Fakta, teori & skepsisFordommer mot B-mennesker

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Re: Fordommer mot B-mennesker

Innlegg av TheMartine »

Ja, det er slitsomt å passe inn i en A-verden. Jeg tror faktisk det er direkte usunt for B-mennesker, jeg. Og jeg synes ikke det er særlig ålreit gjort av samfunnet å gjøre meg dårlig.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg er skikkelig A-menneske..

Uansett, klarer jeg ikke å sove lenger enn til 09 om morran..

Bilde

Bilde
Antall ord: 16
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Og så har du ikke lagt deg ennå? Du må jo snart stå opp igjen!
Antall ord: 15
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
16

Kla'kke å legge meg så tidlig heller skjønner du..
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Smileyvero
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2006 15:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hitra

Innlegg av Smileyvero »

HappeTittenTooYouNow skrev:Kla'kke å legge meg så tidlig heller skjønner du..
Er det ikke sånn det er å bli gammal da?? :badgrin: Mormora mi er sånn at hu ikke greier å sove lenge på mårran. Farmor og farfar også... :p Om de legger seg sent er jeg usikker på, men det gjør de sikkert...

(Sorry, greide ikke dy meg :666 )
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Da er du sikkert et AB-menneske. Tidlig opp om morran og seint i seng :)
Antall ord: 27
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av problem »

Fordommer mot b-mennesker? Er ikke de fleste b-mennekser? Dessuten er det jo kveldene som er best.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Vet ikke prosentandelen av A- og B-mennesker, jeg, men i mine kretser er det flertall av førstnevnte. Det er snakk om folk som ligger og vrir seg i søvnløshet så fort klokka nærmer seg åtte om morgenen, og som dupper av før Senkveld med Thomas og Harald er ferdig. Mange av de samme folka har i årevist gnålt til meg om at jeg er lat og sover bort hele dagen, selv om jeg i realiteten sover langt mindre enn dem.

Det kaller jeg fordommer. Eller idioti.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Måtte nesten skrive et innlegg her når klokka er godt over fire på morgenkvisten og jeg fortsatt er våken :)

Jeg er helt vanvittig B-menneske og jeg har fått høre alle de samme tingene som deg Martine. Jeg driver jo mye med kreative ting, og jeg fungerer definitivt best til slikt om natten. Jeg tror jeg har malt omtrent alle bildene på natta...
Dette har ingenting med "å komme i riktig døgnrytme" å gjøre, jeg er mildt sagt drittlei av å høre hvor viktig en døgnrytme der man står opp tidlig er. Jeg har hatt jobb hvor jeg måtte opp i 05:30tiden, det fungerte det også (delvis i hvertfall), men så fort helgen kommer eller jeg får valget, så er jeg tilbake til å legge meg sent og stå opp sent. Dessuten klarer jeg hverken å spise eller fungere tidlig på morgenen, morgengretten og er et helvete å holde ut med. Stakkars samboer og a-menneske :D
Antall ord: 163
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

TheMartine skrev:Vet ikke prosentandelen av A- og B-mennesker, jeg, men i mine kretser er det flertall av førstnevnte. Det er snakk om folk som ligger og vrir seg i søvnløshet så fort klokka nærmer seg åtte om morgenen, og som dupper av før Senkveld med Thomas og Harald er ferdig. Mange av de samme folka har i årevist gnålt til meg om at jeg er lat og sover bort hele dagen, selv om jeg i realiteten sover langt mindre enn dem.

Det kaller jeg fordommer. Eller idioti.
Hahaha, han der som sovner før senkveld er ferdig er typen min! :D
Når vi styrer på slik som passer oss best så har vi jo bare noen timer sammen midt på dagen. hahahahahaha.

Det kjipe er jo at a-menneskene er såååå sunne, flinke, voksne mennesker. Vi b-mennesker er late og barnslige som ikke klarer å komme oss opp på morran. Jaja, samme det... vi er nok ganske ekstreme begge vi to, de aller fleste havner nok midt imellom a og b. Vi har vel alle indre klokker og rytmer som er forskjellige, men jeg syntes det er fint at det i allefall er litt forskning på dette. Kanskje er det en del "udugelige" mennesker der ute som kunne fungert så mye bedre om de fikk lov til å følge en rytme som er naturlig for de :)
Antall ord: 234
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det største problemet jeg opplever, er når andre B-mennesker (naboer) holder meg våken om natta. Jeg vil gjerne sove fordi jeg skal jo trossalt leke A-menneske i dette livet, men så ender jeg opp med bare å sove et par timer pr. natt. Og dette er søvn jeg aldri får tatt igjen, for andre A-mennesker (også naboer) vekker meg i helgene med husarbeid og bilvask :evil:
Antall ord: 72
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
16

Smileyvero skrev:
Er det ikke sånn det er å bli gammal da?? :badgrin: Mormora mi er sånn at hu ikke greier å sove lenge på mårran. Farmor og farfar også... :p Om de legger seg sent er jeg usikker på, men det gjør de sikkert...

(Sorry, greide ikke dy meg :666 )
He-he.. Stemmer nok det skjønner du.
Så fort man tipper over over 40, så erru igang med å bli gammal vettu..

Bilde
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Smileyvero
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2006 15:31
18
Lokalisering: Hitra

Innlegg av Smileyvero »

HappeTittenTooYouNow skrev:
He-he.. Stemmer nok det skjønner du.
Så fort man tipper over over 40, så erru igang med å bli gammal vettu..

Bilde
Det var en spøk, men det skjønte du vel 8) Pleier å mobbe samboeren min for alderen, han er 31 år-9 år gamlere enn meg-men han skjønner jo at det er spøk da, er bare at han blir så fornærmet, haha :lol:

Forøvrig da-for å komme tilbake til den opprinnelige diskusjonen her-så er det utrolig godt å lese at det finnes flere der ute som meg :) Jeg er også absolutt et B-menneske, og nå som jeg også er arbeidsledig, så er det jo enda lettere å snu om på døgnet...og jeg sier meg absolutt enig med fler her-det er sent på kvelden/natten jeg er mest kreativ, og jeg bruker også laaang tid på å våkne skikkelig om morgenen...

Selv da jeg jobba, og måtte opp tidlig, kom jeg meg ikke alltid til sengs i rett tid. Ble ikke mange timers søvn, men likevel var jeg våken like lenge samme kvelden...og det er det som passer for meg, så da gjør jeg det sånn! Kjenner meg så utrolig godt igjen i det flere skriver her.
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Hecate skrev:Det største problemet jeg opplever, er når andre B-mennesker (naboer) holder meg våken om natta. Jeg vil gjerne sove fordi jeg skal jo trossalt leke A-menneske i dette livet, men så ender jeg opp med bare å sove et par timer pr. natt. Og dette er søvn jeg aldri får tatt igjen, for andre A-mennesker (også naboer) vekker meg i helgene med husarbeid og bilvask :evil:

Det forstår jeg....

Det er en fordel å være døv azz :badgrin:
Kan sove hvor som helst og lenge som jeg vil uten å bry meg om lyder rundt meg... :D
Antall ord: 104
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Kjæresten min er A-menneske og prater stadig om at han skal omvende meg til A-menneske. Haha, godt forsøk sier jeg bare. Jeg er nok uhelbredelig...

Jeg legger meg litt tidligere om kvelden sammen med han, og så sover han litt lengre om morran sammen med meg. Fiiin ordning ;) Bortsett fra at jeg bruker ca to timer på å sovne om kvelden (etter at han forlengst har reist til drømmeland), og han våkner fullstendig "forsoven" med vond rygg kl 9 om morran mens jeg fremdeles sover som en stein...

Han er forøvrig litt imponert over hvor lite morragretten jeg er, til tross for at jeg er helt i koma om morran.

A-mennesker sier alltid at vi B-menneskene sløser bort tid ved å sove bort halve dagen, men saken er jo at vi får gjort masse om kvelden lenge etter at A-menneskene har kapitulert. For meg føles det som å sløse med tid hvis jeg legger meg for tidlig. Ikke sover jeg mer enn A-menneskene heller, siden jeg ofte må kombinere nattugle-tendensene med et normalt arbeidsliv. Da ender jeg tvert imot opp med å sove bare noen få timer hver natt. Og så sover jeg leeeenge i helgene :)

Vi har forskjellige døgnrytmer, og jeg synes absolutt samfunnet burde ha tatt hensyn til dette. Ihvertfall kutte ut gamle myter og slutte å kalle B-mennesker for late og fastlåst i dårlige vaner... :katt
Antall ord: 243
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links