Vel, når noe uanmeldt skjer på en hvilken som helst arbeidsplass - så som strømbrudd eller omfattende vedlikeholdsarbeid - vil det virke uvanlig for de ansatte. Men dette skjer i utallige bygninger verden over sikkert hver dag. Det er først når en ekstrem hendelse finner sted man ofte begynner å pusle sammen sitt helt eget lille puslespill.ludoburgero skrev:Det kan fint ha blitt brukt eksplosiver i tillegg til fly.Kimbara skrev: * Som BA påpekte; hvordan ble eksplosivene fraktet inn i WTC?
Sannsynligvis har noen tatt med seg eksplosiver inn i bygningene. Hvordan? Tja, ved å forbipassere sikkerheten.
Sikkerhetsstaben ble jo skiftet ut et par måneder i forveien.
Og så hadde de mange sikkerhetsdriller i perioden rett før, hvor heisene var ute av drift. Dette kom ganske uanmeldt på flere av de ansatte i bygget, strømmen gikk også er det rapportert.
Det ble oppfattet som uvanlig av de ansatte, det var ikke noe de var vant med.
Jeg ser ingen eksplosjon før flyene treffer. Faktisk kommer eksplosjonen noen millisekunder -etter- treffet. Men vi kan jo forandre litt på spørsmålet; hvordan klarte man å plassere sprengstoffet i -akkurat- de etasjene og de delene av etasjene hvor flyene traff?Det er ikke det det er snakk om her.* Hvordan klarte man å rigge til sprengstoffet i WTC slik at det eksploderte akkurat der hvor flyet traff, uten at eksplosivene gikk av i sammenstøtet?
Sprengstoffet har blitt plantet rundt i veggene på hele bygningen og gått av slik som det gjøres i forbindelse med kontrollerte nedrivninger. Hvis du ser på videoklippene av flyene som treffer, sett at disse er ekte, ser du også en eksplosjon rett før flyene treffer. Det ser man på alle klippene, men det er blitt vektlagt og fokusert på i Loose Change.
Man ser små "eksplosjoner" nedover i etasjene når bygget kollapser fordi vinduer og bygningsmasse gir etter for trykket av etasjene som ramler ned over dem. Hadde det vært en kontrollert rivning, hadde man for det første hørt smellene, og for det andre hadde kollapsen startet -etter- man detonerte sprengstoffet.Det er plassert fra midten og nedover, noe man kan se i det byggene kollapser, når man ser de små utskuddene fra sidene av byggene. Det starter lengst nede. Flere eksplosjoner skjedde også i kjelleren på byggene, dette er sagt av mange vitner, både utenfor byggene og inni.* Hvorfor, om man ønsker å jevne WTC med jorden, plasserte man sprengstoffet så langt opp i bygget?
For det første vet jeg ikke hvilke vitner du snakker om, da du ikke oppgir noen navn eller kilder.Sier du at du ikke stoler på disse med førstehåndserfaring, og heller velge å svelge en historie skapt i media for å selges? Og ikke minst, i dette tilfelle, for å påvirkes med?
For det andre bruker jeg i dette tilfellet den kunnskapen jeg har om sprengstoff og fysikk til å forklare hvorfor det -ikke- var en kontrollert nedrivning.
For det tredje var dette en ekstremt kaotisk og panikkartet situasjon. Man må ta stilling til den psykiske påvirkningen menneskene som befant seg i bygget var utsatt for. Vitneutsagn er ikke automatisk korrekt selv om man skulle ønske det.
Hvem plantet det der, og når? Hvordan fraktet man vrakdeler fra en hel Boeing ubemerket inn til ground zero?Vi har to muligheter:* Hvorfor ble det funnet vrakdeler fra flyene?
Enten var det fly eller ikke. Hvis det var fly er dette helt logisk, hvis ikke kan de ha blitt plantet der.
Det er lett å si "den ble plantet der", men det holder jo ikke.Dette vet jeg ikke noe om. Enten var den der, eller så ble den plantet der?* Hvorfor ble den "sorte boksen" fra et eller flere (husker ikke i forbifarten) av flyene funnet?
Ok, la oss få denne no planes-teorien på det rene:Godt spørsmål. Skal vi diskutere muligheter?* Hva skjedde med passasjerene ombord i flyene som angivelig -ikke- skal ha blitt styrtet?
Det mest logiske er, dersom det ikke var noen fly, at de har blitt bortført. Sannsynligvis også henrettet. Hvis dette er for utenkelig og grusomt å tenke på, foreslår jeg at du tar en titt på hvordan mishandling har blitt begått tidligere av amerikanske soldater. De mer hardnakkede er nok ikke så interessert i å leke og torturere.
* De amerikanske myndighetene kaprer selv fire fly - forkledd som arabiske terrorister(?)
* De klarer å gjemme disse flyene uten at noen merker det, eller de har på en eller annen måte alliert seg med en rekke kontrolltårn og bedt/truet dem til å holde kjeft.
* De sender -missiler- med et vingespenn på 50 meter inn i WTC og Pentagon, samt styrter et fly på et jorde helt uten grunn.
* De sprenger WTC-tårnene sånn ca. halvveis opp til toppen, og detonerer bittesmå ladninger -mens- tårnet faller. Dette er da ladninger de har plassert nedover -hele- bygningen uten at noen merket det.
Jeg svelger det ikke. Hvordan klarte de å kapre flyene og gjemme dem umerkbart?
