Jeg tror at gud og jesus finnes, men vil ikke kategorisere meg som kristen. Gikk på søndagsskolen da jeg var liten og hadde den gang barnetroen, men det er heller dårligere stilt med deg nå. Har ingen forhold til jesus den dag i dag. Jeg vil fortelle noe som jeg har opplevd. For litt over en uke siden hadde jeg en opplevelse som skremte meg noe helt forferdelig og som jeg vil dele med dere.
Jeg gikk og la meg om kvelden og sovnet i min seng. Våknet opp midt på natten og tenkte jeg skulle på do, men merket plutselig at jeg lå bom fast i sengen uten å være i stand til å røre en muskel. Å dæven tenkte jeg og ble skremt da jeg så stygge vesener rundt i rommet som skrek. Med det samme hørte jeg en slags kraftig tordendrønn inni mitt hode, men så plutselig kunne jeg se meg selv ligge der i sengen. Merket at alle mine sanser var tusen ganger forsterket. Før jeg visste ordet av det, ble jeg sugd inn i en slags roterende mørk tunnell med en sterkt hvinende lyd og en grufull stank. Opplevde skremmende vesener som angrep meg gjennom denne hurtig roterende tunnellen så det kjentes ut som en evighet å ferdes gjennom den. Videre kunne jeg se framfor meg noe som så ut som innsiden av en vulkan. Jeg ble totalt grepet av skrekk, redsel, sorg og fysisk smerte over hele meg. Opplevde til å med at det krøp masse ormer som spiste meg opp innvendig. Da fikk jeg fullstendig noia og skrek: ....JESUS !..... Plutselig kom det et sterkt hvitt lys inn i tunnellen og jeg ble med et nu, dratt ut derfra og kom tilbake til min seng og våknet. Kunne det ha vært en slags nær døden opplevelse eller mareritt? Siden denne skrekkopplevelsen, har jeg ikke våget å sove en gang. Er redd det skal hende igjen, det satte alvorlig støkk i meg som jeg aldri noensinne kommer til å glemme.
Vil opplyse at jeg alltid er sunn og frisk og at jeg ALDRI har brukt noen form for medisiner eller rusmidler. Kan noen forklare meg om dette jeg har opplevd? Kan det ha vært dette helvetet jeg så framfor meg som bibelen beskriver om eller kunne det rett og slett ha vært et grufullt mareritt? Ikke vet jeg ! ! ! Jeg har alltid regnet meg som den mere beintøffe og hardføre typen og lar meg ikke skremme så lett, med denne opplevelsen ble jeg skremt livskiten av. Men nå er jeg ikke så tøff i trynet lenger!
Æ vart no skræmt......skikkelig skikkelig skikkelig skræmt ! ! !
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Ekstrem skremmende opplevelse
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Nov 2008 14:17
- 16
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2007 19:15
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Re: Ekstrem skremmende opplevelse
Hei!
Har opplevd mye av det samme, det har mange andre også. Jeg våkner noen ganger helt paralisert uten å være i stand til å bevege meg. Samtidig føles sterke sansemessige stimuli. Det kan være alt fra visuelle bilder, til ubehagelige lyder eller noen som snakker et ukjent språk. Jeg er våken men ikke i stand til å ha motorisk kontroll over kroppen, det får jeg etter en stund. Har også sett meg selv sove fra ovenfra for å så kjenne en dragning ned mot kroppen.
Kanskje er dette en brå vekkelse fra REM søvn? Det kan være så mangt, men har aldri opplevd det som farlig selv om det var litt ekelt i starten. Det kan hende at vi er i en slags hypnotisert/meditert tilstand i fasen mellom søvn og våken tiltand som kan være ganske naturlig og gjør at vi muligens blir oss bevisst det mer ubevisste..ikke vet jeg.
Har opplevd dette i ca 5-6 år. Det oppstod i samme tidspunkt som jeg begynte opplevde hjertebank, noe jeg har vært plaget med siden og skal opereres for. Ved EKG er det vist at hjertet mitt noen ganger om natten endrer rytme. Kanskje kan det ha noe med dette å gjøre, selv om jeg tviler på det. Det kan også være noe metafysisk, teoriene er mange og jeg holder alle muligheter åpne. Ikke vær redd for å sove ihverfall!
Har opplevd mye av det samme, det har mange andre også. Jeg våkner noen ganger helt paralisert uten å være i stand til å bevege meg. Samtidig føles sterke sansemessige stimuli. Det kan være alt fra visuelle bilder, til ubehagelige lyder eller noen som snakker et ukjent språk. Jeg er våken men ikke i stand til å ha motorisk kontroll over kroppen, det får jeg etter en stund. Har også sett meg selv sove fra ovenfra for å så kjenne en dragning ned mot kroppen.
