Fakta, teori & skepsisUtmeldings-skjema av Statskirken

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Gerd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Des 2008 11:26
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Utmeldings-skjema av Statskirken

Innlegg av Gerd »

ludoburgero skrev:Barn burde ikke formes i det hele tatt.
Kunnskaper - og ikke minst evnen til å tenke selv - burde være gunstig å formidle til barna.
Ja, jeg trekker tilbake det jeg sa. Jeg har alltid ment det er en uting å døpe barna sine siden de bør få gjøre sine egne valg. Teit sagt av meg det der, skjønner ikke hvor det kom fra, -'fan' som jeg er av Richard Dawkins. *skammer meg*
Barndommen er en hellig tid som aldri kommer tilbake.
Den skal være uskyldig, og den skal ikke utnyttes av syke voksne mennesker som liker å sende barn på søndagsskole eller sette barna foran TV-apparatet fordi de ikke er ansvarlige nok til å være foreldre. Det finnes mange udugelige, håpløse og helt jævlige foreldre den dag idag.
ADHD er kanskje nettopp en "samfunnsskapt sykdom" av disse grunner.

Slutt med kollektiv hjernevaskning, og verdsett det fine ved livet.
Kreativ utfoldelse, inspirasjon og sunn etikk og moral burde settes mer i fokus!
Kan ikke være mere enig. Vel talt.
Antall ord: 178
As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities.
Voltaire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Må man melde seg inn i noe annet?
Jeg vil ikke være medlem av noenting jeg, da lager jeg meg heller noe eget, og kirka kan prøve å melde meg inn igjen, de hælvetes pengegribbene.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

@ludo, det er ikke til å stikke under en stol at vi for hver dag er et steg nærmere et islamsk land. Det har ikke med fordommer å gjøre, men med fakta. Om du kjenner Islam fra innsiden, vil du se at de ønsker det. Om du ser ut i samfunnet vårt i dag, så ser du at det er nettopp det jeg beskriver som skjer.
Gerd skrev:Finnes det noe ateistisk forbund man kan melde seg inn i?
Du har feks Hedningsamfunnet www.hedning.no. Human-Etisk Forbund synes jeg bare blir for dumt, da dems brennsak er kristenfiendtlighet. De er så ekstrem antikristne (les: ikke antireligiøse) at de omtrent er religiøse i seg selv. Hele gruppen minner sterkt om en religion ja. Og dette kommer bra både flere medlemmer og eks-medlemmer. Det er ikke mine egne synsinger.
Gerd skrev:Ja, jeg trekker tilbake det jeg sa. Jeg har alltid ment det er en uting å døpe barna sine siden de bør få gjøre sine egne valg.
Foreldre må aldri blande seg inn i hva barnet gjør, siden barnet må få ta sine egne valg. Er det det du sier? Eller er det bare en ting barnet ikke skal få lov å velge?
Sol@ngelica skrev:Må man melde seg inn i noe annet?
Du må ikke være medlem av noe trosamfunn.
Antall ord: 231
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

MikkelRev skrev:@ludo, det er ikke til å stikke under en stol at vi for hver dag er et steg nærmere et islamsk land. Det har ikke med fordommer å gjøre, men med fakta. Om du kjenner Islam fra innsiden, vil du se at de ønsker det. Om du ser ut i samfunnet vårt i dag, så ser du at det er nettopp det jeg beskriver som skjer.
Mikkel, din rev...

Det er ihvertfall ikke til å stikke under en stol at konflikter eskalerer nettopp fordi mennesker fremdeles fremskynder andres "tilsynelatende agenda" og selv dermed bidrar (ironisk nok) til å bane vei for nettopp en slik agenda - om det ikke direkte kan sies å skyldes dem selv ene og alene.

En "motstander" av noe vil alltid skape muligheter for det han motarbeider.
Ta det som en person som driver foredrag om mobbing, til slutt vil han stigmatisere mobbere og mobbeoffere så mye at de vil være segregerte nok til å bare bli enda mer i den ene båsen eller den andre, og de vil aldri være i nærheten av å kunne ta hverandre i hendene og slutte fred.

Så ###### med den holdninga di, den duger bare ikke.
Antall ord: 197
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Hva har "min holdning" med det faktum at Norge blir gradvis mer islamifisert? Du kan like det eller ikke. Eller du kan la være å bry deg. Men din holdning ludo, forandrer ikke på det faktum.
Antall ord: 36
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

MikkelRev skrev:Hva har "min holdning" med det faktum at Norge blir gradvis mer islamifisert? Du kan like det eller ikke. Eller du kan la være å bry deg. Men din holdning ludo, forandrer ikke på det faktum.
Din holdning forvandlet seg ikke til et faktum bare fordi om du har direktenummeret til Tannfeen eller Gud eller hvem enn det er. Så foreløpig "lar jeg være å bry meg" (rart du kaller det det, siden jeg tross alt responderer på innlegget ditt).

