Drømmer, NDO & ut av kroppenLucid Drøm

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bulle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mai 2007 19:52
17

Lucid Drøm

Innlegg av Bulle »

hva tror dere er det vanskligste og oppnå i en LD?

leste om en kar som trente opp 360 syn xD tror også at det er noe av det som kan ta døds lang tid og lære. noen andre bra forslag eller hva er det dere har lyst og oppnå? :) noen tips? cammon post dem :) jeg har nettopp starta med dette for vi sover en del i livet så why not greie det.
har skrivd opp et par drømmer. men har enda ikke hatt en LD. kansje når jeg var liten men husker ikke :P

og hva slags teknikker bruker dere for og oppnå en LD? :)
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Lucid Drøm

Innlegg av Vilma »

Det jeg pleide å gjøre (er lenge siden sist nå), er bare å gå rundt og tenke "i natt vil jeg styre drømmen" (eller lignende) "Jeg vil huske hva jeg drømmer i natt" osv. (Noe jeg lærte av en her inne.). Så kan man stille seg et spørsmål nå og da, fks sammen med å klype seg i armen "Er dette en drøm?". Da blir dette noe man er bevisst på i drømmen og, slik at man lettere kan "våkne" mens man sover...

Fungerte bra for meg iallefall, var perioder da jeg ofte styrte drømmene mine.

En annen ting jeg opplevde helt ved en tilfeldighet, var i en drøm jeg hadde der jeg falt ned fra en høy bygning. Klassisk drøm der man våkner med hjertebank rett før man treffer bakken. Husker jeg tenkte idet jeg falt at "dette er ikke virkelig, det er bare en drøm, og jeg kommer ikke til å dø". Idet jeg skulle treffe bakken, ble jeg bevisst, mens kroppen sov,og fortsatte drømmen som jeg ville. Opplevde dette flere ganger, tok kontroll over fallet,og hadde kjempeartige drømmer etter det, involverte masse flyving. (Er det jeg synes er morsomst med LD, å fly og være helt fri)
Var en merkelig følelse idet jeg skulle treffe bakken, for det var et sammenstøt på en måte, akkurat som jeg falt ned i kroppen igjen på en måte, et rykk også var det LD.

Kanskje jeg skal begynne å prøve litt igjen, jeg glemmer det ofte nemlig. Godt mulig det blir LD i natt pga. denne tråden :)
Antall ord: 278
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bulle
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Bulle »

hehe er morro med dette syns jeg. har lest en del om Dream characters og hvor dumme dem er å sånt. og noen er smarte osv. det første jeg skal gjøre er og bare ta alt helt med ro. ta en ting av gangen og klare det før jeg gjør noe annet. ( blir som trening) tenkte det første jeg skulle gjøre var og bøye en skje som i matrix xD sånn at jeg ikke blir for gira og våkner eller noe :P så flyvning kommer senere for min del men det skal jeg også :) har lagd en trenings plan xD og hva jeg har lyst til. gleder meg bare sånn til jeg greier det. har også starta med og skrive opp mine drømmer.

er mye rart. hørt at man har noe som heter spirit guide el no. og en man/dame som er din subconsius. husker ikke ordet på norsk eller om jeg skrev riktig på eng :P men de kan du da spørre om tips og sånt i en LD. eller få dem til og vekke deg på en måte når du drømmer. at du da kan bli bevist. er så mye man kan GJØRE!

aye :salute:
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bulle
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Bulle »

noe en annen kar skrev. thinking out loud about many people (including me) that are having problems with dream control, but have gotten past the first step; having LD's.

A lot of people say that once they get an LD, they have troubles either doing the things they want, going where they want, conjuring up objects, or have troubles waking up after they realise they're dreaming.

What about thinking of dream control as something that will improve with practice? Instead of wanting everything to go absolutely your way in an LD right away, and getting frustrated when it doesnt, why not do some simple excercises and build up your skill first!

From what I've read on the forums so far, these simple excercises should aid in LD practice. I've spent entire LD's working on one of these aspects, and I can tell you I've only had positive results so far. It may seem a waste, but you'll truly benefit in the long run. wink5

Keeping the dream alive:
- Remain calm
- Rubbing hands together
- Focus on objects in detail
- Focus on the senses you feel at the moment
- Spinning (thx Zero)
- Various reality checks

Practicing abilities:
- Use the force on various objects, levitating and manipulating them, starting with small objects and moving on to ones of bigger size. - Try levitating first, then floating around, then move on to flying.
- Try teleporting a a few feet, then a few yards, then into a nearby room, and keep increasing distance

Controlling the environment:
- Try to make things appear out of thin air, starting with simple objects like a bouncy ball and moving up to more complex. (for a good start, try cupping hands together and expecting a small object to be there when you open them up)
- Find a mirror and try to change various parts of your appearance (very fun/funny)
- Controlling the time on a clock
- Controlling the time of day
- Finding doors, and expecting something specific to be in the room when you enter it then move onto two objects, then three, etc. until you can predict/create the entire layout

The winning formula here seems to be starting small then moving onto something bigger as you GRADUALLY master control over your mind. Feel free to add to this list or improve on it.

Remember, frustration is your enemy. Sometimes slow and steady wins the race, don't try to rush things, take them step by step, and practice
Antall ord: 416

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bulle
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Bulle »

er også visse andre ting jeg vil vite som hva er DILD? WILD? har ikke fått det helt med. vet hva FA false awakening og wbtb wake back to bed. osv. DILD WILD? er sikkert noe mer noen som har svar på dette?
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bulle
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Bulle »

AP = Astral Projection, DC = Dream Character, DILD = Dream-Initiated Lucid Dream, FA = False Awakening, IRL = In Real Life, IWL = In Waking Life, LD = Lucid Dream, MILD = Mnemonic Induction of Lucid Dreams, NDE = Near Death Experience, RC = Reality Check, SP = Sleep Paralysis, WILD = Wake-Initiated Lucid Dreams
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

davinci
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Apr 2007 16:24
17

Innlegg av davinci »

Bulle skrev:AP = Astral Projection, DC = Dream Character, DILD = Dream-Initiated Lucid Dream, FA = False Awakening, IRL = In Real Life, IWL = In Waking Life, LD = Lucid Dream, MILD = Mnemonic Induction of Lucid Dreams, NDE = Near Death Experience, RC = Reality Check, SP = Sleep Paralysis, WILD = Wake-Initiated Lucid Dreams
Bra tiltak å oversette alle disse kryptiske forkortelsene!

WILD står vel for Wake Induced Lucid Dream?

Les om det på disse sidene:

http://www.world-of-lucid-dreaming.com/ ... reams.html
http://www.wikihow.com/Have-a-Wake-Indu ... eam-(WILD)
http://en.wikibooks.org/wiki/Lucid_Drea ... iques#WILD (Denne dekker flere områder innen lucid drømming..)

En stund siden jeg har tenkt så mye over drømmene som er lucide, men jeg har hatt en god del av dem. Lærte meg nokså tidlig å fly, det begynte med at jeg kjørte utenfor en bro med bil (med vilje..hehe) jeg visste at jeg drømte :mozilla_smile:

Vil selv også lære mer teknikker, som f.eks å warpe rundt ved å entré dører og slikt for å komme dit man ønsker.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bulle
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Bulle »

hehe nice! har ikke greid det enda :( :P men står i :) er konge vis man kan greie dette nesten vær dag :P hadde sikkert blitt litt rotete med RL siden man sjekker om man drømmer hele tiden hehe. men det får så være. skal greie det! :)

KJØRA PÅ!
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links