Nå står ikke verden til påske.
Jeg tror det er en rimelig sjanse for at opptil 19.000 nordmenn kan dø av frykt,
i et worst case scenario.
Sannsynligvis vil nærmere 4 millioner til en viss grad bli rammet av denne frykten. Hvert år dør det flere mennesker av frykt. Noen av disse blir skremt, mens andre er bare naive og blitt formet av det presset media gir dem med fryktinngytende og spekulative nyheter.
Noen av de skremte blir derimot ikke så hardt rammet.
De får seg bare en liten støkk, og kommer seg videre i livet.
Fakta, teori & skepsis ⇒ Dagens samfunn
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: Dagens samfunn
Antall ord: 103
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
ludoburgero skrev:Nå står ikke verden til påske.
Jeg tror det er en rimelig sjanse for at opptil 19.000 nordmenn kan dø av frykt,
i et worst case scenario.
Sannsynligvis vil nærmere 4 millioner til en viss grad bli rammet av denne frykten. Hvert år dør det flere mennesker av frykt. Noen av disse blir skremt, mens andre er bare naive og blitt formet av det presset media gir dem med fryktinngytende og spekulative nyheter.
Noen av de skremte blir derimot ikke så hardt rammet.
De får seg bare en liten støkk, og kommer seg videre i livet.
hehe, du har et poeng der, - hva skjer når nordmenn oppdager at naboen eller en på gata hoster ?
De forsøker alt for å komme seg unna eventuell smitte, og løper ut i gata og blir påkjørt,
eller de bråsnur og løper på en svær fyr med handleposer, så alle varene ramler utover gata. Den svære fyren blir seeff forbanna og slår deg ned....
For ikke å snakke om på bussen, midt på motorveien forlanger de at sjåføren bråstopper så de kan komme seg ut.... fordi det er en som snufsa baki der....
A
Antall ord: 209
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Ja, jeg satt bak en på bussen her om dagen.
Han nøys og hostet så mye at jeg ble bekymret.
Derfor tok jeg masse medisiner - noen av dem trengte jeg sikkert ikke heller
(men best å være på den sikre siden!), så ble jeg alvorlig syk av bivirkningene.
For noen av bivirkningene på enkelte medisiner ga symptomer som måtte lindres med
andre medisiner igjen. Og dette var medisiner jeg i utgangspunktet ikke trengte.
Vel, vel. Det var han som nøys!
Han nøys og hostet så mye at jeg ble bekymret.
Derfor tok jeg masse medisiner - noen av dem trengte jeg sikkert ikke heller
(men best å være på den sikre siden!), så ble jeg alvorlig syk av bivirkningene.
For noen av bivirkningene på enkelte medisiner ga symptomer som måtte lindres med
andre medisiner igjen. Og dette var medisiner jeg i utgangspunktet ikke trengte.
Vel, vel. Det var han som nøys!
Antall ord: 83
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Okt 2008 14:38
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Kodal
Jeg er snufsete om dagen, men siden ingen i slekta mi noensinne har beveget seg innenfor mexico ser jeg ikke så alvorlig på det. Greit nok at det kan være en trussel, men hvordan skal ett virus som i følge mexicansek helsemyndigheter nå har begynt å ebbe ned true meg som nordmann?
Mulig vi er litt for laid back i oppfatningen og burde være litt mer forberedt, men jeg føler det blir litt for dumt å ramle ut på fylla med munnbind og pilleskrin bare just in case.
selvsagt kan dette være noe alvorlig, men det var jo fugleinfluensan, sars, tilbakevendingen av tuberkolose, og 2000 årsskiftet. Vi lever enda, vi tror det i allefall. Mulig alle er døde og bare ikke har fått det med seg enda, men jeg føler meg i allefall levende...
Som nevnt tidligere tror jeg flere vil dø av å stresse seg i hjel enn av selve viruset.
Scenarioet er jo bekymring og dommedagstanker, som igjen fører til søvnløshet og utmattelse og kanskje død etterhvert, og paranoi.
Heia media, verdens helseorganisasjon og Mexico, og ikke minst heia konspirasjonsteorien om at det heler er en konspirasjon mot Barrack Obama siden en av de første smittede var guiden hans på et mexicansk museum.
Alltid gøy å lese om dette, og jeg følger saken ivrig videre.
Ps; Sorry hvis jeg skriver Mexico feil noensteds, jeg aner virkelig ikke hvordan det bøyes
Mulig vi er litt for laid back i oppfatningen og burde være litt mer forberedt, men jeg føler det blir litt for dumt å ramle ut på fylla med munnbind og pilleskrin bare just in case.
selvsagt kan dette være noe alvorlig, men det var jo fugleinfluensan, sars, tilbakevendingen av tuberkolose, og 2000 årsskiftet. Vi lever enda, vi tror det i allefall. Mulig alle er døde og bare ikke har fått det med seg enda, men jeg føler meg i allefall levende...
Som nevnt tidligere tror jeg flere vil dø av å stresse seg i hjel enn av selve viruset.
Scenarioet er jo bekymring og dommedagstanker, som igjen fører til søvnløshet og utmattelse og kanskje død etterhvert, og paranoi.
Heia media, verdens helseorganisasjon og Mexico, og ikke minst heia konspirasjonsteorien om at det heler er en konspirasjon mot Barrack Obama siden en av de første smittede var guiden hans på et mexicansk museum.
Alltid gøy å lese om dette, og jeg følger saken ivrig videre.
Ps; Sorry hvis jeg skriver Mexico feil noensteds, jeg aner virkelig ikke hvordan det bøyes
Antall ord: 244
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.
Hide post links |