Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon/kristendom

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

crazy diamond
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Aug 2008 03:17
16

Innlegg av crazy diamond »

Jeg syns det er merkelig at kristne mennesker ikke stiller flere spørsmål til den boka,når man veit hvor mye som er redigert bort og tilpasset av mennesker i maktposisjoner.
Tviler på at Jesus ville gått god for den boka ,hvis han hadde vært her idag.
Han ville sikkert skammet seg over hva som blir sagt i hans navn
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Tviler på at han ville kalt seg kristen!
Antall ord: 8
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Minnet
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2008 15:29
16

Innlegg av Minnet »

x) jah..

jeg bryr meg egentli ikke så mye.. bibelmøter går jeg på fordi det er koseli.. men ellers leser jeg aldri i bibelen.. =)

Jeg lurer på hvor MYE som egentli eg redigert i bibelen jeg.. x)

Men va er egentli forsjellen mellom en kristen å ... det andre i overskrifta.. (husker ikke hva det heter..)

å hva tror egentli dere på?
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Minnet
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2008 15:29
16

Innlegg av Minnet »

reinkarnasjon het det.. x)

hva er det?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Aug 2008 02:46
16
Har takket: 1 gang

Innlegg av D.A. »

Minnet skrev:reinkarnasjon het det.. x)

hva er det?

Noen tror att sjelen til ett menneske lever uavhengi av kroppen, og att det er ett liv etter døden. De som tror på reinkarnasjon tror att sjelen til ett meneske som dør, vil bli gjennfødt ,i en annen kropp. Buddhistene og hinduistene tror dette. Den nærmeste bibelen kommer reinkarnasjon, er da Elia blir gjennfødt som døperen Johannes. Men dette er egentlig ikke reinkarnasjon, siden Elia ble ført opp til himmelen, uten å ha dø her på jorden.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

D.A. skrev:
Minnet skrev:reinkarnasjon het det.. x)

hva er det?

Noen tror att sjelen til ett menneske lever uavhengi av kroppen, og att det er ett liv etter døden. De som tror på reinkarnasjon tror att sjelen til ett meneske som dør, vil bli gjennfødt ,i en annen kropp. Buddhistene og hinduistene tror dette. Den nærmeste bibelen kommer reinkarnasjon, er da Elia blir gjennfødt som døperen Johannes. Men dette er egentlig ikke reinkarnasjon, siden Elia ble ført opp til himmelen, uten å ha dø her på jorden.
Joda, bibelen er en samling av over 70 kilder fra ett tidsspenn på en 3000 år eller noe slikt.
Det er vanskelig for selv prester og svelge allt på samme måte. Og mange vil si att man kan ikke velge biter som man tror på og annet man velger å tro på. Da faller bibelen som troverdig.
Men siden hele boka er basert på tro og ikke krever annet en tro, så mener jeg att det går fint an. Det er veldig stor forskjell på nye testamentet med Jesus, og de blodige utrolige fortellingene i det gamle.

Det er også mange som mener att holdepunktene for reinkarnasjon ble sensurert bort på Pave og bispemøtet i konstantinopel en 500 år etter Kr.

Videre indikerer det nyfunnede Judas evengeliet som sånn setter mere troverdig en gamletestamentet, att det finns en form for helvette, men att men nødvendigvis ikke blir der for alltid om uflaksen skulle være ute.
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Aug 2008 02:46
16

Innlegg av D.A. »

Metodisten skrev:Joda, bibelen er en samling av over 70 kilder fra ett tidsspenn på en 3000 år eller noe slikt.
Det er vanskelig for selv prester og svelge allt på samme måte. Og mange vil si att man kan ikke velge biter som man tror på og annet man velger å tro på. Da faller bibelen som troverdig.
Men siden hele boka er basert på tro og ikke krever annet en tro, så mener jeg att det går fint an. Det er veldig stor forskjell på nye testamentet med Jesus, og de blodige utrolige fortellingene i det gamle.

Det er også mange som mener att holdepunktene for reinkarnasjon ble sensurert bort på Pave og bispemøtet i konstantinopel en 500 år etter Kr.

Videre indikerer det nyfunnede Judas evengeliet som sånn setter mere troverdig en gamletestamentet, att det finns en form for helvette, men att men nødvendigvis ikke blir der for alltid om uflaksen skulle være ute.
Jeg mener også att det ikke er noe galt i å være kristen, og samtidig tro att reinkarnasjon er reelt. Det er ingenting i bibelen som sier att reinkarnasjon ikke er reelt, selv om den offentlige, kristene læren, avviser fenomenet. Jeg mener det er feil å avvise en annen religions påstand, bare forde det ikke stemmer med "min" religion.
Jeg vet ikke så mye om det nyfunnede evangeliet, men tanken om ett evig opphold i helvete stemmer lite overens med en tilgivende gud. Denne missforståelsen(?) kan ha oppståt som en følge av oversettningen. Ordet aion blir oversatt til evig, men aion kan også bety: en meget lang tid.
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links