Drømmer, NDO & ut av kroppenHva drømte du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Hva drømte du?

Innlegg av ludoburgero »

Jeg er veldig opptatt av drømmer. Liker å høre om hva andre drømmer,
og liker å drømme selv. Nå er det opprettet andre slike tråder før, men det driter jeg i.
Man kan ikke alltid tenke sånn... sååå... hva drømte du for noe spennende inatt?
Noe paranormalt?

Drømmene mine er stort sett preget av store naturkatastrofer eller overnaturlige ting.
Før var de ofte preget av frykt, det å bli forfulgt gikk igjen.

I natt drømte jeg noe veldig rart og uklart. Jeg våknet i 4-tiden av en drøm.
Det jeg husker er at det var kaos verden rundt, for menneskene hadde fått vite noe som hadde blitt hemmeligholdt veldig lenge fra myndighetene. Det dreide seg om en stjerne eller noe slikt, vi visste ikke helt hva det var, og det var mye spekulasjoner ute og gikk. Noe mente det var en slags satelitt som var sendt opp. Poenget var ihvertfall at dette objektet på himmelen ovenfor oss, skulle være i "konstellasjon" (jeg har hørt ordet, men vet faktisk ikke helt hva det innebærer) slik at den "traff rett i jordas sentrum og nådde det andre objektet på den andre siden".
Altså var det snakk om at jorda var i senter for to objekter utenfor atmosfæren, og det ene så ut som en satelitt eller stjerne - men forskjellen var at den lyste klart rødt!

Det var snakk om at den skulle prosjektere noe, sende et eller annet signal. Og så var det veldig viktig at tidspunktet stemte og at den skulle sende dette signalet tvers gjennom jorden med ikke mere enn noen centimeters feilmargin. Det var en ganske forstyrrende drøm, for ingen ante hva som kunne skje. Vi spekulerte en del i at jordplatene kunne komme helt utav balanse dersom det ble gjort feil. Og før jeg visste ordet av det, skjedde det... jeg våknet av en pipelyd som virket å komme utenfra. Som om det var noe som vekket meg med vilje.
For jeg er ganske sikker på at jeg var våken og fremdeles hørte en pipelyd. Ingen bilalarm, ingen brannalarm, og jeg tror heller ikke det var noens vekkerklokke. Det kom utenfra, tror jeg.

Alt jeg husker fra drømmen var dette... hvem som satt og diskuterte dette, vet jeg ikke.
Jeg tror det var noen som var ukjente for meg.

Hva drømte du?
Antall ord: 408
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Re: Hva drømte du?

Innlegg av Grevinne »

Hm, ja det var litt av en drøm... Har ikke drømt noe spesielt i natt jeg, ikke som jeg husker iallfall... Men hender jeg har drømmer som jeg husker lenge etterpå, og det er disse jeg mest tror betyr noe. De klarer jeg ofte å finne en mening i for meg selv og, men skal ikke begi meg ut på å tolke andres drømmer, for har egentlig ikke noe greie på drømmesymbolikk o.l.
Forøvrig enig med deg, det er spennende :mozilla_smile:
Antall ord: 87
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av green eyes »

Jeg har urolige drömmer for tiden.
I natt drömte jeg om masse vann langs med en molo, og jeg hadde gjemt noe i en sprekk i denne moloen under vann. Förste gang jeg har drömt noe om vann...
Dette var tydeligvis i gammel tid, for i den borgen jeg bodde i var det en stor fest og alle hadde folkedrakter på.
Jeg satt på en liten ås med havet bak meg, kliss våt og så på alle menneskene som var i borgen. Aner ikke hva det skal bety.

I tillegg til det drömte samboern min et eller annet rart for för jeg sovnet lagde han masse rare lyder og sa höyt og tydelig forlåt. Tidligere har han sagt jag älskar dig i sövne....

En veldig urolig natt.... :mozilla_undecided:
Antall ord: 137
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Åh... drømte et eller annet litt fælt i natt som jeg hadde tenkt å skrive her, men nå ble det helt borte for meg! Utrolig irriterende!

Men mamman min fortalte meg en drøm hun hadde hatt her om dagen(natta). Det var at hun bodde i et høyt hus et stykke lenger oppi gata der vi bor nå, og stod og så utover og nedover, så hun blant annet så det som er huset vårt i virkeligheten. Plutselig så hun langt unna at det kom et slags bølge av vann, hvor jorda bare sprakk og rant ut i det, og alt ble borte. Det kom nærmere og nærmere, og snart hadde det tatt med seg huset vårt(det ordentlige huset vårt) også. Hun skjønte nå at hun kom til å bli tatt med også om bare en liten stund. Hun sa det var utrolig ekkelt!

Kom på denne når du sa naturkatastrofer, det var jo litt sånn dette her. Men ARGH hva var det jeg drømte i natt da?! :P
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Innlegg av sandalfon »

min drøm i natt, datteren min jobbet med en opg i natt og sa du mamma du snakket veldig i drømme jeg hadde grepet tak i lampen og snakket mye ,,, men ,, det jeg husker jeg drømte var at jeg ser katten vår sitter i vinduet, hopper ned på gulvet, jeg ser ut av vinduet og der kommer en djevelbikkje til syne svart med små utstikkende ører og stirrer på meg, jeg ble redd og våknet, min datter fortalte at hun hadde prøvd å ta lampen fra meg og jeg hadde veltet ut av meg eder og galle. huff og huff,
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

her ludo.. les litt her :)

http://www.droemmetydning.com/
Antall ord: 9
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Kom på hva jeg drømte i natt, og det var kjempeekkelt, for jeg drømte at stedet jeg jobber ble utsatt for terror, bomber og sånn, og alt bare raste sammen og ting var helt kaos og krise. Men kom ikke på det før jeg faktisk var på jobb idag, og det var skikkelig ubehagelig!
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Jeg drømte at noen hadde tatt smykket til Goliat, som noen av dere vet er\var en kjær katt jeg nylig "mistet", smykket var en hest i gull i sort skinnsnor. Jeg våknet av drømmen og var helt fortvilet, men huska da hvor jeg hadde lagt det. I dag fikk jeg et smykke av min beste venninne, det var en hest i sølv :D
Antall ord: 68
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Spennende drømmer! :)

Det må da være ubehagelig å først komme på det når du var på jobb, Karina...
Og mora di sin drøm var jo ikke akkurat koseligere... :?

