det er noen som vet hva det er som skjer med meg, så setter jeg stor pris på alle svar. Også tips til hvordan å kunne takle/fjerne dette er også veldig godt mottatt. Det blir rett og slett litt for intenst for meg, og jeg er heller ikke klar til ikke kutte ut alkohol helt enda..desverre ;E Men om det kommer til å bli sånn hver gang så ser jeg ikke noen annen utvei.

Takk for at du giddet å lese alt sammen, og evt. sorry for dårlige forklaringer/språk.
Antall ord: 911

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Drømmer/ut-av-kroppen-opplevelse/rart.

Innlegg av Kimbara »

Forskjellige mennesker reagerer forskjellig på sentralstimulerende midler. I dette tilfellet tror jeg rett og slett det høye alkoholinntaket (jeg går ut fra at det var ganske høyt, siden du hadde bakrus) sørget for å gjøre hjernen din mer utsatt for søvnforstyrrelser og hallusinasjoner i forbindelse med dette.

Det at man kan "mane" frem fantasifostre er jeg personlig ikke fremmed for. Så lenge man er klar over at dette kun er ens egen fantasi bør det gå greit å få kontroll over det. Dog; noen ganger kan man se noe som kan minne om lysende former og figurer som beveger seg i forskjellige mønstre (gjerne sirkler eller "zoom") når man lukker øynene. Dette kan være øynene som venner seg til mørket.
Antall ord: 129
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
luna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Mai 2009 00:30
15

Innlegg av luna »

jeg ser "alltid" ansikter og andre ting når jeg lukker øynene. har hatt det sånn hele livet, og ser ikke på det som noe veldig spesielt for min egen del (jeg er ikke klarsynt eller noe). Det at det dukker opp i forbindelse med alkohol dagen før kan jo være at man er mer redusert dagen derpå og dermed ikke har disse sperrene i hodet som man ofte har. (pokker, jeg forklarer meg dårlig her :) ).

Har dessverre ikke noen tips til hvordan du kan takle dette, men håper du får svar!
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lellan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2006 15:02
18
Kjønn (valgfri): kjærring
Lokalisering: akershus

Innlegg av lellan »

jeg har opplevd dette mange ganger og jeg drikker aldri noe alkohol eller noe sånt,det er skummelt,lydene i drømmene blir høye og bråkete oxo og noen ganger våkner jeg av at noen sier navnet mitt selv om jeg sover alene,blir livredd når jeg våkner og hvis jeg sovner så fortsetter det skumle der det stoppet,neste gang jeg våkner prøver jeg å holde meg våken en stund og da går det bra,drømmene blir borte.
Antall ord: 89
lellan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links