Drømmer, NDO & ut av kroppenSøsteren min drømte ting som skjedde dagen etter

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Hestefrelst96
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Mar 2009 15:26
15

Søsteren min drømte ting som skjedde dagen etter

Innlegg av Hestefrelst96 »

Tror det var for et år siden da dette skjedde. Søstra mi drømte at kaninen til bestevennina hennes døde. Hun husker ikke helt hva som "skjedde" i drømmen, men det eneste hun husker var at kaninen fikk et slag et eller annet sted på kroppen og den døde litt etter litt. Etter noen timer etter hun hadde våknet fikk hun en melding av bestevenninen at kaninen hadde dødd. Da hun senere på dagen dro til bestevenninen forklarte hun hva som hadde skjedd. Kaninen hadde løpt på veggen og døde litt etter litt men senere måtte faren slå den i huet med spade så den skulle dø ordentlig. Dette har også skjedd flere ganger, men det er bare "småting". Noen som har opplevd dette?
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Re: Søsteren min drømte ting som skjedde dagen etter

Innlegg av Jonette<3 »

hvilken far slår kaninen til ungen sin i hodet? hørt om å gå til veterinær? beklager, men dette hørtes bare ut som oppspinn.
Antall ord: 26
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Her er litt om det du ser etter.
Må kikke litt i forumet vet du.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... dr%C3%B8mt
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Jonette<3 skrev:hvilken far slår kaninen til ungen sin i hodet? hørt om å gå til veterinær? beklager, men dette hørtes bare ut som oppspinn.
Man går ikke til veterinær med en kanin. Den kliner man til i hodet. Så det er sikkert sant.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hestefrelst96
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Mar 2009 15:26
15

Innlegg av Hestefrelst96 »

Det var ikke fordi han ville men fordi han måtte. Vetrinæren kunne ikke fått gjort noe med det, det ville vært dyreplageri å latt den lide. Derfor måtte han ta livet av den.

Metodisten; Flere folk drar gjerne til vetrinæren viss dyra blir syke. Når man skaffer seg dyr må man regne med vetrinærbesøk osv.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Hestefrelst96 skrev:Det var ikke fordi han ville men fordi han måtte. Vetrinæren kunne ikke fått gjort noe med det, det ville vært dyreplageri å latt den lide. Derfor måtte han ta livet av den.

Metodisten; Flere folk drar gjerne til vetrinæren viss dyra blir syke. Når man skaffer seg dyr må man regne med vetrinærbesøk osv.
Jada, var med pusen min jeg for ett par år siden. Den hadde diare ;)
Men når det er snakk om å avlive små dyr er det ofte mere plagsomt å dra dem livredde i en kasse eller noe til veterinæren. En voksen pappa slukker lyset ,og det er smertefritt når det går så fort tror jeg.
Bare det jeg mente.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peytonia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Apr 2009 13:17
15
Kjønn (valgfri): Jente

Innlegg av Peytonia »

Heisann! :D

Jeg tror deg. Det har selv kjedd med meg, og kan vikre litt skummelt. Av og til virker det som om jeg har opplevd det før. Det er litt skummelt ...

Hilsen Peytonia
Antall ord: 34
Ha en god dag ! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metal maniac
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2007 15:14
17
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Metal maniac »

Hestefrelst96 skrev:Tror det var for et år siden da dette skjedde. Søstra mi drømte at kaninen til bestevennina hennes døde. Hun husker ikke helt hva som "skjedde" i drømmen, men det eneste hun husker var at kaninen fikk et slag et eller annet sted på kroppen og den døde litt etter litt. Etter noen timer etter hun hadde våknet fikk hun en melding av bestevenninen at kaninen hadde dødd. Da hun senere på dagen dro til bestevenninen forklarte hun hva som hadde skjedd. Kaninen hadde løpt på veggen og døde litt etter litt men senere måtte faren slå den i huet med spade så den skulle dø ordentlig. Dette har også skjedd flere ganger, men det er bare "småting". Noen som har opplevd dette?
Her er et innlegg fra en bok om sanndrømthet hvis du skulle være interessert:)

