Drømmer, NDO & ut av kroppenDa jeg døde.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
danmoe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Okt 2008 17:46
16

Re: Da jeg døde.

Innlegg av danmoe »

Har du noen gang tenkt over at du var et barn. La alle barn komme til meg sier Jesus. Det finnes mange historier om dem som ikke har en fullt så god opplevelse som du hadde ved din NDO. Noen gang tenkt på at den kjente stemmen kan ha vært din himmelske far? Du har tydeligvis hatt en meget spesiell opplevelse som kan ha gitt deg en viss tryghet om at den dagen du tar din siste reise, så vil du komme til paradis/himmelen eller noe lignende. Mener ikke å være slem, ønsker heller ikke å rive ned din trygghet. Men det finnes kun en vei. Som voksen er det et personlig valg, ikke noe det går automatikk i. Jesus sier, guds rike er inni dere.så nært men alikevel så fjernt.og så lett men alikevel så vanskelig og finne.men den som leter skal finne,og den som banker på han skal det lukkes opp for.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Pumatroll
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Okt 2008 23:18
16

Innlegg av Pumatroll »

Jeg har valgt å ikke tro på hverken himmel eller helvette. Jeg har vanskelig for å tro at noen sitter "der oppe" og sorterer ut hvem som skal hvor.
Blir for dumt for meg, ser for meg at det er luker og kølappsystem... Vær så god, neste! :roll:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Så denne først nå, men det du forteller stemmer ganske så godt med hva andre har fortalt tidligere.

Siden du selv nevner dette med at du ikke tror på himmel og helvete - vil jeg si meg enig, når det gjelder den beskrivelsen av helvete som et brennede sted...

Personlig tror jeg helvete finnes her på jord, nå mens vi lever...
Se bare rundt i verden, vi er i en "rolig krok" av helvete for å si det på den måten...
Men her er mye bra og!

Personlig tror jeg på et liv etter døden, eller rettere sagt ; at vi har mange liv som "skoleklasser", at vi lever liv etter liv for å lære- erfare - ikke minst forstå oss selv og andre.
Og at i hvert liv har vi visse oppgaver vi skal igjennom....

Når så oppgaven er ferdig, og planen viser dato for avslutning - så dør kroppen - verktøyet for å kunne erfare.
Mens jeg'et - sjela - 21 gram, eller hva vi vil kalle det går tilbake til lyset.
for å planlegge neste liv. Eventuelt samarbeide med andre og være deres Hjelpere i deres liv . .

Stemmen du nevnte - som var kjennt, på tross av at den ikke var hørt før, var nok en hjelper, eller enda høyere...
Planen med livet ditt var ikke ferdig, derfor måtte du tilbake.

Det er slik jeg tolker det...
( og for de som er kristen,muslimer, eller hva de nå tror på , - dere er der dere skal være, men ikke trykk deres syn ned i halsen på folk.... hva om dere tar feil ? ;-)

Asbjørn
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pumatroll
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Okt 2008 23:18
16

Innlegg av Pumatroll »

Takk Asbjørn! :mozilla_smile:

Du satte ord på det jeg tenkte, men ikke klarte å si.

:notworthy:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
danmoe
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av danmoe »

Du skriver :

Personlig tror jeg på et liv etter døden, eller rettere sagt ; at vi har mange liv som "skoleklasser", at vi lever liv etter liv for å lære- erfare - ikke minst forstå oss selv og andre.

Når så oppgaven er ferdig, og planen viser dato for avslutning - så dør kroppen - verktøyet for å kunne erfare.
Mens jeg'et - sjela - 21 gram, eller hva vi vil kalle det går tilbake til lyset.
for å planlegge neste liv. Eventuelt samarbeide med andre og være deres Hjelpere i deres liv . .

Hva når det ikke blir mulig å planlegge neste liv eller¨å samarbeide/hjelpe noen. Jeg peronlig tror ikke denne kloden består for evig. Hvor går vi da?
Hva mener du med lyset? hva/hvem er det?

Stemmen du nevnte - som var kjennt, på tross av at den ikke var hørt før, var nok en hjelper, eller enda høyere...

En hjelper har jeg forstått at du mener er døde mennesker, men hvem er disse "enda høyere"?

Det er slik jeg tolker det...
( og for de som er kristen,muslimer, eller hva de nå tror på , - dere er der dere skal være, men ikke trykk deres syn ned i halsen på folk.... hva om dere tar feil ?

Jeg/vi trykker ikke våre meninger ned i halsen på noen, mer en det dere andre, som har andre meninger gjør. Hva om du tar feil? (kanskje litt viktig å si at det ikke er noen form for agresivitet i det jeg skriver) fort å bli misforstått :P
Antall ord: 288

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

danmoe skrev:Du skriver :

Hva når det ikke blir mulig å planlegge neste liv eller¨å samarbeide/hjelpe noen. Jeg peronlig tror ikke denne kloden består for evig. Hvor går vi da?
Hva mener du med lyset? hva/hvem er det?
Det er mange navn som brukes, personlig kaller jeg det for lyset, da det er meget energifullt...
Andre ord som brukes, er himmelen, andre siden, en annen dimensjon, osv.

Når det gjelder denne kloden ; om den "går til h...." så finnes det enormt med andre planeter i universet. Så det er ikke noe problem...
Er ikke værre å flytte til en annen planet enn det er å flytte til en annen leilighet...
( når det gjelder å utvikle seg )

danmoe skrev:Stemmen du nevnte - som var kjennt, på tross av at den ikke var hørt før, var nok en hjelper, eller enda høyere...

En hjelper har jeg forstått at du mener er døde mennesker, men hvem er disse "enda høyere"
En hjelper er ikke "bare" et dødt menneske, det er et menneske ( eller rettere sagt en sjel) som har vært inne i lyset først.
Dette må til, fordi vi blir "degradert" - eller skal jeg si fratatt diverse evner når vi er her, fordi vi ellers ikke ville erfare, men bruke evnene til å fikse opp i sakene.
En person som dør, vil inntil vedkommende har kommet inn i lyset ha de samme begrensninger når det gjelder slike "evner" som en levende.
Disse begrensningene blir først fjernet når man kommer over i lyset igjen.
Og DA kan man komme tilbake som en hjelper....

"Disse høyere" som jeg nevner, er bla.a. det de kristne kaller Guds Engler.
De har forskjellige navn, alt etter hvilken religion man ser på, men oppgaven deres er den samme : å være Lyset / Guds utsendte.

Asbjørn
Antall ord: 430

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
danmoe
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av danmoe »

Det er mange navn som brukes, personlig kaller jeg det for lyset, da det er meget energifullt...
Andre ord som brukes, er himmelen, andre siden, en annen dimensjon, osv.

Når det gjelder denne kloden ; om den "går til h...." så finnes det enormt med andre planeter i universet. Så det er ikke noe problem...
Er ikke værre å flytte til en annen planet enn det er å flytte til en annen leilighet...
( når det gjelder å utvikle seg )
Vi er enige i at dette lyset er meget energifullt. Provoserer sikkert når jeg bruker bibelvers. Men men... Igjen talte Jesus til folket og sa: «Jeg er verdens lys. Den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys
Jeg har veldig liten tro på at vi/våre sjeler forflytter oss til en annen planet når denne tar kvelden.
En hjelper er ikke "bare" et dødt menneske, det er et menneske ( eller rettere sagt en sjel) som har vært inne i lyset først.
Dette må til, fordi vi blir "degradert" - eller skal jeg si fratatt diverse evner når vi er her, fordi vi ellers ikke ville erfare, men bruke evnene til å fikse opp i sakene.
En person som dør, vil inntil vedkommende har kommet inn i lyset ha de samme begrensninger når det gjelder slike "evner" som en levende.
Disse begrensningene blir først fjernet når man kommer over i lyset igjen.
Og DA kan man komme tilbake som en hjelper....

"Disse høyere" som jeg nevner, er bla.a. det de kristne kaller Guds Engler.
De har forskjellige navn, alt etter hvilken religion man ser på, men oppgaven deres er den samme : å være Lyset / Guds utsendte.

Asbjørn
Synes egentlig at det er en snodig tro du har... Du tror ikke på Gud, men på et lys(som du kaller det). Du tror ikke på engler, men på lysets utsendte. Du tror ikke på en himmel, men på en ny planet. Du tror på et evig liv, eller kanskje heller en evig utvikling er mere riktig. Finnes det en ende?
Hva med å kalle lyset for Gud, Lysets utsendte for Engler, en ny planet for himmelen så er vi nesten enige :mozilla_wink: . Eneste som gjenstår da er at jeg tror vi dør, for så å motta evig liv. Du tror at døden er "på an igjen".

