Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Åndermystiske hendelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Panter79
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Apr 2009 22:24
15

mystiske hendelser

Innlegg av Panter79 »

jeg min samboer og hennes bror. pluss 2 besøkende har opplevd 4 rare hendelelser i huset vi bor i.

1: tilstedet var jeg min samboer og 1 besøkende venn.

en kork fra en død champagne flaske stått i 3 mnd uten kullsyre. plutselig spretter korken i taket og flyr rundt te den lander.

2: samme til stedet. men besøkende nummer 2 til stedet.

en Hullemaskin til Papir ligger oppå ett kombiskap med en microvn på toppen. 1 meter til høyre for kjøleskapet ligger det en fat stabel av middags tallerkener.

vi alle sitter i stuen og snakker og ser film. plutselig hører vi ett knus på kjøkkenet. vi aller 3 dobblet sjekket alt.. det viser seg at hullemaskinen ligger oppå fat stabelen og kun øverste fat knust. kombiskapet er 160 høyt pluss micro. så blir vel 2 meter fall.. hvordan havnet den på fatet og hvorfor bare 1 fat knust av fallet? den veier litt i fallet sitt mener jeg. og flere enn bare 1 fat burde blitt knust.

3: vi har laget middag. en kveld. tilstedet meg og min samboer.. sitter i stuen., og hører fra kjøkkenet., at platetoppen vi har. som har touchmetod som man må trykke fysisk for og slå på og endre tempratur. da kommer det lyder. og dette hendte 2-3 timer senere. kom det lyder fra kjøkkenet som hørtes ut som at tempraturen ble stilt opp og ned. og det var ingen tin i nærheten som irriterte platene. alt var fritt rundt.

4: onsdag i påsken. ca 19:30 om kvelden. det er nesten 5 timer siden vi har dusja og gjort oss klare for og dra på påsketur.
vi har en stor spreder i taket. og en hånddusj. hånddusjen pleier og falle ned og henge etter slangen fordi klypen er litt slakk. vi satt på dataene i stuen og spilte og sjekka facebook osv. plustelig hører vi spyling på badet. eg går og sjekker hva det er for noe, fordi samboer tror at det er hånddusjen som henger og drypper. eg kommer likblek tilbake til stuen sier hun. og jeg svarer at det er den store sprederen som står på fullguffe... hun kommer ut for og sjekke. jeg står i dørkarmen våger ikke gå inn på badet. akkurat i det hun runder hjørnet i gangen og er en meters avstand fra meg. og fra meg 2-3 meter til kranen for dusjen. stopper vannet momentant...... :? noen som kan hjelpe meg me noen mulige logiske svar? en tidligere beboer hadde rommet sitt i kjelleren der vi bor. og hun har nevnt det at hun ALDRI følte seg alene i huset... 3 av 4 hendelser har vært i stuen rundt kjøkkenkroken
Antall ord: 476

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mayamim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 21 Apr 2009 01:11
15
Kjønn (valgfri): kvinne,hehe !
Lokalisering: trønderlag

Re: mystiske hendelser

Innlegg av mayamim »

kjenner meg igjen i det med dusjen.
Bodde på en leilighet somvar bygd inn i en gammel låve. rett som d var slo dusjen seg på, å da jeg kom tildøren sloden seg av. Katten min lå der inne en gang,åden kom pilende våt ut av dusjen. da jeg gikk for å se,var dusjen slått av, men kabinnttet fullt med vann...

det var flere faktorer inn i bildet hos meg, og til slutt viste det seg å være min huseiers mor som gikk igjen. Møblene hennes hadde blitt stablet på loftet etter hennes død, å hun har vært igjen i leiligheten lenge.

d kan være at noen prøver å fortelle deg noe, i mitt tilfelle var det at jeg ikke var ønsket i huset dessverre, spesielt ikke når min daværenede kjæreste lå over. Alle jentene som har vært i den leiligheten følte seg rett å slett jaget ut. D endte med at jeg måtte flytte...

noe jeg er gla for...utrolig gla for...for livet var ikke lett under det taket...de negative energiene som lå igjen slet meg ut, jeg var mye syk den tiden også.

ett tips, en slik negativ energi er ikke bra, noen bør rense huset deres vis dere føler en negativ energi...
Antall ord: 221
Lev med åpent sinn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Panter79
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Apr 2009 22:24
15

Re: mystiske hendelser

Innlegg av Panter79 »

tusen takk for god forståelse og tilbake meldinger. vi er 3 stykker som bor her. jeg min samboer og broren hennes. . og ingen av oss føler oss alene her når vi er egentlig alene hjemme fysisk :)

har vært ett par tidligere tilfeller der dusjen har rent litt. men vi har ikke brydd oss. før eg så den selv på full sprut i den store steam sprederen i taket.

jeg selv føler det er noe som prøver og fortelle meg noe.

har bodd i ett hjemsøkt hus før.

der stod plustelig sikringsskap døren åpen selv om jeg og min samboer låste den med nøkkel. og eg hadde nøkkelen i lommen for og teste. . lys var ofte på i boden selv om slukket det. dunking fra veggene. fotskritt lyder i trappen ute i boden og felles gangen med husverten. .

så ikke si at noe lignene skjer igjenn :/ jaja. skal no klare og stå i mot. foreløpig er eg ikke så redd.
men komfyren som klikker opp og ned på tempraturen er litt spoky. har sjekket den med elektriker. er ingen ting i veien med den heller. fletta ny :)

men takk for respons og forståelse. skal snakke med min stefar. ha og en kompis av han. kjenner te noen som kansje kan hjelpe :)
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
18
Blitt takket: 2 ganger

