Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Farlig opplevelse
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Okt 2007 22:52
- 17
- Kjønn (valgfri): Gutt tror jeg..
Farlig opplevelse
på skolen gjorde jeg noe som skremte meg veldig. Jeg gjorde en greie som heter svimer'n der man besvimer ved og gjøre noen ting jeg ikke vil dele med andre fodi det er farlig, men til saken. På skolen gjorde jeg da "svimer'n" som jeg gjorde for tredje gang. Vanligvis så varte det bare i 5-10 sek men plutselig varte det i 30 min. Mens dette skjedde møtte jeg en snill og pen dame som nesten lyste (tror det kansje det var en engel). Damen (engelen) sa at jeg ikke måtte finne på og fortsette med det jeg drev med, jeg avbrøt henne og lurte på hva som hadde skjedd, damen sa at jeg hadde vært veldig nær døden og hun lurte på om jeg ville til et hyggelig sted uten vold, sykdom, sult og krig (tror hun mente himmelen) eller om jeg ville tilbake til familien og vennene mine og det ville jeg. Plutselig våknet jeg i en sykebil og lurte på hva som hadde kjedd, de sa at hjertet mitt hadde stoppet på grunn av en blodpropp, men at jeg klarte meg.
Noe jeg lurer på med opplevelsen er, var det en nær døden opplevelse eller noe jeg bare innbilte meg. kan noen svare meg?
Noe jeg lurer på med opplevelsen er, var det en nær døden opplevelse eller noe jeg bare innbilte meg. kan noen svare meg?
Antall ord: 220
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
Re: Farlig opplevelse
Som du skrev..
Mitt hjerte hadde stoppet... Da er det ingen drøm, eller innbildning. Da virker ikke kroppen din..
Så, min venn, det virker veldig sannsynlig at du har hatt en NDO..
Må bare spørre deg:
Hva Var ditt livssyn før denne NDO'en?
Og hva er ditt livssyn pr. i dag?
MVH: Happe....
Mitt hjerte hadde stoppet... Da er det ingen drøm, eller innbildning. Da virker ikke kroppen din..
Må bare spørre deg:
Sist redigert av HappeTittenTooYouNow på 01 Des 2008 22:45, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 57
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Jeg kan i hvert fall fortelle deg at dette høres ekstremt idiotisk ut å drive med "svimer'n". Har du lært noe av dette?
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Aug 2007 23:15
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Enig med over. Kutt ut svimer'n.
Antall ord: 7
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Okt 2007 22:52
- 17
- Kjønn (valgfri): Gutt tror jeg..
jeg er ikke dum heller (var dum før siden jeg drev med det) men jeg har sluttet med det, jeg vil ha familien min hele tiden (det går an og leve da) og ikke komme til himmelen før jeg dør av alderdom
Jeg har faktisk endret livssyn fordi nå er jeg myye mer forsiktig med og gjøre farlige ting
noen i klassen lurte på hvordan man besvimer men jeg sa det ikke pga. opplevelsen
mitt livsyn før ndo'en var ganske enkelt svimer'n er ikke farlig, hva er så farlig med og besvime. lettere sagt ingen ting var farlig borttsett fra og bruke kinaputter og våpen
Jeg har faktisk endret livssyn fordi nå er jeg myye mer forsiktig med og gjøre farlige ting
noen i klassen lurte på hvordan man besvimer men jeg sa det ikke pga. opplevelsen
mitt livsyn før ndo'en var ganske enkelt svimer'n er ikke farlig, hva er så farlig med og besvime. lettere sagt ingen ting var farlig borttsett fra og bruke kinaputter og våpen
Antall ord: 114
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nittedal
Ja enig med henne... Tror nok du har lært av det nå...TheMartine skrev:Jeg kan i hvert fall fortelle deg at dette høres ekstremt idiotisk ut å drive med "svimer'n". Har du lært noe av dette?
Ja jeg tror nok også du har hatt en NDO..!..HappeTittenTooYouNow skrev: Som du skrev..
Må bare spørre deg:
Som du skrev..
Må bare spørre deg:
Ikke misforstå meg men synes innlegg din var spent å lese.. bortsett fra at du drev med svimer'n..
Antall ord: 184
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Okt 2008 14:46
- 16
- Blitt takket: 3 ganger
Prøvde også svimern når jeg gikk på skolen. Det er en snedig følelse det å svime av, godt men også ekkelt.
Svimte ufrivillig av en gang (grunnet en skade), jeg sto oppreist og falt rett bakover over noen stoler og ett bord. Men det rare var at jeg rakk å ha en drøm på vei ned. hehe, og det var ikke mange sekundene jeg var borte.
Svimte ufrivillig av en gang (grunnet en skade), jeg sto oppreist og falt rett bakover over noen stoler og ett bord. Men det rare var at jeg rakk å ha en drøm på vei ned. hehe, og det var ikke mange sekundene jeg var borte.
Antall ord: 68
Redfalk aka Jan-Olav
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)
Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Man dør ikke i det øyeblikket hjertet stopper, da hjernen fremdeles fungerer. Derfor er det faktisk feil å si at man har vendt tilbake fra døden om hjertet har stoppet og blitt satt igang igjen.HappeTittenTooYouNow skrev:Som du skrev..
Trådstarter:
Du drømte, enkelt og greit. Det er mye mulig det som skjedde rundt deg i løpet av denne halvtimen påvirket innholdet i drømmen, og at det er derfor denne kvinnen sa hva hun sa.
Antall ord: 111
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Lokalisering: nittedal
Kimbara skrev:Man dør ikke i det øyeblikket hjertet stopper, da hjernen fremdeles fungerer. Derfor er det faktisk feil å si at man har vendt tilbake fra døden om hjertet har stoppet og blitt satt igang igjen.HappeTittenTooYouNow skrev:Som du skrev..
Trådstarter:
Du drømte, enkelt og greit. Det er mye mulig det som skjedde rundt deg i løpet av denne halvtimen påvirket innholdet i drømmen, og at det er derfor denne kvinnen sa hva hun sa.
Riktig så på en dokument på tv en gang før...
Når hjertet først har stanset så fungerer hjernen faktisk bare i 8 minutter etter hjertet har stanset...
Antall ord: 143
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Des 2004 19:52
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 1 gang
Tror nok Klafder og Kimbara har rett her. Tror du drømte.
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Jan-Olav skrev:Tror nok Klafder og Kimbara har rett her. Tror du drømte.
ahh, bestandig like godt å høre noen si at du har rett
Antall ord: 27
Redfalk aka Jan-Olav
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg er også veldig skråsikker på at de som sier du drømte har rett.
Fordi det finnes ikke noe utenom det vi allerede vet. Derfor.
Du må ikke tro at det er noe som heter sjel, for eksempel.
Mange som lever i en "magisk verden" de har skapt for seg selv, blant annet fordi de ikke vet hvordan ting fungerer, og så vil de så gjerne at ting skal være mer spennende enn de allerede er.
Det er bare helt tilfeldig at dette skjedde med deg i likhet med mange andre som har vært nær døden. Til tross for at dere alle har en del fellestrekk. Tilfeldig, tilfeldig.
Det er jo dumt å si at de har hatt en nær-døden-opplevelse bare fordi de har vært nær døden. Når hjertet ditt stopper er du bare nær døden, du har ikke en nær-døden-opplevelse for det. Det er farlig å leve i en slik forestillingsverden, fordi det er virkelighetsfjernt.
Neida, jeg tulla.
Bare ikke driv mer med svimer'n. Jeg kaster meg på den anbefalingen der.
Fordi det finnes ikke noe utenom det vi allerede vet. Derfor.
Du må ikke tro at det er noe som heter sjel, for eksempel.
Mange som lever i en "magisk verden" de har skapt for seg selv, blant annet fordi de ikke vet hvordan ting fungerer, og så vil de så gjerne at ting skal være mer spennende enn de allerede er.
Det er bare helt tilfeldig at dette skjedde med deg i likhet med mange andre som har vært nær døden. Til tross for at dere alle har en del fellestrekk. Tilfeldig, tilfeldig.
Det er jo dumt å si at de har hatt en nær-døden-opplevelse bare fordi de har vært nær døden. Når hjertet ditt stopper er du bare nær døden, du har ikke en nær-døden-opplevelse for det. Det er farlig å leve i en slik forestillingsverden, fordi det er virkelighetsfjernt.
Neida, jeg tulla.
Bare ikke driv mer med svimer'n. Jeg kaster meg på den anbefalingen der.
Antall ord: 191
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Ludo: Det er nå engang greit å holde seg til ting man faktisk -vet- når man skal gi noen et svar på hva det var han/hun opplevde...
Antall ord: 28
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Exactly my point: vet vi hva han/hun opplevde? Opplevde vi det selv?Kimbara skrev:Ludo: Det er nå engang greit å holde seg til ting man faktisk -vet- når man skal gi noen et svar på hva det var han/hun opplevde...
Antall ord: 43
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
ludoburgero skrev:Exactly my point: vet vi hva han/hun opplevde? Opplevde vi det selv?Kimbara skrev:Ludo: Det er nå engang greit å holde seg til ting man faktisk -vet- når man skal gi noen et svar på hva det var han/hun opplevde...
Jeg opplevde ikke EXACTLY det unablestorm gjorde, men.....jeg vet av egen erfaring at man kommer i så dypt "søvnmønster" ved avsvimning at man drømmer. De sekundene det tok meg å falle bakover, rommet en drøm av helt vanlig lenge. Altså den hadde like mye innhold og sammenheng som en vanlig nattdrøm.
Antall ord: 101
Redfalk aka Jan-Olav
Hide post links |