Mvh. Danmoe
Antall ord: 406

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

danmoe skrev:Synes egentlig at det er en snodig tro du har... Du tror ikke på Gud, men på et lys(som du kaller det). Du tror ikke på engler, men på lysets utsendte. Du tror ikke på en himmel, men på en ny planet. Du tror på et evig liv, eller kanskje heller en evig utvikling er mere riktig. Finnes det en ende?
Hva med å kalle lyset for Gud, Lysets utsendte for Engler, en ny planet for himmelen så er vi nesten enige :mozilla_wink: . Eneste som gjenstår da er at jeg tror vi dør, for så å motta evig liv. Du tror at døden er "på an igjen".

Mvh. Danmoe

Nå må ikke du legge annen tro på meg enn hva jeg har ;
Jeg tror på en GUD, - som jeg personlig kaller LYSET - som en universell energi, som vi alle er en del av.

Engler er en del av denne energien.

jeg tror ikke at døden er "på an igjen", nei, det jeg tror er at det er "her" vi er "På an igjen" - for å lære.

Og som jeg har sagt før ; om du er kristen, så er det din livsoppgave - eller en del av den i dette livet.
Jeg personlig tror nok at muligheten gfor at Jesus har eksistert, er tilstede.
Men jeg tror ikke han har hatt en så avgjørende betydning som mange vil ha det til.
Bibelen, på samme måte som koranen, og andre bøker - er skrevet av mennesker som selv har trodd de hadde den hele sannhet.
Alle har et snev av sannhet, med sine personlige "varianter".

Som en kristen er du stort sett bundet av ei bok, bibelen,
min tro er ikke bundet av hverken den ene eller andre boka.
Disse bøkene har mye visdom, men og mye annet "svada" - etter min mening.
Fordi de er skrevet og ikke minst omskrevet av mennesker. Og noen av omtalene er gjenfortellinger fra generasjoners minne, noe vi VET ikke fungerer som historisk dokumentasjon, fordi mennsker "husker ikke riktig".
Utrykket "h*n lyver så h*n trur det sjøl" - har en viss sannhet i seg, - fordi om man gjentar en historie mange nok ganger, så tror man at det er slik.
Og det er fenomen som vi ser i bøkene jeg nevnte over..... ;-)

Hvis du leser det jeg har skrevet rundtomkring, vil du se at min tro er ganske klar :
å tillegge meg tro som ikke er min får stå på din egen kappe.

Asbjørn
Antall ord: 420

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
danmoe
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av danmoe »

Nå må ikke du legge annen tro på meg enn hva jeg har ;
Jeg tror på en GUD, - som jeg personlig kaller LYSET - som en universell energi, som vi alle er en del av.

Engler er en del av denne energien.
Prøver bare å forstå troen din :mozilla_undecided:
Har du noen spesiell tilhørlighet, eller er det bare en personlig miks av diverse religioner og meninger?
jeg tror ikke at døden er "på an igjen", nei, det jeg tror er at det er "her" vi er "På an igjen" - for å lære.
Blir vi noen gang utlært, eller er det en evig rundans som fortsetter på nye planeter når denne tar kvelden? Jeg kaller dette "på an igjen". De finnes jo heller ingen personlig mening med dette da vi ikke husker noenting av hva vi gjorde i vårt forrige liv(vet noen påstår de gjør det). Målet i seg selv må da være å skape en bedre tilværelse for neste generasjon??? Synes ikke vi lykkes helt med det.
Og som jeg har sagt før ; om du er kristen, så er det din livsoppgave - eller en del av den i dette livet
.

Hvorfor skulle "lyset" gi meg i oppgave å være en kristen i dette livet, når det strider imot din(og sikkert også lysets) lære?
Jeg personlig tror nok at muligheten gfor at Jesus har eksistert, er tilstede.
Det er sikkert som banken( dårlig ordspråk nå midt i finanskrise tider :mozilla_tongue: )
Men jeg tror ikke han har hatt en så avgjørende betydning som mange vil ha det til.
Klarer du, ved bare å være ekstremt karismatisk, å få hele verdenssamfunnet til å starte tidsregningen fra din tid? (år 01 etter asbjørn :mozilla_wink: ). Tror han har hatt en veldig avgjørende betydning.
Bibelen, på samme måte som koranen, og andre bøker - er skrevet av mennesker som selv har trodd de hadde den hele sannhet.
Alle har et snev av sannhet, med sine personlige "varianter".

Som en kristen er du stort sett bundet av ei bok, bibelen,
min tro er ikke bundet av hverken den ene eller andre boka.
Disse bøkene har mye visdom, men og mye annet "svada" - etter min mening.
Fordi de er skrevet og ikke minst omskrevet av mennesker. Og noen av omtalene er gjenfortellinger fra generasjoners minne, noe vi VET ikke fungerer som historisk dokumentasjon, fordi mennsker "husker ikke riktig".
Utrykket "h*n lyver så h*n trur det sjøl" - har en viss sannhet i seg, - fordi om man gjentar en historie mange nok ganger, så tror man at det er slik.
Og det er fenomen som vi ser i bøkene jeg nevnte over.....
Fra johannes`åpenbaring : Jeg vitner for enhver som hører ordene i denne profetiske bok: Om noen legger noe til, skal Gud legge på ham de plagene som det er skrevet om i denne boken. 19 Og om noen trekker noe fra ordene i denne profetiske bok, skal Gud ta fra ham hans del i livets tre og i den hellige by, som det er skrevet om i denne boken.

Hvis du leser om bibelkoder rundt på nettet, kan det være forklaringen på at det er viktig at orginalteksten må stå uforandret. Jeg skal ikke hardnakket påstå at alle oversettelser er helt korekte. Ikke svar at dette fenomenet kan dukke opp i hvilken som helst annen bok. Ikke i det omfanget det gjør i bibelen. Les litt om det, så vil du nok finne det spennende.
Hvis du leser det jeg har skrevet rundtomkring, vil du se at min tro er ganske klar :
Som du sikkert har sett, så er jeg ny på dette forumet. Har ikke satt meg inn i hva din tro går ut på. Har ikke helt klart å gripe esensen i troen din. Skal ta å kikke litt på postene dine.
å tillegge meg tro som ikke er min får stå på din egen kappe.
Greit det, tar det på min kappe.

Mvh. danmoe
Antall ord: 674

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

freaknation
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 05 Okt 2008 13:59
16

Innlegg av freaknation »

Høres ut som en fin opplevelse spør du meg. Er heller ikke redd for å dø. Faktisk så gleder jeg meg litt til å dø. Jeg gleder meg til å finne ut om man lever videre i en annen dimensjon etter døden. Hvor hat ikke finnes osv. sånne ting som sies.
Antall ord: 52
Bilde
Kristian
Bruker på Paranormal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MarieLee

Innlegg av MarieLee »

Veldig fint at du delte din opplevelse, Pumatroll! :mozilla_smile: Har selv en kjæreste som døde, men kom tilbake, som 8 åring.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gramzon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Feb 2008 14:14
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hellvette på jord

Re:

Innlegg av Gramzon »

answers skrev:Hjelp.

En levende død.
Hun er nok ikke den eneste, jeg har vært registrert død i nesten 5 min pga en ulykke ved skolen, personlig så kjenner jeg ikke til dette lyset hun snakker om... eller stemmen.

Men noe jeg har lagt merke til er at flere som er mottakelig for energier og folk som ser ting snakker om en skygge over meg, en dødsskygge eller hva jeg skal kalle det.
Noe som enkelte også synes er snålt er at etter hendelsen så har pupillene mine klart å utvide seg så mye at regnbuehinnen ikke vises (øynene mine blir svart).
Det var forresten noe av det første kjæresten min la merke til ved meg, og hun begynte å lure på om jeg gikk på stoff (forståelig kanskje?), men sannheten er at jeg aldrig har vært bortig noe annet enn alkohol og nikotin.
det var litt om meg etter "min død", selve hendelsen føler jeg et ubehag om å snakke om. ettersom det jeg så ikke kan beskrives.
Antall ord: 177
Judging by pictures, hell looks a lot better than that other place.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links