Fakta, teori & skepsiseksplosivt nanomateriale funnet i støvet etter WTC

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: eksplosivt nanomateriale funnet i støvet etter WTC

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:Nå svarte eg på det du komenterte på og kom med fakta (så godt som eg husket det). Tok meg tiden til å tegne opp en tegning for deg tilogmed. Så hva du gjør med det er opp til deg.
Vil anbefale deg å gå på den siden ivertfall å se på bilder og lese informasjonen som ligger rundt dette.
Nå blir det så mange påstander her, at jeg kan ikke kommentere alle, det håper jeg du forstår. Kom gjerne med det beste argumentet, så skal jeg gjerne kommentere det. Slike opphopninger er det meningsløst å begynne på.

Jeg kom til å tenke på en annen mulighet etter siste svar, og det er at de kan ha blitt skjært over av sikkerhetshensyn etter at tårnet hadde rast ned.

Og påstanden om smeltet stål i ruinene er heller tvilsom. Det jeg kommenterte var påstanden om hvilken varme som skal til for å smelte stål, noe som er irrelevant for stålet behøvde kun å varmes til 400 grader for at bygningen skulle svekkes nok til å rase sammen.
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA. skrev:
Dj_Devil skrev:Nå svarte eg på det du komenterte på og kom med fakta (så godt som eg husket det). Tok meg tiden til å tegne opp en tegning for deg tilogmed. Så hva du gjør med det er opp til deg.
Vil anbefale deg å gå på den siden ivertfall å se på bilder og lese informasjonen som ligger rundt dette.
Nå blir det så mange påstander her, at jeg kan ikke kommentere alle, det håper jeg du forstår. Kom gjerne med det beste argumentet, så skal jeg gjerne kommentere det. Slike opphopninger er det meningsløst å begynne på.

Jeg kom til å tenke på en annen mulighet etter siste svar, og det er at de kan ha blitt skjært over av sikkerhetshensyn etter at tårnet hadde rast ned.

Og påstanden om smeltet stål i ruinene er heller tvilsom. Det jeg kommenterte var påstanden om hvilken varme som skal til for å smelte stål, noe som er irrelevant for stålet behøvde kun å varmes til 400 grader for at bygningen skulle svekkes nok til å rase sammen.
Ja eg forstår at det er for mye å komentere :)

Det er fakta at stål blir svakere desto varmere det er. Å eg forstår teorien din.
Men alle ingenører som bygget dette bygget har tenkt på at om det sku skje en stor brann over hele bygningen så skal likevell bygningen kunne stå.
Senteret av tvillingtårnene var bygget av veldig sterk å solid stål og tett konstruksjon.
For at tårnene skulle ha falt som den gjore. Aldså rett ned. Så må senteret av tårnene være for svak til å bære vekten av alt sammen. Noe den ikke var. Selv om en del hadde knekt av så sku denne konstruksjonen som var helt i midten av tårnene vært sterk nokk til å bremse den av.

Info om "core" delen:

Image
Image
The top illustration indicates what may have been typical dimensions and thickness of the smaller core columns, about half-way up the tower. The outermost rows of core columns were apparently considerably larger, measuring 54 inches wide.

The Towers Had Robust Self-Supporting Core Structures

* 47 box columns a yard wide, steel 4" thick at base
* Abundantly cross-braced
* Capable of supporting the entire weight of building
* Anchored directly to bedrock
* Did not depend on floor diaphragms for support

The towers were designed to withstand 140 MPH winds.
In such cases the floor diaphragms would help transfer lateral loads loads between perimeter walls and core. Otherwise, structural function of the floors was not in play.

Image

Column Arrangement
Image

The exact arrangement of the columns and how they were cross-braced is not apparent from public documents such as FEMA's World Trade Center Building Performance Study. The arrangement of box columns depicted in Figure 2-10 of Chapter 2 (pictured to the right) seems plausible, even though it contradicts other illustrations in the report showing a more random arrangement. It depicts the top floors of a tower and does not indicate the widths of the columns on a typical floor

Bilde av "core" under bygging
Image

Så selv om da gulv delen av tårnet blir så varmt at det kolapser så kan den ikke kolapse uten at core delen forblir hel. Noe den ikke har gjort. Hele tårnet falt.

Delle delen er det som ble mest berørt av varmen:

Image
This illustration from FEMA's report shows details of truss-to-column connections.
Image
This illustration from FEMA's report shows a section of the flooring system. The main double trusses, of which two are pictured, are perpendicular to the view plane.
Image
This illustration from Multi-Storey Buildings in Steel gives a three-dimensional view of a floor section.

Om denne delen kolapser så kolapser den ned mot gulvet under mens "core" delen av bygningen forblir hel. Da den "netting" lignende konstruksjonen på utsiden også er ekstremt sterk så skal både "core" delen OG "netting" konstruksjonen kolapse samtidig for å få dette til.

Ikke minst. varmen må være lik for at begge støttene på begge sider gir seg samtidig.
Ellers hadde du bare fått en kolaps på en side av gulvet. Som igjen hadde stanset total kolaps. Som igjen hadde også gjort at varmen hadde vert mindre intens på selve strukturen fordi varmen hadde blitt spredd over ett større arial.

Persisting Heat
Fires in the Rubble Persisted for Months

Fires continued to burn far down in the rubble piles for over 100 days after the attack, despite the spraying of water on the rubble for extended periods. 1 The temperatures inside the rubble piles can only be estimated.

One source of data is a thermal map of Ground Zero created from infrared data collected by a NASA plane that overflew the site on September 16. The map, created by the U.S. Geological Survey, shows hot spots on the surface of the rubble that were above 700ºCelsius. 2 3 After five days of cooling and despite being sprayed with water, they were still above the melting point of aluminum. The temperatures deep in the rubble pile, and their decline over time, can only be guessed. People living and working around the World Trade Center site, and for considerable distances downwind, had to cope with toxic odors for weeks after the attack.
Reports of Molten Metal

Reports of molten metal in the foundations of the Twin Towers and Building 7 have been noted in the literature of skeptics of the official account of the building collapses. None of the official government reports have commented on these reports, although FEMA's Report contained an appendix disclosing evidence of mysterious high temperature corrosion of steel due to a combination of oxidation and sulfidation.

Image
Image

location F C
A 1341 727
B 1034 557
C 1161 627
D 963 517
E 801 427
F 1377 747
G 819 437
H 1017 547

Eg må foresten gå tilbake på en ting.. Eg leste mer på den siden å det viser seg at noen steder var blit sveist. Hvor disse sveisene var vet eg ikke. Men eg antar at dem ikke var på viktige bære deler av konstruksjonen da eg ikke enda finner bilder av nettopp dette. Men en ting er sikkert. Man sveiser ikke på skrått med mindre det er støtte bjelker. Å den store eg har avbilda er ikke en støtte bjelke.

Image
her er ett bilde av en typisk sammenskjøtet plass.
Antall ord: 1084
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Du må huske på at når den delen som var over bristepunktet først starter å bevege seg, så vil de underliggende etasjene bli utsatt for langt større krefter enn om den øverste delen sto i ro. Hvor mye større kraft som vil støte mot den underliggende delen kan en regne seg fram til, og denne øker eksponentielt med farten.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Dj_Devil »

paraunormal skrev:Du må huske på at når den delen som var over bristepunktet først starter å bevege seg, så vil de underliggende etasjene bli utsatt for langt større krefter enn om den øverste delen sto i ro. Hvor mye større kraft som vil støte mot den underliggende delen kan en regne seg fram til, og denne øker eksponentielt med farten.

det er sant. Å når det da kolapser ned mot friske områder så senkes farten naturligt fordi den møter mer å mer motstand da bygningen er sterkere å sterkere desto lenger ned du kommer. Da skulle du sett en stor "core" del fortsatt stående eventuelt veltet enn en hau med aske og deler.
Di gulv platene var hengt opp på den ytre "netting" konstruksjonen og "core" delen. Så man skulle i grunn sett ett tomt skall som enten sto av seg selv eller var veltet eventuelt veltet å knekt i deler. Ikke en direkte ned kolaps.
Antall ord: 161
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Dj_Devil skrev:
paraunormal skrev:Du må huske på at når den delen som var over bristepunktet først starter å bevege seg, så vil de underliggende etasjene bli utsatt for langt større krefter enn om den øverste delen sto i ro. Hvor mye større kraft som vil støte mot den underliggende delen kan en regne seg fram til, og denne øker eksponentielt med farten.

