Drømmer, NDO & ut av kroppenFortell om din mest merkelige drøm du noen gang har hatt

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Sol@ngelica skrev:Jeg hadde en griserar drøm i natt, ha ha, jeg ler når jeg tenker på den, den er bare så latterlig, ha ha ha ha.
Drømte jeg sto og dusja, og så så jeg ned på puppen min, den så så rar ut :mozilla_laughing:
Ha ha ha ha, jo da.
Det var et digert hull i den, et sånt hull som blir i bolledeig og sånt hvis man stikker fingeren i deigen, og på andre siden av puppen var det, ha ha ha, LOL, en utvekst som stakk ut, så hadde jeg hatt på meg genser hadde det sett ut som om jeg hadde hatt 3 pupper :mozilla_laughing: .

Så begynte jeg og klemme inn den puppeutveksten, og da ble hullet fyllt igjen, og puppen min så normal ut igjen.

Er det noen som kan tyde drømmen min?
Eller var det meninga at jeg skulle le meg i hjæl når jeg våkna opp?
Bryster

Bryster er alltid et godt tegn, uansett hvordan de ser ut. Lå du og hvilte hodet på et bryst vil du få nye venner som kommer til å være gode å ha i fremtiden.
Antall ord: 200
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Den merkeligste drømmen jeg har hatt noensinne blir det ikke,
men jeg hadde en veldig merkelig drøm natt til igår.
Egentlig var den litt ekkel. Det var en dyster stemning i hele drømmen.

Jeg befant meg hos en kompis. Det var søndag. Vi satt i stua hans og vi snakket om hva vi gjorde for noe i helga. For jeg kunne ikke huske bæret av hva jeg gjorde på lørdagen. Jeg følte den bare hadde forsvunnet helt. Som om det manglet en dag. Den var komplett borte. En eklere følelse skal jeg lete lenge etter... det var som om jeg hadde ligget i koma eller noe, og at jeg ikke hadde eksistert dagen før. Og det verste var bare at når jeg sa jeg ikke husket dette, så lo kompisen min og sa at det var jo ikke rart... for jeg var jo så dritings som jeg aldri har vært før, og jeg hadde vært på fest med ham?!

Jeg kjente jeg ble veldig redd. Forvirret så det holdt. Så sa han at dette hadde skjedd før. Men jeg ville ikke innrømme det ovenfor meg selv, jeg syntes det var utrolig skremmende og var redd for at jeg ville utvikle Alzheimer eller noe sånt. Det må være noe av det jævligste som kan skje... så jeg likte ikke at han tok dette så lett. Han sa det ikke var så nøye, for det så ut som om jeg koste meg mer enn noensinne sa han.
Så kom den verste parten av drømmen, når jeg innså at han ikke bare kødda med meg. Han lo fremdeles, og jeg oppfattet det som litt kaldt og hånende at han gjorde det. Så gikk han inn på Facebook (av alle plasser, da var det ekstra ubehagelig!) - og viste meg så en hel drøss med bilder av meg. På det ene bildet satt jeg attpåtil i en lenestol med ei naken jente oppå fanget mitt. Og at jeg ikke husket dette heller, gjorde meg ekstra vettskremt. Hun hadde smørt inn puppene sine med krem, og så var det en haug med andre folk rundt der som på en måte sto og "heiet" på meg og henne i ring rundt der på flere av bildene. Jeg mener det... hadde jo vært "gøy det da" - men det føltes kvalmende og jævlig og var helt forvirrende at jeg ikke husket et glimt av dette som visstnok skulle ha skjedd. Han viste meg bilde på bilde, og tilslutt ville jeg ikke se mer. Jeg fikk nok da jeg så meg selv med disse sleskete fyllesmilene. Skikkelig ukomfortabelt :(

Det må være en av de mest bedritne drømmene jeg har hatt i det siste.
Kan nok skyldes at jeg faktisk tidvis sliter litt med hukommelsen i virkeligheten også, og at dette bekymrer meg såpass at jeg begynner å drømme om det... :?
Antall ord: 505
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

Min sprøeste drøm. Var en ut av kroppen opplevelse, hvor jeg kunne se meg selv utenfra. Dette er første gang jeg har sett meg i 3d, Jeg blir "bevisst" i denne drømmen med at en Biorobot eller EBE2 som de kalles står å stirrer meg i øynene. Store skinnende svarte øyne stirrer på meg, som om de scanner meg eller noe, det er som om jeg er i en slags trance. Omgivelsene forsvinner, jeg "dropper ut" og alt jeg ser er store svarte øyne idet jeg ut av trancen. Jeg tenker det er en illujson, men ser at vesnet har volum , høyde, tyngde osv. Jeg går rundt det. Mens det bare står stille noen sekunder som om den vurderer meg, går igjennom prosessoren sin hva i huleste driver han med? - Den begynner å gå. Vesnet er ca 1 meter høyt, stort hode, store øyne og små armer. Og beveger seg på en meget kunstig måte. Går bort over, slik som en robot ville gjort, litt mekaninsk, bare enda mindre en robot.

Gå stilen er en slags blanding av robot/biologisk. Jeg følger etter den, jeg føler jeg må gå etter den. Hvorfor føler jeg det, det føles som den lokker meg. Kan sammenlikne med hypnose, du tror det er dine egne ideer. Den ser bak seg, ser på meg, ser at jeg kommer etter, registrere det snur hodet frem igjen og beveger seg videre og vet jeg følger etter.

Når jeg kommer opp trappen, så finner jeg ut, jeg er på mitt eget rom, brikkene faller på plass. Alt er oversiktlig, alle de små detaljene. Denne er den virkeligste drømmen jeg noen gang har hatt. ettersom jeg kan velge helt selv hvor jeg vil gå, jeg kan se ned, vurdere høyden ned til gulvet. Føle spenning, og ta avgjørelser, mens omgivelsene er like som i virkeligheten. Når jeg kommer opp trappen, og ser at jeg er på mit eget rom. -

Ser jeg et slags lys, som kan minne om en "portal".. Inni dette lyset som er ca 1 meter høyt, ser jeg dette vesnet går inni. Jeg går bortover.. Jeg har les en del om "ludic dreaming" som blir omtalt som ufarlig..

Så vurderer å bli med vesnet Inn i portalen.. Bare gå inn i det. Står å tenker, vurderer, skal jeg bli med det inn. Men merker en negativ energi. En slags energi som betyr at den andre ikke har dets beste interesser for meg. Så hører jeg plutselig "min egen stemme" i mitt hode, høyt sier "det er nå eller aldri!" som et reklame innslag/orde minner litt om en trussel om at jeg bør gripe sjansen. Energien er negativ, vesnet foran meg virker følelseskaldt, som en robot, ikke noe livsglede. Jeg velger å -ikke- bli med den inn i portalen. Noen sekunder etterpå den sier "det er nå eller aldri" - Telepatisk til meg, var slik den kommuniserte, så ringe vekkeklokken. Kl var 8, det er på tide å gå på skolen.

Jøss for en timing har jeg tenkt i ettertid. Det gikk flere uker hvor jeg tenkte over hvor kult det var å ha en lucid dream. Plutselig slår tanken meg. hva om dette ikke var en drøm, men var noe i en annen dimensjon eller lignende. Hårende reiser seg, jeg for panikk. Og søker på internett, og for opp beskrivelser som ligner på hva jeg så.. Hva er dette bilde av - "the greys" hadde jeg aldri hørt eller lest om før.. Hva i huleste...

Det er plutselig ikke greit lenger å være KB. Hva betyr dette for meg. Er jeg trygg, hva kunne skjedd hvis jeg hadde gått inn i portalen.. Det finnes jeg vist aldri ut av..
Dette var starten på "ufo" interessen, ca 5- 6 måneeder siden. Før jeg logget meg inn på paranormal.. Mye har skjedd siden min første "virkelige" drøm..

Noen uker senere sendte jeg PM til en på youtube som skrev mye om det "greys" skrev jeg var nysgjerrig på hva og hvem de var.. Han sendte tilbake " DE har kontakt meg deg! det er 3 stykk av dere involvert i dette, de grå lurer på hvorfor du ikke sier hva du tenker på.. Vil du ikke vite hva som finnes i universet? hva us government skjuler? My parents er fra norway by the way. "

Etter noen PM med han, skjønte jeg at han var helt Psycho med stor P. Og tenkte han bare tippet og skrev ting påbakrunn av mine spørsmål. På den fredagen gikk jeg ut på disko. Etter det stengte gikk jeg hjeomver, ville ta kvelden.. på veien hjem kommer det et svært lys mot meg, og viser seg for meg, før det forsvinner i samme retning som det kom. Da gikk jeg hjem å slettet meg fra hele youtube. Litt skummelt med tanke på at han fyren skrev fra usa..

