Fakta, teori & skepsisUtmeldings-skjema av Statskirken

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Utmeldings-skjema av Statskirken

Innlegg av rhonersen »

perfect circle skrev:Men det står øverst på det skjemaet du ber om å få tilsendt attest for utmelding snarest.WTF?
Får du tilsendt nytt skjema da du må fylle ut en gang til å sende tilbake? Hvis det er tilfelle er det helt bak mål.. Du skal melde deg ut, hva mer behøver de å vite?
Hvor lang tid tar denne prossesen egentlig?
En attest er en bekreftelse underskrevet av hvem det nå er som har behandlet utmeldingen. En 'kvittering'.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Moonstone skrev:Kunne tenkt meg å sparke Paven i balla hvis det er tilfelle!
Fordi du er dum eller fordi du er ond?
ludo skrev:La oss sparke og spytte på ham sammen.
Modent sagt.
Dj_Devil skrev:Ett stort problem er jo også det at om man melder seg ut av statskirka så er man ikke sikra at man er meldt ut for godt.
Det viser at de har dårlig system i papirene sine ja, men hvorfor er det et stort problem for deg?

Selv får jeg ikke vondt noen sted i kroppen av å være medlem. Mitt medlemskap i statskirken bidrar dessuten til utsettelse av en islamisering av Norge. Kort sagt er prossessen som følger:
1. Det blir in, kult, hipt osv å melde seg ut. Hvem melder seg vel ut uten å skryte over det etterpå - Statskirken forsvinner, kristendommen blir svekket.
2. Antall muslimer øker, islam blir gradvis større og større i landet.
3. Norge blir et muslimt land.

For mange høres det over helt fjernt og urealistisk ut. Men det er ikke til å stikke under en stol at det er fundamentalistiske muslimers "100-årsmål". Ei heller at vi er et ørlite skritt nærmere for hver dag som går.
Sist redigert av MikkelRev på 01 Mar 2009 22:27, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 208
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

MikkelRev skrev:
Moonstone skrev:Kunne tenkt meg å sparke Paven i balla hvis det er tilfelle!
Fordi du er dum eller fordi du er ond?.
Sikkert begge.
Antall ord: 26
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Sendte skjemaet for en tid tilbake, har ikke fått noen kvittering, jeg ønsker ihvertfall ikke å være medlem av noe sånt, barna mine skal heller ikke bli døpt grunnet en latterlig og gammeldags tradisjon, er like mye nytte og kjøre hues deres under springen på dass.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Sol@ngelica skrev:Sendte skjemaet for en tid tilbake, har ikke fått noen kvittering, jeg ønsker ihvertfall ikke å være medlem av noe sånt, barna mine skal heller ikke bli døpt grunnet en latterlig og gammeldags tradisjon, er like mye nytte og kjøre hues deres under springen på dass.
Jeg er veldig enig Sol ;)
Hvis du ikke fikk kvittering tilbake, så hadde jeg skjekka opp om du faktisk ER utmeldt.
Jeg fikk kvittering, som jeg tar GOD vare på.
Antall ord: 83
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gerd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Des 2008 11:26
15
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang

Innlegg av Gerd »

Akasha memoria skrev:Får man skjekket om man er medlem av statskirken der? Jeg tror ikke jeg er det siden jeg konfirmerte meg borgerlig men hadde vert fint å vere sikker, er overhodet ikke interessert i å vere medlem i statskirken.
Jeg har lest at alle barn som ikke tilhører et annet trossamfunn automatisk blir innmeldt i Statskirken enten de døpes eller ikke. :shock: Dette er etter min mening et overgrep. Kanksje dette også er forklaringen på at det er så vanskelig å melde seg ut? Om man ikke melder seg inn i et annet trossamfunn vil man etter en tid automatisk bli innmeldt i Statskirken igjen? :roll: Finnes det noe ateistisk forbund man kan melde seg inn i?
Antall ord: 117
As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities.
Voltaire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Så skremmende det er med muslimer og kristne og sånt... :lol:
Samme ulla hele bedritne gjengen - altså de fanatiske (og de som enn måtte ta seg nær).

Hold fred og be til hvem enn dere vil.
Antall ord: 38
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Gerd skrev:Jeg har lest at alle barn som ikke tilhører et annet trossamfunn automatisk blir innmeldt i Statskirken enten de døpes eller ikke. :shock: Dette er etter min mening et overgrep. Kanksje dette også er forklaringen på at det er så vanskelig å melde seg ut? Om man ikke melder seg inn i et annet trossamfunn vil man etter en tid automatisk bli innmeldt i Statskirken igjen? :roll: Finnes det noe ateistisk forbund man kan melde seg inn i?
Klart det er et overgrep!
Man kan melde seg inn i speideren eller en bokklubb. Alt man vil.
Aller helst bør man være fri fra religionenes slaverende lenker, men hvis man trenger tryggheten bør man kanskje velge en eller annen retning... eventuelt å få mamma til å lese mer godnatt-eventyr resten av livet... sånn sett dreier det seg tross alt om hvordan man vil leve livet sitt og hvilke løgner man vil basere det på.
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Gerd skrev:
Akasha memoria skrev:Får man skjekket om man er medlem av statskirken der? Jeg tror ikke jeg er det siden jeg konfirmerte meg borgerlig men hadde vert fint å vere sikker, er overhodet ikke interessert i å vere medlem i statskirken.
Jeg har lest at alle barn som ikke tilhører et annet trossamfunn automatisk blir innmeldt i Statskirken enten de døpes eller ikke. :shock: Dette er etter min mening et overgrep. Kanksje dette også er forklaringen på at det er så vanskelig å melde seg ut? Om man ikke melder seg inn i et annet trossamfunn vil man etter en tid automatisk bli innmeldt i Statskirken igjen? :roll: Finnes det noe ateistisk forbund man kan melde seg inn i?
Human-etisk forbund er å anbefale, om man er Ateist.
Kjenner et par som er innmeldt der.
Hvis det virkelig er tilfelle at det blir automatisk innmld i Statskirken, så blir jeg sint og kvalm!
Det har de INGEN rett til.
Dette skal jeg sjekke opp.. NÅ.
Antall ord: 165
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

MikkelRev skrev:
ludo skrev:La oss sparke og spytte på ham sammen.
Modent sagt.
Nei, det syns jeg ikke. Jeg var umoden.
Selv får jeg ikke vondt noen sted i kroppen av å være medlem. Mitt medlemskap i statskirken bidrar dessuten til utsettelse av en islamisering av Norge. Kort sagt er prossessen som følger:
1. Det blir in, kult, hipt osv å melde seg ut. Hvem melder seg vel ut uten å skryte over det etterpå - Statskirken forsvinner, kristendommen blir svekket.
2. Antall muslimer øker, islam blir gradvis større og større i landet.
3. Norge blir et muslimt land.

For mange høres det over helt fjernt og urealistisk ut. Men det er ikke til å stikke under en stol at det er fundamentalistiske muslimers "100-årsmål". Ei heller at vi er et ørlite skritt nærmere for hver dag som går.
Det at du, MikkelRev, setter opp kristne mot muslimer på denne måten gjør ingenting bedre.
Det fører bare til videre splid og ypper til enda mere konflikter.
Ikke rart verden går til helvete da - og hvis du representerer kristne - så er det både muslimenes og de kristnes feil at verden går til helvete. Det helvete dere kristne drømmer om.

Og nei, jeg mener ikke å ta alle kristne under samme kam.
Det finnes helt sikkert en og annen blant noen millioner som faktisk HAR noe i huet...
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Sjekk dette skrivet, i borbindelse med Statkirken:

http://tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID= ... /110170237

Veldig bra innlegg :)
Antall ord: 19
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gerd
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Gerd »

Får ikke linken til å virke jeg :(
"The article requested can not be found! Please refresh your browser or go back. "
Antall ord: 21
As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities.
Voltaire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Antall ord: 12
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gerd
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Gerd »

Takk, nå virket den.
Bra innlegg ja, og veldig sjokkerende må jeg si. Det skulle virkelig være slik at man selv må melde seg inn i Statskirken for å bli medlem. Barn burde ikke bli innmeldt uten at foreldrene vil det, via f.eks. dåp. Om dette er regelen for alle andre kirkesamfunn, hvorfor ikke Statskirken?
Antall ord: 57
Voltaire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Barn burde ikke formes i det hele tatt.
Kunnskaper - og ikke minst evnen til å tenke selv - burde være gunstig å formidle til barna.

Barndommen er en hellig tid som aldri kommer tilbake.
Den skal være uskyldig, og den skal ikke utnyttes av syke voksne mennesker som liker å sende barn på søndagsskole eller sette barna foran TV-apparatet fordi de ikke er ansvarlige nok til å være foreldre. Det finnes mange udugelige, håpløse og helt jævlige foreldre den dag idag.
ADHD er kanskje nettopp en "samfunnsskapt sykdom" av disse grunner.

Slutt med kollektiv hjernevaskning, og verdsett det fine ved livet.
Kreativ utfoldelse, inspirasjon og sunn etikk og moral burde settes mer i fokus!
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links