Drømmer, NDO & ut av kroppenHjelp til tydning!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2008 14:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Hjelp til tydning!

Innlegg av vidarjak »

Hei.

Jeg sliter for tiden med mange mareritt. Jeg skal flytte fra ett hus som føles og har vist seg å være hjemsøkt, og jeg sliter med drømmene mine.

Som regel er det hyggelig det meste jeg husker, men ca. en til to ganger i ukene har jeg det samme marerittet brent inn i hodet når jeg våkner.

Slik går det (grove trekk);

Jeg ligger på rommet og døser, plutselig smeller døren min opp, men ingen står der. Jeg blir helt lam, og kjenner sengen løfte seg opp mot taket. Den stiger hele veien opp, slik at jeg blir presset mot takplankene, før det plutselig blir om til jord, og jeg tror jeg er begravd levende. Jeg hører en stemme rope, lys, men samtidig skjærende, og jeg får smerter i rygg og nyrer, smerter så intense at det virker som at jeg råtner innvendig. Så plutselig befinner jeg meg på en slagmark. Jeg er ikke meg selv men alikevel meg selv (fortid). Det er sverd og rustninger med i bildet. Jeg blir stukket i halsen og ligger gispende på bakken og ser livet ebbe ut. Så faller det over i en mer moderne slagmark, og jeg blir beskutt, truffet, og ser alt rundt meg gå i ruiner pga en eksplosjon.

Etter dette kaoset som fortsetter en stund befinner jeg meg plutselig i en bil, som kjører i enorm fart mot ett stup. Bremsene fungerer ikke og jeg styrter ut i den sikre død. Idet jeg treffer bakken våkner jeg.

Denne drømmen har gjentatt seg 7-8 ganger siden Mars måned, så jeg lurte på om det er noe å tyde? Evt; om jeg bare er nervøs ...

mvh Vidarjak
Antall ord: 298
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Meridianen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2008 00:18
16

Re: Hjelp til tydning!

Innlegg av Meridianen »

Hei, jeg har kikket litt sånn kjapt på drømmen din.

Du er kanskje litt oppgitt for tiden. Det handler om din frihet og bevegelsefrihet. Er det noe/noen som hindrer deg i å utføre og oppnå dine mål?
Taket er din beskyttelse, er du mest innendørs?
Du må begrave noe du ikke lenger har bruk for. lag plass til noe nytt.Konstentrer deg om selvkontroll og fokuser på det mens du ser hva som skjer inni deg.
Er det en sårbarhet og usikkerhet i din tilværlese?
Husker du hva stemmen sa?
En gammel frykt ligger bak her, hva er det du beskytter deg mot? Det er lov å skrike ut sinne, ikke hold på det. Du må ta kontroll over livet ditt. Du er for mye i tanker og for lite i føleser. Lytt til dem, ta imot dem og bearbeid dem.

Det var det jeg fikk ut av dette. Her ligger endel hint til hva du må gjøre og hva grunnet til marerittet kan være. Noe gammelt som egentlig bør få råtne slik at du kommer videre i livet.

Ønsker deg alt vel og lykke til videre!
Drømmen kan også være et resultat av dagsrester. Eks glimt fra film mm Da betyr drømmen ikke så mye.

Tar gjerne imot tilbakemelding på hva du mener om tolkningen.
Antall ord: 230
Det ordner seg for snille jenter, og gutter ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2008 14:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Re: Hjelp til tydning!

Innlegg av vidarjak »

Hei. Utifra det du sier virker det som at du kjenner meg og henger rundt meg hver dag, ja jeg sliter mye med at jeg tenker for mye, har litt vansker for å ta kontakt med mine venner (derav innendørs mye) og har mange tanker men vanskelig for å skape følelser... Alt stemmer i allefall og vil ta ett oppgjør med det. Takk for svar :)
Antall ord: 66
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !