Kimbara skrev:Det jeg forsøker å få frem går bare ikke inn, gjør det vel?
Jo, men du står i fullt motverge for hva jeg ønsker å nå frem med.
Tror egentlig vi er på god bølgelengde, mens resistansen både fra min og din side er så sterk at du ikke vil skjønne det jeg prøver å si deg - samtidig som jeg ikke ønsker at du misforstår meg.
For enhver seriøs diskutant med litt peiling på diskusjon og retorikk ville du fremstått slik.
Og jeg som bare trodde vi kunne snakke for oss selv...
Dette er ikke retorikk, Kimbara. Jeg harsellerer med utsagnene du kommer med og er sarkastisk fordi du ikke vil forstå at jeg mener noe så enkelt som at ikke alle debatter burde dreie seg om beviskrav, kildehenvisning og sånt mas. Dette kan ødelegge en fin diskusjon.
Det er ingen rom for tankespill, filosofi, undring og spekulasjoner.
Vi er på PARANORMAL, noe som i seg selv tilsier at vi snakker om ting som ikke er så lett dokumenterbare som andre hverdagslige eller store vitenskapelige fenomener.
Det at du hele tiden må kalle alt for påstander, er egentlig bare et problem som ligger i deg selv nettopp fordi du er opptatt av at ting må ha en logisk forklaring. Enklere er det ikke.
Folk trenger ikke engang komme med en påstand. Alt de trenger å gjøre er å lufte en idé eller tenke litt høyt, så er du jammen på hugget etter å kreve beviset.
Og så dømmer du både nord og ned om hvor useriøse, usaklige og hva enn andre er.
Nå syns jeg rett og slett du oppfører deg barnslig. Hvis du ikke klarer, gidder eller ønsker å vise til noen begrunnelse for dine uttalelser så er det greit - men da får du tåle at du blir sett ned på når det kommer til diskusjon. For det er enkelt og greit slik, uansett hva du måtte mene, at bevisbyrden ligger hos den som påstår. Dette er det logiske og praktiske grunner til.
Det syns du ofte jeg gjør. Helt greit, men jeg er ikke helt fastlåst til en religiøs retning kalt Vitenskapismen der vi tilber Atomet, og dermed er det ikke blasfemi å tenke og undre litt.
Dette du sier om at jeg må tåle at JEG blir sett ned på, synes jeg er litt merkelig sagt av deg som moderator. Hvorfor mener du det skal være rett å se ned på meg som person?
Kan du ikke heller bare fortsette å se ned på meningene mine?
Og du maser fremdeles om disse bevisene. Du skjønner tydeligvis ikke at du bare fortsetter og looper, looper og looper i det samme sporet som jeg forsøker å disarmere.
Nei, det kalles for paranormal.no. Hva forsøkte du å få frem med den lille morsomheten? At du er fritatt fra diskusjonskunstens rettningslinjer fordi dette ikke er et vitenskapsforum? At du, når du deltar i diskusjoner som krever kildehenvisninger og begrunnelser, står i en særstilling som gjør at alle bare automatisk skal ta deg på ordet og ikke be om nærmere begrunnelser?
Dette dreier seg ikke om at jeg skal komme med noe bevis.
Jeg trenger ikke bevise en dritt til deg, for å si det som det er.
Og ikke legg ord i munnen på meg. Jeg mener selvsagt ikke noe i det hele tatt av dette du sier her. Hvis du fortsetter å misforstå med vilje nå, så vil det ikke sjokkere meg akkurat, men
jeg snakker om at man skal kunne diskutere på et diskusjonsforum.
Uten å bruke oppslagsverk og være rakettforsker.
Vi er på paranormal.no. Jeg gjentar: vi er på paranormal.no.
En gang til: paranormal.no
Jeg ser hva du prøver på her. Du forsøker å få meg til å virke som "den slemme" ved å ilegge meg meninger mens du fremstiller deg selv som "martyr". Spar giften til en annen brønn, for den virker ikke her.
Veldig billedlig, poetisk og fint.
Fortsett gjerne heller med denne Shakespeare-stilen fremfor advokat-stilen.
For siste gang, Kimbara: jeg ønsker å kunne diskutere på forumet.
Ønsker jeg å lese et og annet leksikon, går jeg heller på Britannica, Wikipedia, CapLex, eller begynner å studere. Foreløpig befinner vi oss på Paranormal.no.
Et diskusjonsforum. Tankepolitiet og meningsmenerne ser jo ut til å bestemme her, men det driter jeg i. Jeg fortsetter å undre, tenke og gruble, jeg.
Skal ikke frata deg retten til å bruke
http://www.hvordanforståludo.no som utgangspunkt i hver eneste kløyva ord vi diskuterer her på forumet jeg. Alle gjør sin ting og hver sin metode.
Men ikke kom og krev bevis og bla-balla-bla med meg, da setter jeg meg bare på bakbeina som en barnslig og dum hund som jeg gjør nå, og så kommer vi aldri videre.
Og helt ærlig, det er ikke pga. meg. For nå sitter jeg jo hver gang og maser om at jeg ønsker at nettopp diskusjonene SKAL GÅ VIDERE på andre premisser enn å stille hverandre til veggs.
Eventuelt å måtte VINNE, slik som ble nevnt ovenfor her.
Diskusjonene mellom meg og deg har en tendens til å se slik ut uansett.
Trenger ikke være slik.