Drømmer, NDO & ut av kroppenHva drømte du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hva drømte du?

Innlegg av ludoburgero »

I natt drømte jeg at verden var i ferd med å gå under igjen.
Sånn sett var den ihvertfall i ferd med å gjøre det.

En planet var på vei seilende mot jordas bane, og forstyrrelser i magnetfeltene gjorde at den slapp inn her. Jeg forsøkte å overbevise meg selv og en kamerat om at det var sola, men så spurte han meg hvor ofte sola var synlig midt på nattestid og om jeg virkelig hadde sett sola slik før. Planeten var nemlig kraftig orange i fargen og hadde røde flekker. Husker godt og tydelig hvordan planeten så ut. Den lyste veldig synlig opp og ble etterhvert større.

Plutselig var jeg der med en annen kamerat, og vi sto hos Jens Stoltenberg og noen andre politikere. De var klare til å sette seg i en romferge for å rømme planeten for et øyeblikk. Og ingen andre fikk bli med, bortsett fra han ene kameraten min. Jeg følte meg jo selvsagt svikta, og jeg og han første kameraten jeg drømte om ble satt igjen på jorda for å dø. Men jeg tenkte at familien min var jo her også. Og straks jeg tenkte på det, så var jeg plutselig blant dem heller. Radioforbindelsen ble brutt, for jeg hadde Stoltenberg og kompisen min på noe samband... politiradio-lignende greier... men radiokontakten ble brutt pga. forstyrrelser.

Det var da det skjedde... strømmen gikk, jorda begynte å riste og skjelve en del...
Jeg husker følelsen av at jeg sto og ventet på å dø, og at jeg gruet meg veldig.

Plutselig tok drømmen en vending;
Planeten begynte å oppløses, som om det egentlig var snakk om en meteor.
Biter falt og bombarderte mot jorda, overalt. Likegreit, tenkte jeg... vi overlever kanskje...
Så vi søkte ly for disse fallende bitene. Og så våknet jeg av vekkeralarmen.
Antall ord: 309
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Ireth Alatariel

Innlegg av Ireth Alatariel »

Huff, jeg har også hatt sånne "jorden går under" drømmer. Synes de er fæle.
Men inatt drømte jeg at jeg var i en stall, det var en fjordhest der som var "gal" og skulle gis vekk. Den hadde også store problemer med høyre framfot. Jeg gikk bort til hesten og snakket med den og den ble rolig med en gang, eierene sto og måpte over det.
Jeg spurte dem om de kunne leie den frem og tilbake så jeg kunne se på foten til hesten. Jeg så med en gang at høyre foten var vridd helt rundt. Det er lett å fikse sa jeg til dem, bare vri foten tilbake i ledd, også trenger den hvile og akupunktur etterpå. Eierene ble veldig glade og snakket om at nå slapp de å gi den bort, men kunne selge den siden den nå var frisk. Husker jeg ble veldig irritert, for jeg skulle jo liksom få den hesten?
Føltes veldig virkelig ut denne drømmen. hehe :)
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

I natt drømte jeg at kjæresten min ringte meg og gråt i telefonen fordi han grudde seg sånn til eksamen. Fortalte det til ham i morges(og han har faktisk eksamen), og da sa han at det kanskje kom til å skje :lol:
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Innlegg av Atmosphere »

Jeg drømmer alltid fryktelig mye, ofte og kaotisk. Har faktisk problemer med å holde virkeligheten fra drømmene noen ganger! Det kan være litt stressende og forvirrende..

I natt drømte jeg blant annet om en stor og fæl ulykke. Jeg gikk langs veien hjemover, og bak meg ser jeg et tog som har mistet bremsene og kommer dundrende framover mot en trafikkert vei (er verken tog eller noen veikryss etc der nå)
Så kom det en buss fra høyre, og flere biler, og alle måkka sammen i en forferdelig røre. Jeg sto på en måte midt i trafikken, men greide å komme meg ut av det uten en skramme.

Veldig typisk mine drømmer :P

Ellers så drømmer jeg mye om Hvaler, Ferger, Tog, at jeg skal gjøre noe morsomt som jeg aldri får gjort pga evige forberedelser og planlegging som aldri blir ferdig...

Slo opp på Ferge, det betyr visst flytting. Og jeg holdt faktisk på å flytte da jeg drømte som mest om det, så det kan jo være noe der. Hval er jeg mer usikker på, og Tog er visst (som alt anna langt) noe sex-relatert noe. Toget krasher ofte, hehe, kanskje jeg trenger mer sex? :P

Noen som vet noe om Hval?
Antall ord: 215
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Atmosphere skrev:Jeg drømmer alltid fryktelig mye, ofte og kaotisk. Har faktisk problemer med å holde virkeligheten fra drømmene noen ganger! Det kan være litt stressende og forvirrende..

I natt drømte jeg blant annet om en stor og fæl ulykke. Jeg gikk langs veien hjemover, og bak meg ser jeg et tog som har mistet bremsene og kommer dundrende framover mot en trafikkert vei (er verken tog eller noen veikryss etc der nå)
Så kom det en buss fra høyre, og flere biler, og alle måkka sammen i en forferdelig røre. Jeg sto på en måte midt i trafikken, men greide å komme meg ut av det uten en skramme.

Veldig typisk mine drømmer :P

Ellers så drømmer jeg mye om Hvaler, Ferger, Tog, at jeg skal gjøre noe morsomt som jeg aldri får gjort pga evige forberedelser og planlegging som aldri blir ferdig...

