Er ny på denne siden og vil spørre her om noe vi har opplevd noen ganger.
En gang min mann skulle reparere bilen min ble det borte et plastlokk som han hadde tatt av og lagt til side i motorrommet, det skjedde på et par sekund da han bare snudde seg vekk et øyeblikk, vi lette alle tenkelige og utenkelige steder men det var og ble borte og har aldri kommet til rette.
En lighter han satte i vindusposten ble også sporløst borte en gang vi var ute og ingen hadde vært der og nå sist var det en pose med noen skruer som forsvant i løse luften. Vi har lett og lett etter disse tingene men de er borte. Noen som har opplevd noe lignende?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Ting som blir borte
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Feb 2009 14:48
- 15
- Blitt takket: 6 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Re: Ting som blir borte
I det forje huset jeg bode opplevde hele familien dette til stadighet, jeg har ikke noe god forklaring til deg om hvorfor dette skjer. Jeg og ei vennide pleide å spøke med dette og si at vi hadde små nisser som likte å låne alt vi trengte og ikke ville miste. Vi døpte dem om til lånere. Jeg har det ikke slik her jeg bor nå, men venniden min har det slik enda.
Antall ord: 75
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jul 2008 18:27
- 16
- Kjønn (valgfri): Mann
Nøklene mine forsvant for en uke siden, i går lå de plutselig midt på skrivebordet mitt, de var det første jeg så da jeg kom inn i rommet, var umulig å ikke se dem.
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Opplever slikt ofte ja, men så er jeg ekstremt rotete og distrè også
Men helt fra jeg var liten har jeg hørt historier om "lånere" (småfolket/haugetussene). Bestemor sverget på at det var de som tok tingene hennes. En søt tanke da Skal likevel innrømme at jeg har begynt å lure noen ganger, når man VET at det man leter etter er der og ikke finner det. Også skjer det som chronii nevner, at tingen plutselig ligger akkurat der hvor man har lett noen timer eller dager senere.
Men helt fra jeg var liten har jeg hørt historier om "lånere" (småfolket/haugetussene). Bestemor sverget på at det var de som tok tingene hennes. En søt tanke da Skal likevel innrømme at jeg har begynt å lure noen ganger, når man VET at det man leter etter er der og ikke finner det. Også skjer det som chronii nevner, at tingen plutselig ligger akkurat der hvor man har lett noen timer eller dager senere.
Antall ord: 93
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Det er slik at som regel dukker tinge som blir borte dem dukker opp igjen når man minst venter det og på de mest opplagte steden. Enerste jeg ikke har klart å finne igjen (få tilbake) er forlovelsesringen min. så ja man kan begynne å lure på om det er noen små vesner som liker å ha det gøy på den måten.
Antall ord: 62
http://yddir.no/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Takk for svar, de som har vært hos oss er ikke lånere men tyver vil jeg kalle dem da vi aldri har fått tilbake det som er borte, men det var godt å høre at det ikke bare er hos oss slikt hender.
Har aldri merket noe overnaturlig her av noe slag så det er nok ikke noe som er her fast. Har hund og den har heller aldri reagert på noe heldigvis.
Har aldri merket noe overnaturlig her av noe slag så det er nok ikke noe som er her fast. Har hund og den har heller aldri reagert på noe heldigvis.
Antall ord: 76
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Kanskje det er hunden din som er tyven
min stjeler i allefall mye rart ... spesielt fra kjøkkenet
min stjeler i allefall mye rart ... spesielt fra kjøkkenet
Antall ord: 18
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
He he, nei det er nok ikke det, de to første gangene hadde vi ikke hund og nå sist var den ikke i nærheten av den skrueposen, og uansett ville vi funnet den igjen i småbiter. Men skulle ønske det var så enkelt som det.
Antall ord: 48
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Sep 2008 11:56
- 16
Fjernkontrollen til tv ble borte en dag. Vi savna den fryktelig
Leita overalt, men borte var den!
Så tok det ca en uke, så ligger den midt på bordet.
Samboeren min lurte på hvor jeg hadde funnet den. Jeg sa som sant var, at jeg ikke hadde sett den siden den ble borte. Vet ikke om han trodde meg.
Rart var det ihvertfall.
Leita overalt, men borte var den!
Så tok det ca en uke, så ligger den midt på bordet.
Samboeren min lurte på hvor jeg hadde funnet den. Jeg sa som sant var, at jeg ikke hadde sett den siden den ble borte. Vet ikke om han trodde meg.
Rart var det ihvertfall.
Antall ord: 63
Hide post links |