Kanskje er dette en brå vekkelse fra REM søvn? Det kan være så mangt, men har aldri opplevd det som farlig selv om det var litt ekelt i starten. Det kan hende at vi er i en slags hypnotisert/meditert tilstand i fasen mellom søvn og våken tiltand som kan være ganske naturlig og gjør at vi muligens blir oss bevisst det mer ubevisste..ikke vet jeg.
Har opplevd dette i ca 5-6 år. Det oppstod i samme tidspunkt som jeg begynte opplevde hjertebank, noe jeg har vært plaget med siden og skal opereres for. Ved EKG er det vist at hjertet mitt noen ganger om natten endrer rytme. Kanskje kan det ha noe med dette å gjøre, selv om jeg tviler på det. Det kan også være noe metafysisk, teoriene er mange og jeg holder alle muligheter åpne. Ikke vær redd for å sove ihverfall!
Antall ord: 244
Søk råd i vinen, men fatt beslutning i vann
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nittedal
Hmm.. Har hørt mange ligner historie før jeg..
Kan tenkt meg at det var en av opplevelse jeg...
Kan tenkt meg at det var en av opplevelse jeg...
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Sep 2008 11:56
- 16
Hei!
Jeg har ikke opplevd det så ekstremt, heldigvis, for din opplevelse hørtes skikkelig skummel ut.
Men har "drømt" at jeg våkner, men klarer overhodet ikke bevege meg til tross for at jeg er lys våken. Den ene gangen kom det noen inn i rommet og kikket på meg i døråpningen. Fikk følelse at "personen" ikke ville meg noe vondt. Jeg kjempet alt jeg kunne for å bevege meg, men det var håpløst. Spurte samboeren min senere om han hadde kikket inn til meg, for dette var på en sommerdag og han jobbet ute. Det hadde han ikke.
Den andre gangen våknet jeg på samme måte. Dette var også på dagen. Jeg "våknet" av at noen gikk forbi soveromsåpningen. Så ikke hvem det var for jeg klarte ikke bevege meg. Anstrengte meg skikkelig. Hørte flere ganger noen gikk utenfor døråpningen. Prøvde å si hallo. Men fikk ikke fram en lyd.
Skikkelig merkelig følelse!
Jeg har ikke opplevd det så ekstremt, heldigvis, for din opplevelse hørtes skikkelig skummel ut.
Men har "drømt" at jeg våkner, men klarer overhodet ikke bevege meg til tross for at jeg er lys våken. Den ene gangen kom det noen inn i rommet og kikket på meg i døråpningen. Fikk følelse at "personen" ikke ville meg noe vondt. Jeg kjempet alt jeg kunne for å bevege meg, men det var håpløst. Spurte samboeren min senere om han hadde kikket inn til meg, for dette var på en sommerdag og han jobbet ute. Det hadde han ikke.
Den andre gangen våknet jeg på samme måte. Dette var også på dagen. Jeg "våknet" av at noen gikk forbi soveromsåpningen. Så ikke hvem det var for jeg klarte ikke bevege meg. Anstrengte meg skikkelig. Hørte flere ganger noen gikk utenfor døråpningen. Prøvde å si hallo. Men fikk ikke fram en lyd.
Antall ord: 169
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2009 23:19
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Buskerud
har ikke opplevd det samme som deg (noe som høres ekstremt skummelt ut) men har våknet helt paralysert, noe som i seg selv ikke er en behagelig opplevelse.
I ettertid fikk jeg opp bilder av hva som skjedde den natten.
Husker et gårdtun
Høner
barn som løper (lekende) ned en grusvei
For meg stemmer dette som en ut-av-kroppen opplevelse, der jeg rett og slett våkner for hardt eller fort, slik at kroppen ikke er klar enda.. (vet veldig lite om slike ting, så litt dårlig forklart).
Håper du snart får en normal søvn og ikke bare strever for å holde deg våken for så å sovne av utmattelse..
I ettertid fikk jeg opp bilder av hva som skjedde den natten.
Husker et gårdtun
Høner
barn som løper (lekende) ned en grusvei
For meg stemmer dette som en ut-av-kroppen opplevelse, der jeg rett og slett våkner for hardt eller fort, slik at kroppen ikke er klar enda.. (vet veldig lite om slike ting, så litt dårlig forklart).
Håper du snart får en normal søvn og ikke bare strever for å holde deg våken for så å sovne av utmattelse..