Etter noen uker mer med grubling fant jeg ut følgende:
http://www.youtube.com/watch?v=fPwN0vxaJRI

:mozilla_surprised:
Antall ord: 864

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

KB:

Dette hørtes vanvittig engasjerende ut!
Jeg tror jeg hadde blitt veldig gira hadde dette skjedd meg :o

Selv har jeg drømt, en gang for noen år siden, at jeg var på en slags stor demonstrasjon. Vi var ute i gatene, og jeg lurer på om det var i New York.
Noen av disse demonstrantene sto og holdt en stor banner med en internettadresse på. Jeg husket klart og tydelig adressen når jeg våkna, så jeg skreiv inn adressen - og det viste seg å være et forskningsinstitutt. Jeg har aldri hørt eller sett dette navnet før, og det var egentlig et langt navn... en lang adresse. Det kan jo være noe underbevisstheten min har snappet opp, men det var uansett moro at dette viste seg og festet seg i drømmen min.
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Inatt jag drömde.

Var ikke noe spesielt behagelig drøm.
Husker ikke så mye av den, men jeg var på Strømsbrua med en kamerat som skiftet mellom å være en jeg faktisk har nå, og en jeg brøt kontakten med for ei stund siden. Sistnevnte var mer opptatt av overnaturlige fenomener og konspirasjonsteorier, så kanskje det hadde litt med saken å gjøre.

Uansett. Vi sto da på den brua, som forøvrig leder til østre bydel av Stavanger. Og av en eller annen grunn var denne brua nå mye lengre opp i høyden enn det den i virkeligheten er. Så vi kunne se Stavanger sentrum fra den.

Til min store forbausning ble himmelen med et mye gråere. Mørke, dystre skyer kom innover mot sentrum. Som om skyene samlet seg. Og stemningen ble veldig ekkel. Jeg så i retning sentrum, og så plutselig en stor, stor satelitt jeg aldri har sett der før. Den var sterkt orange i fargen, og var gigantisk i størrelse. Jeg undres over hvorfor jeg aldri hadde sett den før, og fikk med ett øye på hvorfor. Den steig opp fra en bygning, som om den hadde vært skjult der over lengre tid.
Jeg fikk bange anelser, som om jeg visste at noe fælt skulle skje nå...
Så jeg roper til kompisen min, om at han må se!
Han blir ikke like forbauset, men synes bare "det er rart" at den sværte parabol-aktige dingsen står der. Plutselig ser jeg noen "kuler" (kan ikke beskrive det annerledes) bevege seg over himmelen. Som om de søker seg inn mot denne store parabol/satelitt-dingsen. Og jeg tenker "nå er er det rett før det smellet". En følelse av lammelse og panikk slår meg. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og det føles helt jævlig...

Plutselig smeller det noe infernalsk krafig! PANG!
Jeg våkner! Og tar meg selv i å være helt vettskremt og snakke til meg selv i det jeg våkner: HVA FAEN VAR DET?! Og jeg ser ut vinduet... det lyner og tordner, buldrer og braker... Så smellet fikk meg til å våkne.

Skikkelig ubehagelig.
Antall ord: 373

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

Drømmer blir man aldri klok på. Fra det helt absurde til det altfor realistiske. Selv syns jeg det er veldig spennende å huske drømmer, muligens fordi jeg svært sjeldent har mareritt.
Hender ofte at jeg ønsker meg tilbake til drømmen etter at jeg har våknet, så da prøver jeg å sovne rett inn i drømmen igjen. Relativt ofte klarer jeg dette, men da er som regel drømmen snudd på hodet og opplevelsen er sjeldent like positiv. Drømmenes verden er hard.

