Visste ikke helt hvor jeg skal skrive dette, så jeg lagde en ny sånn temagreie..
Ok. Jeg begynner med denne drømmen jeg hadde, men først litt bakgrunnstoff så dere skjønner litt. Moren min er adoptert fra Korea fordi foreldrene hennes døde da hun var liten. Søsteren min kjenner en som kan fornemme og "se" ting. Det er ikke kødd.
I hvertfall, han vennen til søsteren min og henne selv var alene hjemme i leiligheten vår. Og hun spurte bare rett ut om han visste om det var noen i leiligheten her.
Hun ville egentlig ikke vite det, men hun er jo så nysgjerrig.
Denne vennen liker egentlig ikke å prate om dette her fordi han er redd for å virke helt dust foran vennene sine, men søsteren min tror på'n.
Så han hadde sagt at han hadde sett en liten dame i gammeldagse klær som lignet veldig på mamma (hun er bare 1,50 høy).
Søsteren min ble selvfølgelig redd for å være alene hjemme etter dette.
Altså denne delen med at han hadde vært her og sagt dette om mamma visste jeg ingen ting om før litt senere.
En natt et par dager etter "hendelsen" hadde jeg en merkelig drøm.
Jeg drømte at det var dag og jeg skulle på do. Kjøkkenet er rett ovenfor badet med en gang i mellom. Innerst ved vinduet som hadde blårutete gardiner (i drømmen), ser jeg en liten dame i gammeldagse klær som er prikk lik mamma. Hun sto liksom litt på siden ved kjøleskapet som står ved siden av vinduet.
Neste dag fortalte jeg om drømmen min til søsteren min (jeg forteller alltid drømmene mine til henne hvis de var litt merkelige). Hun ble helt forferdet og begynte nesten å grine, for jeg visste jo ikke om det vennen hennes hadde fortalt. Og da jeg fikk vite det ble jeg så jævlig redd og grøsser fortsatt når jeg tenker på det. Etterpå gikk jeg får å lage meg litt mat og da la jeg også merke til at gardinene var like som i drømmen. (Poenget med dette er at vi alltid har forskjellige gardiner for mamma liker å kjøpe nye hele tiden, men altså disse var helt like!)
Jeg har ikke hatt flere sånne drømmer siden da, og det skjedde i fjor.
En annen ting er at en gang vi hadde gått av bussen så skulle vi forte oss over veien og det kom en bil i fullfart forbi. Mamma som var først, ble nesten påkjørt, men venninnen til søsteren min hadde sett et slags hvitt lys som hadde dyttet mamma tilbake. Jeg så ikke lyset, men jeg så mamma bli presset bakover på en måte.
Vet dette ble et langt innlegg, men hva tror dere? Er moren hennes en slags skytsengel??
Og hvorfor drømte jeg om mormoren min? Jeg har aldri sett henne siden hun døde lenge før jeg ble født...
Har dere opplevd noe som dette?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Jeg er redd! Har du opplevd noe liknende??
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2008 15:50
- 16
Jeg er redd! Har du opplevd noe liknende??
Antall ord: 527
<3Simba<3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Okt 2008 14:38
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Kodal
Tror denne figuer du har sett kan være morens hjelper i livet?
Veldig mange mennesker har visstnok ''hjelpere'' (jeg liker å kalle de for de grå) som i løpet av livet ditt kommer til å vise seg for deg. Du vil ikke være klar over det, men alikevel skjønne det har jeg fått lære, men jeg kan jo såklart ikke bekrefte dette.
Men sånn som folk jeg har vært i prat med har sett disse hjelperne er som en slags gråaktig høy figur i kappe, så kanskje det er mormoren din du ser i drømmen, og som kom i en annen form for å redde sin datter?
Hvem vet, jeg tror i allefall at dette reddende hvite lyset er en slags beskytter av moren din, og at det er din mormor kan vi ikke utelukke.
Hvis du går inn på drømmeforumet her så kan du prøve å tyde drømmen din via noen av inleggene. Ligger nettadresse der.
Mvh Vidar
Veldig mange mennesker har visstnok ''hjelpere'' (jeg liker å kalle de for de grå) som i løpet av livet ditt kommer til å vise seg for deg. Du vil ikke være klar over det, men alikevel skjønne det har jeg fått lære, men jeg kan jo såklart ikke bekrefte dette.
Men sånn som folk jeg har vært i prat med har sett disse hjelperne er som en slags gråaktig høy figur i kappe, så kanskje det er mormoren din du ser i drømmen, og som kom i en annen form for å redde sin datter?
Hvem vet, jeg tror i allefall at dette reddende hvite lyset er en slags beskytter av moren din, og at det er din mormor kan vi ikke utelukke.
Hvis du går inn på drømmeforumet her så kan du prøve å tyde drømmen din via noen av inleggene. Ligger nettadresse der.
Mvh Vidar
Antall ord: 171
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Takk for svar.
Off! Jeg synes dette er så ekkelt jeg.. Det er så vidt jeg tør å gå på do om natten. Men må man, så må man.
Prøver alltid å unngå å se inn på kjøkkenet da, for da tenker jeg bare på drømmen :S
Løper alltid fort inn på rommet
Jeg vet ikke om fantasien min går helt i hodet på meg, men jeg føler veldig ofte at jeg får déjà vu. Fikk det i går faktisk da jeg så på en film. Følte liksom at jeg hadde drømt noe liknende...
Æsj, jeg driver og skremmer meg selv og snart skal jeg gå å legge meg. Får sikkert ikke sove nå..
Off! Jeg synes dette er så ekkelt jeg.. Det er så vidt jeg tør å gå på do om natten. Men må man, så må man.
Prøver alltid å unngå å se inn på kjøkkenet da, for da tenker jeg bare på drømmen :S
Jeg vet ikke om fantasien min går helt i hodet på meg, men jeg føler veldig ofte at jeg får déjà vu. Fikk det i går faktisk da jeg så på en film. Følte liksom at jeg hadde drømt noe liknende...
Æsj, jeg driver og skremmer meg selv og snart skal jeg gå å legge meg. Får sikkert ikke sove nå..
Antall ord: 123
<3Simba<3
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Okt 2008 17:49
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Haugsund
Heisann...tuxfred3 skrev:Takk for svar.
du bør ikke være redd men heller bare prøve å forstå hva som skjer i livet ditt... skal ikke si du skal prøve å sette deg inn i ting som kommer til å kansje bli litt vanskelig å ha i hodet heleveien, men viss det så enkelt kan være noe som vil hjelpe deg og din familie og la deg kansje forstå at det er en skytsengel dere har med dere som er av din biologiske mors verk så er det ikke nødvendig å være redd eller å gjøre så mye mer ut av det enn å være lykkelig for hva som har skjedd og skjer og godta det... det finnes alltid noen mediumer som kan gjøre noe viss det blir for bellastende for deg/ dere.
Jeg prøvde å gi deg her en liten forståelse på hvordan du kan prøve å hondtere denne opplevelsen... husk å alltid ha vettet i behold og ikke fall uti noe tenkestrøm, for her er det kansje ting som ingen andre enn deg og søsteren din trenger å vite viss du/ dere prøver å finne ut noe om hvorfor moren deres tar kontakt:)
husk ting skjer for en grunn...
Antall ord: 324
Whisper
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Hei, whisper. Hva hadde du gjort hvis det hadde vært deg? Det er ikke så lett å "godta" det, når det faktisk er litt skremmende. Hvis jeg hadde sett et gjenferd eller skytsengel eller noe, hadde jeg antagelig dødd av skrekk!
Jeg er så sinnsykt redd for at jeg skal "se" noe, hvis du skjønner
Og jeg har en veldig livlig fantasi, som da bare gjør alt ti ganger verre enn det er
Forresten det er den døde moren til mamma det er snakk om, ikke mamma
Men det er ikke noe stress foreløpig. Har ikke opplevd noe mystisk på veldig lenge nå. Bank i bordet for det!
Jeg er så sinnsykt redd for at jeg skal "se" noe, hvis du skjønner
Og jeg har en veldig livlig fantasi, som da bare gjør alt ti ganger verre enn det er
Forresten det er den døde moren til mamma det er snakk om, ikke mamma
Men det er ikke noe stress foreløpig. Har ikke opplevd noe mystisk på veldig lenge nå. Bank i bordet for det!
Antall ord: 114
<3Simba<3
Hide post links |