Kimbara skrev:Ta en titt på det du selv har skrevet. Du har malt og malt på mitt eksempel med månen, og overhodet ikke gitt uttrykk for at du er enig i dette med førstehåndserfaring. Du har forsøkt å få meg til å vedkjenne noe jeg ikke er enig i, og nå forsøker du å benytte lett gjennomskuelig retorikk for å få rett selv om du motsier deg selv og dine eksempler.
Jeg har sagt at jeg er enig hundre ganger nå. Er du blind? Dyslektisk?
Disse spørsmålene må jeg neste få spørre deg om hvis du virkelig kan mene at jeg "OVERHODET IKKE HAR GITT UTTRYKK FOR AT JEG ER ENIG".
Hjelper det om jeg skriver det enda en gang?
Jeg er enig i at man ikke trenger førstehåndserfaring for å mene noe.
Du tåler ikke at jeg ser litt mer nyansert på det hele og ikke er ute etter å stemple og fastslå sannheter her, Kimbara. Derfor velger du å anklage meg for å bruke kverulanse og retorikk.
Vet du? Så intelligent og utspekulert er jeg ikke, men jeg vet å formulere meg etter hva jeg nøyaktig mener. Og selv om jeg ikke er like opptatt av å fastslå disse etablerte sannhetene som du og din meningsfelle BA er, så mener jeg fortsatt et stort og uendelig hav av ting jeg også.
Innfinn deg med det.
Gang på gang finner du slike beskyldninger mot meg. Det er kanskje på tide at du forsøker å lese innleggene mine på en annen måte og ikke reagere så irrasjonelt når du først gjør det.
Dessuten virker det som om du har en forutinntatt innstilling til hva jeg skal mene og stå for.
Det kan ødelegge debatten ganske fort.
Hvis du mener det leses mellom linjer her, så er du selv helt og holdent skyld i dette. Dette har jeg også påpekt tidligere når du har uttalt deg tvetydig i et forsøk på å sikre deg på alle punkter.
Ser du? Igjen.
Hadde du hatt selvinnsikt hadde du sett hvorfor det ofte blir slik. Det har forlengst kommet til det punktet hvor du ikke lenger kan fornekte at du bruker retorikk til det kjedsommelige i diverse diskusjoner. Det er i og for seg greit det - språklig manipulasjon kan være et morsomt tidsfordriv, men når du fortsetter med dette selv når det blir avslørt...?
Det kan selvfølgelig hende du gjør slikt uten å tenke over det, så jeg skal la tvilen komme deg til gode. Det lønner seg dog å ta en nærmere kikk på hvordan en selv diskuterer.
Ser du? Igjen.
Vel, du vanskeliggjør kommunikasjon ved å hele tiden omdefinere både hva du mener og hva du skriver. I etterkant klager du over at folk har "lest mellom linjene" og tolket deg feil.
Ser du? Igjen.
Hehe. Hvis du ser litt på hvordan du selv diskuterer, så ser du at ordet "fastlåst" kan brukes om flere.
I min bok er "fastlåst" f.eks. når man nekter å føre diskusjonen videre pga. enkle forespørsler om grunnlag for påstander
Her i dette innlegget skrev jeg altså en del forskjellige ting av variert karakter, selv om det fantes en rød tråd. Det du derimot gjorde var å ha en rød tråd som gikk ut på å stemple meg hele veien. Dette er typisk deg, Kimbara. Og det er ikke særlig rettferdig gjort.
Nå begynner jeg faktisk å bli litt lei av ditt forsøk på å fremstille meg som retorisk, da jeg føler at det er mer med intensjon nå - istedenfor at jeg tidligere oppfattet deg som å bare misforstå meg. Enkelte ganger har det vært tydelig at du har gjort det med vilje også, men det er faktisk steget før jeg rapporterer deg (jeg har jo bare testa den knappen der én gang før). For dette begynner å minne om heksejakt, noe jeg mener ikke passer seg for en moderator i det hele tatt.
Så... vil du diskutere emnet heller,
altså i det minste diskusjonsteknikk uten å koble det hundre prosent til person?