Vet ikke helt hva jeg skal tro om sanndrømthet, er vel relativt skeptisk til det, kanskje fordi jeg aldri har opplevd dette selv? I drømmene tror jeg vel egentlig at det er underbevisstheten som rår. Selv om dette er forskeres teori, så kan det vel vanskelig bevises, eller?
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mirell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2008 14:15
16
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Mirell »

Jeg pleier å drømme veldig mye og husker nesten alltid drømmene mine.
En drøm jeg hadde før fra jeg var liten og i tenårene var veldig ekkel: Jeg er alene på en sand ørken,bare fin lys sand der. Så foran meg kommer det en litt høy klump av sand liksom og jeg står og ser på den idet det kommer mørke skygger å tar meg vekk og jeg blir liksom fanget i skyggene eller flyttet til en ny sandklump. Når jeg er inni skyggene får jeg en ekstrem følelse av kaos og forvirrelse :mozilla_yell: Av og til hvis jeg lukker øynene får jeg denne drømmen og følelsen selv om jeg er våken, går ikke an å forklare, men føler da et stort kaos inni hodet mitt :mozilla_innocent: og som om jeg svever rundt i rommet..kan vel beskrive det mer som en svimmelhetsfølelse :mozilla_tongue:

Har også hatt en gjentagende drøm som omhandler at jeg går inn i et hus med maaasse akvariumer i taket, veggene...u name it. Når jeg går inn stirrer alle fiskene på meg :S Fiskene er store eller har enorme skumle øyne:S Og år jeg er der får jeg en stor følelse av frykt og vil ut derfra. :(

Drømmer også ofte at jeg må tisse(da er jeg tissetrengt i når jeg våkner:P) men klarer det aldri, alltid noe som skjer når jeg skal på do, folk kommer inn, do døren forsvinner...u name it, har skjedd så mye når jeg prøver å gå på do i drømmen lol. Det er veldig frustrerende drømmer i og med at det alltid skjer noe flaut i drømmen:P

ble litt mye her nå, men drømmer så mye så måtte bare skrive ned de som jeg har hatt flere ganger :mozilla_tongue:
Antall ord: 323

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mvga
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2006 13:27
17
Lokalisering: Ringerike
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av mvga »

Det er en drøm jeg drømte nesten hver natt før, men nå er det egentlig en stund siden sist. Jeg er på et sted som er helt hvitt, helt tomt sted, finnes ingenting. Jeg går fremover og jeg kan se en skikkelse, en mann, langt der fremme. Han står helt bom stille, og han er helt rett. Han er også lys, han bruker kanskje ei slags hvit kappe. Han er skallet. Han stirrer rett på meg, og jeg tror øynene er svarte, eller øyne uten farge, kun pupillen igjen. Blikket er virkelig skremmende og jeg får en veldig redd følelse inne i meg. Jeg står stille og da begynner han å gå mot meg. Han går veldig fort og ser rett inn i meg, i øynene. Jeg prøver så å flykte og å komme meg vekk, men jeg klarer ikke fllytte meg. Jeg snur meg og han kommer mot meg, nå er det i ... nesten bilder? Først 50m fra meg, så 30m, så 10, så 5m og plutselig står han rett foran meg og ser meg rett inn i øynene. Da våkner jeg..

Også drømmer jeg ofte at jeg flyr! :mozilla_laughing:
Enten så er det at jeg flykter fra noen/noe, jeg løper en strekning og strekker ut armene og begynner å flakse. Da flyr jeg over hus og ser alt som er der nede. Men også noen ganger flykter jeg fra samme tingen, men jeg faller og klarer ikke komme opp igjen..

Det eneste marerittet jeg har hatt hadde jeg da jeg var... kanskje 8 år?
Jeg husker den ikke helt nøyaktig men jeg våknet fra senga mi i drømmen. Jeg gikk inn på soverommet til mamma og pappa, og inn på kottet. Kottet var i drømmen veldig langt og på gulvet så lå det en gutt i klassen min, død. Over gutten stod den samme gutten og gråt. Det var mange av de, de lå på rekke og rad og samme gutten stod over og gråt. Jeg trodde det ikke så jeg gikk på badet og vasket meg i ansiktet. Jeg tok håndklet og tørket meg og da jeg snudde meg lå det en fæl skummel fisk på gulvet og hveste! Den så på meg og sprella. Den skrek og hveste og hadde sure ... nesten døde øyne.. Hvesinga var nesten som .. en sint katt.. Ganske lik denne sure katten sine skrik: http://www.youtube.com/watch?v=2J9epFCFkwID
Denne drømmen var fæl!
Antall ord: 429

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

När jag lärde mina medmänniskor hur man kan flyga med hjälpa av sin egen tankekraft.
Antall ord: 19
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Clementine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2008 20:19
16

Re: Fortell om din mest merkelige drøm du noen gang har hatt

Innlegg av Clementine »

Jeg drømmer alltid mye rart, men jeg kan fortelle om den jeg husker best. Denne drømte jeg da jeg var ca. 14 år, og jeg husker at jeg prøvde å tyde den i ettertid, men jeg kan ikke huske hva jeg kom fram til.

Jeg drømte at jeg var en dansk mus som levde under 2. verdenskrig. Jeg befant meg i marinen, på Hitler sin side, og vi skulle sloss mot engelskmennene. Det som var, var at den tyske flåte var, bokstavelig talt, en flåte - laget av trestammer og bundet sammen. Foran på flåten stod Hitler - i muse-form - og kommanderte oss frammover. Jeg husker at han hadde grå pels, og uniform, og den svarte barten var på plass (noe som så svært merkelig ut på en mus). Dessuten hadde han en stokk han lente seg til. Jeg ville ingenting annet enn å dra hjem til Danmark til min musefamilie. Da jeg fortalte min kommanderende om mitt ønske, fikk jeg beskjed om å utføre et oppdrag for å få viljen min. Før jeg visste ordet av det var jeg under flåten - under vannflaten - og lagde dessert til de haiene i Nemo. Dette var altså mitt oppdrag som jeg måtte utføre før jeg fikk reise hjem til Danmark.

Jeg våkna før jeg fikk se musefamilien min igjen, da...
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Ehmmm... Clementine?
Du har ikke bare lest tegneserier? :?

http://en.wikipedia.org/wiki/Maus
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Clementine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2008 20:19
16

Innlegg av Clementine »

ludoburgero skrev:Ehmmm... Clementine?
Du har ikke bare lest tegneserier? :?

http://en.wikipedia.org/wiki/Maus
Nei, har nok ikke det gitt ;) Aldri hørt om det der før.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TheAmerican
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2007 21:33
16
Lokalisering: ....

Innlegg av TheAmerican »

Coldplay kom bort til huset mitt fordi de skulle sette opp en flaggstang,...Lol wtf?
Antall ord: 15
CoLDPLaY!! Chris Martin ^^<3
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

UnableStorm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2007 22:52
17
Kjønn (valgfri): Gutt tror jeg..

Innlegg av UnableStorm »

jeg og en venn av meg hadde den samme drømmen bare at jeg skulle drepe bestevennen min og han skulle flykte fra meg neste dag så sa vi til hverandre at jeg hadde prøvd og drepe han oh han prøvd og flykte.

Personen som hadde samme drøm har jeg vært venner med helt siden jeg var liten, vi har også prøvd en uko sammen
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Re:

Innlegg av Appelsin »

lost skrev:Drømmer blir man aldri klok på. Fra det helt absurde til det altfor realistiske.
Vet ikke helt hva jeg skal tro om sanndrømthet, er vel relativt skeptisk til det, kanskje fordi jeg aldri har opplevd dette selv? I drømmene tror jeg vel egentlig at det er underbevisstheten som rår. Selv om dette er forskeres teori, så kan det vel vanskelig bevises, eller?
Ja, drømmer er og blir rare! En kan spørre seg hvor vi tar alt i fra når vi drømmer. Og er drømmene kun vår konstruksjon eller kan vi også drømme andre sine konstruksjoner? Etter mine erfaringer er faktisk sanndrømthet ekte saker. Å ha "delte drømmer" slik som du UnableStorm, har jeg derimot ikke opplevd - som jeg vet om iallefall ;)

Drømmer også ofte at jeg flyr og da ofte i form av lucid dreaming (bevisst at jeg drømmer). Det er råstilig! Jeg har drømt at jeg kan forandre materie... f.eks få en hard vegg til å bli en seig masse slik at jeg kunne fly igjennom. En annen gang drømte jeg om en bil i elastisk materiale, som kunne kræsje uten å få skade fordi den bare endret form. Har også hatt en våken drøm der jeg stod på et jorde og fikk roser til å vokse ut over hele jordet kun med viljens/tankens makt. Eller jeg har hatt drømmer der jeg lærer meg å håndtere frykt slik at udyr og monster som kommer springende mot meg, snur og springer sin vei idet jeg ikke gidder å frykte.

I en annen lucid dream begynte jeg å studere fingrene mine (hadde lest et sted at dette er noe en kan prøve å utforske når en har en våken drøm) Til min store forskrekkelse hadde de blitt kjempekorte, bare noen stumper hehehe. Har også prøvd å tatt på ulike materialer mens jeg "vet" at jeg drømmer og det kjennes ganske så ekte ut . Snodige greier.
Antall ord: 339
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links