Antall ord: 119
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Hmm, har hørt om liknende opplevelser før.
Det som er intressant er at det er altid personen det gjelder, som bestemmer hva slags
opplevelser en har, i denne tilstanden.
Noen forskere kaller det Søvn-paralyse, et slags mellomstadie mellom søvn-tilstand og våken-tilstand, hvor en ikke helt vet om man sover eller er våken.
Mange opplever dette med at Aliens kommer å henter dem, eller at det står en ring av Aliens rundt dem, mens de selv er "fanget" i senga.
MEN, hvis opplevelsene er avhengig av en persons tanker, og skifter til person til person, er da
opplevelsene deres riktige?
Hvem er riktig? De som ser Aliens?
De som ser "kristne ting?"
Hvis en Hindu hadde hatt den tilstanden hadde han nok sett Shiva..
Det finnes også slike fortellinger fra middelalderen, hvor dette fikk en egen mytologi.
Noe med en kvinneskikkelse som satt på brystet osv.
Sjekk det ut.
Det som er intressant er at det er altid personen det gjelder, som bestemmer hva slags
opplevelser en har, i denne tilstanden.
Noen forskere kaller det Søvn-paralyse, et slags mellomstadie mellom søvn-tilstand og våken-tilstand, hvor en ikke helt vet om man sover eller er våken.
Mange opplever dette med at Aliens kommer å henter dem, eller at det står en ring av Aliens rundt dem, mens de selv er "fanget" i senga.
MEN, hvis opplevelsene er avhengig av en persons tanker, og skifter til person til person, er da
opplevelsene deres riktige?
Hvem er riktig? De som ser Aliens?
De som ser "kristne ting?"
Hvis en Hindu hadde hatt den tilstanden hadde han nok sett Shiva..
Det finnes også slike fortellinger fra middelalderen, hvor dette fikk en egen mytologi.
Noe med en kvinneskikkelse som satt på brystet osv.
Sjekk det ut.
Antall ord: 157
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Hmm, dette høres mere ut som vanlig Ånds-aktivitet.tuss skrev:Hei!
Enten en avdød i familien som sku si hei, eller en gjenganger..
Antall ord: 194
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Du har kanskje rett. Har tenkt tanken selv, for jeg har bare opplevd det i huset jeg bor nå. Og bare i løpet av det siste året.Moonstone skrev:Hmm, dette høres mere ut som vanlig Ånds-aktivitet.tuss skrev:Hei!
Antall ord: 224
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Jupp, da er det nok det.tuss skrev:Du har kanskje rett. Har tenkt tanken selv, for jeg har bare opplevd det i huset jeg bor nå. Og bare i løpet av det siste året.Moonstone skrev:Hmm, dette høres mere ut som vanlig Ånds-aktivitet.tuss skrev:Hei!
Høres ut som et klassisk tilfelle.
Si fra om du trenger råd for fjærning av evnt. negativ åndsaktivitet da
Antall ord: 254
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Skal gjøre det :mozilla_smile: Det har skjedd noen småting her, men jeg er ikke redd. Føler ikke ubehag av noe slag.Moonstone skrev:Jupp, da er det nok det.tuss skrev:Du har kanskje rett. Har tenkt tanken selv, for jeg har bare opplevd det i huset jeg bor nå. Og bare i løpet av det siste året.Moonstone skrev:
Hmm, dette høres mere ut som vanlig Ånds-aktivitet.
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Bratuss skrev:Skal gjøre det :mozilla_smile: Det har skjedd noen småting her, men jeg er ikke redd. Føler ikke ubehag av noe slag.Moonstone skrev:Jupp, da er det nok det.tuss skrev:
Du har kanskje rett. Har tenkt tanken selv, for jeg har bare opplevd det i huset jeg bor nå. Og bare i løpet av det siste året.
Kanskje bare en avdød i familien som "stikker innom"
Antall ord: 98
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Feb 2009 16:30
- 15
- Kjønn (valgfri): Husbonde
- Lokalisering: Maura
Dette er noe jeg opplever selv - altså skrekkdrømmer. I mitt tilfelle var det tre netter på rad hvor jeg "våknet" om natten, og ikke kunne røre meg. Kona lå ved siden av og våknet av at jeg skrek som om jeg visste at NÅ SKULLE JEG DØ!E.O-80 skrev:Jeg tror at gud og jesus finnes, men vil ikke kategorisere meg som kristen. Gikk på søndagsskolen da jeg var liten og hadde den gang barnetroen, men det er heller dårligere stilt med deg nå. Har ingen forhold til jesus den dag i dag. Jeg vil fortelle noe som jeg har opplevd. For litt over en uke siden hadde jeg en opplevelse som skremte meg noe helt forferdelig og som jeg vil dele med dere.