Re: mystiske hendelser

Innlegg av paraunormal »

Synes det blir litt naivt å slå seg til ro med at disse rennende dusjene skyldes åndelig aktivitet. Igjennom hvilke mekanismer kan denne påståtte åndelige aktiviteten få vann til å renne gjennom? Om en skal komme til bunns i hva som virkelig forårsaket vanngjennomstrømingen, må en undersøke ledningsnettet, kranene og evnt. andre kontrollerbare faktorer. Om en ikke gjør dette ved en slik anledning, men slår fast at det dreier seg om åndelig aktivitet på grunnlag av tro, da får en ingen innsikt i hvilke faktiske faktorer som kan få noe slik til å skje.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Panter79
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Apr 2009 22:24
15

Re: mystiske hendelser

Innlegg av Panter79 »

er jo merkelig når vann kranen til dusjen er stengt av. da skal det ikke renne i det hele tatt da er jo den blokkert inni røret. så ka det er som for den til og renne vet ikke eg.... men noe er det :)
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
18
Blitt takket: 2 ganger

Re: mystiske hendelser

Innlegg av paraunormal »

Panter79 skrev:er jo merkelig når vann kranen til dusjen er stengt av. da skal det ikke renne i det hele tatt da er jo den blokkert inni røret. så ka det er som for den til og renne vet ikke eg.... men noe er det :)
Ja, merkelig er det, men når en ikke har undersøkt det aktuelle rørsystemet nøyere er det fortsatt muligheter for at forklaringen kan ligge her.
Ved stadig å ty til åndepåvirkning som forklaring når en ikke har undersøkt alle relevante fysiske faktorer vil en etterhvert gjøre det legitimt å benytte denne forklaringen ved lignende fenomener. Det gir ingen forklaring på hvordan det kan ha skjedd, og det mener jeg det må om en skal slå fast at det var dette som forårsaket det.
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: mystiske hendelser

Innlegg av Kimbara »

Panter79 skrev:er jo merkelig når vann kranen til dusjen er stengt av. da skal det ikke renne i det hele tatt da er jo den blokkert inni røret. så ka det er som for den til og renne vet ikke eg.... men noe er det :)
Dette er grunnen til at man oppsøker en rørlegger (som ganske sikkert gjør en langt bedre og billigere jobb enn en "åndeutdriver" ;)).

Antakeligvis er det snakk om en morken/ødelagt pakning eller liknende.
Antall ord: 84
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Panter79
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Apr 2009 22:24
15

Re: mystiske hendelser

Innlegg av Panter79 »

gammel pakning? det er litt rart når leiligheten i dette huset er knappe 5 mnd gammel. alt er nyrenovert i hele huset. rom er bygget om og alt av rør og slanger og kabler er strekt opp på nytt..... og jo vi har hatt av kranen for og sjekke om sprengt pakning. men desverre god som gull der. er faktis 2 rørlegger med svennebrev som har bygget dette og nylig sjekke det igjenn. er faktisk naboer her. så føler meg litt uvel siden de fleste på denne tråden går i mot våres mistanker. vi har jo ikke fastslått noe som helst. jeg startet denne tråden bare for og dele våres opplevelser med andres....

så vist du ikke annet interisert og kritisere så kan du like greit gi la hver og skrive noe....
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Panter79
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Apr 2009 22:24
15

Re: mystiske hendelser

Innlegg av Panter79 »

vist det skal være snakk om renselse så har eg en god kontakt som kan hjelpe gratis :) for egen erfarings skyld.:) så det er ingen problem.. rørlegger for og sjekke kraner osv klarer jeg selv fint. driver og montere vaskemaskiner og oppvaskemaskiner daglig for Expert Bonus:) men eg brukte naboen for sikkerhetskyld og hannes konklusjon. han har ikke forklaring på noe annet enn at dusjen er som det skal være. blandebatteriet er komplett nytt også.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: mystiske hendelser

Innlegg av Kimbara »

Du trenger ikke være så defensiv, Panter. Jeg har hverken kritisert eller gått imot deg - kun kommet med et forslag til hva problemene med kranen kunne komme av. Informasjonen om sjekk av rørsystem kom du med først etter jeg nevnte gammel pakning som en mulighet.
Antall ord: 49
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Panter79
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Apr 2009 22:24
15

Re: mystiske hendelser

Innlegg av Panter79 »

jaja. samma det. men sånn er det nå her. og det er det kun vi som har opplevd det.

er ikke defensiv. men om du ikke tror meg at huset er temmelig rehabilitert så er det faktisk det... at eg ikke kan ha glemt og ta det med i starten er jo midt problem. så beklager at eg ikke nevnte from the first place.

vi vet hva vi har opplevd og det er kreepy ting. når leiligheten er så passe ny.

men men nok om det,

Finito finale case closed!!!!
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atheos

Re: mystiske hendelser

Innlegg av Atheos »

Panter79 skrev:jaja. samma det. men sånn er det nå her. og det er det kun vi som har opplevd det.

er ikke defensiv. men om du ikke tror meg at huset er temmelig rehabilitert så er det faktisk det... at eg ikke kan ha glemt og ta det med i starten er jo midt problem. så beklager at eg ikke nevnte from the first place.

vi vet hva vi har opplevd og det er kreepy ting. når leiligheten er så passe ny.

men men nok om det,

Finito finale case closed!!!!
Forstår ikke vitsen med å skrive her hvis man skal bli sur og gretten når man får svar. Da kan man heller lage en blog uten muligheten til å kommentere.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links