Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Noe annet enn gjenferd/spøkelse?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2008 14:45
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Noe annet enn gjenferd/spøkelse?
En kvell jeg satt hjemme å ventet på at eksen min skulle komme hjem fra jobb skjedde det noe merkeligt.. Dette var vel for ca 3 år siden,men det dukker stadig opp i tankene mine enda.. Jeg har en katt,å som det sies så var katter underverdenens herskere,å gjenferd/spøkelser frykter dem. uansett,jeg satt på pc`en å drev på me noe da katten min bjynte å oppføre seg merkeligt,rar mjauing å skulle hele tiden bort til vinduet,(vi hadde store vinduer),gikk bak persiennene å lagte snodige lyder,som om hun så noe der..jeg tenkte det kunne være en annen katt,men må si jeg ble litt skremt da hun bjynte å oppføre seg slik.. så hoppet hun plutseligt opp på sofaen som var i høyde me midt på vinduet,halen gikk fram å tilbake å katten var helt "vill".. jeg prøvde å få henne vekk,ropte til henne,men ville ikke høre..jeg ble bare enda mer skremt å ringte eksen min..da bjynte katten å skulle åpne persiennen,mens jeg snakket i telefonen gikk jeg bort til katten,å da jeg var kommet bort åpnet hun persiennen me poten å der stod det noe.. i høyde me sofaen,det hadde merkelige øyner,jeg så ikke så godt etter,ble livredd å sprang bak døra å gjemte meg,men det lille glimtet jeg fikk så var ikke dette noen katt eller hund,en katt er heller ikke så stor,men ikke et spøkelse,litt sånn vesen aktigt på en måte.. katten roet seg rett etterpå,å eksen kom hjem å sjekket rundt hele huset,men der var ingenting.. noen dager senere bjynte katten igjen å oppføre seg på samme måte,eksen min ville gå ut,men jeg sa nei,ikke før katten har roet seg.. da katten roet seg å vi gikk ut var det ingenting der.. jeg lurer fortsatt på va det var den dag i dag.. snakket me tanten min,hun er litt åpen for åndeverden å driver på me slikt,men hun sa det kunne være et naturvesen..Hæ? naturvesen? hva er det,slikt man hører om i historier.. Noen som har noen formeninger?
Antall ord: 360
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
For det første er det vanskelig å avgjøre hva dyrs oppførsel kommer av. At enkelte dyr værer "ånder" og liknende er i beste fall spekulasjon på dårlig basis, men at forskjellige dyr har bedre utviklet sanser enn mennesker er et faktum. Antakeligvis hørte eller luktet katten din noe/noen som den reagerte på. Eller kanskje ville den ut?
Ang. "vesenet" så er det umulig å si noe sikkert med en så vag beskrivelse. Hvilken etasje befant du deg i? Var det mørkt ute? Hvordan er området rundt huset?
Ang. "vesenet" så er det umulig å si noe sikkert med en så vag beskrivelse. Hvilken etasje befant du deg i? Var det mørkt ute? Hvordan er området rundt huset?
Antall ord: 94
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Tror nok ikke det var at katten ville ut,den pleier ikke å oppføre seg slikt da,å jeg så jo selv at det faktisk stod noe der ute på terrassen,jeg befant meg i første etasje,på bakkeplan,det var mørkt ute,men det skimtet av gatelyset på terrassen.. Men etter katten hadde roet seg kom den bort til meg der jeg satt i gangen å på en måte forsøkte å trøste meg,strøk seg inntil meg å viste en ro.. helt klart at den merket at det var noe der,bare litt vanskeligt for å forstå hva..
Antall ord: 100
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Des 2007 21:33
- 16
- Lokalisering: ....
-
- Standard bruker
- 17
Mest sannsynlig dreier det seg om et dyr av et eller annet slag. Hvilket er umulig å si basert på det du har fortalt. Det var mørkt, og forståelig nok er det lett å bli litt skremt eller ikke få med seg nok detaljer til å kunne beskrive det i detalj.Misen skrev:Tror nok ikke det var at katten ville ut,den pleier ikke å oppføre seg slikt da,å jeg så jo selv at det faktisk stod noe der ute på terrassen,jeg befant meg i første etasje,på bakkeplan,det var mørkt ute,men det skimtet av gatelyset på terrassen.. Men etter katten hadde roet seg kom den bort til meg der jeg satt i gangen å på en måte forsøkte å trøste meg,strøk seg inntil meg å viste en ro.. helt klart at den merket at det var noe der,bare litt vanskeligt for å forstå hva..
Jeg tror du kan slå deg til ro med at det var et dyr. Er det urbane omgivelser eller bor du nærmere skogen?
Antall ord: 176
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Var ikke mye til skog rundt,en bitteliten.. Men hvordan skulle eventuelt et dyr ifra skogen,å da tenker jeg på dådyr å slike skogsdyr hoppe over gjerdet som gikk rundt hele terrassen min,uten inngang klare det uten å lage lyd..Hmmm..nei,får ikke det helt til å stemme ass..
Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2008 10:46
- 16
- Lokalisering: jessheim
helt enig med deg der misen!!det var nok no der,for jeg har åsså en katt som reagerer på noe hjemme her!!den blir drit redd,å når jeg da tok på han,så løpte han å gjemte seg!!så helt klart at dyra merker det først...kanskje det var no likhet med tusser å troll???
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Vel, hvis du så et vesen utenfor, så var det nok en fysisk skapning. Enten er det snakk om kryptozoologi, eller så er det et høyst vanlig dyr i den norske fauna.Misen skrev:Var ikke mye til skog rundt,en bitteliten.. Men hvordan skulle eventuelt et dyr ifra skogen,å da tenker jeg på dådyr å slike skogsdyr hoppe over gjerdet som gikk rundt hele terrassen min,uten inngang klare det uten å lage lyd..Hmmm..nei,får ikke det helt til å stemme ass..
Også har vi selvfølgelig muligheten for at øynene spilte deg et puss, og at det du så i virkeligheten var en kombinasjon av lys/skygge og et eller flere objekter. Siden det var mørkt og lyktestolpen kastet en stripe med lys, så er det ikke så rart at man kan se "noe"
Antall ord: 139
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Tror jeg går mer for kryptozoologi da altså.. vet med sikkerhet at det ikke var øynene mine som spilte meg et puss,å heller ikke gatelyset som ikke kastet lys over "skapningen" men vagt på terrassen.. Men anyway,litt interresant å gruble på da,facinerer meg å ha en tro på at det finnes mer der ute enn man egentligt vet,som heidi nevnte,tusser å troll..Hvem vet? er jo så mange rare nye ting som dukker opp hele tiden
Antall ord: 78
Hide post links |