Jeg gikk og la meg om kvelden og sovnet i min seng. Våknet opp midt på natten og tenkte jeg skulle på do, men merket plutselig at jeg lå bom fast i sengen uten å være i stand til å røre en muskel. Å dæven tenkte jeg og ble skremt da jeg så stygge vesener rundt i rommet som skrek. Med det samme hørte jeg en slags kraftig tordendrønn inni mitt hode, men så plutselig kunne jeg se meg selv ligge der i sengen. Merket at alle mine sanser var tusen ganger forsterket. Før jeg visste ordet av det, ble jeg sugd inn i en slags roterende mørk tunnell med en sterkt hvinende lyd og en grufull stank. Opplevde skremmende vesener som angrep meg gjennom denne hurtig roterende tunnellen så det kjentes ut som en evighet å ferdes gjennom den. Videre kunne jeg se framfor meg noe som så ut som innsiden av en vulkan. Jeg ble totalt grepet av skrekk, redsel, sorg og fysisk smerte over hele meg. Opplevde til å med at det krøp masse ormer som spiste meg opp innvendig. Da fikk jeg fullstendig noia og skrek: ....JESUS !..... Plutselig kom det et sterkt hvitt lys inn i tunnellen og jeg ble med et nu, dratt ut derfra og kom tilbake til min seng og våknet. Kunne det ha vært en slags nær døden opplevelse eller mareritt? Siden denne skrekkopplevelsen, har jeg ikke våget å sove en gang. Er redd det skal hende igjen, det satte alvorlig støkk i meg som jeg aldri noensinne kommer til å glemme.
Vil opplyse at jeg alltid er sunn og frisk og at jeg ALDRI har brukt noen form for medisiner eller rusmidler. Kan noen forklare meg om dette jeg har opplevd? Kan det ha vært dette helvetet jeg så framfor meg som bibelen beskriver om eller kunne det rett og slett ha vært et grufullt mareritt? Ikke vet jeg ! ! ! Jeg har alltid regnet meg som den mere beintøffe og hardføre typen og lar meg ikke skremme så lett, med denne opplevelsen ble jeg skremt livskiten av. Men nå er jeg ikke så tøff i trynet lenger!
Æ vart no skræmt......skikkelig skikkelig skikkelig skræmt ! ! !
Det skjer i perioder det er mye stress på jobben, og mange ting jeg ikke har gjort som burde ha vært gjort for lenge siden, alternativt at det er ting man mistrives med, har det ikke så greit på jobben osv. I disse periodene har man en følelse av å ikke strekke til, være mislykket, føler seg jaktet på av folk som maser om du blir ferdig snart osv. Slike dageligdagse inntrykk gir hjernen en del materiale å bearbeide, og dette gjør en del med nattesøvnen når hjernen er på det mest aktive.
Det som skjer helt konkret med kroppen, er at du kommer til bevissthet, men kroppen sover fortsatt. Du kjenner at dyna ligger over deg, har alle sanser i beredskap, men kan ikke røre deg. Spesiellt i stressede perioder, føler man seg straks nokså handicappet, og får panikk. Fortsatt er man halveis i søvne, og i det hjernen forbereder deg mentalt på reaksjoner i det virkelige liv i kraft av alle gjøremål man ikke har fått gjort, dukker en del skremmende bilder opp i hodet. Dette er et renspikka overlevelsesinstinkt og en mekanisme som gjør at du skal klare å gjennomleve bl.annet kriser, og greie å tenke deg gjennom problemer du har slitt med.
Alt du har lært på søndagsskolen, og all erfaring du har gjort livet igjennom, TV-serier/filmer med diverse skrekk-innhold, er lagret i hodet, og kommer frem. Slik som da du ropte JESUS!! da du hadde det som værst er dette nesten ren refleks fordi du som barn lærte at til Jesus kunne du be hvis du fikk problemer, og da skal alt bli bra. Dette skjedde hos deg denne natta. Alt du har hørt i mediene om de som ser hvitt lys ved nær døden opplevelser er sansynligvis noe du drømte om i samme øyeblikk.
Jeg vil forresten oppfordre deg å sove litt innimellom. Det å drømme slik du har gjort er skremmende, men det er også en viktig del av det å kunne takle hverdagen, og at drømmene også signaliserer at du har "litt" for mye å gjøre om dagen.
Mvh.
Vidar
Antall ord: 879
Paranormalt er normalt - vi vet bare ikke hvorfor.
Hide post links |