Drømmer, NDO & ut av kroppenHandler det bare om penger?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

sandalfon

Re: Handler det bare om penger?

Innlegg av sandalfon »

Moonstone skrev:Anbefales sterkt! :mozilla_smile:
finnes det en slik bokhandel i østfold? siden du nevner at det er en kjede
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Å ja, stemmer det du bor i Østfold du au :mozilla_smile:

Vet ikke om det er en i Askim ell Moss, men mener det er en i Fredrikstad.
Trur ikke den er så bra på Alternativ-delen.
Er en i Ski i Follo, men den ække noe bra hell.
Det virker som om den ene på Palleet i Oslo har spesialisert seg litt på den delen,
for der er der vel sikkert 50-60 stappfulle hyller. alt fra Gresk filosofi til New age, religion,selvutvikling, Gnistisisme, Tarot, ALT egentlig
Antall ord: 89
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Det er nok mest om penger.

Og kommer det fra USA bør man være ekstra på vakt.
Nå var det masse gode tips her allerede så jeg skal ikke komme med flere. Heller kansje si litt om det værste eksempelet på spekulativ tullball som selger godt, var han Amerikaneren (advokat) som skrev flere bøker med tittler som " samtaler med Gud", der han lirer av seg hvordan han har lange samtaler meed Gud sittende ved kjøkkenbordet.
For ett griseri av ett svada,
Så sa han det selv inne i en av bøkene, det var jo ikke helt sikkert att det var Gud som sa allt dette, men han var jo en smart fyr, så bortkastet var det vel ikke å lese hva han syns...

Vær kresen i bok kjøpene.
For som du sier, så koster de ublu mye.
Klarer du å lese bøker på Engelsk så er det mye veldig bra Britisk på det der.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Metodisten skrev:Det er nok mest om penger.

Og kommer det fra USA bør man være ekstra på vakt.
Nå var det masse gode tips her allerede så jeg skal ikke komme med flere. Heller kansje si litt om det værste eksempelet på spekulativ tullball som selger godt, var han Amerikaneren (advokat) som skrev flere bøker med tittler som " samtaler med Gud", der han lirer av seg hvordan han har lange samtaler meed Gud sittende ved kjøkkenbordet.
For ett griseri av ett svada,
Så sa han det selv inne i en av bøkene, det var jo ikke helt sikkert att det var Gud som sa allt dette, men han var jo en smart fyr, så bortkastet var det vel ikke å lese hva han syns...

Vær kresen i bok kjøpene.
For som du sier, så koster de ublu mye.
Klarer du å lese bøker på Engelsk så er det mye veldig bra Britisk på det der.

Hmm, hvis det er Neale Donald Walsh du prater om, så jobber ikke han som advokat.
Han jobba med Radio før han tok forfatterjobben.
Nja, jeg synes bøkene hans inneholder en del bra visdomsord jeg da men,
og ganske bra selvinnsikt.
Kjenner en del kristne som hadde MEGET godt av å lese de bøkene..
Antall ord: 219
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Innlegg av sandalfon »

jeg prøvde meg på cource of miracle men den var fryktelig tunglest, tenkte jeg måtte lese den selv siden mange henviser til den boken. bla. loise hay, dooren virtue ester hicks osv, den boken måtte spesialbestilles fra universitet i bergen, var visst eneste boka her i landet, som biblioteket kunne få fatt i,
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Innlegg av sandalfon »

men man får faktisk lånt noen av disse bøkene på biblioteket sim fx ester og jerry hics i likt tiltrekker likt, men slike bøker syns jeg at det er lurt å kjøpe selv da en kan ble opp opp den ved behov.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

sandalfon skrev:jeg prøvde meg på cource of miracle men den var fryktelig tunglest, tenkte jeg måtte lese den selv siden mange henviser til den boken. bla. loise hay, dooren virtue ester hicks osv, den boken måtte spesialbestilles fra universitet i bergen, var visst eneste boka her i landet, som biblioteket kunne få fatt i,
vil bare nevne at a course in miracles er litt teit å låne på biblioteket, da det tar deg miunimum et år å lese den, og det sklulle nok føre til en del overskedne lånetider, og dessutene r ikke kurset tunglest, men altså, hver ting til sin tid, og den kommer til deg fordi du er klar og ikke fordi du vil.

