Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Da jeg døde.
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Okt 2008 23:18
- 16
Da jeg døde.
Dette blir mitt første forsøk på å fortelle om dette, og dermed blir det sikkert litt rotete.
Men det får dere vel tåle.
Jeg skal fortelle om den gangen jeg var 4 år.
Jeg ble sendt ut for å leke av mamma. Jeg skulle være ute til pappa kom hjem.
Jeg lekte i trappen utenfor huset. Det var en slik smijernstrapp. Slik alle hadde.
Jeg drev og smatt mellom trinnene, og hadde det veldig gøy. Helt til jeg kom til det øverste
trinnet. Der kom kroppen igjennom, men ikke hodet.
Den følelsen jeg fikk da jeg ikke fikk puste, kan jeg ikke beskrive. Men jeg klarer enda ikke å ha
smykker eller noe annet metall rundt halsen.
Etterhvert ble det en følelse av å flyte. Veldig behagelig. Denne følelsen får jeg enda, rett før jeg sovner.
Så ble det lyst, veldig lyst. Jeg har lest at du vanligvis skal se en tunnel, men det gjorde ikke jeg.
Lyset var skarpt, men sammtidig snilt (?), vet ikke åssen annet jeg skal forklare det.
I lyset var det en stemme, jeg er helt sikker på at det ikke var en person jeg kjente. Eller en stemme jeg hadde
hørt før.
Stemmen forklarte meg på en måte som er forståelig for en fireåring, at jeg ikke skulle være der enda.
Jeg husker faktisk at jeg sa selv at jeg ville være der. Nå var jeg en ganske fremmelig fireåring, og en
meget bestemt ung dame.
Men stemmen bare sa at jeg måtte vente litt. Det var noe jeg hadde glemt å gjøre. Og at jeg måtte gå tilbake og
gjøre det, før jeg kunne få lov å komme. Desverre sa stemmen ikke noe om hva jeg skulle gjøre, men jeg regner med
at jeg får komme dit igjen tilslutt.
Det neste jeg husker er ambulansen.
Siden har jeg ofte hørt stemmen i drømmene mine. Men jeg klarer aldri å huske hva den sier.
Det gode med denne opplevelsen for meg, er at jeg ikke er redd for å dø.
Det var min historie. Jeg kan kanskje legge til at jeg etter den opplevelsen, begynte å se UFOer. Men det er
jo ikke sikkert at det har en sammenheng.
Men det får dere vel tåle.
Jeg skal fortelle om den gangen jeg var 4 år.
Jeg ble sendt ut for å leke av mamma. Jeg skulle være ute til pappa kom hjem.
Jeg lekte i trappen utenfor huset. Det var en slik smijernstrapp. Slik alle hadde.
Jeg drev og smatt mellom trinnene, og hadde det veldig gøy. Helt til jeg kom til det øverste
trinnet. Der kom kroppen igjennom, men ikke hodet.
Den følelsen jeg fikk da jeg ikke fikk puste, kan jeg ikke beskrive. Men jeg klarer enda ikke å ha
smykker eller noe annet metall rundt halsen.
Etterhvert ble det en følelse av å flyte. Veldig behagelig. Denne følelsen får jeg enda, rett før jeg sovner.
Så ble det lyst, veldig lyst. Jeg har lest at du vanligvis skal se en tunnel, men det gjorde ikke jeg.
Lyset var skarpt, men sammtidig snilt (?), vet ikke åssen annet jeg skal forklare det.
I lyset var det en stemme, jeg er helt sikker på at det ikke var en person jeg kjente. Eller en stemme jeg hadde
hørt før.
Stemmen forklarte meg på en måte som er forståelig for en fireåring, at jeg ikke skulle være der enda.
Jeg husker faktisk at jeg sa selv at jeg ville være der. Nå var jeg en ganske fremmelig fireåring, og en
meget bestemt ung dame.