Jeg har sånn drømmetydningsbok, Dj_Devil, men ellers takk! Forsøker å ikke tolke så mange av de drømmene jeg har for tiden... egentlig synes jeg alle sånn drømmetydninger varierer så voldsomt.
Og når man leser Freud så dreier jo alt seg om sex.

Er det noen av dere som drømmer om ting dere gjør, tilsynelatende bagateller, og så følger dere disse detaljene i våken tilstand etterpå? Ett eksempel er at jeg flere ganger har drømt at jeg har på meg gensere eller klær som jeg faktisk har i virkeligheten. Så når jeg våkner dagen etterpå, så tar jeg på meg akkurat disse klærne (siden jeg drømte det).
Ikke for noen spesiell grunn, men jeg synes det er litt artig å tenke... kanskje det skulle ha noe for seg, kanskje ikke, betyr ingenting... jeg gjør det likevel ;p
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Innlegg av sandalfon »

har du noe fornuftig å si om min drøm da?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Du har funnet han
Antall ord: 4
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Sandalfon: Kanskje du var på vakt, og at lampen i søvne ble ditt "våpen"?

Den demoniske hunden var kanskje en frykt du har, eller kanskje en person.
Katten var den som varslet. Så her kan du kanskje tolke det som om katten er den siden av deg som er selvstendig, som møter din side av hunden i deg? For hunder er mer knyttet til menneskene, og kattene lever mer sitt eget liv. De fleste drømmer skal jo dreie seg om sider av deg selv, gjerne ubevisste, og mye kan finnes av symbolikk rundt dette.

Har du noe i livet ditt du har vanskelig å rive deg løs fra?
Noe du tenker mye på eller bekymrer deg over?

Slike tanker falt inn i hodet mitt da jeg leste om drømmen din.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Jeg drømte at jeg strøk i to fag på skolen, ekkel følelse, i virkeligheten har jeg jo bare strøket i ett ha ha... (sånn går det når man starter litt småumotivert på høyere utdanning ja.) Iallefall, jeg må fortelle dette til en person jeg setter høyt, kjenner ikke personen så godt, men beundrer hn likevel. Men hn smilte bare, og kritiserte meg ikke for det. Etterpå skulle jeg kjøpe kaffe fra en automat... i københavn faktisk, men det var så mange knapper der at jeg følte meg helt fortapt, jeg ante ikke hva jeg skulle trykke på. Så da trykket jeg på noe jeg gjettet var kaffe, men da fikk jeg beskjed av maskinen om at jeg ikke fikk lov til å røyke.
Det ble ikke noen kaffe.
Plutselig er jeg et annet sted, og så er jeg gravid da... (tikk takk tikk takk). Var vel ikke helt komfortabel med den tanken, det jeg begynte å bekymre meg for var at jeg måtte begynne å gå med gravidbukser.
Ja ja. Spennende spennende.
Antall ord: 184
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Innlegg av sandalfon »

ludoburgero skrev:Sandalfon: Kanskje du var på vakt, og at lampen i søvne ble ditt "våpen"?

Den demoniske hunden var kanskje en frykt du har, eller kanskje en person.
Katten var den som varslet. Så her kan du kanskje tolke det som om katten er den siden av deg som er selvstendig, som møter din side av hunden i deg? For hunder er mer knyttet til menneskene, og kattene lever mer sitt eget liv. De fleste drømmer skal jo dreie seg om sider av deg selv, gjerne ubevisste, og mye kan finnes av symbolikk rundt dette.

Har du noe i livet ditt du har vanskelig å rive deg løs fra?
Noe du tenker mye på eller bekymrer deg over?

Slike tanker falt inn i hodet mitt da jeg leste om drømmen din.
takk ludu ved nærmære ettertanke peker du på mange aspekter i mitt kaotiske liv om dagen-- bitene faller forhåpentlig på plass etterhvert.- bekymrer er blitt mitt fornavn :mozilla_cry: uff

Amfelia skrev:Du har funnet han
hvem? jeg ? lyset ? hm skaper flere spørsmål enn svar disse rare drømmene

---
Slo sammen dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Panda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Mar 2005 00:37
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Panda »

I natt drømte jeg at jeg fikk et brev fra lånekassen der det sto at siden jeg ikke hadde betalt forfallet for november, var jeg skyldig lånekassen 1,5 millioner kroner :tit

I dag fikk jeg et brev fra lånekassen der det sto at siden de hadde mottatt søknad om betalingsutsettelse og rentefritak før jul, så trengte jeg ikke å tenke på forfall før mai 2009. I tillegg var rentene for 2007/2008 slettet :mozilla_cool:

Jeg har forøvrig ikke tenkt noe over saken siden jeg leverte søknad i desember.

edit: bare så det er sagt har jeg skarve 100k i studielån :mozilla_wink:
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links