Jeg har hatt en ut av kroppenopplevelse (UAKO) som skjedde i 1989 og vil gjerne fortelleom denne her. Jeg var da 23 år gml. Har siden hatt et par andre UAKO, men ikke så omfattende som den i 1989
Jeg var student og lå på studenthybelen, i senga, var fryktelig syk, generelt i dårlig form, kanskje var det en kraftig influensa.
Kjente så at det bølget i kroppen, som kjentes som et trekkspill , veldig rart, så var det en sterk summing i hode som en enorm bie summet der. Videre hørte jeg utrolig vakker musikk. Musikken var som et englekor av vakre stemmer og det var harpespill og trompeter.Etter denne opplevelsen skjønte heg forøvrig hvorfor det har blitt tradisjon i kristendommen å avbilde små engler med akkurat musikkinstrumentene harpe og trompet, som var nettopp disse i tillegg til korsang som jeg hørte.
Musikken var utrolig vakker. Har aldri hørt noe liknende produsert på jorden. Det nærmeste jordiske musikken er en blanding av Andrew LLoyd Webber, tibetansk /eller/og gregoriansk munkemusikk, australsk urinvåner musikk, Mozart, Bach, Bethooven og musikkgruppen Tomita som kan formidle en noe tilsvarende stemning for deres beste produksjoner
Etter denne vakre musikken så begynte jeg å gå ut av kroppen og plutselig befant jeg meg oppunder taket. Mens jeg var i denne tilstanden kunne jeg se igjennom takkonstruksjonen. Og jeg antok at min form var som en lysende sølvkule.
"Jeg møtte også min bestefar i løpet av denne UAKO. Han hadde dødd 3 år tidligere og jeg kommuniserte litt med han. Vi utvekslet tanker om livet mitt og litt om hans liv der han var nå og på jorden. Han var faktisk ikke helt imot at jeg skulle komme opp til han der han var nå.
Imidlertid ble jeg engstelig for å ikke komme inn i kroppen igjen. Og det var et strev å komme inn i kroppen igjen. Jeg måtte holde på kanskje et minutt før jeg greide å lee kroppen såpass at jeg var inne igjen, først greide jeg bare å lee på en finger og jeg tenkte at om jeg ikke greier å komme inn i kroppen igjen så kan det hende kroppen dør.
Men til slutt lyktes jeg og jeg hadde hatt en fantastisk opplevelse. En rik opplevelse som gjorde livet enda rikere.
Så vil jeg gjerne ha noen kommentarer fra dere om denne opplevelsen.
Jeg skrev også brev om denne opplevelsen til en kjent svensk lege som på den tiden var berømt for å arbeide med UAKO og NDO, og han konkluderte med at jeg hadde hatt en lettere UAKO. Husker ikke hva denne legen het, men var det Lundin til etternavn ?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Min ut av kroppen opplevelse
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2008 23:18
- 16
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Nordland
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Re: Min ut av kroppen opplevelse
Interessant.
Vi har andre sånne her på forumet. ( let)
Kutt ut fargehelvette er du snill og kansje skriv historien en gang til mere statisk ?
Kutt ut fargehelvette er du snill og kansje skriv historien en gang til mere statisk ?
Antall ord: 25
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Om dere ikke har mere positive kommentarer å komme med så la vær og kommenter. oppfør dere.
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
Jerry:
Godt du forteller dette.
Men, du sier at du strev i ca 1. minutt med å tiltre kroppen din igjen?
Og, at du ble bekymret over å IKKE nå tilbake til kroppen?
Noen andre som har opplevd UKO, og velger å dele sine opplevelser med oss, forteller at "tid og rom" opphører.
De samme personer mener å fortelle at "all bekymring" også opphørte, at de heller ville "bli" igjen der de var kommet, enn å havne tilbake til den miserable kroppen...
Noen forteller om denne tunnellen..
Eller "sølvtråden" som som er festet til kroppen?
Må da spørre om du var i nærheten av å samme oppfatning?
Jeg spør av respekt og nysgjerrighet..
Og, når det gjelder "fargehelvete", så skal jeg med respekt ytre et ønske til deg, om dine senere innlegg: Det hadde vært veldig fint om du kunne skrive dine innlegg i standard SORT, da det er så mye lettere å lese, og få sammenhengen i innlegget ditt..