Slo opp på Ferge, det betyr visst flytting. Og jeg holdt faktisk på å flytte da jeg drømte som mest om det, så det kan jo være noe der. Hval er jeg mer usikker på, og Tog er visst (som alt anna langt) noe sex-relatert noe. Toget krasher ofte, hehe, kanskje jeg trenger mer sex? :P

Noen som vet noe om Hval?
Tatt fra drømmetyding:En hval symboliserer beskyttelse. Hvis den plasket med halen vil bekymringene dine ta slutt. Ferger symboliserer lønn for strevet.
Antall ord: 241
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Innlegg av Atmosphere »

hmm... Den ene gangen så gikk jeg over Bakke Bro i Trondheim, så ned i elva, så steg vannet plutselig voldsomt, og det kom opp hvaler.. spekkhoggere. 2-3 stykker, de svømte rundt meg, under og over, og jeg var vel i vannet på en måte, selv om jeg så det ovenfra også.

tror ikke de slo med halen... bare svømte liksom. men de er snille! ikke noe jeg er redd for.
Antall ord: 75
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

http://www.droemmetydning.com/
Her er en link til drømmetyding :mozilla_wink:
Antall ord: 13
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2005 15:50
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Innlegg av eile-joha »

hmm.. hadde en snodig drøm natt til igår...
jeg husker ikke hvordan, eller hva som skjedde, men av alle personer i verden, så var det Lisa Williams som kom på besøk til meg.. Hun satt der sammens med meg og fikk plutselig "inn" en beskjed om å åpne et blad(motemagasin) å se på førstesiden og på jentenavnene som stod der. Og så sier hun at det er en av disse kvinnene som blir holdt fanget, hun er blitt fanget. Vi må finne henne.. Så dro vi for å lete... og vi fant henne til slutt.
Husker jeg spurte henne på dårlig norsk-engelsk (drømmen foregikk på engelsk)om hun fikk "inn" noe på meg... Jeg ser du skinner, du har det i deg, svarte hun..
Husker ikke så veldig mye mer enn dette, men det var en rar og interressant drøm... skulle gjerne hatt den i reprise en natt. mye jeg tror kunne vært greit å få med seg der tror jeg...
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

jeg drømte at jeg løp med hester, sikkert et mareritt fra gårdagen....ha, ha
en hest skulle ta oss da vi var på messa, vi kom i allefall fram til at han hadde noe vondt i sinnet :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:
Antall ord: 40
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Drømte at katten min hoppet fra verandaen i tredje etasje, ned på plenen. Jeg og en kompis var der, kompisen ute på verandaen, så bærer jeg katten ut dit og dytter den på siden av låret slik at den hopper opp på rekkverket (tenker samtidig "ikke hopp ned ikke hopp ned"). Så blir den litt skremt og tar et nytt hopp og svever med stive bein ned på plenen hvor den tar et sprang og faller over på siden. Jeg roper "ring veterinær, ring veterinær" og springer ned trappene. Tror den var nær ved å dø, men så voknet jeg til min store lettelse.

Jeg er heldig som har såpass fine drømmer.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

I natt drømte jeg noe ekkelt som kan virke litt symbolsk syns jeg. Drømte at jeg var sammen med kjæresten min, også plutselig ser jeg at mannen med ljåen(sånn klisjé-mannen med ljåen, med kappe, hette over hodet og antydning til hodeskalle inni hetten), stod foran oss i rommet. Jeg ble utrolig redd og prøvde å vise det til kjæresten min på en diskret måte, men han så det bare ikke, selv om han stirret rett ut i rommet. Ble kjempefrustrert, og til slutt bare knep jeg igjen øynene hardt, og når jeg åpnet dem igjen var mannen med ljåen borte. Av en eller annen grunn tenkte jeg(og det var veldig logisk der og da) at da MÅTTE det jo HVERTFALL ha vært han!

??
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg drømte at jeg hadde på meg noen rare sko med snøring oppover leggene, med noen metalltrekanter til pynt på snøringen. Da jeg skulle ta de av hadde trekantene skjært seg inn i leggskinnet og lagd store åpne sår. De var skikkelig dype og betente, full av grønn betennelsesgugge. Æsj.
Var temmelig glad når jeg våknet ja...
Antall ord: 65
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Jeg hadde et helt forferdelig mareritt her om natten, kort fortalt, geiten min ble kokt levende (jeg har ingen geit), geiten ble til undulaten min, og deretter hunden min. Drømmen var så utrolig virkelig, jeg var helt fra meg, var så maktesløs. Det var virkelig helt forderdelig alt det som skjedde,og for første gang på mange mange år våknet jeg av at jeg lå og gråt høyt.

Tror grunnen til at jeg drømte slik var fordi jeg sovnet med ubehagelige tanker, skremte meg selv opp med å se ting i mørket, forestille meg ubehagelige scenarioer. Klarte ikke å stoppe, klarte faktisk å skremme meg selv ganske godt opp med fantasien :lol:

Har hatt litt ubehagelige drømmer hele uken faktisk, og det er ikke noe jeg pleier å ha.
Antall ord: 133
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jøss! Jeg smiler godt når jeg ser alt det rare dere har drømt :)
Selv har jeg drømt noe i natt som jeg ikke klarer å få tak i... klarer ikke huske det på et bevisst plan, men følelsene fra drømmen sitter fremdeles igjen i meg... noen som har opplevd lignende?
Har det ofte slik.
Antall ord: 59
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2005 15:50
19
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Innlegg av eile-joha »

At drømmene sitter godt i opplever jeg stadig. Det var en gang jeg drømte jeg at jeg og min samboer kranglet. Og våknet og var sur på han resten av dagen.(stakkars) Han skjønte jo ikke hva som var galt.. hehe.
Vet ikke hva som gjør at noen drømmer sitter i så godt dagen etter og kanskje påfølgende, men de har kanskje et budskap som er verdt å se nærmere på?
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links