Men stemmen bare sa at jeg måtte vente litt. Det var noe jeg hadde glemt å gjøre. Og at jeg måtte gå tilbake og
gjøre det, før jeg kunne få lov å komme. Desverre sa stemmen ikke noe om hva jeg skulle gjøre, men jeg regner med
at jeg får komme dit igjen tilslutt.
Det neste jeg husker er ambulansen.
Siden har jeg ofte hørt stemmen i drømmene mine. Men jeg klarer aldri å huske hva den sier.
Det gode med denne opplevelsen for meg, er at jeg ikke er redd for å dø.
Det var min historie. Jeg kan kanskje legge til at jeg etter den opplevelsen, begynte å se UFOer. Men det er
jo ikke sikkert at det har en sammenheng.
Antall ord: 383
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
Det er så godt å høre om en slik opplevelse.
Dette ubeskrivelige, som allikevel så mange prøver å sette menneskelige ord på.
Som du sier, du kjenner den flytende bevegelsen, rett før du sovner.
Egentlig tror jeg at vi alltid kan ha denne følelsen i oss. Fordi det er vår egentlige natur og vesen.
Tusen takk for at du delte denne opplevelsen med oss.
Dette ubeskrivelige, som allikevel så mange prøver å sette menneskelige ord på.
Som du sier, du kjenner den flytende bevegelsen, rett før du sovner.
Egentlig tror jeg at vi alltid kan ha denne følelsen i oss. Fordi det er vår egentlige natur og vesen.
Tusen takk for at du delte denne opplevelsen med oss.
Antall ord: 67
I choose the easy button.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Ja, dette synes jeg var kjempefint å lese. Jeg har aldri vært redd for å dø, annet enn om det skulle være fysisk smerte med i bildet, og dette ga meg bare et enda mer avslappet forhold til det å forlate min fysiske kropp.
Denne svevende følelelsen før man sovner, den har jeg også hatt av og til så lenge jeg kan huske. Den er ganske behagelig, og så vet jeg at når den kommer, da er det ikke lenge til jeg sover =)
Denne svevende følelelsen før man sovner, den har jeg også hatt av og til så lenge jeg kan huske. Den er ganske behagelig, og så vet jeg at når den kommer, da er det ikke lenge til jeg sover =)
Antall ord: 85
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg hadde også en slags flytende opplevelse før,
men det var når jeg var yngre. Nå er jeg dessverre som regel utmattet eller veldig trøtt når jeg først legger meg, så jeg sovner veldig fort. Det positive med dette er at før når jeg var yngre kunne ligge halve natten og vente på å få sove, nå sovner jeg mer med en gang. Jeg var alltid litt redd for å "gi slipp" før, innsovningsfasen var da litt preget av angst. Og siden jeg alltid har hatt dødsangst, så er jeg enda ikke kvitt den.
Jeg gir lettere slipp nå, men det hjelper ikke helt for det.
Tror aldri jeg har hatt en nær-døden-opplevelse.
En liten ut-av-kroppen-opplevelse hadde jeg likevel da jeg var 18.
Det var ikke noe særlig behagelig, men jeg vet at det egentlig var fordi jeg ble skremt - ikke at det var selve opplevelsen i seg selv som var ubehagelig.
men det var når jeg var yngre. Nå er jeg dessverre som regel utmattet eller veldig trøtt når jeg først legger meg, så jeg sovner veldig fort. Det positive med dette er at før når jeg var yngre kunne ligge halve natten og vente på å få sove, nå sovner jeg mer med en gang. Jeg var alltid litt redd for å "gi slipp" før, innsovningsfasen var da litt preget av angst. Og siden jeg alltid har hatt dødsangst, så er jeg enda ikke kvitt den.
Jeg gir lettere slipp nå, men det hjelper ikke helt for det.
Tror aldri jeg har hatt en nær-døden-opplevelse.
En liten ut-av-kroppen-opplevelse hadde jeg likevel da jeg var 18.
Det var ikke noe særlig behagelig, men jeg vet at det egentlig var fordi jeg ble skremt - ikke at det var selve opplevelsen i seg selv som var ubehagelig.