det er sant. Å når det da kolapser ned mot friske områder så senkes farten naturligt fordi den møter mer å mer motstand da bygningen er sterkere å sterkere desto lenger ned du kommer. Da skulle du sett en stor "core" del fortsatt stående eventuelt veltet enn en hau med aske og deler.
Di gulv platene var hengt opp på den ytre "netting" konstruksjonen og "core" delen. Så man skulle i grunn sett ett tomt skall som enten sto av seg selv eller var veltet eventuelt veltet å knekt i deler. Ikke en direkte ned kolaps.
Jeg er ikke helt enig i at farten vil senkes. De underliggende massene vil bli med i fallet og ytterligere øke presset på den gjenværende konstruksjonen. Resultatet er den dominoeffekten en ser. Folk som har gjort utregninger og sett på de fysiske kreftene som er i spill, påstår at det enorme lufttrykket som skapes vil presse konstruksjonen utover.
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Dj_Devil »

paraunormal skrev:
Dj_Devil skrev:

Jeg er ikke helt enig i at farten vil senkes. De underliggende massene vil bli med i fallet og ytterligere øke presset på den gjenværende konstruksjonen. Resultatet er den dominoeffekten en ser. Folk som har gjort utregninger og sett på de fysiske kreftene som er i spill, påstår at det enorme lufttrykket som skapes vil presse konstruksjonen utover.

Det er fult mulig ja.. Men alle teorier som kom rett etter tvilling tårnene kolapset var nettopp det. Domino effekten.. Men alle teorier omtalte ikke core og ytterdelen.. Hadde det bare vert gulvene som hadde rast sammen så hadde det vert en re'el domino effekt.
Husker godt den første forklaringen som kom med en animasjon som forklarte at gulvene røk ned over. Men ingen forklaring på hvorfor da core delen jekk opp i smuler og da ytterdelen følgte med.

Å teorien var også avhengig av at gulvene falt rett ned. Å ikke på skrå. Om ett feste ga opp før den andre. Så hadde gulvet falt skrått. Å da hadde den vekten vert liten nokk til å få støtte av gulvet nedenfor. Så var den teorien også avhengig av at festene rundt hele gulvet ga opp samtidig. Noe som ikke er mulig da gulvet vil ha områder som var varme og noen som var kalde. selv om hele etasjen var under brann. Så sku varmen vert mest intens der flyene var. Å da er det der det sku kolapset først. Å da hadde gulvet nedenfor hatt nokk støtte for det som kom ned fra overetasjen. Å igomed at dette området mest sansynlig hadde vert det varmeste området så hadde varmen da øyeblikkelig fordelt seg på nedre etasjen. Noe som da hadde resultert til en normal nedkjøling av resten av den etasjen. Hadde det da vert en domino effekt på den delen av bygningen som flyene slo inn så hadde core delen og "netting" konstruksjonen til tårnene vert rimlig inntakte.

Som skrevet før. Bygningen var laget for å tåle en total brann. Kanskje ikke at hele bygningen var i full flammer i alle våninger. Men i veldig mange våninger før det sku vert noen form for fare.
Antall ord: 535
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

DJ. Devil: Jeg tror kanskje mange av dine påstander kommenteres her:

http://www.pbs.org/wgbh/nova/wtc/sund-flash.html

Ellers kommenterte jeg omigjen de skråskjærte bjelkene. Det kan ha vært gjort etter at tårnet raste av hensyn til letemannskapenes sikkerhet.
Dj_Devil skrev:Det er fult mulig ja.. Men alle teorier som kom rett etter tvilling tårnene kolapset var nettopp det. Domino effekten.. Men alle teorier omtalte ikke core og ytterdelen.. Hadde det bare vert gulvene som hadde rast sammen så hadde det vert en re'el domino effekt.
Husker godt den første forklaringen som kom med en animasjon som forklarte at gulvene røk ned over. Men ingen forklaring på hvorfor da core delen jekk opp i smuler og da ytterdelen følgte med.
De første teoriene som kom var nærmest bare spekulasjoner, og det er ikke dem du må forholde deg til.

Sjekk heller NIST-rapporten og den etterforskningen som har gått igjennom alle detaljene.