Marker heller hele innlegget, og les det 1 gang til du....
Det er vel ingen Norsk rettskriving her vel??
MVH: Happe....
Godt du forteller dette.
Noen andre som har opplevd UKO, og velger å dele sine opplevelser med oss, forteller at "tid og rom" opphører.
De samme personer mener å fortelle at "all bekymring" også opphørte, at de heller ville "bli" igjen der de var kommet, enn å havne tilbake til den miserable kroppen...
Må da spørre om du var i nærheten av å samme oppfatning?
Jeg spør av respekt og nysgjerrighet..
Svært få oppnår "posivitet" i sine innlegg, så det må du desverre leve med..Jerry skrev:
Om dere ikke har mere positive kommentarer å komme med så la vær og kommenter. oppfør dere.
Og, når det gjelder "fargehelvete", så skal jeg med respekt ytre et ønske til deg, om dine senere innlegg: Det hadde vært veldig fint om du kunne skrive dine innlegg i standard SORT, da det er så mye lettere å lese, og få sammenhengen i innlegget ditt..
Metod:Metodisten skrev:Interessant.
Sist redigert av HappeTittenTooYouNow på 10 Apr 2009 12:50, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 247
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
HappeTittenTooYouNow skrev:Jerry:
Godt du forteller dette.
Hei. Takk for fine spm.
Når man har en slik opplevelse så må man jo være ærlig og rapportere slik man husker den. Ja, jeg strevde i ca et minutt for å komme inn i kroppen igjen og da var jeg i den utenomkroppslige tilstanden. Men samtidig virket det også slik at den jordiske 4-dimensjonale tid ikke var så relevant i ut av kroppen tilstanden, men for å gjøre et anslag på hvor lang tid jeg brukte så virket det altså som 1 minutt.
Jo jeg var svært så bekymringsløs i UAK-tilstanden, men samtidig følte jeg en engstelse relatert til den fysiske kroppen om at jeg burde komme tilbake til kroppen. Man kan si det slik at det var to ulike følelser samtidig som pågikk.
Videre så jeg ingen sølvstreng eller noen form for streng til kroppen og årsaken til dette er nok at jeg ikke fokuserte på å se dette og at UAKO ikke varte så lenge.
Mener å ha lest at det er bare ca halvparten +/- av dem med UAKO som ser en slik sølvstreng/streng fra åndekroppen til den fysiske kroppen.
Hva kan årsaken til dette være ?
Kan det være at ikke alle har en slik streng til kroppen fordi ni rett og slett er forskjellige typer åndevesener selv om vi i den fysiske kroppen da er mennesker.
Kan det være fordi man kan ha ulike typer UAKO der man går ut av kroppen med ulike deler av ånden/selvet ? Er det bare de "kratigste" UAKO der man går ut med større del av ånden/hele ånden hvor man ser sølvstrengen ? Hva tror dere ?
Når det gjelder tunellopplevelsen så tror jeg årsaken til at jeg ikke hadde denne var at dette var en ganske enkel UAKO og ingen NDO (nær døden opplevelse).
Videre er det ikke alltid slik at de som har NDO rapporterer om denne tunnellopplevelsen. Hva kan
årsaken til dette være ? Kan det være at vi er mennesker men ulike som åndevesener. Kan det være at tunnellopplevelsen indikerer at åndeverdenen for øyeblikket har bestemt at du raskt skal forlate den fysiske tilværelsen og derfor blir kjørt opp til rett sted fort. kan det være at tunellopplevelsen skyldes ting som skjer i hjernen, men at det meste av resten av en NDO er reelle opplevelser i åndeverdenen ?
Svært få oppnår "posivitet" i sine innlegg, så det må du desverre leve med..
Metod:Metodisten skrev:Interessant.
Antall ord: 614
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Jeg har slettet noen innlegg som ikke har noe med topicen å gjøre.
Som nevnt over her så er det bare å markere teksten for å slippe fargene, om man ikke klarer å se bort ifra dem.
Mvh. Mod
Som nevnt over her så er det bare å markere teksten for å slippe fargene, om man ikke klarer å se bort ifra dem.
Mvh. Mod
Antall ord: 36
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |