Fakta, teori & skepsisEr det noen som kan anbefale gode paranormale bøker?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Frk.Gnom
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jan 2008 14:02
16

Er det noen som kan anbefale gode paranormale bøker?

Innlegg av Frk.Gnom »

Jeg er først og fremst interessert i faktabøker om vampyrer, voodoo, ouija, gjenferd, romvesener, og yetier, men gjerne skjønnlitteratur også. Norsk og engelsk er like greit. (Er også interessert i bøker om astrologi, selv om det ikke er et direkte paranormalt emne)
Sist redigert av Frk.Gnom på 16 Mar 2009 19:08, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Anbefal bøker for meg

Innlegg av Moonstone »

Frk.Gnom skrev:Jeg er først og fremst interessert i faktabøker om vampyrer, voodoo, ouija, gjenferd, romvesener, og yetier, men gjerne skjønnlitteratur også. Norsk og engelsk er like greit. (Er også interessert i bøker om astrologi, selv om det ikke er et direkte paranormalt emne)
Jeg vil anbefale "Verden er magisk!" av Ulrik Heger.
Den tar for seg det meste innen det Paranormale, Astrofysikk, kvantefysikk,Kosmos, Naturvitenskap, Filosofi, Religion, med et skeptisk OG åpent sinn og vinkling.
Antall ord: 81
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg vil anbefale boka "Hvordan stille spørsmål om råd og anbefalinger om bøker".
Syntes bare overskriften var litt uhøflig.

Du finner nok noe interessant på Bokkilden.no, Amazon.com og mange andre nettsteder.
Hvis du vil gjøre det på den gamle måten, så har de ofte gode bøker på Norli og Libris også.
Antall ord: 61
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Siden det er faktabøker som etterspørres, og ikke eventyr og anekdotesamlinger, så bør "Flim Flam" være en god anbefaling. Av norske bøker kan jeg f.eks. anbefale "Åpent sinn eller høl i hue?"
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frk.Gnom
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Frk.Gnom »

Tusen takk for boktipsene, Moonstone og BA. Skal se om de finnes på biblioteket først, hvis ikke kjøper jeg dem kanskje.

Angående frekk tittel, hva burde jeg kalt den? "Bøker" hadde blitt litt vel generelt, "Boktips" hadde kanskje bare folk som var ute etter boktips selv klikket seg inn og blitt skuffet fordi jeg ikke hadde noen tips til dem, og med "Er det noen som vet om gode bøker?" hadde jeg kanskje fått svaret "Dumt spørsmål, så klart vet vi om noen."

Kan godt endre tittelen jeg hvis det går an.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det er ikke så nøye, men i min oppdragelse, omgangskrets og verden går det an å spørre.
"Er det noen som har bøker å anbefale?"
"Noen bra bøker om det paranormale?"
"Vil noen anbefale meg bøker?"

Ja, tilogmed et "vær så snill" eller "hadde vært snilt" eller "takk" i tillegg, hadde vært helt suverent.

Uansett, jeg skal spikke fliser et annet sted! :)
Antall ord: 69
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frk.Gnom
Nybegynner
Nybegynner
16

Re: Er det noen som kan anbefale gode paranormale bøker?

Innlegg av Frk.Gnom »

Sånn, nå er det endret :mozilla_smile:

Og jeg har også egentlig oppdragelse:oops:, hadde tenkt å kalle det boktips aller først, men så ombestemte jeg meg i siste liten og ville spesifisere at det ikke var meg som hadde de gode boktipsene, men at alle som hadde lest noen gode bøker kunne tipse om dem her hvis de ville.

Og jeg er også takknemmelig for råd om spesifikke bøker om voodoo og ouija eller spiritisme, helst historisk eller fakta, men blir også glad for anekdotesamlinger.
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Er det noen som kan anbefale gode paranormale bøker?

Innlegg av Kimbara »

Flyttet denne hit, da den ikke hørte hjemme på "UFO"-forumet :)
Antall ord: 12
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links