Fakta, teori & skepsis ⇒ Fordommer mot B-mennesker
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Fordommer mot B-mennesker
Jeg er ganske opptatt av forskjellene mellom såkalte A- og B-mennesker, og ja - jeg har hatt en tråd om det før også, med litt annen vinkling. Jeg reagerer nemlig veldig på alle fordommene som finnes mot B-mennesker. Jeg er ekstremt B-menneske, jeg legger meg gjerne ved morgengry, og står opp cirka midt på dagen (12-ish). Jeg sover ikke mer enn andre, jeg sover faktisk sjelden mer enn 6-7 timer, men jeg sover på andre tider enn store deler av samfunnet.
Jeg har fått høre at jeg er lat, at jeg sover bort livet, at jeg sikkert sover ved hver mulighet, og så videre. Hvor kommer disse holdningene fra? Skjønner de ikke at man kan få mye ut av døgnet, selv om man ikke følger døgnrytmen til resten av kontorverdenen? For meg er det helt naturlig å ha en slik døgnrytme, alt annet føles nesten som tortur. Det kan ikke trenes opp ved rutiner og masse egeninnsats. Det går ikke. Jeg er ikke skapt slik. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Jeg er lei av å bli misforstått.
Sjekk gjerne ut B-samfunnet for mer info.
Jeg har fått høre at jeg er lat, at jeg sover bort livet, at jeg sikkert sover ved hver mulighet, og så videre. Hvor kommer disse holdningene fra? Skjønner de ikke at man kan få mye ut av døgnet, selv om man ikke følger døgnrytmen til resten av kontorverdenen? For meg er det helt naturlig å ha en slik døgnrytme, alt annet føles nesten som tortur. Det kan ikke trenes opp ved rutiner og masse egeninnsats. Det går ikke. Jeg er ikke skapt slik. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Jeg er lei av å bli misforstått.
Antall ord: 202
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Re: Fordommer mot B-mennesker
Ah, så deilig å lese! Helt enig!
Dessuten er det de verste morgenfuglene som er syke, ikke vi B-mennesker Bare se her:
http://www.oyene.no/innenriks/data_og_t ... 304965.ece
http://www.dinside.no/php/art.php?id=351882
Her ser man også at det har med gener og ikke vaner å gjøre.
Dessuten er det de verste morgenfuglene som er syke, ikke vi B-mennesker Bare se her:
http://www.oyene.no/innenriks/data_og_t ... 304965.ece
http://www.dinside.no/php/art.php?id=351882
Her ser man også at det har med gener og ikke vaner å gjøre.
Antall ord: 55
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
B-mennesker er jo perfekte som nattvakter og vektere, radioverter
Antall ord: 10
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Genfeil hos ekstreme A-mennesker, jeg visste det!
Ja, Eaglespirit, og ikke bare det, det er mange jobber vi passer perfekt til. Og vi jobber hverken mindre eller dårligere enn de som spretter opp av senga når vi såvidt har lagt oss.
Ja, Eaglespirit, og ikke bare det, det er mange jobber vi passer perfekt til. Og vi jobber hverken mindre eller dårligere enn de som spretter opp av senga når vi såvidt har lagt oss.
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Hva med oss som faktisk trenger minst 8, men helst 10 timer søvn hver natt for å fungere?
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
8 timer er vel anbefalt, så det går vel bra. 10 timer derimot, nei Karina, du sover bort livet ditt!karina skrev:Hva med oss som faktisk trenger minst 8, men helst 10 timer søvn hver natt for å fungere?
:mozilla_laughing:
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nittedal
Helt enig med deg, themartine..
Her i huset er vi B- mennesker som liker å være oppe lenge om kvelder-natt og sover lenge om morgen.... utover dagen.... Vi alle har gode sovehjerte... Men fikk ofte !%"#¤&/¤(#/&¤&#¤ av foreldre mine og synes at vi er late og sløve.. ???? bare fordi vi forskyve tidspunkt på døgn og sove like mye som de andre A mennesker....
Når jeg stå opp tidlig om morgen så fungere hjerne min IKKE før kl 11-12 om dagen og har mye energi og jobber best om ettermiddag-kvelder......
Her i huset er vi B- mennesker som liker å være oppe lenge om kvelder-natt og sover lenge om morgen.... utover dagen.... Vi alle har gode sovehjerte... Men fikk ofte !%"#¤&/¤(#/&¤&#¤ av foreldre mine og synes at vi er late og sløve.. ???? bare fordi vi forskyve tidspunkt på døgn og sove like mye som de andre A mennesker....
Når jeg stå opp tidlig om morgen så fungere hjerne min IKKE før kl 11-12 om dagen og har mye energi og jobber best om ettermiddag-kvelder......
Antall ord: 95
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
DuustTheMartine skrev:8 timer er vel anbefalt, så det går vel bra. 10 timer derimot, nei Karina, du sover bort livet ditt!karina skrev:Hva med oss som faktisk trenger minst 8, men helst 10 timer søvn hver natt for å fungere?
:mozilla_laughing:
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Altså, jeg funker bra enten jeg sover seks eller tretten timer. Det viktige er at jeg får sove på riktig del av døgnet.
Antall ord: 25
Hide post links |
Jeg fungere dårligst når jeg har sovet for lenge.
Sånn 12-13 timer, helt ødelagt.
Er ikke hver dag jeg orker å stå opp heller.
Sånn 12-13 timer, helt ødelagt.
Er ikke hver dag jeg orker å stå opp heller.
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Jeg må sove mer enn 8 timer. Får jeg det, spiller det ikke så stor rolle hvilken del av døgnet jeg bruker til jobb. Når jeg må stå opp halv fem, legger jeg meg gjerne klokken åtte
Antall ord: 40
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
A- og B-mennesker.
Herlig kategorisering.
Selv kan jeg ikke si mer enn at vi mennesker setter oss selv og alt annet i system.
Det burde være at systemet opererte etter vi menneskers behov, og ikke at vi justerer oss etter maskineriet som får pengene til å tikke inn og det der. Jeg hater rutine.
Hvorfor er bankene for eksempel bare åpne i arbeidstiden min?
Og legekontoret? Fuck off, vi lever i 2008. Ordne noe bedre for meg.
Lite fleksibelt.
Når det er sagt: jeg fungerer aller best med 9 timer søvn! Verken mer eller mindre.
Likevel sover jeg sjeldent mer enn 6 timer natta. Sover jeg 10 timer blir jeg døsig igjen.
Søvnbehovet varierer faktisk veldig fra person til person, så å ha fordommer mot noe slikt er ikke annet enn fjollete.
Lørdagen står jeg aldri opp seinere enn kl. 10:00. Prinsippsak.
Jeg vil ha mest mulig utav fridagen min hvor faktisk butikker og annet har åpent.
Herlig kategorisering.
Selv kan jeg ikke si mer enn at vi mennesker setter oss selv og alt annet i system.
Det burde være at systemet opererte etter vi menneskers behov, og ikke at vi justerer oss etter maskineriet som får pengene til å tikke inn og det der. Jeg hater rutine.
Hvorfor er bankene for eksempel bare åpne i arbeidstiden min?
Og legekontoret? Fuck off, vi lever i 2008. Ordne noe bedre for meg.
Lite fleksibelt.
Når det er sagt: jeg fungerer aller best med 9 timer søvn! Verken mer eller mindre.
Likevel sover jeg sjeldent mer enn 6 timer natta. Sover jeg 10 timer blir jeg døsig igjen.
Søvnbehovet varierer faktisk veldig fra person til person, så å ha fordommer mot noe slikt er ikke annet enn fjollete.
Lørdagen står jeg aldri opp seinere enn kl. 10:00. Prinsippsak.
Jeg vil ha mest mulig utav fridagen min hvor faktisk butikker og annet har åpent.
Antall ord: 165
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
TheMartine skrev:Jeg er ganske opptatt av forskjellene mellom såkalte A- og B-mennesker, og ja - jeg har hatt en tråd om det før også, med litt annen vinkling. Jeg reagerer nemlig veldig på alle fordommene som finnes mot B-mennesker. Jeg er ekstremt B-menneske, jeg legger meg gjerne ved morgengry, og står opp cirka midt på dagen (12-ish). Jeg sover ikke mer enn andre, jeg sover faktisk sjelden mer enn 6-7 timer, men jeg sover på andre tider enn store deler av samfunnet.
Dette med B mennesker skjønner eg meg ikke på for å være ærlig..
Da eg var arbeids løs så hadde eg den døgn rytmen som du har. La meg kl 4 om morningen å sto opp rundt 12-13 tiden. Det ble normalt å trivdes med det.
Å det var ett rent helvete å starta på jobb og jobben starta kl 7 om morningen. Som innebar at eg måtte legge meg rundt 23-1 tiden og stå opp kl 6 eller tidligere..
Det var ett rent helvete di første 3 månadane+/-.
Men nå. 3 år etterpå så er min døgnrytme at eg legger meg 23-00 tiden og står opp kl 6 vær dag.
Å klarer det helt fint. Andre dager dårligere enn andre selvsakt.
Så eg skjønner folk som sier at det er bare å legge seg til rytmer.
Men folk gir ofte opp lenge før det har gått 3 måneder. Å sålenge man ikke har noen grunn til å stå opp om morningen så forsvinner også vitsen.
I såfall er eg begge deler. A og B. Eg kan ha begge døgn rytmer uten at det skal ha noen betydning utenom på jobb.
Men så er alle mennesker forkjellige. Så det er nokk der. At eg klarer det betyr ikke nødvendigvis at andre klarer det.
Det er vell hellre A mennesker som sover vekk livet som kompanserer for tidligt å stå opp med å legge seg tidlig. Mye bra som går på tv om kvelden og kreativiteten er høyest om kvelden.
Har ikke tall på alle nettsider eg lagde på mine 6 måneder arbeidsløshet.
Antall ord: 481
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Ja, nattetid den beste delen av døgnet til å hente frem kreativitet.
Tankene var ihvertfall for meg mye klarere på natten, da jeg var arbeidsledig.
Tankene var ihvertfall for meg mye klarere på natten, da jeg var arbeidsledig.
Antall ord: 25
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Både sønnen min og jeg er B-mennesker...det er helt håpløst å komme seg opp om morgenen og ingen har noen forståelse for at vi er sure og grinete til vi omtrent skal hjem igjen. Uff, det er slitsomt å passe inn i en A-verden...
Antall ord: 50
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |