Drømmer, NDO & ut av kroppenSanndrømming og forutanelser

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Zylace
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jul 2008 03:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Re: Sanndrømming og forutanelser

Innlegg av Zylace »

jeg tror at for at vi skal kunne eksistere i ein tid som går framover må vi da ha et lite syn på hva som kommer. derfor ville det ikke overasket meg om det går ann og drømme ting om fremtiden ettersom jeg selv har hatt slike opplevelser. men det at drømmene dine kan virke mer ekte kan være på grunn av vitamininntak. hvis du for eksempel spiser masse banan drømmer du klarere og klarer å huske drømmene dine bedre;)
Antall ord: 86
-Zylace the Sanguinarian-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Blueberry
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Feb 2009 20:28
15

Innlegg av Blueberry »

Det du nevner med forbedring av sanseintrykk, jeg personlig mener det forbedres med f.eks cannabis, men den diskusjonen passer kanskje bedre på et annet forum;p.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Zylace skrev:jeg tror at for at vi skal kunne eksistere i ein tid som går framover må vi da ha et lite syn på hva som kommer. derfor ville det ikke overasket meg om det går ann og drømme ting om fremtiden ettersom jeg selv har hatt slike opplevelser. men det at drømmene dine kan virke mer ekte kan være på grunn av vitamininntak. hvis du for eksempel spiser masse banan drømmer du klarere og klarer å huske drømmene dine bedre;)
Det er riktig.
Jeg har lest "drømmeoppskrifter" flere ganger.
Nå skal jeg ikke anbefale noen til å bruke eller misbruke medisiner her,
men jeg har lest flere erfaringer fra folk som bruker Melantonin eller hva det nå heter, sovemedisin, og har kombinert det med litt større doser med B-vitaminer.

Dessuten inneholder vel bananer både B- og K-vitaminer?

Og som Blueberry sier, så kan det nok også komme frem tydeligere sansing ved cannabis,
sett bort ifra at det faktisk er et kjempefarlig og ulovlig narkotikum. Knis.

Noen sier også at de drømmer tydeligere og klarere når de bruker valerinarot, som jo er et helsekostpreparat. Et greit og naturlig alternativ til sovemedisin.
Antall ord: 204
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Men deter litt rart da att disse drømmene som er sånn glemmer jeg ikke.
Alle andre husker jeg ingenting av, men disse som jeg tror er sanndrømt husker jeg like klart nå mange år etter.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Metodisten drøm 2

Denne drømmen gjør ett langt hopp i tid i forhold til den første jeg nevnte.
Det kommer ikke i rekkefølge her sånn sett.

På den jobben jeg hadde, før den jeg har nå, skjedde dette.

For noen år siden fikke jeg en telefon om jeg kunne tenke meg å hjelpe dette firmaet litt.
De hadde en person som til stadig ble sykemeldt og de visste ikke om han kom tilbake, evt. om han kom, hvor lenge han ble.
Jeg svarte att det kunne jeg forsåvidt, men hva var sjansene for fast arbeide der etter en stund da? Fikk da til svar att det var ytterst usikkert for de trengte bare en å steppe inn en stund.
Ok ,dette var et stykke vekk, så hvor lenge var det snakk om ? Ett par uker. Jeg sa det gikk ikke, om de ville ha meg helt opp dit, måtte jeg en garanti for 3 mnd. i allefall.
Dagen etter ringte de...de var litt desperate så det var Ok.

Jeg kom, og de gjorde det klart for meg att det var andre søkere som kom før om de ble snakk om en fast stilling fordi att sånn og sånn...
Ok.
Jobba jeg. 3 mnd. ble til 6.

I hele denne tiden så visste jeg att jeg kom til å bli fast ansatt det uansett hva de sa.

Hvorfor ?
For noen år siden hadde jeg en drøm. I den drømen så jeg meg selv gikk nedover i de korridorene til dette firmaet. Men !, jeg hadde deres firmaantrekk på.
De kunne ikke skjedd dersom jeg bare var leid inn for en periode.

Ganske riktig.
Etter ett år med utsettelser fikk jeg fast stilling der.
Men det hadde jeg visst hele tiden, fra de første dagene når jeg kjente igjen drømmen fra flere år før.
Sist redigert av Metodisten på 16 Feb 2009 14:01, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Sporer kanskje av.....men jeg har "sluttet" å drømme. Det er litt trist siden jeg er den typen som ofte husker drømmer i hver minste detalj...og gjerne hva jeg drømte dag for dag uken før.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

vingeløs flyver
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2009 22:14
15

Innlegg av vingeløs flyver »

Spennende med drømmer!
Jeg har selv erfart sanndrømming. Første gangen drømte jeg at en venninne prøvde å ta livet sitt. Jeg var litt slukørada jeg våkna og prøvde å ringe henne, men ingen svarte. Jeg prøvde å feie det unna med at drømmen bare hadde vært en helt vanlig ekkel drøm, men fikk liksom ikke roet meg. I tillegg var jeg litt sent ute til en avtale med nettopp henne, og kjappa meg derfor ut av huset og ned til byen. Da jeg kom frem, var hun ikke der, ikke svarte hun på mobilen heller. Og da var det at jeg virkelig begynte å bli redd. Jeg reiste til leiligheten hennes og ringte på. Ingen svar. Jeg ringte på flere ganger og ingen svar. Jeg ropte på henne og ingenting skejdde annet enn at vaktmesteren kom ut og lurte på hva oppstyret skyltes. Jeg fikk bare sagt at "du må hjelpe meg med å få opp døra, jeg tror det har skjedd noe forferdelig!" Og uten flere spørsmål tok han frem nøkkelknippet og låste opp. Han gikk inn og ba meg strengt om å vente. Sekunder senere kom han ut helt grå i ansiktet samtidig som ringte ambulansen. Jeg ble frarådet å gå inn, men kunne ikke la vær. Inne på badet lå min vennine på gulvet. Hun hadde forsøkt å henge seg men heldigvis ikke fått det til. Hun hadde falt stygt og skadet seg men var ikke bevisst men hadde puls og pust. Tenk om jeg ikke hadde kommet! Da hadde hun kanskje blitt liggende alene og dødd en langsom og forferdelig død. Jeg var glad for at jeg hadde funnet henne i live.

I ettertid så tenker jeg at denne drømmen var for å forberede meg. Men også for varsle meg slik at jeg kunne redde henne.
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Det var en spennende fortelling det der du vingeløse.
Det er jo rert att/om, det går ann da. Hva er forklaring på att slikt er mulig i så fall? :?
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

vingeløs flyver
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2009 22:14
15

Innlegg av vingeløs flyver »

Rart ja, det skal være sikkert og vist. Og ekkelt også! Men går an - det gjør det åpenbart for mitt vedkommende - for det er jo selvopplevd. Sjelden det skjer heldigvis. Men kan fortelle om en annen gang. For jeg syns det er ekkelt og underlig og lurer på hvorfor i all verden jeg har det slik?
Denne gangen drømte jeg at faren min havnet på sykehus og skulle dø. Husker i drømmen at mamma ringte fra sykehuset og at jeg gråt. Jeg gråt faktisk så mye at både jeg og mannen min våknet av det. Jeg fortalte ham om drømmen min. Med den suicidale drømmen fra tidligere friskt i minne, syns vi det var ekkelt begge to og måtte ringe hjem for å sjekke dagen etter. Men der var heldigvis alt i skjønneste orden. Jeg pustet letta ut og tenkte ikke noe særlig mer på det. Men tre uker etterpå ringte mamma fra sykehuset og da viste jeg at det var pappa - og det var det. Han hadde hjerteinfarkt! Heldigvis døde han ikke, men det var nære.
Liker ikke disse drømmene noe videre og lurer på hva som er hensikten og hvorfor meg liksom? :toner :dontknow
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

evøy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Feb 2009 14:48
15
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av evøy »

Jeg har selv vært sanndrømt mange ganger, har drømt om ting som har skjedd en stund senere. Det rare er at det for det meste ubehagelige ting jeg får beskjed om.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Zylace
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jul 2008 03:15
16
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Zylace »

dyr er kjent for å reagere før naturkatastrofer inntreffer, kansje det er et naturinstinkt som vi mennesker også har?
Antall ord: 19
-Zylace the Sanguinarian-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Metodisten drøm 3.
Jeg jobbet lenge på ett av Norges største offshoreverft. Tror jeg var 21 når jeg begynte der.
Jeg var der ganske mange år. På ett tidspunkt gikk Norsk økonomi så dårligt att det ble massepermiteringer.
Jeg er ikke den som gidder å sparke småstein dagen lang så jeg ordnet meg jobb i Sverige.
Jeg hadde en god kompis igjen her i Norge som fremdeles jobbet på dette verftet.

En natt i Sverige hadde jeg en drøm.
Dette var en dramatisk drøm En stor last eller hva det var datt ned fra en kran. I drømmen sto jeg litt på avstand, så jeg kunne ikke se hva det var som datt helt, men to mann syntes og ligge igjen på bakken og den ene var det veldig alvorligt med. Jeg løp til i denne drømmen. Når jeg kom nærmere såg jeg att han som lå nede var død.
Jeg kjenner godt kranen. Det er en krane fra 50 tallet. En kran som gikk langs dokken der.
Fra 1950 tallet. Enkel, idiotsikker og robust. Den har nummer 1006.
Denne drømen gjorde ganske mye inntrykk på meg. Jeg klarte liksom ikke å glemme den.

En lørdagskveld hadde jeg og en kompis i Sverige oss noen øl, og jeg fikk lyst å ringe kompisen i Norge. Jeg kom til slutt å nevne denne drømmen, for denne fyren her tror litt på sånne ting og han har tidligere hørt att jeg kunne drømme sannt.
Jeg begynte liksom ," jeg drømte noe om arbeidsplassen din her om natten..."
Han sa, å ikke si att det innkluderer meg". Hehe. Han ble visst litt redd for det hele. Selv om det bare var en drøm. Nei, jeg vet ikke hvem den inkluderer sier jeg og så fortalte jeg ham om den drømmen. Hold deg unna 1006 sa jeg. Hehe, ikke så enkelt det når en må jobbe med disse tingene.

Så gikk det noen måneder. Akkurat hvor lenge har jeg glemt.
Bommen på en kran er den lange armen som kroken henger i enden på. Her var den kansje 50 meter lang og veide ca. 30 tonn.
Så skjedde det.
Bommen på kran 1006 raste ukontrolert ut. Kroken som er like høy som en mann, kom som en gigantisk piske, traff en truck, og slo føreren ut av maskinen. Han døde. 21 år gamel.

Ved en senere annledning i Norge, snakket vi litt om den ulykken, og da sa jeg, husker du den drømmen jeg snakket om til deg ?
Ja, han husket den sa han. Grunnen til ulykken var att vedlikeholdet ikke hadde strammet til bremsene på bomløftet etter å ha løsnet dem for vedlikehold. Mennesklig feil, svikt i kommunikasjon...
Antall ord: 469

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Lamino
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Okt 2008 21:02
16

Innlegg av Lamino »

interesant tror dere at det er mulig og bli lært opp til det?
Altså lære og bli sanndrømmer :p
Antall ord: 21
KH

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kaulitz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 30 Des 2007 22:34
16
Lokalisering: molde

Innlegg av kaulitz »

Hmm, dette med sanndrømming er egentlig ganske intressangt. Jeg har ikke hatt sånne drømmer så mange ganger, men jeg kan spesielt huske en..
En gang i fjor fikk jeg vite at ei jente som mange viste om skulle begynne på vår skole. jeg tenkte litt på henne, men det gikk fort over.
Senere drømte jeg plutselig en rar drøm om henne, jeg drømte at jeg stjal lommeboken hennes, og at jeg hadde svært dårlig samvittighet etter det.
noen dager senere får jeg vite at denne jenta har stjålet ei lommebok og er utvist fra vårt lokale kjøpesenter.
Jeg syntes dette var litt rart, men er det en tilfeldighet eller ikke ??
hmm... dette synses jeg var litt intressangt..
Antall ord: 130
-Karoline-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links