Fakta, teori & skepsis ⇒ 9/11
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Re: 9/11
- What Happened to Building 7?
Ja, det er jo et betimelig spørsmål. Byggningen raste iallefall sammen. Men hvorfor? En kort video her som ser på dette. Sensitiv dokumentasjonspapirer (korrupsjon) ble også, sammen med bygningen tilintetgjort. Noen tjente også STORE penger - blodpenger - på hendelsen.
Ja, det er jo et betimelig spørsmål. Byggningen raste iallefall sammen. Men hvorfor? En kort video her som ser på dette. Sensitiv dokumentasjonspapirer (korrupsjon) ble også, sammen med bygningen tilintetgjort. Noen tjente også STORE penger - blodpenger - på hendelsen.
Antall ord: 45
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Det som er forstyrrende er at det er så mye som ikke stemmer med den offisielle versjonen.Akasha memoria skrev:Hva skjedde egentlig 09.11 i USA? Jeg har kikket litt på dette i det siste, og jeg mener det er gode muligheter for at USA stod bak dette selv. Hva mener dere?
Nå har jeg sett utallige klipp og dokumentarer. Der har de blant annet fått bekreftet at et passasjerfly av den påståtte typen som fløy inn i bygningene IKKE på noe som helst vis KAN manøvres i den høyden det skal ha flydd inn i tårnene på.
Samtidig er det også umulig å holde en slik hastighet som det er påstått at flyene skal ha kommet i inn i disse bygningene. I tillegg til dette er det fremdeles ÉN video ute på nett og oppdrive der man tydelig kan se at det IKKE er et passasjerfly, men snarere kanskje en missil (ikke bekreftet) med vinger. Betydelig tynnere enn et fly, i tillegg til at den treffer i en mye større hastighet.
På et videoklipp ser man derimot noe som kommer horisontalt ned, i en cirka 45 graders vinkel fra himmelen. På et annet videoklipp som ble sendt verden rundt fra et helikopter på TV den dagen det skjedde at flyene må være datamanipulasjon som siden ble sendt med få sekunders forsinkelse som "direktesending" da det andre flyet traff tårnet.
Bush påstår også at han så det første flyet treffe bygning nr. 1 på TV før han gikk inn i barnehagen denne dagen. Det ble ikke vist før først seinere på kvelden den dagen.
Hva var det Bush så da? Dette uttalte han foran en stor forsamling, og alle de klippene jeg snakker om er å oppdrive på nettet. Jeg anbefaler at dere ser dokumentarer som heter:
Improbable Collapse,
In Plane Site,
September Issues,
Loose Change (både første og andre utgave),
og hører på hva Steven Jones har å si.
Les også gjerne mer om PNAC (Project for a New American Century)
og CFR (Council on Foreign Relations) og The Trilateral Commission.
Se hva disse organisasjonene driver med, og se hva førstnevnte sier om
"at det trenges et nytt Pearl Harbour for å få amerikanerne til å støtte styrking av Forsvaret".
Mye skremmende informasjon, men helt virkelig. Ingenting av dette er science fiction.
Og ikke engang "motstandere av konspirasjonsteorier" kan argumentere for seg.
PNAC er en agenda som er skremmende sett i sammenheng med mye av det som skjedde denne skjebnessvangre dagen. Jeg tviler ikke ett sekund på at noen med sentrale maktposisjoner og onde hensikter har en finger med i spillet. Og de er av USA's egne.
Antall ord: 458
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
Taper å taper.... Man taper ikke for noen som er trangsynte, det nytter bere ikke å nå fram til de. Man kan enten holde på i evigheter eller bare ønske personen lykke til å drite i og kaste bort tiden.klafdeR skrev:hahaha, det nytter ikke å være lat om du skal prøve å overbevise Kimbara om noe. Du har allerede tapt diskusjonen for å si det sånn.
Antall ord: 65
Hide post links |
For å si det sånn ludo. Så er jeg ivertfall ikke i tvil om at det er en mulighet for at mektige mennesker kan vere så "notorious" at de utsletter tusner av menneskeliv for å oppnå mere makt. DET ser man jo eksempler få hele tiden og det er synd, svert synd.
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Jeg vet ikke hva som er mest trangsynt jeg; de som til stadighet sluker ting de leser rått - eller de som stiller spørsmål ved konklusjonene?Akasha memoria skrev:Taper å taper.... Man taper ikke for noen som er trangsynte, det nytter bere ikke å nå fram til de. Man kan enten holde på i evigheter eller bare ønske personen lykke til å drite i og kaste bort tiden.klafdeR skrev:hahaha, det nytter ikke å være lat om du skal prøve å overbevise Kimbara om noe. Du har allerede tapt diskusjonen for å si det sånn.
