Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFilme ånder\spøkelser...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
RuneKvist
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2008 00:59
16

Filme ånder\spøkelser...

Innlegg av RuneKvist »

I kjelleren min er det ånder som driver og knuser på ting og diverse, ganske sterke energier for og si det slik.

Så nå har jeg bestemt meg for og filme det som skjer der nede og i forbindelse med det lurer jeg på et par ting:

Er det noe spesiell tid på døgnet det er mer akitivitet?
Har det noe og si om lyset står på eller av?
Er det noe som kan få de mer aktive der nede?
Blir det faktiskt kaldere når det er ånder til stede eller det bare noe du føler? Vil jeg merke forskjell visst jeg monterer en værstasjon der nede?

Har dere noen god tips til hvordan jeg kan filmet dette er best mulig?

Jeg har ikke så god peiling på dette med ånder, men alle som har noe tips til hvordan jeg kan få filmet hendelser takker jeg :mozilla_laughing:
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Wow, dette er jo kjempespennende!

Såvidt jeg vet og har lest, er visst ånder mest aktive rundt klokka 03.00 på natta, spør ikke meg hvorfor det er sånn.
En temperaturmåler er sikkert ikke så dumt, men husk da å måle temperaturen før og etter også, sånn at man lettere kan finne avvik. Såklart er det vktig å se etter at ingen vinduer eller lignende står oppe.

Jeg vet ikke om det spiller noen rolle om lyset står på eller ikke, men for kvaliteten på filmen, er det jo absolutt en fordel om lyset er på. Nightvision funker jo, men lys er absolutt det beste.

Jeg vet ikke hva slags kamera eller utstyr du har, men om du virkelig skal gå inn for å fange noe på film, kan man jo montere en bevegelsesdetektor, som filmer med én gang noe i rommet beveger på seg.

Dette er bare sånt jeg kommer på i farten. Dette var et spennende prosjekt, håper du fanger noe! =)
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RuneKvist
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av RuneKvist »

Ja jeg har 6 kameraer som er koblet opp til et program som bruker bevegelsedetektor så jeg håper at jeg vil fange opp noe da :) vet du om noe eventuelt som vil forsterke ånde "livet" der nede? Slik jeg får noe bedre resultat :)

Jeg hadde en lampe med bevegelsedetektor før, men det måtte jeg bare fjerne for det ble bare skummelt. Lyset skrudde seg på ganske ofte uten at det var noe jeg så der nede :)
Og denne bevegelsedetektoren var eller ikke noe særlig følsom...
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

Seks kameraer, ja. Det var ikke verst! Er det snakk om webcams, eller bra kvalitet? Hvordan blir filmen, blir den kornete og diffus, eller kan man lett se hva som skjer? Jo bedre kvalitet, jo lettere er det å unngå anklager om juks :mozilla_wink:

Jeg vet ikke hva som kan aktivere åndelig aktvitet, men hvis det skjer av og til, må du vel bare smøre deg med tålmodighet =)
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RuneKvist
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av RuneKvist »

Nei det er noe bedre enn WebCam :)

860 x 625 50Hz er kamerane på. Så det er helt greit liksom. Skjer det noe muffens bør jeg få øye på det hvertfall :) Tenkte og rigge det opp til helgen.

Håper jeg får en bra film som ser ekte ut også, slik jeg kan gi disse skeptikerne et bevis.
Men visst jeg får noe på filmen påstår de vel bare at jeg er gal og har begynt med film redigering :)
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

Det vil alltid, ALLTID, være noen som hyler ut om redigering og triksing. Sånn er det bare, noen blir rett og slett aldri overbevist.

Jeg synes i hvert fall det er kjempetøft at du gjør dette! Er du ikke redd? Det hadde jeg vært :mozilla_undecided:
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RuneKvist
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av RuneKvist »

Nei er faktiskt ikke så redd enda, kommer nok når jeg ser noe på kamera mitt da:)

Har hatt besøk av sånne åndenes makt folk, de kjente på energiene at det var noe der og kunne gi meg navn på de som var der inne. Det stemte ganske bra med kirkeregisteret jeg sjekket etter på. Det var en familie som hadde brent til døde en natt for 150 år siden akkurat på min tomt.

De tok aldri telefonen da jeg ringte de opp igjen for og få fjernet disse åndene. Så det var litt bortkastet penger, utenom at jeg fikk bevise for meg selv at jeg ikke var gal.. tror jeg hvertfall... :)
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

Var programmet Åndenes Makt hos deg, eller hadde du besøk av medium?
Uansett var det jo veldig teit av dem å ikke komme tilbake, da. Man vil jo helst få fred.

Synes forsåvidt fortsatt at det er rart at du ikke er redd, når ting knuses i kjelleren din =/
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RuneKvist
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av RuneKvist »

Jeg hadde besøk av et medium da sikkert. Husket ikke hva det het :) Jeg føler de fleste som holder på med slik kommer med råd som at du bare må stenge det ute. Lettere sagt enn gjort det :)

Høres sikkert dumt ut men er ikke så redd med tanke på at jeg føler de ikke vil meg noe vondt. Det er noen gamle slektninger av meg som herjer rundt. Men av og til må jeg bare ut av huset og kjøre vekk, blir for ubehagelig i lengden av og til. Kjenne at det er noen der, som allikevel ikke er der..
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

Synes ikke det høres dumt ut i det hele tatt, jeg! Man føler det jo på seg, om de vil deg vondt eller ikke. Men selv om de er vennlige, kan det jo bli mye mas og lite fred å få. Spesielt om det er flere, kan jeg tenke meg. Men hvorfor skal de drive og knuse ting hvis de er vennlige?

Uansett da, det beste hadde vel vært å fått dem over til den andre siden. For både din og deres beste =)
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RuneKvist
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av RuneKvist »

Sist gang noe ble knust holdt jeg på og skulle kaste gamle ting fra gamle slektninger, men det virket ikke som de var så glad for det. Og når jeg hadde besøk av disse mediumene var det også en potte plante som knuste. Da hadde jeg tenkt og gå der i fra , men det fikk jeg tydligvis ikke lov til. Men ikke vet jeg. Kan vær jeg har blitt syk i hodet :)
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

Har det vært sånn at du har sett ting blitt knust, eller hører du det og finner det når du kommer inn i rommet?
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

RuneKvist skrev: Har hatt besøk av sånne åndenes makt folk, de kjente på energiene at det var noe der og kunne gi meg navn på de som var der inne. Det stemte ganske bra med kirkeregisteret jeg sjekket etter på. Det var en familie som hadde brent til døde en natt for 150 år siden akkurat på min tomt.

De tok aldri telefonen da jeg ringte de opp igjen for og få fjernet disse åndene. Så det var litt bortkastet penger, utenom at jeg fikk bevise for meg selv at jeg ikke var gal.. tror jeg hvertfall... :)
Du ble lurt, beklager å måtte si det.

Slike sjarlataner har like lett tilgang til kirkebøker som det du har, og det er en rasende billig "investering" om det medfører at man kan loppe noen for penger. Hvor mye betalte du?

Over til videoprosjektet ditt:

Det skal være -meget- overbevisende om det skal holde som noe form for bevis. Selv om du sier du ikke redigerer, så er manipulering av video så lekende lett at det alltid vil være en faktor. Alt koker dermed ned til at man må ta deg på ordet.
Men dette til side så kunne det vært interessant å se hva du får til.

Noen tips:

*Bevegelsessensorer av forbrukerkvalitet bør ikke stoles for mye på.
*Plasser kameraene så de dekker hele rommet og filmer hverandre.
*Ha lyset på.
*Det er du som bor der, så du vet selv når det er mest "aktivitet".
*Sørg for å plassere kameraene slik at alt er synlig. Gjør deg flid med å eliminere steder man ser det er lett å gjemme seg bak.
*Hvis mulig; bruk dato/klokkeslett på selve opptaket (hvis kameraene har denne funksjonen).
Antall ord: 292
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

Ja, dette var gode råd, Kimbara.

Husk det, RuneKvist, at jo mer av rommet du dekker, jo vanskeligere er det å anklage deg for juks og fanteri. Det kan jo alltids stå en luring og trekke i en tråd i det ene hjørnet du ikke filmer. God dekning er alfa og omega =)
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links