Drømmer, NDO & ut av kroppenuten hjerte i fire måneder

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
danmoe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Okt 2008 17:46
16

uten hjerte i fire måneder

Innlegg av danmoe »

Synes denne var litt spesiell. Spesielt det hun sier om at hun følte hun var en uvirkelig person, at hun ikke eksisterte, bare var her. Jeg tror hjerte har en større funksjon en bare å pumpe blod igjenom kroppen. Vi bruker ofte utrykk som "følg hjerte", "knust hjerte" osv.. Noen som har synspunkter på dette? følg link http://nettv.scanpix.no/hamar-arbeiderblad/?id=3132

Danmoe
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Re: uten hjerte i fire måneder

Innlegg av misty-gutt »

Ja vi kan jo si; vårt hjerte, sinn, ånd eller sjel, ja vår personlighet. Altså personen vi er, og som bor i ens legeme.

Så fint at det gikk bra med jenta i videoen. :)
Antall ord: 36
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

danmoe skrev:Synes denne var litt spesiell. Spesielt det hun sier om at hun følte hun var en uvirkelig person, at hun ikke eksisterte, bare var her. Jeg tror hjerte har en større funksjon en bare å pumpe blod igjenom kroppen. Vi bruker ofte utrykk som "følg hjerte", "knust hjerte" osv.. Noen som har synspunkter på dette? følg link http://nettv.scanpix.no/hamar-arbeiderblad/?id=3132

Danmoe
Jeg tenker at dette er psykisk. Om man ikke føler at hjertet slår er jo det nødt til å gjøre noe med en. Selve aspektet at man ligger på et sykehus tilkoblet en maskin og for det meste er overlatt til tankene sine er jo et viktig aspekt her.
Antall ord: 123
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
danmoe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Okt 2008 17:46
16

Innlegg av danmoe »

Til Kimbara.

Du må være bortimot den mest reflekterte personen på denne jord. Synes det er bra at det er noen her med "bena plantet på jorden". Tror du det finnes noe overnaturlig, ting vi ikke kan forklare, ting vi ikke kan se, eller tror du det finnes et "ikke åndelig" svar på alt? Måtte bare spørre.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

danmoe skrev:Til Kimbara.

Du må være bortimot den mest reflekterte personen på denne jord. Synes det er bra at det er noen her med "bena plantet på jorden". Tror du det finnes noe overnaturlig, ting vi ikke kan forklare, ting vi ikke kan se, eller tror du det finnes et "ikke åndelig" svar på alt? Måtte bare spørre.
Jeg tror ikke på noe "åndelig", men jeg vet at det er en god del vi ikke kan forklare, og sikkert heller aldri får noen forklaring på. Det er jo nettopp de manglende forklaringene som danner grobunn for diverse tro/overtro.
Antall ord: 104
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Redfalk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Okt 2008 14:46
16
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Redfalk »

danmoe skrev:Synes denne var litt spesiell. Spesielt det hun sier om at hun følte hun var en uvirkelig person, at hun ikke eksisterte, bare var her. Jeg tror hjerte har en større funksjon en bare å pumpe blod igjenom kroppen. Vi bruker ofte utrykk som "følg hjerte", "knust hjerte" osv.. Noen som har synspunkter på dette? følg link http://nettv.scanpix.no/hamar-arbeiderblad/?id=3132

Danmoe
Kjenn etter når du sitter i sofaen og slapper av, når du puster rolig ut og inn, da kjenner du slagene fra hjertet ditt. Den siste utpusten går i takt med hjertet. Dette er en rytme du har hatt i kroppen din fra før du ble født. Noe som beveger hele kroppen din, svakt men dog. Om du legger hodet på puten din, med et øre ned på den, da hører du dine indre slag og brusing.

Så, forestill deg at dette forsvinner....det blir helt stille, ikke en bevegelse, ikke en lyd. Tror du ville følt noe av det samme som henne.
Antall ord: 181
Redfalk aka Jan-Olav

"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)

Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......:(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Tråden er ryddet opp i, jeg legger ut "avsporingen" som et nytt tema. Hold dere til topicen folkens ;)
Antall ord: 19
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mayamim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Apr 2009 01:11
15
Kjønn (valgfri): kvinne,hehe !
Lokalisering: trønderlag

Innlegg av mayamim »

Danmoe
jeg må fortelle noe en lege fortalte meg da vi snakket dette med sjel, og hjertet må følges osv.
Flere hjrtekirurger sier at i hjertet finnes det ett hulrom på noen på mikromillimeter. Om man berører dette hulrommet med uforsiktighet, dør pasientene.uten annen grunn enn at dette hulrommet ble forstyrret. Mange kirurger påstår og tror at dette hulrommet er stort nok til å ta vare på sjelen vår.
hjerterommet vårt...

om dette er sant kan kun kirurger fortelle, men tanken er god...jeg tror nok nøkkelen til sjelen ligger der inne iallefall:)
Antall ord: 171
Lev med åpent sinn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

mayamim skrev: Flere hjrtekirurger sier at i hjertet finnes det ett hulrom på noen på mikromillimeter. Om man berører dette hulrommet med uforsiktighet, dør pasientene.uten annen grunn enn at dette hulrommet ble forstyrret. Mange kirurger påstår og tror at dette hulrommet er stort nok til å ta vare på sjelen vår.
hjerterommet vårt...
Ja, det høres jo romantisk ut, men det høres også ut som totalt tåkeprat som jeg håper det ikke er mange seriøse kirurger som støtter seg til.

Jeg har ikke lykkes i å finne noe informasjon om dette påståtte hulrommet, men enkel logikk forteller oss at det ihvertfall ikke inneholder noen sjel. Hvis det var tilfellet, ville f.eks. ikke jenta uten hjerte ha levd, og mennesker som gjennomgår hjertetransplantasjoner ville blitt helt andre mennesker, eller ikke overlevd i det hele tatt (for hvis man mener pasienten dør momentant når man berører dette hulrommet fordi sjelen forstyrres, vil det også bety at pasienten umulig kan overleve det faktum at hjertet i sin helhet fjernes fra kroppen).

Og om dette hulrommet inneholder "sjelen", impliserer det at det skal være mulig å studere den (for hvorfor skal man ha et fysisk lager for "sjelen", om ikke "sjelen" er fysisk?).
Antall ord: 217
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Interessant spørsmål - finnes sjelen fysisk?
Det tror jeg den gjør, for alt psykisk kan manifesteres fysisk.
Vi vet fra før at det fysiske rundt oss startet med en tanke.
Noen arkitekter konstruerte huset jeg befinner meg i, noen tenkte på å slå inn en spiker i plankene som utgjør veggene, og alle tenkte sitt før de gjorde det.

Kan man igjen da si at en tanke har et fysisk opphav? Ja, i hjernen, og impulsene - i signalene - i nervesystemet vårt, så produseres det tanker. Kan man igjen si at noe av dette er utenfor "rekkevidde"? Ja, det tror jeg. Kan man si at sjelen er en av dem?
Kanskje...

Men kanskje det er, som du sier, mayamim - at sjelen ligger i dette hulrommet i hjertet :)
Antall ord: 131
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:Interessant spørsmål - finnes sjelen fysisk?
Det kan det jo ikke. Jeg kan for eksempel tenke meg at solen detter ned på jorden, men det er en ren umulighet, og kan aldri skje. Jeg kan male et bilde av dette scenarioet, men det blir jo ikke en fysisk manifestasjon av tanken - kun en illustrasjon.
Antall ord: 69
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:
ludoburgero skrev:Interessant spørsmål - finnes sjelen fysisk?
Det kan det jo ikke. Jeg kan for eksempel tenke meg at solen detter ned på jorden, men det er en ren umulighet, og kan aldri skje. Jeg kan male et bilde av dette scenarioet, men det blir jo ikke en fysisk manifestasjon av tanken - kun en illustrasjon.
Så bildet du maler av dette scenarioet er ikke fysisk?
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:
Kimbara skrev:Jeg kan for eksempel tenke meg at solen detter ned på jorden, men det er en ren umulighet, og kan aldri skje. Jeg kan male et bilde av dette scenarioet, men det blir jo ikke en fysisk manifestasjon av tanken - kun en illustrasjon.
Det er en fysisk -illustrasjon- av tanken, men ikke en manifestasjon av selve scenarioet jeg tenker på. Solen vil ikke dette ned selv om jeg tenker på det.
Antall ord: 85
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:
ludoburgero skrev:
Kimbara skrev:Jeg kan for eksempel tenke meg at solen detter ned på jorden, men det er en ren umulighet, og kan aldri skje. Jeg kan male et bilde av dette scenarioet, men det blir jo ikke en fysisk manifestasjon av tanken - kun en illustrasjon.
Det er en fysisk -illustrasjon- av tanken, men ikke en manifestasjon av selve scenarioet jeg tenker på. Solen vil ikke dette ned selv om jeg tenker på det.
Enig, men det sa jeg heller aldri.
Poenget mitt er at manifestasjonen kan skje på et eller annet vis, og med det mener jeg at sjelen kan eksistere som en psykisk prosess (les: bevisstheten vår, f.eks.) - dette kan igjen resultere i at bevisstheten vår manifesteres i enkelte deler av vår atferd: tingene vi gjør, tingene vi sier, etc. Og dette kan også være fysisk.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links