Å teorien var også avhengig av at gulvene falt rett ned. Å ikke på skrå. Om ett feste ga opp før den andre. Så hadde gulvet falt skrått. Å da hadde den vekten vert liten nokk til å få støtte av gulvet nedenfor. Så var den teorien også avhengig av at festene rundt hele gulvet ga opp samtidig. Noe som ikke er mulig da gulvet vil ha områder som var varme og noen som var kalde. selv om hele etasjen var under brann. Så sku varmen vert mest intens der flyene var. Å da er det der det sku kolapset først. Å da hadde gulvet nedenfor hatt nokk støtte for det som kom ned fra overetasjen. Å igomed at dette området mest sansynlig hadde vert det varmeste området så hadde varmen da øyeblikkelig fordelt seg på nedre etasjen. Noe som da hadde resultert til en normal nedkjøling av resten av den etasjen. Hadde det da vert en domino effekt på den delen av bygningen som flyene slo inn så hadde core delen og "netting" konstruksjonen til tårnene vert rimlig inntakte.
Dette forutsetter at det bare var ett gulv som var svekket av varmen, men det var fire fem etasjer som alle var omtrent like mye svekket og de var svekket over hele flaten.

Ellers så er påstandene om smeltet stål både usikre og kanskje direkte tvilsomme, og i tillegg så svekker de også påstanden om kontrollerte sprengninger for å rine tårnene.
Antall ord: 417

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Dj_Devil »

BA. skrev:DJ. Devil: Jeg tror kanskje mange av dine påstander kommenteres her:

Ellers kommenterte jeg omigjen de skråskjærte bjelkene. Det kan ha vært gjort etter at tårnet raste av hensyn til letemannskapenes sikkerhet.
Image

Eg kan gå med på at dem kuttet dem om det var en gass brenner dem brukte.. En punkt eksplosjon og gass brenning kan gi lik effekt. Finner ikke bilder som var tatt før dem begynte å rydde som var av mer detaljer. Så kan ikke med 100% sikkerhet si at det bilde er før eller etter opprydding.. Men hva du velger å tro kan være noe annet enn hva eg velger å tro. Med mindre du sitter med sikre bevis på at akkuratt di bildene er fra under opprydding å ikke rett etterpå.
BA. skrev:
Dj_Devil skrev:Det er fult mulig ja.. Men alle teorier som kom rett etter tvilling tårnene kolapset var nettopp det. Domino effekten.. Men alle teorier omtalte ikke core og ytterdelen.. Hadde det bare vert gulvene som hadde rast sammen så hadde det vert en re'el domino effekt.
De første teoriene som kom var nærmest bare spekulasjoner, og det er ikke dem du må forholde deg til.

Sjekk heller NIST-rapporten og den etterforskningen som har gått igjennom alle detaljene.
Grunnen til at eg mente di første spekulasjonene var fordi dei nermast bare var avhengig av domino effekten.
BA. skrev:
Dj_Devil skrev:Å teorien var også avhengig av at gulvene falt rett ned. Å ikke på skrå. Om ett feste ga opp før den andre. Så hadde gulvet falt skrått. Å da hadde den vekten vert liten nokk til å få støtte av gulvet nedenfor. Så var den teorien også avhengig av at festene rundt hele gulvet ga opp samtidig. Noe som ikke er mulig da gulvet vil ha områder som var varme og noen som var kalde. selv om hele etasjen var under brann. Så sku varmen vert mest intens der flyene var. Å da er det der det sku kolapset først. Å da hadde gulvet nedenfor hatt nokk støtte for det som kom ned fra overetasjen. Å igomed at dette området mest sansynlig hadde vert det varmeste området så hadde varmen da øyeblikkelig fordelt seg på nedre etasjen. Noe som da hadde resultert til en normal nedkjøling av resten av den etasjen. Hadde det da vert en domino effekt på den delen av bygningen som flyene slo inn så hadde core delen og "netting" konstruksjonen til tårnene vert rimlig inntakte.
Dette forutsetter at det bare var ett gulv som var svekket av varmen, men det var fire fem etasjer som alle var omtrent like mye svekket og de var svekket over hele flaten.
Å likevell så må eg gjenta meg selv. For at en bygning skal falle på noen få sekunder som det der. Så må alle fester gi seg samtidig som at core delen ikke gjore som den skulle. Da skulle core delen kolapse samtidig med gulvet. Da følger ytterdelen naturlig med. Å for at dette sku skje så må alle stålflater på hele gulvflaten og core delen vært så overopphetet at det jekk ut over alt som hadde med struktur sikkerhet. Noe som ikke er mulig da stålet ikke venter til alle områder er like varme før den ryker. Varme områder som eksisterte rundt der fly motorene var skal ha kolapset først. For så at resten følger etter. Da tårnene sin overdel virker som at dem bare kolapset ned så var det som om at core delen som holdt denne sktrukturen oppe bare plutslig ble kuttet av. Core delen er om du ser på bildene bygget nesten som en netting også. Den har sterke søyler som har støtte søyler som har søyler igjen.. For at core delen skal gi opp så må da alle fester gi seg samtidig. da core delen var konstruert for å kunne holde oppe seg selv og ytter konstruksjonen var bygget for å tåle massiv vekt å trykk. Så skal alle deler gi seg samtidig for å få en slik nedgang som vi såg. Da slår domino effekten inn ja. Men da skal også alt ha gitt seg samtidig.