Du legger ut alvorlige påstander her, og da må du tåle at noen spør hvorfor og hvordan du kan gjøre dette. Du gjør det på den enkle måten; linker til en lang youtube-video istedet for å vise at du faktisk har tenkt igjennom dette.
På forespørsel om argumenter fra din side sier du at du "ikke kan ta det på hukommelsen", hvilket sier meg at disse konklusjonene ikke bygger på enormt mye tankevirksomhet. Er det dette du mener er å ikke være trangsynt?
Antall ord: 186
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hvor ser man eksempler på dette hele tiden? Jeg antar du sikter til land med diktaturisk styre? Der gjøre slikt for å hindre opposisjon, og det dreier seg om å undertrykke befolkningen og skape frykt.Akasha memoria skrev:For å si det sånn ludo. Så er jeg ivertfall ikke i tvil om at det er en mulighet for at mektige mennesker kan vere så "notorious" at de utsletter tusner av menneskeliv for å oppnå mere makt. DET ser man jo eksempler få hele tiden og det er synd, svert synd.
I 9/11-tilfellet derimot, dreier det seg jo tydeligvis ikke om det samme. Hvilken makt mener du den amerikanske regjeringen har fått eller ønsket å få ved å drepe tusenvis av amerikanske borgere under påskudd at det var terrorister? Makten til å gå inn i Irak? Isåfall må jeg gjenta spørsmålet mitt; hvorfor lage et så tynt grunnlag hvis man først skal ta livet av tusenvis av egne borgere?
Tror du at terrorismen i Spania, England, India og en rekke andre land også er skittent spill fra de respektive landenes myndigheter? Eller -kan- det være at det er populært å hate USA og anklage dem for episke komplotter og konspirasjoner ved enhver anledning?
Antall ord: 206
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Er det ikke fint å være kritisk til den offisielle versjonen også da?Kimbara skrev:Jeg vet ikke hva som er mest trangsynt jeg; de som til stadighet sluker ting de leser rått - eller de som stiller spørsmål ved konklusjonene?
Eller er det ikke så smart fordi det bare er magisk ønsketenkning det også at noe litt annerledes skjedde?
Har det noe med at man skal kunne sette sin lit til autoritetene å gjøre?
Hvorfor skal man det, isåfall?
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Når anledningen byr seg, og det er grunnlag for bekymring... så...Kimbara skrev:...populært å hate USA og anklage dem for episke komplotter og konspirasjoner ved enhver anledning?
Helt ærlig, Kimbara. Så mye blod Amerika har på hendene sine, så kan man ikke bagatellisere de gangene det faktisk skjer ved å si at det har "blitt en populær ting å anklage de".
Det USA har gjort hører ikke bare med til fortiden en gang, de gjør det jo enda.
Hele tiden. De voldtar rettighetene til sine egne borgere også.
Så må man påpeke det at det ikke er mannen i gata som er slik.
Kanskje ikke engang regjeringen. Men det må finnes en type makt som holder seg med i skyggen der, det er sikkert og visst. Og de må bli finansiert ved hjelp av lobbyvirksomhet.
Korrupsjon er ikke tillatt, men hvis man er pengesterk nok så er det alltid noen som kaster seg på og driter i om du gjør noe ulovlig. Så er karusellen i gang.
Antall ord: 172
Hide post links |
Kimbara skrev:Jeg vet ikke hva som er mest trangsynt jeg; de som til stadighet sluker ting de leser rått - eller de som stiller spørsmål ved konklusjonene?Akasha memoria skrev:Taper å taper.... Man taper ikke for noen som er trangsynte, det nytter bere ikke å nå fram til de. Man kan enten holde på i evigheter eller bare ønske personen lykke til å drite i og kaste bort tiden.klafdeR skrev:hahaha, det nytter ikke å være lat om du skal prøve å overbevise Kimbara om noe. Du har allerede tapt diskusjonen for å si det sånn.
Hvem har sagt at jeg gjør det?
Du legger ut alvorlige påstander her, og da må du tåle at noen spør hvorfor og hvordan du kan gjøre dette. Du gjør det på den enkle måten; linker til en lang youtube-video istedet for å vise at du faktisk har tenkt igjennom dette.
Jeg har ikke sagt at jeg er sikker på noenting jeg, er nettoppderfor jeg legger ut denne tråden.
På forespørsel om argumenter fra din side sier du at du "ikke kan ta det på hukommelsen", hvilket sier meg at disse konklusjonene ikke bygger på enormt mye tankevirksomhet. Er det dette du mener er å ikke være trangsynt?
Det med at du er trangsynt har jeg ikke trekt som konklusjon utifra denne tråden, men fra alle gangene du NEKTER å la deg overbevise på noesom helst UANSETT! Handler bare om hvem som gir seg først. Slike diskusjoner gidder jeg ikke kaste bort tiden på. Men vi startet ikke akkurat på noe sånt nå. Svaret mitt var rettet mot klafdeR
Antall ord: 278
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Fint og flott, men å lage seg konspirasjonsteorier basert på -syltynt- grunnlag syns jeg ikke er fint.ludoburgero skrev:Er det ikke fint å være kritisk til den offisielle versjonen også da?
Dette dreier seg ikke om å sette sin lit til myndigheter eller hva det nå måtte være, men om å tenke logisk og ta for seg fakta på en objektiv måte.Eller er det ikke så smart fordi det bare er magisk ønsketenkning det også at noe litt annerledes skjedde?
Har det noe med at man skal kunne sette sin lit til autoritetene å gjøre?
Hvorfor skal man det, isåfall?
Antall ord: 103
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Nei, de gangene det faktisk skjer så...men det er ingenting som gir noen klare signaler om det i dette tilfellet, Ludo.ludoburgero skrev: Når anledningen byr seg, og det er grunnlag for bekymring... så...
Helt ærlig, Kimbara. Så mye blod Amerika har på hendene sine, så kan man ikke bagatellisere de gangene det faktisk skjer ved å si at det har "blitt en populær ting å anklage de".
Så fordi USA fører en politikk du er uenig i så er det helt legitimt å anklage de for å iscenesette terrorangrep som tar livet av tusenvis av egne borgere, og det på meget tynt grunnlag og med tvilsom effekt?Det USA har gjort hører ikke bare med til fortiden en gang, de gjør det jo enda.
Hele tiden. De voldtar rettighetene til sine egne borgere også.
Politikken i de fleste land er influert av lobbyvirksomhet. Det er ikke noen hemmelighet. Hvordan dette blir ensbetydende med folkemord på egen jord skjønner jeg ikke helt...Så må man påpeke det at det ikke er mannen i gata som er slik.
Kanskje ikke engang regjeringen. Men det må finnes en type makt som holder seg med i skyggen der, det er sikkert og visst. Og de må bli finansiert ved hjelp av lobbyvirksomhet.
F.eks. tar livet av tusenvis av egne borgere uten åpenbar grunn og formål?Korrupsjon er ikke tillatt, men hvis man er pengesterk nok så er det alltid noen som kaster seg på og driter i om du gjør noe ulovlig. Så er karusellen i gang.[
Antall ord: 261
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Antall ord: 14
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Okt 2008 14:46
- 16
- Blitt takket: 3 ganger
Akasha memoria skrev:Taper å taper.... Man taper ikke for noen som er trangsynte, det nytter bere ikke å nå fram til de. Man kan enten holde på i evigheter eller bare ønske personen lykke til å drite i og kaste bort tiden.klafdeR skrev:hahaha, det nytter ikke å være lat om du skal prøve å overbevise Kimbara om noe. Du har allerede tapt diskusjonen for å si det sånn.
så ingen plass at du ønsket Kimbara lykke til videre skjønner du
Antall ord: 81
Redfalk aka Jan-Olav
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)
Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)
Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......
Hide post links |
Nei du har helt rett.klafdeR skrev:Akasha memoria skrev:Taper å taper.... Man taper ikke for noen som er trangsynte, det nytter bere ikke å nå fram til de. Man kan enten holde på i evigheter eller bare ønske personen lykke til å drite i og kaste bort tiden.klafdeR skrev:hahaha, det nytter ikke å være lat om du skal prøve å overbevise Kimbara om noe. Du har allerede tapt diskusjonen for å si det sånn.
så ingen plass at du ønsket Kimbara lykke til videre skjønner du
Antall ord: 88
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Jeg har ikke tall for hvor mange ganger du fremstiller det som om jeg har sagt at det ikke er noe mellom A og Å, og jeg har ikke ord for hvor tåpelig det er å trekke konklusjoner på denne måten som du gjør basert på alt du leser mellom linjene. Og akkurat utover det har jeg ikke så mye mer å si akkurat nå, bortsett fra en liten ting - sånn for harselleringens skyld:Kimbara skrev: Politikken i de fleste land er influert av lobbyvirksomhet. Det er ikke noen hemmelighet. Hvordan dette blir ensbetydende med folkemord på egen jord skjønner jeg ikke helt...
At politikken er influert av lobbyvirksomhet er ensbetydende med at dette landet driver med folkemord på egne jord. Det er en helt selvfølgelig konsekvens av det å være korrupte.
Antall ord: 135
Hide post links |