"Troen på drømmenes spådomskraft er kjent gjennom den hele skrevne historien. I mange av oldtidens kulturer ble en drøm som varslet forestående oversvømmelse, invasjon, pest eller regimes undergang, behandlet med største respekt. I vestlig kultur har opplysningstiden rasjonalisme etterlatt en arv av dyp skepsis til alt "overnaturlig", enda vi hører ofte nok om sanndrømthet, særlig når det gjelder familie og venner. Men den første som offentliggjorde et metodisk forsøk på å kartlegge hvorvidt drømmer virkelig kan fortelle noe om forestående hendelser, var en britisk luftfartsteknikker, John William Dunne. I 1902 hadde Dunne en drøm som korrekt forutsa utbruddet i vulkanen Mount Pelée på Maerinique. I drømmen ble han overbevist om at vulkanen ville bryte ut, og skyndte seg å varsle franske myndigheter om at den forestående katastrofen ville koste 4000 mennesker livet. Til sin forbløffelse leste han like etter i avisen at vulkanen faktisk hadde hatt et utbrudd. Overskriftene fortalte imidlertidig om 40 000 døde, ikke 4000. Dunne kom i ettertid til at drømmen som varslet han om katasrofen, ikke var en fremstilling av selve vulkanutbruddet, men egentlig en forutopplevelse av å lese avisreportasjen om det - og samtidig feillese overskriften som oppga antall døde. Senere begynte Dunne å skrive ned sine egne og venners drømmer i en dagbok. Dagboken strekker seg i over 30 år, og det er denne dagboka som ga grunnlaget for Dunnes drømmehypotese som er mulig å lese i hans biograf "An Experiment with Time". Drømmehypotesen hans går ut på at drømmer like gjerne henter stoff fra fremtidige hendelser som fra det som allerede er hendt."

Det er mange eksempler på vitenskaplige beviste sanndrømte hendelser. For å gå mer inn på det, kan kan bl.a. søke opp Malcom Bessant, en begavet synsk brite som ble med i et vitenskapelig forsøk i 1971 laget av to forskere fra Mainonides Dream Laborathy i New York.
Antall ord: 483
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av KetMas »

Det var rett av faren og slå den i hodet, om kaninen led skikkelig ille var det helt rett.
Spesiellt der jeg kommer ifra :).
Hadde en kanin selv som fikk hjerneblødning og lå med spasmer og klarte ikke og gå årntlig, eller noe, den bare hadde kramper. Så vi tok spaden og daska til hodet.

Men kan hende du er sanndrømt. Jeg er iallefall litt sanndrømt, drømmer ting som kommer til og skje de nermeste dagene/ukene/mnd. Er en litt skremmende opplevelse, har hendt seg noen ganger jeg har våkna opp i sengen og vært livredd for alt virka så ekte.

Mvh Ketil
Antall ord: 110
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DatteraTeHappe...
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Okt 2008 21:18
16
Kjønn (valgfri): JintungaTePaps
Lokalisering: Modum

Innlegg av DatteraTeHappe... »

Er litt enig med metodisten ovenfor der han sier at det å avlive ikke bør skje hos en vetrinær. Alle dyr har ikke gode minne til dette pinfulle stede som på dyrlegen. Derfor er det mer behagelig å kanskje gjøre det hjemme, der han har alle gode minner. Jeg syntes dere gjorde det riktige med å ta livet der og da.

BTW, apropo drømmene. Jeg har et familiemedlem jeg ikke treffer så ofte gi og med det at henne bor et godt stykke unna. Henne drømte om 9/11, hu drømte om flyene som krasjet i en bygning. Det med sanndrømming er utrolig spesielt, gi og med at di aldri veit når det kommer :)
Antall ord: 119
Bilde
Jag hör och övervägaer deras åsikter!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger

Innlegg av Paranomia »

Det kan godt være at det er stressende, men en kanin kommer ikke til å bli så utrolig dårlig av å løpe på en vegg av seg selv.
Selv har jeg hatt 2 kaniner, han ene døde av seg selv, og han andre måtte jeg avlive for litt siden, da han var 12 år, og ganske sjuk. Da dro vi til dyrlegen med han, og da sa han at det var best at han fikk slippe, og alt det beste for min lille klump.

Jeg mener da at det ikke er mulig at kaninen dør av å løpe på veggen, og hvis dette hadde vært tilfelle, så finnes det dyreambulanser, og telefon, og det tar ikke lang tid å ringe dersom man alltid har nummeret til dyrlege på kjøleskapsdøra.

Vet det høres ut som om jeg er dyreplager, men det er plaging å avlive et dyr som ikke har fortjent det.
Når det gjelder dyr, kjenner jeg at jeg blir voldelig.. :bat
Antall ord: 168
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links