Å det forklarer ikke på det tårnet hvor den over delen, om den hadde hatt en hel bygning å falle på. Hvorfor den ikke falt uttenfor. For den delen hadde naturligvis knekt å dratt mye med seg. Men ikke hele bygningen. Å igjen bare om core delen ikke var inntakt.
BA. skrev: Ellers så er påstandene om smeltet stål både usikre og kanskje direkte tvilsomme, og i tillegg så svekker de også påstanden om kontrollerte sprengninger for å rine tårnene.
Så du velger å ikke tro på bevis\fakta eg har funnet til deg?

falt WTC 7 pågrunn av at den normalt kolapsa? eller ble den sprengt ned?
Antall ord: 868
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

"Direkte tvilsom..." :lol:

Sorry, men jeg klarte ikke la være å le av slik diskusjonsteknikk som du bedriver denne gang, BA.
Fordi om du forsterker ordet "tvilsom", så gir det det ikke mer mening.
Hvis du finner noe direkte tvilsomt, må du gjerne sette i gang med å forklare meg hva dette er i forhold til at noe f.eks. er indirekte tvilsomt eller kun tvilsomt.

Uansett, tilbake til diskusjonen.
Jeg synes Dj_Devil har kommet med en drøss med gode poenger, spesielt siden de er illustrerte.
Nå hadde jeg i utgangspunktet ingen forutinntatt mening om hva som skjedde den dagen, men jeg husker dagen veldig godt - fordi den har brent seg fast i hukommelsen min.
Og det som gjorde meg skeptisk fra første stund var hvordan TV2 og NRK, samt alle andre nyhetskanaler, bokstavelig talt banket det inn i hodene våre at Osama bin Laden sto bak.

De kjørte opptakene av flyene som traff - omigjen og omigjen.
Samtidig vil jeg relatere dette litt til en interessant artikkel jeg leste igår, om hvordan en forsker mener at Twitter og Facebook gjør oss følelsesskadet. Det å føle noe krever beundring og betenkning til en viss grad - enten det gjelder noe som gjør oss opprørt eller glad.
Den informasjonsstrøm vi får - og med den store mengden og hastighet - som på Facebook... statuslinjer og etc. gjør oss inkompetante i forhold til å fordøye mengden informasjon på riktig måte. Vi distanserer oss og blir kalde og usympatiske. Likegyldighet.

Hva tror dere at dette gjorde med hodene våre? Hvordan reagerte vi psykologisk på dette?
Er det en god ting at dette blir akseptert, at vi utvider toleransen vår for så mye?

Nå sies det at galgenhumor... svart humor... skal være en måte å opprettholde et balansert sinn for all grusomhet vi bombarderes med. Ikke rart at satire og sarkasme råder sterkt iblant oss den dag idag, da... Vi kan nærmest si hva vi vil til hverandre uten at noen skal "få lov å reagere" lengre. Jeg synes dette er litt trist.