Antall ord: 167
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
En utrolig fin og spennende historie, Pumatroll!
Antall ord: 7
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Takk for at du delte dette med oss :mozilla_smile:
Lilja
Lilja
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Jul 2006 15:31
- 18
- Lokalisering: Hitra
Jeg får henge meg på resten jeg da: takk for at du delte dette med oss :mozilla_smile:
Det var en utrolig fin historie!
Det var en utrolig fin historie!
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Apr 2005 18:29
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg har flere ganger vært tilstede når noen dør og det er ikke alltid det ser så fredfullt ut selve dødsøyeblikket. Hvis man tenker på det som fysisk skjer i kroppen når man dør kan man jo tenke seg at det er forbundet med smerte i mange tilfeller. Spørs hvilke organer som svikter først antar jeg. Har likevel ikke dødsangst.
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jul 2008 17:02
- 16
Fin historie, og jeg synes du beskriver opplevelsen godt. Jeg tror likevel det du beskriver ikke er at du har dødd, eller at du har fått et reelt innsyn i hvordan det er å være død. Slik jeg forstår det var det som skjedde at du fikk redusert tilførsel av oksygen til hjernen ettersom du fikk halsen i klemme. Det er kjent at en effekt av dette er en form for rus da hjernen ikke får nok oksygen. Det betyr likevel ikke at du var klinisk død, heldigvis...
Antall ord: 95
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Okt 2008 14:46
- 16
- Blitt takket: 3 ganger
Skal visstnok være deilig å bli halv-kvalt mens man har sex , og særlig når man kommer. Kalles "Gasping". Er ikke å anbefalle, da det har forekommet dødsfall........Greedy Eyes skrev:Fin historie, og jeg synes du beskriver opplevelsen godt. Jeg tror likevel det du beskriver ikke er at du har dødd, eller at du har fått et reelt innsyn i hvordan det er å være død. Slik jeg forstår det var det som skjedde at du fikk redusert tilførsel av oksygen til hjernen ettersom du fikk halsen i klemme. Det er kjent at en effekt av dette er en form for rus da hjernen ikke får nok oksygen. Det betyr likevel ikke at du var klinisk død, heldigvis...
Antall ord: 128
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Okt 2008 23:18
- 16
Kan nok bekrefte at jeg døde, da jeg måtte ha hjelp for å komme igang igjen. Men kanskje skjedde dette før jeg døde, kanskje ikke. Uansett, for meg er det viktigst at denne opplevelsen gir meg ro.
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Okt 2008 14:18
- 16
- Blitt takket: 2 ganger
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Okt 2008 14:46
- 16
- Blitt takket: 3 ganger
Good for u PUMAPumatroll skrev:Kan nok bekrefte at jeg døde, da jeg måtte ha hjelp for å komme igang igjen. Men kanskje skjedde dette før jeg døde, kanskje ikke. Uansett, for meg er det viktigst at denne opplevelsen gir meg ro.
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jul 2008 17:02
- 16
Ja,det er sant at noen spekulerer i denne effekten med å strangulere seg selv. Dette er selvfølgelig en livsfarlig "lek" da sjansene er store for at man kan bli bevisstløs og dø. Overlever man kan man pådra seg store hjerneskader.
Men bra for deg, Pumatroll, at dette er en oopplevelse som har gitt deg ro. Ikke uavnlig at man endrer litt syn på livet etter en traumatisk nærdøden opplevelse...Setter ting i perspektiv.
Men bra for deg, Pumatroll, at dette er en oopplevelse som har gitt deg ro. Ikke uavnlig at man endrer litt syn på livet etter en traumatisk nærdøden opplevelse...Setter ting i perspektiv.
Antall ord: 78
Hide post links |
Jeg fikk en gang denne flytende følelsen, i en drøm. Så så jeg rommet mitt, men så hørte jeg en mann sim stemme som hvisket i øret mitt og sa "du må" ett eller annet så våkna jeg..
Antall ord: 42
Hide post links |