Leste noe i en annen tråd som fikk meg til å tenke på dette med steder i drømmer...
Jeg har av og til drømmer der handlingen skjer i et bestemt "univers". Det innebærer at jeg er sammen med visse personer i disse drømmene, bor på et bestemt sted i et bestemt nabolag osv. Jeg vet nøyaktig hvordan dette huset ser ut, hvordan nabolaget ser ut, vet til og med hvordan fyren i kiosken like rundt hjørnet ser ut etc. Dette er ikke personer jeg kjenner fra "den ordentlige verden", som drømmer flest dreier seg rundt. Det som er mest skummelt med disse drømmene er egentlig at de kan virke så syyykt ekte noen ganger, at jeg blir totalforvirra når jeg våkner (hva er drøm og hva er virkelig?).
Den mest åpenbare forklaringa er kanskje at jeg har huska dette scenarioet fra den opprinnelige første drømmen, og underbevisst "ført" drømmene mine dit senere. Tror at såkalte forsettelses-drømmer funker på den måten.
Den andre (mer spennende) teorien er at det er noe tidligere liv-greier på gang
Den tredje teorien er at jeg har et drømme-alterego
Artig er det uansett.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Steder i drømmer
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Mar 2005 00:37
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: Steder i drømmer
Så herlig, Panda!
Det er nesten så jeg blir litt sjalu.
Selv har jeg også hatt enkelte faste steder i drømmene mine.
Noen besøker jeg enda. Ofte er det butikker jeg er innom, orientalske butikker.
Andre ganger er jeg på reise i utlandet, som egentlig bare tar en fem minutters spasertur.
Stedene er likevel gjenkjennelige. De heftigste drømmene jeg har hatt er når jeg er i min egen by 150 år tilbake i tid, og andre ganger når jeg har vært 50 år frem i tid.
Den klareste drømmen jeg har hatt om tidsreiser var når jeg befant meg i hjembyen på cirka 60-70-tallet, jeg kommer aldri til å glemme drømmen. Fargene var så sterke og skinnende og klare, og det var akkurat som om jeg virkelig var der...
Det er nesten så jeg blir litt sjalu.
Selv har jeg også hatt enkelte faste steder i drømmene mine.
Noen besøker jeg enda. Ofte er det butikker jeg er innom, orientalske butikker.
Andre ganger er jeg på reise i utlandet, som egentlig bare tar en fem minutters spasertur.
Stedene er likevel gjenkjennelige. De heftigste drømmene jeg har hatt er når jeg er i min egen by 150 år tilbake i tid, og andre ganger når jeg har vært 50 år frem i tid.
Den klareste drømmen jeg har hatt om tidsreiser var når jeg befant meg i hjembyen på cirka 60-70-tallet, jeg kommer aldri til å glemme drømmen. Fargene var så sterke og skinnende og klare, og det var akkurat som om jeg virkelig var der...
Antall ord: 139
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Wow, rått!
Det minte meg på noe jeg selv har drømt en gang. Here goes:
Jeg drømte at jeg traff en dame, som sa hun hadde dødd i en brann, for lenge siden. På et eller annet vis ble jeg med henne til hjembyen min, men dette var også på 60-70 tallet en gang. Hun ville ha meg til å møte en hun kjente som jobbet på en frisørsalong, så på en eller annen måte ble jeg med henne. Det virka som vi svevde gjennom byen. Så var vi på denne frisørsalongen en stund da, og det er derfor jeg kobler til 60-70 tallet, ettersom de som satt der hadde typiske 60-talls såtefrisyrer. Husker ikke så mye annet fra denne drømmen enn det, bortsett fra navnet hennes.
Det som uansett fikk gåsepelsen fram på meg, var da jeg leste lokalavisa et år senere eller så, der det sto at det ved flere anledninger var observert gjenferd på denne salongen. Dette var i forbindelse med en boklansering om lokale spøkelser, tror jeg. Like etter ble spøkeguiden her på paranormal oppdatert med ca. samme storyen (rundt 2006 tror jeg?).
Spennede sammentreff, kan man si
Jeg drømte at jeg traff en dame, som sa hun hadde dødd i en brann, for lenge siden. På et eller annet vis ble jeg med henne til hjembyen min, men dette var også på 60-70 tallet en gang. Hun ville ha meg til å møte en hun kjente som jobbet på en frisørsalong, så på en eller annen måte ble jeg med henne. Det virka som vi svevde gjennom byen. Så var vi på denne frisørsalongen en stund da, og det er derfor jeg kobler til 60-70 tallet, ettersom de som satt der hadde typiske 60-talls såtefrisyrer. Husker ikke så mye annet fra denne drømmen enn det, bortsett fra navnet hennes.
Det som uansett fikk gåsepelsen fram på meg, var da jeg leste lokalavisa et år senere eller så, der det sto at det ved flere anledninger var observert gjenferd på denne salongen. Dette var i forbindelse med en boklansering om lokale spøkelser, tror jeg. Like etter ble spøkeguiden her på paranormal oppdatert med ca. samme storyen (rundt 2006 tror jeg?).
Antall ord: 207
Hide post links |
-
- UTESTENGT ! Ref regelverket !
- Startet: 31 Okt 2005 10:18
- 19
En gang så drømte jeg at jeg var på dass og tisset. Men jeg var i senga. Så jeg tisset i senga.
Antall ord: 23
Don't be so open assed. Your poop falls out.
(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments
(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Eller ikke et sammentreff i det hele tatt?Panda skrev:Wow, rått!
Jeg har ofte tenkt tanken på at astrale reiser faktisk skjer, og at vi i drømmene våre forlater kroppen vår. Ute av kroppen, på sjelevandring, og at man derfor også kan forklare både nær-døden-opplevelser og remote viewing med omtrent samme prinsipper.
Det vil da også forklare hvorfor noen ser spøkelser på et bestemt tidspunkt (drømmer som gjentar seg) og som regel oftest på natta, da folk jo faktisk sover på natta. Sååååååeh......
Antall ord: 300
Hide post links |
Åh! Jeg drømte engang om hjemplaneten min! Eller det føltes sånn da^^ Jeg hører jo selvfølgelig til Jorden. Det var så fantastisk! En ganske liten planet som var dekt av stort sett skog og lite hav, mest kun innsjøer og bekker og slikt som gikk i et nettverk rundt hele kloden inne blandt de stooore trerne. I disse trærne bodde befolkningen i hus som var skåret ut i de meeeegatykke stammene. Nydelig! Og planeten het "Galeidos" :mozilla_smile:
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Aaah, interessant teoriludoburgero skrev: Jeg har ofte tenkt tanken på at astrale reiser faktisk skjer, og at vi i drømmene våre forlater kroppen vår. Ute av kroppen, på sjelevandring, og at man derfor også kan forklare både nær-døden-opplevelser og remote viewing med omtrent samme prinsipper.
Det vil da også forklare hvorfor noen ser spøkelser på et bestemt tidspunkt (drømmer som gjentar seg) og som regel oftest på natta, da folk jo faktisk sover på natta. Sååååååeh......
Har tenkt tanken selv, bare ikke så detaljert.
Antall ord: 96
Hide post links |
Reiser vi da kansje også i tid ? Sånn at spøkelser vi ser idag kansje kommer fra fremtiden...
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Det tror jeg kan være en mulighet!Akasha memoria skrev:Reiser vi da kansje også i tid ? Sånn at spøkelser vi ser idag kansje kommer fra fremtiden...
Antall ord: 30
Hide post links |