Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTrenger bevis!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Pingu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2008 13:41
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Eidsbygda

Trenger bevis!

Innlegg av Pingu »

Hei, jeg er ny på dette. Jeg har nylig sittet i en heftig diskusjon med en kamerat, han tror på spøkelser/ånder. Jeg tror ikke på noe som helst av det, jeg har derimot meget lyst å bevise for folk at det ikke finnes noe slikt.

Jeg vet ikke om det her er tilatt eller noe som helst, men dersom noen mener de vet om et hus/en bygning det spøker i, så vil jeg gjerne vite om det, helst i Møre og Romsdal, men gjerne andre steder også, og om noen vet om noen jeg kan ta kontakt med for å få besøkt et "hjemsøkt" sted, så hadde det vært fint med PM (om det er mulig på dette forumet).

Takk for meg, Pingu ut!
Antall ord: 130
Alt ordner seg, det gjør det alltid!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Trenger bevis!

Innlegg av Kimbara »

Pingu skrev:Hei, jeg er ny på dette. Jeg har nylig sittet i en heftig diskusjon med en kamerat, han tror på spøkelser/ånder. Jeg tror ikke på noe som helst av det, jeg har derimot meget lyst å bevise for folk at det ikke finnes noe slikt.

Jeg vet ikke om det her er tilatt eller noe som helst, men dersom noen mener de vet om et hus/en bygning det spøker i, så vil jeg gjerne vite om det, helst i Møre og Romsdal, men gjerne andre steder også, og om noen vet om noen jeg kan ta kontakt med for å få besøkt et "hjemsøkt" sted, så hadde det vært fint med PM (om det er mulig på dette forumet).

Takk for meg, Pingu ut!
Det er ikke mulig å bevise for en som tror og -vil- tro, at det han/hun tror på ikke finnes. Hvis man tror finner man alltid en utvei - tro meg (pun intended).

Jeg har skrevet en stund på forumet her nå, og uansett hva jeg skriver er det noen som snakker det vekk. Ofte gjøres dette ved direkte angrep.
Kanskje har mange rett også? Det er tross alt snakk om fryktelig diffuse ting, og gjerne saker som umulig kan besvares (f.eks. "Hva skjer etter døden?" eller "Finnes en gud?").

Eneste tipset jeg har til deg er å stille så mange kritiske spørsmål du kan. For hvert spørsmål han ikke kan svare på svekkes grunnlaget for konklusjoner.
Antall ord: 254
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pingu
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Pingu »

Så det finnes altså ikke noe "paranormalt" om man ikke tror på det? Er det det du prøver å påstå. Jeg mener å ha sett på TV (ja, jeg vet, skuespill) at det er hus det spøker i, at de har sett spøkelser, møbler som flytter seg etc. Det er altså bare tull?

Det er i grunn det jeg regner med, men folk er så sabla påstående om "øvre makter", "spøkelser", "energier" og alt sånt bullshit - hvorfor skal ikke jeg kunne se noe bare fodi jeg ikke tror på det?

Kan jeg ikke en gang få muligheten til å motbevise alle som tror på det?
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Pingu skrev:Så det finnes altså ikke noe "paranormalt" om man ikke tror på det? Er det det du prøver å påstå. Jeg mener å ha sett på TV (ja, jeg vet, skuespill) at det er hus det spøker i, at de har sett spøkelser, møbler som flytter seg etc. Det er altså bare tull?
Jeg sier ikke at det ikke finnes noe "paranormalt". Vi vet ikke alt ennå, så man kan ikke avfeie muligheten.

Når det gjelder underholdningsprogrammer som "Åndenes Makt" o.l., så er det bare skuespill og tull. Det benyttes "cold reading", og alt som blir påstått fra de såkalte "klarsynte" er så diffust at det kan passe hvem som helst og hvor som helst.
Menneskene som er med i programmet, altså familiene som har hus de mener er hjemsøkt, er ekte nok - det er "de klarsynte" og skaperne av programmene som bedriver taskenspilleri for å fri til godtroende seere.
Det er i grunn det jeg regner med, men folk er så sabla påstående om "øvre makter", "spøkelser", "energier" og alt sånt bullshit - hvorfor skal ikke jeg kunne se noe bare fodi jeg ikke tror på det?
Nettopp. Jeg har lest de villeste påstander både her og andre steder, og i de aller fleste tilfeller er ikke påstandene gjennomtenkt engang. Det er så lett å si "jeg vet" og "sånn er det", men blir man stilt kritiske spørsmål kommer det raskt frem at grunnlaget mangler. Og da blir det mukking og surmuling, dessverre.
Mange av påstandene kan skape interessante diskusjoner - noe veldig mange av påståerne ikke ser ut til å være interessert i hvis man viser seg som en skeptisk person.
Kan jeg ikke en gang få muligheten til å motbevise alle som tror på det?
Det er bare å forsøke det :)

De fleste saker ender som regel bare opp i intet, eller i syting om at man ødelegger eller er "respektløs".