hva gjelder astralreiser, hvilket er temaet, ja så er det bare å lete og du finner, og man kan selvfølgelig lære å reise på tur for å sjekke naboens farge på sengetøyet, men altså, å lære dette på ordentlig vis og det å være forberedt på disse kreftene krever en som kan lære deg det, invie deg i et system, eller så kan du søle bort alle de pengene du måtte finne, på alle de bøkene som du finner, men bøker lærer deg neppe å gjøre dette på en ordentlig måte, og her er det viktig å merke seg hva som er drivkraften bak det hele
Antall ord: 233
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

sandalfon skrev:jeg prøvde meg på cource of miracle men den var fryktelig tunglest, tenkte jeg måtte lese den selv siden mange henviser til den boken. bla. loise hay, dooren virtue ester hicks osv, den boken måtte spesialbestilles fra universitet i bergen, var visst eneste boka her i landet, som biblioteket kunne få fatt i,
Hey, jeg tok for meg hele Course in Miracles kurset i 1999.
Jeg husker det tok over et år å fullføre!
Et meget bra kurs, MEN man kan ta litt mye av og miste bakkekontakten..
Jeg gjorde det ei stund..et par-tre år kanskje? :mozilla_wink:
Også kjøpte jeg 2 tillegsbøker til kurset etterpå som jeg fullførte.
Er glad jeg gjorde det :mozilla_smile:
Antall ord: 126
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Innlegg av sandalfon »

? skrev:
vil bare nevne at a course in miracles er litt teit å låne på biblioteket, da det tar deg miunimum et år å lese den, og det sklulle nok føre til en del overskedne lånetider, og dessutene r ikke kurset tunglest, men altså, hver ting til sin tid, og den kommer til deg fordi du er klar og ikke fordi du vil.

hva gjelder astralreiser, hvilket er temaet, ja så er det bare å lete og du finner, og man kan selvfølgelig lære å reise på tur for å sjekke naboens farge på sengetøyet, men altså, å lære dette på ordentlig vis og det å være forberedt på disse kreftene krever en som kan lære deg det, invie deg i et system, eller så kan du søle bort alle de pengene du måtte finne, på alle de bøkene som du finner, men bøker lærer deg neppe å gjøre dette på en ordentlig måte, og her er det viktig å merke seg hva som er drivkraften bak det hele
tungt å lese da en ikke er så god i engelsk og må slå opp ord hele tiden. ble nyskjerrig da mange henviser til den boken,
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av ? »

sandalfon skrev: tungt å lese da en ikke er så god i engelsk og må slå opp ord hele tiden. ble nyskjerrig da mange henviser til den boken,
du kan kjøpe den på dansk i dag hos scanalka eller tanum.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

sandalfon skrev:
? skrev:

tungt å lese da en ikke er så god i engelsk og må slå opp ord hele tiden. ble nyskjerrig da mange henviser til den boken,
Den er å anbefale, men vit at den er et KURS, mer enn ei bok.
Første delen av den er litt tungt stoff.
Andre delen er øvelser/Sentninger som du skal ta for deg hver dag i et år.
Så det gjelder å ha tolmodighet.
Det passa bra for meg i 1999, for da var jeg arbeidsledig.
Hmm..Som nå..
Antall ord: 320
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av ? »

man leser kurset som man selv vil, men altså, det er ikke en bok i den forstand at man leser fra side 1 til side 1300 men at man starter opp og man kompleterer de forskjellige bøkene i boken, da dette er en sammensatt bok, og det er som du nevner ekstra bøker (4), men de er mere beregnet som introduksjon til selve kurset, og videre er det kommet noen gode bøker som direkte omhandler kurset via gary renard, som også forenkler og inspirerer til kurset, men altså, man er fri til å gjøre det som man selv vil, eller rettere sagt som det står at det er et obligatorisk kurs, men du bestemmer selv når du vil ta det.
selv har jeg levd kurset, men det er en annen historie, og passer ikke under pengetråden, ihvertfall.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Innlegg av sandalfon »

? skrev:man leser kurset som man selv vil, men altså, det er ikke en bok i den forstand at man leser fra side 1 til side 1300 men at man starter opp og man kompleterer de forskjellige bøkene i boken, da dette er en sammensatt bok, og det er som du nevner ekstra bøker (4), men de er mere beregnet som introduksjon til selve kurset, og videre er det kommet noen gode bøker som direkte omhandler kurset via gary renard, som også forenkler og inspirerer til kurset, men altså, man er fri til å gjøre det som man selv vil, eller rettere sagt som det står at det er et obligatorisk kurs, men du bestemmer selv når du vil ta det.
selv har jeg levd kurset, men det er en annen historie, og passer ikke under pengetråden, ihvertfall.
nei , klart vet at det er for student . og lærere, men jeg syns ikke det var galt å si noe om at noen bøker kan man låne slik at alt behøver ikke koste penger ,men pga øvelser er det nok lurt å eie den aktuelle boka man er interessert i å lese
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links