"Lykke til med avislamiseringen! Ha en fin dag i barnehagen, vennen!"
(mammas lapp på kjøleskapet)
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

ludoburgero skrev:
MikkelRev skrev:
ludo skrev:La oss sparke og spytte på ham sammen.
Modent sagt.
Nei, det syns jeg ikke. Jeg var umoden.
Selv får jeg ikke vondt noen sted i kroppen av å være medlem. Mitt medlemskap i statskirken bidrar dessuten til utsettelse av en islamisering av Norge. Kort sagt er prossessen som følger:
1. Det blir in, kult, hipt osv å melde seg ut. Hvem melder seg vel ut uten å skryte over det etterpå - Statskirken forsvinner, kristendommen blir svekket.
2. Antall muslimer øker, islam blir gradvis større og større i landet.
3. Norge blir et muslimt land.

For mange høres det over helt fjernt og urealistisk ut. Men det er ikke til å stikke under en stol at det er fundamentalistiske muslimers "100-årsmål". Ei heller at vi er et ørlite skritt nærmere for hver dag som går.
Det at du, MikkelRev, setter opp kristne mot muslimer på denne måten gjør ingenting bedre.
Det fører bare til videre splid og ypper til enda mere konflikter.
Ikke rart verden går til helvete da - og hvis du representerer kristne - så er det både muslimenes og de kristnes feil at verden går til helvete. Det helvete dere kristne drømmer om.

Og nei, jeg mener ikke å ta alle kristne under samme kam.
Det finnes helt sikkert en og annen blant noen millioner som faktisk HAR noe i huet...
Må ta hensyn til at muslimene ikke tenker like "snillt" som oss. Om vi med gode hensikter lar ver å sette oss selv opp mot de andre relgionene så vil de med vitende vilje se et potensial til å overstyre oss og ta over. Sålenge de ikke har etisk anlegg i hodet så kan ikke vi kristne normenn bare underkaste oss fordi det er det riktige å gjøre. På sikt så vil det vere helt idiotisk.
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Akasha memoria skrev:Må ta hensyn til at muslimene ikke tenker like "snillt" som oss. Om vi med gode hensikter lar ver å sette oss selv opp mot de andre relgionene så vil de med vitende vilje se et potensial til å overstyre oss og ta over. Sålenge de ikke har etisk anlegg i hodet så kan ikke vi kristne normenn bare underkaste oss fordi det er det riktige å gjøre. På sikt så vil det vere helt idiotisk.
1) Muslimene (islamistene, rettere sagt) tenker kanskje ikke like snilt som oss? Okay.
Norge har en snillisme som ikke ligner grisen. Jeg tenkte på det i helga da vi først kjørte forbi en kiosk med kebabservering. Det sto noe med tyrkiske eller iranske navn med store bokstaver der på en banner. Etterfulgt kom det en vakker dekorert kafé (tror jeg det var) som var bygget som et klassisk norsk bygg, med gress på taket og det hele, for så å bli etterfulgt av store COOP Prix skilter. Altså, enda mer ikke-norske konsepter. Co-op kjeden har ikke norsk opprinnelse.
Vi har ødelagt vårt nasjonale suverenitet for lenge siden, så akkurat på dette punktet når det gjelder at nordmenn generelt tenker for "snilt" - så er jeg enig med deg.

2) Det dreier seg ikke om å vegre seg for å si sin mening for min del. Men å sette opp en religion mot en annen blir feil, og det å generalisere og stigmatisere blir også feil. Vi må selvsagt gjøre dette til tid og annen, da det er uunngåelig når vi snakker "stort" og ikke om enkelttilfeller og individer. Dette har ikke noe med underkastelse å gjøre, for:

3) Vi må ikke stigmatisere og generalisere oss selv heller. Vi må vite at vi står sammen om et mangfold, og at vold, trusler, terror og både snik-islamisering og snik-kristendom skal være like uakseptabelt. Nyansene og løsningen ligger derfor i ytringsfrihet, religionsfrihet, men hvor man begrenser det til at man SELV skal få lov å si og tro hva man vil, med den enkle konsekvens at man skal tåle hardt vær for hva man sier og står for. Ingenting skal være hellig og fritatt fra disse reglene - verken islam eller kristendom. Alle burde tåle kritikk, og ingen vold burde utøves.

Simple as that.
Antall ord: 392

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gerd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Des 2008 11:26
15
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Gerd »

MikkelRev skrev:
Gerd skrev:Ja, jeg trekker tilbake det jeg sa. Jeg har alltid ment det er en uting å døpe barna sine siden de bør få gjøre sine egne valg.
Foreldre må aldri blande seg inn i hva barnet gjør, siden barnet må få ta sine egne valg. Er det det du sier? Eller er det bare en ting barnet ikke skal få lov å velge?
Det jeg sier er at man ikke bør velge et kirkesamfunn/en tro for et barn som ikke engang skjønner hva det hele dreier seg om. Barnet bør selv få velge når det er voksent nok til å forstå og gjøre seg opp sin mening. Jeg mener også at et barn ikke automatisk skal tilhøre foreldrenes trossamfunn og tvinges til å delta på gudstjenester. Indoktrinering av barn er en uting.
Antall ord: 143
As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities.
Voltaire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Klart at man ikke skal sette relgioner opp mot hverandre. For grunnlaget vil vere svada og også resultatet. Det som burde gjøres etter min mening er å skille landene fra hverandre. Norge burde bli mye mer påpasselig på hva som er norskt og dermed hva som er tillatt å drive med i vårt land. Rett på sak, enkelt og drastisk. Fortelle de nye innvandrerene hvor bordet står og hva som er tillatt. Da hindrer vi noen utvikling i feil retning her i landet.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Jo, men hvem skal fremsette disse holdningene og utsagnene,
og hvordan?