Samtidig finner nok flere av dere det bare som "en naturlig del av utviklingen".
Javel, skal vi akseptere alt som en naturlig del av utviklingen? Hva skjedde med sannheten?
Skal alle få lov å proklamere sin sannhet? Skal alle akseptere den sannhet de blir presentert?
Hvor blir skepsisen av? Sunn fornuft?

Det jeg ser i denne saken er at de som kaller seg for skeptikere i forhold til konspirasjonsteoriene rundt hendelsene, er de som er minst skeptiske av alle!
For en ekte skeptiker gransker fakta og er villig til å fordøye den informasjon han kommer over, uansett hvordan informasjon er stilt og i hvilken grad han setter sin lit til den.

Forutinntatte meninger forårsaker like dårlig research som det å være naiv og sluke agnet rått.

Så hvis vi forsøker å ikke kalle oss selv så jævla objektive her, når vi ikke er det, og heller aksepterer at vi alle har blitt preget av tiden vi lever i - men forsøker å ikke henfalle til den bare "fordi det er blitt en naturlig del av utviklingen" - så kanskje vi får brukt intellektet vårt og sett litt nærmere på saken, istedenfor å diskutere hva som har skjedd eller ikke har skjedd - ser forbi dette - og tar en nærmere titt på alt imellom. All inkonsistensen som finnes i forklaringen.
Alle sprikende og tilsynelatende ulogiske forklaringer.
Hva om vi driter i å stemple noe som utspekulert, pseudovitenskapelig, rykter, myter og fakta?

Ønsker en debatt om dette, jeg. Så langt ser det ut som om Dj_Devil har pekt ut flere oppsiktsvekkende mangler og feil i den offisielle forklaringen, kun ved å vise til enkelte bilder som viser at det må ha foregått eksplosjoner i bygningene. Hva er da relevant med hvordan de fikk inn sprengstoffet? Ingenting i første omgang, dette er ikke et gyldig argument for at det ikke foregikk eksplosjoner. Det blir å besvare et spørsmål med et nytt spørsmål.

Og nå finnes det så mange spørsmål som krever svar.
Antall ord: 690
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/huK0MAb0Xa4&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/huK0MAb0Xa4&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

de tar nok snart kontakt med deg, kimBAra for å få fakta, som de søker.
Antall ord: 73
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Dj_Devil »

ludoburgero skrev:Ønsker en debatt om dette, jeg. Så langt ser det ut som om Dj_Devil har pekt ut flere oppsiktsvekkende mangler og feil i den offisielle forklaringen, kun ved å vise til enkelte bilder som viser at det må ha foregått eksplosjoner i bygningene. Hva er da relevant med hvordan de fikk inn sprengstoffet? Ingenting i første omgang, dette er ikke et gyldig argument for at det ikke foregikk eksplosjoner. Det blir å besvare et spørsmål med et nytt spørsmål.

Det var raportert "hemlige" renovasjoner i flere våninger. Noen få mennesker som gjore noe arbeid som var ikke synlige da kontorene åpnet igjen. Teorien til dem som har laget ZEITGEIST filmen er da at myndighetene har planlagt dette lenge å hadde forberedt disse eksplosjonene.. Pekefingeren pekes mest mot CIA da dem har blitt "tatt" på fersken for å angripe sitt eget land for å få igjennom i regeringen mot noen grupper mennesker som dem selv mente var farlige. Men det er en annen konspirasjons teori igjen som eg har liten informasjon om å har mine sterke tvil om. Men at en form for gruppe har gjort "renovasjoner" for å få tilgang til bære søyler for å eksplodere disse er mulig.
Men det er noe eg besitter svært lite informasjon om. Så alt det vil være spekulasjoner fra min side.
Antall ord: 236
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det er riktig det du sier om CIA, Dj_Devil.
CIA har tidligere syslet med ting som dette:

-tatt inn narkotika i USA
-eksperimenter med LSD på uvitende
-i samarbeid med regjeringen iscenesatt/fabrikkert et "angrep fra Cuba" på USA

I en PNAC-rapport (søk opp PNAC på Wikipedia) ønskes det "et nytt Pearl Harbor" for å få amerikanerne til å støtte opprustning av Forsvaret. Kanskje dette også ble gjort ved hjelp av CIA den 11. september. I mine øyner ser det veldig sannsynlig ut at nettopp dette ble gjort.
Tenk bare tidligere på hvilke kjeltringer i regjeringen som har sittet med tette forbindelser med CIA. Og jeg finner det også bemerkelsesverdig at sikkerhets-firmaet som plutselig overtok ansvaret for sikkerheten for World Trade Center er Marvin Bush (George W.'s fetter) bare 2 måneder før angrepene skjedde.

CIA har jo innrømmet å transportert fanger på ulovlig vis her via Sola Flyplass også.
Dette har kommet frem i mediene de siste årene.
Visste du dette?

(beklager disse delene med avsporing, men jeg ser det som sagt sannsynlig at CIA kan ha hatt en finger - eller flere hender - med i spillet denne gang også)
Antall ord: 195
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:
BA. skrev:DJ. Devil: Jeg tror kanskje mange av dine påstander kommenteres her:

Image

Eg kan gå med på at dem kuttet dem om det var en gass brenner dem brukte.. En punkt eksplosjon og gass brenning kan gi lik effekt. Finner ikke bilder som var tatt før dem begynte å rydde som var av mer detaljer. Så kan ikke med 100% sikkerhet si at det bilde er før eller etter opprydding.. Men hva du velger å tro kan være noe annet enn hva eg velger å tro. Med mindre du sitter med sikre bevis på at akkuratt di bildene er fra under opprydding å ikke rett etterpå.
Nei, det kan jeg ikke bevise, noe jeg heller ikke ser noe behov for. Den offisielle rapporten synes jeg er god, og har ikke sett noe som svekker den noe særlig. Når da disse bildene heller ikke svekker den, iom at de kan være tatt etter skjærebrenning, så står forklaringen like sterkt.
BA. skrev:
Dj_Devil skrev:Å teorien var også avhengig av at gulvene falt rett ned. Å ikke på skrå. Om ett feste ga opp før den andre. Så hadde gulvet falt skrått. Å da hadde den vekten vert liten nokk til å få støtte av gulvet nedenfor. Så var den teorien også avhengig av at festene rundt hele gulvet ga opp samtidig. Noe som ikke er mulig da gulvet vil ha områder som var varme og noen som var kalde. selv om hele etasjen var under brann. Så sku varmen vert mest intens der flyene var. Å da er det der det sku kolapset først. Å da hadde gulvet nedenfor hatt nokk støtte for det som kom ned fra overetasjen. Å igomed at dette området mest sansynlig hadde vert det varmeste området så hadde varmen da øyeblikkelig fordelt seg på nedre etasjen. Noe som da hadde resultert til en normal nedkjøling av resten av den etasjen. Hadde det da vert en domino effekt på den delen av bygningen som flyene slo inn så hadde core delen og "netting" konstruksjonen til tårnene vert rimlig inntakte.
Jeg forstår ikke helt tankegangen din. Tyngdeloven sier at den skal falle rett ned, hvorfor mener du ting skal falle skrått ned?
Hvis du mener at det skulle ha falt i et hjørne først og deretter ligget litt skjevt mens det falt rett ned, så er det også hva det gjorde.
Å likevell så må eg gjenta meg selv. For at en bygning skal falle på noen få sekunder som det der. Så må alle fester gi seg samtidig som at core delen ikke gjore som den skulle. Da skulle core delen kolapse samtidig med gulvet. Da følger ytterdelen naturlig med. Å for at dette sku skje så må alle stålflater på hele gulvflaten og core delen vært så overopphetet at det jekk ut over alt som hadde med struktur sikkerhet. Noe som ikke er mulig da stålet ikke venter til alle områder er like varme før den ryker. Varme områder som eksisterte rundt der fly motorene var skal ha kolapset først. For så at resten følger etter. Da tårnene sin overdel virker som at dem bare kolapset ned så var det som om at core delen som holdt denne sktrukturen oppe bare plutslig ble kuttet av. Core delen er om du ser på bildene bygget nesten som en netting også. Den har sterke søyler som har støtte søyler som har søyler igjen.. For at core delen skal gi opp så må da alle fester gi seg samtidig. da core delen var konstruert for å kunne holde oppe seg selv og ytter konstruksjonen var bygget for å tåle massiv vekt å trykk. Så skal alle deler gi seg samtidig for å få en slik nedgang som vi såg. Da slår domino effekten inn ja. Men da skal også alt ha gitt seg samtidig.
Jeg har ikke sett noen annen beregning på dette enn freefallberegningen, og den er jo tilbakevist. Det var ikke på langt nær fritt fall disse raste med.
Å det forklarer ikke på det tårnet hvor den over delen, om den hadde hatt en hel bygning å falle på. Hvorfor den ikke falt uttenfor. For den delen hadde naturligvis knekt å dratt mye med seg. Men ikke hele bygningen. Å igjen bare om core delen ikke var inntakt.
Igjen, tyngdeloven tilsier at den skal falle rett ned og ikke utenfor.
BA. skrev: Ellers så er påstandene om smeltet stål både usikre og kanskje direkte tvilsomme, og i tillegg så svekker de også påstanden om kontrollerte sprengninger for å rine tårnene.
Så du velger å ikke tro på bevis\fakta eg har funnet til deg?
Det du har funnet fram er påstander om smeltet stål.
Jeg vet ikke hvem sitt sitat du forholder deg til, men det jeg kjenner til er det kun noen få kilder.
- Mark Lorieux of Controlled Demolition, Inc
- Peter Tully, President of Tully Construction
- and the American Free Press newspaper

