Drømmer, NDO & ut av kroppenFreespirits drømmetråd!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Freespirits drømmetråd!

Innlegg av freespirit »

hei alle gamle og nye på para!:)
Endelig er jeg tilbake, etter lange måneder borte fra para.

I det siste har jeg hatt helt ekstreme drømmer, og jeg våkner opp og husker dem. Eller gjerne husker dem senere på dagen. Tenkte jeg skulle føre en type drømmedagbok her på para, så kanskje dere kan hjelpe meg å tolke dem.

får ta den seneste drømmen da.

(litt forhistorie: Jeg vil bare få si at jeg ikke har kontakt med min far, pga.. ja. det kan være det samme. alvorlig er det alikevel)

Men jeg var hjemme, da min far plutselig dukket opp i døren. han presser seg forbi og løper rundt i huset, åpner alt av skoffer, skap, dører, kjøleskapet. absolutt alt. og jeg sitter igjen med en liten følelse av angst for hva som skjer.
Endelig klarer jeg å følge gubben ut. Samtidig kommer det en skygge over hele himmelen. himmelen dekkes av massevis av fugler, som etterfølges av millioner av sommerfugler. De flyr over alt ute og inne. og jeg ber min far fange en sommerfugl. Jeg løper inn for å hente et syltetøyglass og kommer i gangen for å få sommerfuglen han har fanget i hånden, da den plutselig flyr av gårde. Jeg lukker opp døren igjen for å finne en ny, da jeg plutselig ser min mor rett inn i øynene..
så våkner jeg..

hvaforno?
Antall ord: 244
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Freespirits drømmetråd!

Innlegg av Charlie-O »

Hei freespirit, velkommen tilbake :D
bra initiativ, jeg tror dette kan bli en spennende tråd=)

Som du sikkert vet er det lettest å tolk sine egne drømmer ettersom du selv vet best om din livssituasjon, følelser (både i virkeligheten og i drømmer) og detaljer fra drømmen, og hva enkelte drømmesymboler betyr for deg. men jeg kan jo komme med min tolkning=)
Å høre andres tolkninger av drømmen kan hjelpe en ved at man ofte henger seg opp i enkelte hendelser i drømmen uten å ta resten med i betraktningen, noe som fører til at man ikke ser en helhet, en annen fordel med å la andre hjelpe til er at man ofte kan være uærlig med seg selv, det er vanskelig å tilstå for seg selv hvem eller hva man er, hvis man ikke er den man skulle ønske man var, men igjen, alt kan forandres, men ikke før man er ærlig med seg selv og ser "problemet".

Vel, la oss starte med slutten ;) Du gjør noe sammen med faren din som dere begge liker, det virker som at dere koser dere i hverandres nærvær i denne drømmen, dette kan bety at du savner en farsfigur, ikke nødvendigvis et savn etter faren din.. men som sagt; en farsfigur.
ble du skuffet da faren din misten sommerfuglen? det kan bety at du kanskje har problemer med å stole på personer, kanskje du er redd for å bli skuffet!?
det med at du møtte moren din i døren og måten hun fremsto på i drømmen, kan bety at du føler at du ikke kan ha en farsfigur, fordi dette kanskje vil skuffe henne, eller at du føler at du sviker henne, er jeg inne på noe?
En sommerfugl kan være en advarsel om å ikke fly så mye fra person til person, du bør roe deg ned. Er sommerfuglen stor og flott vil du gjøre inntrykk på samfunnet rundt deg. Drømmen kan også si du er for overfladisk. Prøvde du å fange en sommerfugl bør du prøve å få det morsommere. Den kan også være en oppfordring til å prøve å endre ditt liv og din personlighet til det bedre. En sommerfugl kan også symbolisere lykke eller suksess .
hentet fra
[link2]Drømmetydning.com,http://www.droemmetydning.com/[/link2]

Starten av drømmen din, kan dette bety frykt for din far? du skriver selv at du har en liten følelse av angst, og at han presser seg forbi før han så går løs på skuffer og skap.

hva tror du drømmen kan bety? var jeg inne på noe? håper på tilbakemelding :D

-Charlie
Antall ord: 457
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av freespirit »

Det var dette jeg også tenkte da jeg prøvde å forstå drømmen min. Tror den var rimelig lett å tyde egentlig, ikke bare for meg, men for andre også..
gleder meg til å fortelle om de andre drømmene mine. DET kan bli litt av en utfordring, etter som de går rundt i baner som "at jeg sliter med å få campingvognen min til å sitte fast bakpå flyet.."

takk for svar vennen, satte pris på det:)
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av Charlie-O »

Bare hyggelig du :D

Gleder meg til å følge med videre :mozilla_smile:
Antall ord: 12
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av freespirit »

Charlie-O skrev:Bare hyggelig du :D

Gleder meg til å følge med videre :mozilla_smile:
jaa.. nå skal jeg legge meg. Drømmer så rart hver natt. må være livssituasjonen min i dag påvirker virkelig tankene og fantasien min;P
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links