Skal politikerne våre si at vi ikke får lov å kjøpe mer kinamat, men at vi må spise poteter og stoppe import av ris og nudler? Eller hvor skal grensene gå? Skal ingen få se amerikanske såpeserier, og heller se på Mot i Brøstet? Må vi høre Sputnik og ikke sende mer svensk musikk på radio? Bør vi adskilles såpass at vi må utenlands for å få tak i en kebab eller en lasagne?
Hva med klærne våre? Må vi gå med lusekofte, bunad, og skal vi kvitte oss med el-gitarer for å begynne å spille hardingfele og munnharpe? Må dataskjermene våre bli norskproduserte, og kan ingen komponenter komme fra Japan?

Eller er det bare en strengere form for å forholde seg til det norske samfunn du mener?
Spør du meg, bør det absolutt være TOTALT nødvendig å gjøre seg forstått for eksempel.
Det kan nok nytte med å lære seg engelsk, men man bør helst kunne norsk.

Nå setter jeg selvsagt på spissen, men samtidig lurer jeg på om det er mulig å stoppe globalisering og innvandring, eller om det egentlig ikke også gir store gunstige fordeler.
Hvis du snakker om å forholde seg mer riktig til hvordan det foregår i Norge, er jeg forsåvidt enig... men jeg lurer på hvem som skal ordne dette for oss, da globalisering er en prosess som ikke akkurat lar seg stoppes. Spesielt med tanke på arbeidskraft.
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

ludoburgero skrev:Jo, men hvem skal fremsette disse holdningene og utsagnene,
og hvordan?

Skal politikerne våre si at vi ikke får lov å kjøpe mer kinamat, men at vi må spise poteter og stoppe import av ris og nudler? Eller hvor skal grensene gå? Skal ingen få se amerikanske såpeserier, og heller se på Mot i Brøstet? Må vi høre Sputnik og ikke sende mer svensk musikk på radio? Bør vi adskilles såpass at vi må utenlands for å få tak i en kebab eller en lasagne?
Hva med klærne våre? Må vi gå med lusekofte, bunad, og skal vi kvitte oss med el-gitarer for å begynne å spille hardingfele og munnharpe? Må dataskjermene våre bli norskproduserte, og kan ingen komponenter komme fra Japan?

Dette er bare flisespikkeri. Selvsagt mener jeg ikke at dette er farlig for norge, heller sundt og bra på mange måter.

Eller er det bare en strengere form for å forholde seg til det norske samfunn du mener?
Spør du meg, bør det absolutt være TOTALT nødvendig å gjøre seg forstått for eksempel.
Det kan nok nytte med å lære seg engelsk, men man bør helst kunne norsk.

Norge er et kristent land, derfor vil man ikke finne synagoger, moskeer og templer her. I norge snakker vi norsk, for å kunne jobbe her eller gjøre seg forstått så er det hver enkelt sitt ansvar å sørge for at de forstår oss og ikke omvendt. Norge har sine lover og regler, de skal følges og om de brytes så blir hver enkelt sendt ut av landet, selvsagt ikke norske statsborgere siden de er vårt problem, innvandrere er ikke det. Eksempler på grenser vi kan sette og som regjeringen som norges ledelse kan ta ansvar for å sette ut i livet.

Nå setter jeg selvsagt på spissen, men samtidig lurer jeg på om det er mulig å stoppe globalisering og innvandring, eller om det egentlig ikke også gir store gunstige fordeler.
Hvis du snakker om å forholde seg mer riktig til hvordan det foregår i Norge, er jeg forsåvidt enig... men jeg lurer på hvem som skal ordne dette for oss, da globalisering er en prosess som ikke akkurat lar seg stoppes. Spesielt med tanke på arbeidskraft.
Det viser seg som vanskelig å stoppe fordi ingen gir særlig insats for å prøve enda. Legger man vekk skylappene som er laget av sedler et lite øyeblikk så er det myyyyye som kunne vert gjort for landet og innbyggerenes sitt beste.
Antall ord: 428

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atheos

Innlegg av Atheos »

Utmeldings-skjema av Statskirken.
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Takk for tråd ang dette, så fikk jeg et lite spark bak jeg også :)

Jeg mener ganske sikkert at det før var slik at man MÅTTE melde seg inn i en annen organisasjon, slik Gerd nevner, ellers så vil man automatisk havne tilbake hos statskirken. Jeg trodde altså det var slik at man måtte være innmeldt i noe, er det ikke slik lenger?

Også har vi jo Holistisk Forbund da, i tillegg til Humanetisk... bare et lite tips :)
Antall ord: 83
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

(pssst Gerd, du driver ikke med kunlun, gjør du vel?)
Antall ord: 11
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links