The American Free Press refererte kun til de andre to, og dermed sitter vi med to vitner til disse dammene med smeltet stål. Mark Lorieux(Loizeaux) fortalte senere at han kun snakket ut fra informasjon han hadde fra Peter Tully., altså er vi nede i en eneste kilde.

Det ar altså kun Peter Tully som rapporterte om dette, men som "American Free Press"skriver det "Peter Tully, president of Tully Construction of Flushing, New York, told AFP that he saw pools of "literally molten steel" at the World Trade Center. Tully was contracted on September 11 to remove the debris from the site."

Det ser ikke ut som det er gjort noen analyser av denne smelten, og om den er identifisert som stål.

Bildet med hotspottene viser temperaturer på opp til 747ºC, men ikke på langt nær de 1535ºC som skal til for å smelte stål.
falt WTC 7 pågrunn av at den normalt kolapsa? eller ble den sprengt ned?
Sannsynligvis pga normal kollaps, men kanskje vi kan gjøre oss ferdig med de argumentene vi holder på med her?
Antall ord: 1102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:"Direkte tvilsom..." :lol:

Sorry, men jeg klarte ikke la være å le av slik diskusjonsteknikk som du bedriver denne gang, BA.
Fordi om du forsterker ordet "tvilsom", så gir det det ikke mer mening.
Hvis du finner noe direkte tvilsomt, må du gjerne sette i gang med å forklare meg hva dette er i forhold til at noe f.eks. er indirekte tvilsomt eller kun tvilsomt.
Da kan du anse det som gjort.
Uansett, tilbake til diskusjonen.

---8<---klippet bort en masse som ikke førte oss tilbake til diskusjonen, men en diskusjon om diskusjonen.

Du kan jo heller kommentere videoklippet som viste at det var mange store betongblokker igjen på tomten siden ditt beste argument var at slike ikke fantes.
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:Det var raportert "hemlige" renovasjoner i flere våninger. Noen få mennesker som gjore noe arbeid som var ikke synlige da kontorene åpnet igjen. Teorien til dem som har laget ZEITGEIST filmen er da at myndighetene har planlagt dette lenge å hadde forberedt disse eksplosjonene.. Pekefingeren pekes mest mot CIA da dem har blitt "tatt" på fersken for å angripe sitt eget land for å få igjennom i regeringen mot noen grupper mennesker som dem selv mente var farlige. Men det er en annen konspirasjons teori igjen som eg har liten informasjon om å har mine sterke tvil om. Men at en form for gruppe har gjort "renovasjoner" for å få tilgang til bære søyler for å eksplodere disse er mulig.
Men det er noe eg besitter svært lite informasjon om. Så alt det vil være spekulasjoner fra min side.
Kan du holde deg til det beste argumentet, så vi kan gjøre oss ferdig med en ting om gangen her?

Jeg klarer det visst ikke selv, men selv om jeg besvarer flere argumenter enn ditt beste, så trenger vi ikke å skyte inn enda flere før vi har gjort oss ferdige med dem vi allerede diskuterer.
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links