Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Rart sjokk
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Rart sjokk
I natt prøvde jeg å astral reise (får første gang). Jeg slappet helt av og til slutt så sov kroppen mens jeg fortsatt var våken. Så prøvde jeg å komme meg ut av kroppen, så var det nesten som om jeg fikk et lite elektrisk sjokk så våknet jeg og klarte ikke å slappe av mer og ga opp. Noen som har opplevd lignende? Klarte ikke å sove i det hele tatt resten av natten så jeg måtte skulke skolen i dag for hodet mitt er helt rotete. Må klare å holde meg våken resten av dagen så jeg får sove i natt
Antall ord: 107
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Jøss...nei, har aldri opplevd noe sånt. Men jeg har aldri vært i nærheten av å få til astralreise heller, så det kan jo ha noe med saken å gjøre, hehe. Men er imponert over at du fikk det til ved første forsøk =)
Antall ord: 48
Hide post links |
Ja. Det er måten å gjøre det på. ligge helt stille slik at kroppen sovner, og du for søvn paralyse.
Ja tror jeg vet hva du mener, den ekle følelsen av at du brå våkner, akkurat som om en tulling drar deg i bena, for å gi en samlingning. Eller følelsen av at du "sklir" / faller..
Noen sier at astral kroppen faller ned i kroppen igjen (altså du har ,nesten, fått det til).
Kan også være at bevisstheten din våkner, og kroppen våkner plutselig, ut fra dyp tilstand.
Ja tror jeg vet hva du mener, den ekle følelsen av at du brå våkner, akkurat som om en tulling drar deg i bena, for å gi en samlingning. Eller følelsen av at du "sklir" / faller..
Noen sier at astral kroppen faller ned i kroppen igjen (altså du har ,nesten, fått det til).
Kan også være at bevisstheten din våkner, og kroppen våkner plutselig, ut fra dyp tilstand.
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
Det kan også være at du på et nivå i deg selv, ikke er klar for, eller at det er ditt beste, at du opplever en astral reise. At din egen bevissthet, sjel eller selv, ikke tillot dette, fordi det ville gi det en opplevelse som kunne komme i veien for din egen utvikling og bevisstgjøring, åndelig sett.
Antall ord: 60
I choose the easy button.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Slik jeg ser det så er man på astral reise hver gang man sover.
Når man drømmer så ligger jo kroppen fysisk i sengen, mens DU er jo et heeelt anet sted?
Jeg`et er et sted og opplever ting selvom vi sover.. kult egentlig
Når man drømmer så ligger jo kroppen fysisk i sengen, mens DU er jo et heeelt anet sted?
Antall ord: 47
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Okt 2008 17:49
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Haugsund
Astral reiser har jeg bare hørt snakk om, aldri prøvd soden jeg er helt uvitende om det temaet men har virkelig lyst til å lære mer om det så viss noen vett hvordan man med punkt for punkt kan fortelle meg om hvordan en slik opplevelse skal kunne settes i kraft så er jeg åpen for den slags info... jeg har opplevd mye som er paranormalt og vett masse om slike opplevelser men ikke akkurat å kunne sette ut på en astral reise som jeg liksom kan bestemme meg for å kunne gjøre, trodde nærmest det var noe som var mer av det ufrivillige som skjedde i det åndelige i oss??...!Moonstone skrev:Slik jeg ser det så er man på astral reise hver gang man sover.
Det med drømmene er jeg ganske så enig med deg i... alt som skjer i verden selv det vi tenker og føler har en grunn tror jeg, og den konklusjonen av alt som har skjedd i ens liv er drømmene som kommer, som da kan i min teori være en smak av hvordan neste liv til en kan bli følelse messig eller kansje så mye som en ren smak av hvordan den kan oppleves også... men akkurat det kan jo virke litt merkeligt kansje:S
Det som er utrolig rart viss det jeg tror på om drømmer stemmer, er at èn dag i livet (virkeligheten) ikke varer mer enn ett sekkund... eksempel på det er en "type eller form for" drøm... vett ikke helt hvordan jeg skal ordlegge...
eks:
en slik type/ form for drøm forekommer som oftest når jeg er veldig veldig trett, der jeg er i ferd med å stupe i søvn hvor som helst (føles iafall slikt). Jeg lukker igjen øynene og idet sekkundet jeg skal til å sovne, drømmer jeg... i våken tillstand blir dette da når jeg enda ikke har sovnet, iafall ikke hodet.... blir dette da noe som kalles en astral reise????
Uansett... det jeg ville komme frem til, er at i disse drømmene så drømmer jeg kansje om èn hel dag der jeg har "fulgt" med en hel dag hva jeg gjør i drømmen, som om det var i det var i det virkelig liv... i drømmene virker det ikke som om noe blir spolt eller noe, alt går jo helt i det "normale" tempo slik det gjør i virkeligheten... men ett sekkund senere idet drømmene er over så våkner jeg til som noe mer lignende ett kjokk liksom.
Er det noen som har n teori på det hvorfor??
Har det med at kansje livet går så passe fort når jorda går 36000 km/t sin egen aksel???
Antall ord: 501
Whisper
Hide post links |
man astral reiser ikke når man drømmer. Min teori om drømming er at når du drømmer så tenker du i søvne eller som en slags meditasjon. Astral reising er når den astrale kroppen går ut fra den fysiske kroppen. Som en ut av kroppen opplevelse.
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Å jo, men du må trene deg opp. Når du har en astral reise, vet du det.Liza skrev:Betyr det at jeg ikke kan astral reise?
Antall ord: 27
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
så hvis jeg fortsetter å prøve så får jeg det til til slutt?
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Ja, men en annen sak om du er rede for detLiza skrev:så hvis jeg fortsetter å prøve så får jeg det til til slutt?
Antall ord: 27
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mar 2009 16:34
- 15
Re: Rart sjokk
Jeg må også si meg enig at astral reiser og drømmer er 2 forskjellige ting. Drømmer er, slik jeg ser det; hjernens måte å behandle ulike hendelser, følelser og inntrykk. Har du f.eks hatt en dårlig krangel med en venn en dag, vil du ofte drømme om denne personen. I drømme kan man lete etter løsninger, en bedre avslutning, osv. Astral-reiser har jeg ikke så mye kunnskap om, men trodde dette var noe kun erfarne mennesker kunne gjøre?
Antall ord: 88
Døden er ikke slutten, bare starten
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2009 14:05
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østfold
Man er jo også mer mottagelig for åndelig kontakt i drømme, så er ikke helt enig i at det bare er tankene og hjernen som arbeider... Drømmer har ofte sin betydning...
Antall ord: 33
Størst av alt er kjærligheten
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mar 2009 16:34
- 15
Enkelte drømmer tror jeg også er av betydning, men som regel vil man ikke huske en helt vanlig drøm, eller tenke noe spesielt over den. i motsetning til spesielle drømmer, som brenner seg inn i hukommelsen, kanskje nettopp fordi den har en viktig betydning...
Antall ord: 47
Døden er ikke slutten, bare starten
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2009 14:05
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østfold
Helt enig, tror heller ikke alle drømmer har en betydning. Tror som deg, at det er de som "setter seg fast", man skal finne ut av :mozilla_smile:ingvildbovass87 skrev:Enkelte drømmer tror jeg også er av betydning, men som regel vil man ikke huske en helt vanlig drøm, eller tenke noe spesielt over den. i motsetning til spesielle drømmer, som brenner seg inn i hukommelsen, kanskje nettopp fordi den har en viktig betydning...
Antall ord: 78
Størst av alt er kjærligheten
Hide post links |