Igjen oppgir du ikke kilder, så jeg aner ikke hva du snakker om. Den historien er ukjent for meg.Når det gjelder denne historien, stilles det stor tvil om hvorfor en sønn ville ringe sin mor og presentere seg med hele sitt fulle navn, og man linker dette til software som kan simulere ganske klart og tydelig en kjent stemme/tale.* Hvorfor mottok flere pårørende telefonsamtaler fra passasjerer som kunne opplyse om at flyet var kapret?
Bare fra Flight 93 ble det gjort 37 telefonsamtaler av til sammen 12 personer i løpet av kapringen. Har myndighetene på mirakuløst vis utviklet et program som feilfritt immiterer stemmen til tallrike personer uten at deres familie merker noe?
Igjen aner jeg ikke hva for et bilde du sikter til...Det vet jeg ikke. Hvorfor manipulerte man et bilde av krasjet med mer røykeffekter?* Hvorfor styrtet Flight 93 på et jorde?
Men det var det. Dette er noen av dem:Og hvorfor var det ingen som bodde i nærheten som hørte noe?
Kelly Leverknight hørte flyet, og gikk ut og så styrten.
Val McClatchey hørte også flyet og krasjet, og kan fortelle at strømmen gikk som følge av det.
Eric Peterson er et tredje vitne som så flyet og krasjet i detalj.
I tillegg ble sammenstøtet fanget opp på seismograf, og man har satelittdata som bekrefter krasjet.
Krateret var nesten 25 meter langt og 4 1/2 meter dypt.Hvorfor var det (enda en gang) et så lite avmerke etter flyet der det tilsynelatende skal ha styrtet?
Direktesendt TV er ikke 100% direkte. Signalene må igjennom flere punkter før det når senderen, og det legges som regel inn en kunstig delay for å synkronisere lyd/bilde. Hvorfor det ble sort skjerm vet jeg ikke. Jeg kan ikke huske å ha merket at sendingen falt ut før fly nr. to traff.Hvorfor ble det påvist opptil 3 sekunders mellomroms forskjell på samme "direktesendinger" ved de forskjellige kanalene som viste dette, og hvorfor ble det svart skjerm på flere av sendingene i et halvt sekund rett før fly nummer to traff tårnet?* Hvordan klarte man å umerkbart redigere inn et digitalt fly på direktesendt TV?
Tro meg, det er simpelthen ikke mulig å manipulere TV-bilder så raskt. Om dette hadde vært en digital bearbeiding, krever det timesvis med arbeid bare for å få noe som kan minne om den samme kvaliteten. Man må først filme bakgrunnen, så må man legge inn dette materialet på en datamaskin, så må man konstruere et fly i 3D som man må synkronisere i et virtuelt rom så det passer kameravinkler, så må man sørge for at skygger og lys stemmer med originalopptaket, så må man rendre 3D-sekvensen (noe som kan ta lang tid) før man legger dette sammen med originalopptaket og bruker noe som heter "motion tracking" for å synkronisere kamerabevegelser med 3D-sekvensen (og dette tar tid).Og svaret på ditt spørsmål ligger vel noenlunde i mitt spørsmål: dersom det ikke var hundre prosent direktesendt, og velorkestrert nok, så er det vel helt mulig. Det var også rart at alle (samtlige?) kommentatorer/vitner på stedet hadde suspekte relasjoner.
Hvordan samtlige av tusenvis av vitner kan ha "suspekte relasjoner" fatter jeg ikke...
Jeg mener å huske at det var en god del vitneutsagn.Folk er som sauer. Massesuggesjon, sjokk, kan tro de var traumatiserte over hva de så.* Hvordan klarte man å lure tusenvis av tilskuere på bakkenivå og nedre del av WTC til å tro at to fly ble styrtet inn i bygningene?
Uansett hva de så for noe. Men husk at det alltid er noen mennesker som klarer å holde hodene sine kaldt i slike situasjoner... jeg savner flere vitneutsagn, og jeg savnet dem da hendelsene var ferske. Det vi helst fikk se var bilder av Osama bin Laden. Hvorfor ikke vektlegge vitneutsagn fra tilfeldige vitner? Spør du meg hadde det vært en gullgruve av informasjon, men likevel ser vi ikke tusenvis av disse... likevel ikke...
Men du får meg ikke til å tro at man kan -manipulere- tusenvis av mennesker med forskjellig bakgrunn, fra forskjellige land, i forskjellige områder av byen, med forskjellig kamerautstyr og mobiltelefoner, til å TRO at to fly styrtet inn i WTC uten at dette skjedde. SÅ dumme er ikke folk. Mulig de er "sauer" i dine øyne, men jeg velger å anse de fleste normale mennesker som oppegående nok til å vite om de så et fly styrte inn i en skyskraper eller ikke.
Husk at dette ikke bare er snakk om folk som befant seg i umiddelbar nærhet av WTC - det var vitner over hele byen.
Dette er ikke snakk om stort, det er snakk om meningsløst tungvint. Det ville innebåret flere tusen involverte, milliarder av dollar, tusenvis av unødvendige drap, osv. Det stemmer ikke overens med logikk.Hvem har sagt at Amerikanerne ikke liker det stort?Og til syvende og sist: Hvorfor gjøre seg så ufattelig mye bry med å iscenesette et terrorangrep på en så tungvinn måte, når man enkelt og greit bare kunne ha rigget noen bomber?