Det hjelper godt å ha en god del tålmodighet når man begir seg ut i dette farvannet.
Antall ord: 352
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pingu
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Pingu »

Kjekt at det er noen som er delvis enig med meg da. Jeg er tålmodig jeg, jeg kan bruke så lang tid noen vil på å bevise at det ikke er noen "øvre makter" der ute. Det er derfor jeg håper noen som har et hus/hytte/stall eller i det minste vet om noe sier fra, for jeg er meget interessert i å vise folk at det ikke er noe.

Som sagt, send meg gjerne en PM.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

Hei

Innlegg av izabel »

Eidsbygda, er det langt fra Oslo? Vil du komme på en åndelig messe en kveld? Da vil du nok forandre mening. Du kan ikke motbevise noe som finnes? Åndene er rundt oss.
På en åndelig messe, er det mediumer som står på plattform. I salen sitter publikum. Åndene kommer igjennom, og mediumet gir beskjed til noen som sitter i salen. Det de holder på med i England, har vi begynt med her også. Vi trenger flere mediumer, så bare meld deg på kurs. :mozilla_smile:
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pingu
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Pingu »

Det er nok 5-6 timer kjøring til Oslo, så det blir ikke enda, men kunne vært interessant å tenke på til fremtiden. Desverre en veldig opptatt person, så blir ikke så lange turer i _nærmeste_ fremtid.

Men takk for opplysningen. :)
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Re: Hei

Innlegg av Kimbara »

izabel skrev:Vil du komme på en åndelig messe en kveld? Da vil du nok forandre mening. Du kan ikke motbevise noe som finnes? Åndene er rundt oss.
På en åndelig messe, er det mediumer som står på plattform. I salen sitter publikum. Åndene kommer igjennom, og mediumet gir beskjed til noen som sitter i salen. Det de holder på med i England, har vi begynt med her også. Vi trenger flere mediumer, så bare meld deg på kurs. :mozilla_smile:
Du glemmer å opplyse om hvor mye man må lette lommeboka for for å kunne delta på noe slikt...
Antall ord: 99
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

hei

Innlegg av izabel »

Pingu skrev:Det er nok 5-6 timer kjøring til Oslo, så det blir ikke enda, men kunne vært interessant å tenke på til fremtiden. Desverre en veldig opptatt person, så blir ikke så lange turer i _nærmeste_ fremtid.

Men takk for opplysningen. :)
En gang i fremtiden høres bra ut :) Bolteløkka skole ved Bislet www.spiritualist.no
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

Re: Hei

Innlegg av izabel »

Kimbara skrev:
izabel skrev:Vil du komme på en åndelig messe en kveld? Da vil du nok forandre mening. Du kan ikke motbevise noe som finnes? Åndene er rundt oss.
Du glemmer å opplyse om hvor mye man må lette lommeboka for for å kunne delta på noe slikt...
kr. 50,- Det har du vel råd til :mozilla_wink:
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

Innlegg av izabel »

slimdoktor skrev:izabel, kan jeg vaere med deg? har veldig lyst [-o<
Det er på Bolteløkka skole ved Bislet. Jeg skal dit 15.okt. Da kan vi møtes :)
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pingu
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Pingu »

Nå ble det OT her..

Jeg vil fortsatt vite om spøkelseshus, spøkelses steder. Et sted hvor jeg kan se/møte et spøkelse!

Og jeg betaler ikke for det, for da er det hvertfall garantert noe oppspinn som folk har laget selv, med skuespill og maskineri.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

hei

Innlegg av izabel »

slimdoktor skrev:fint :D gleder meg,har aldri vaert med pa slikt.
Da har vi en avtale. Vi møtes utenfor kl.17:30, 15.okt. :)
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

hei

Innlegg av izabel »

Pingu skrev:Nå ble det OT her..

Jeg vil fortsatt vite om spøkelseshus, spøkelses steder. Et sted hvor jeg kan se/møte et spøkelse!

Og jeg betaler ikke for det, for da er det hvertfall garantert noe oppspinn som folk har laget selv, med skuespill og maskineri.
Her finner du spøkelser www.arthurfindlaycollege.org :D
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pingu
Nybegynner
Nybegynner