Fakta, teori & skepsisFattig vs. rik

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Banken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jan 2008 21:12
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Banken »

Dj_Devil skrev:
Banken skrev: Tror ikke du tar poenget om jeg prøver aldrig så mye.
Hva med din omtale an dine kolegaer på kontoret, du sier dei mobber, det står vertfal ikke noe på nettet om det, men du legger henne ut.
Skjønner ikke at du tør legge ut så mye om din familie, du kan bli avskåret fra jobber eller andre ting du vil litt lengre frem i livet, det er ikke uvanligt at en arbeidsgiver eller en finansinstutisjon googler en person i dag, det er mer brukt en mange tror.
skulle du ha en konflikt med din arbeidsgiver foreks.vil han vurdere deg slik at du legger alt ut på nett. ikke bra.
For det første så tar eg poenge ditt.
Min jobb har seg slik at dette ikke har noe å si.
Ser du har lest bloggen å sett denne arbeider personen som er rundt meg. forøvrig så vet bare denne personen hvem det da hadde vert prat om å da har eg bevart denne personens anonymitet.
akkuratt som at ei jenta som har blitt voldtatt å skriver om sin historie å ikke nevner navn.
d blir anonymt.
eg hadde også sterke blogger mot min far som ALLE som kjente han fra før og alle venner rundt meg prisa meg for. Fordi eg fekk ut det eg hadde inni meg.
Han var også så feig at han PRØVDE å spille meg og søstra mi imot meg for at eg skulle fjerne bloggen. å helt ærlig hadde eg også fjernet det OM han hadde kommet direkte til meg.
Han truet også med å annmelde mamma pågrunn av mine blogger.
lykketil med den fekk han som svar iogmed at hu er ikke ansvarlig over hva eg skriver. å hu syns det var FINT at eg hadde skrevet som eg hadde skrevet.
Så mamma er fult klar over at eg forteller ting over nett å bryr seg ikke en døyt om det. derimot har eg en far som er så opptatt av å være likt at er det noe negatift ute om han så hopper han med en gang.
Eg har også studert noe som heter ærekrenkelses loven skal eg si deg. Å alt eg har skrevet er i anonym form. Så derfor er det ikke noe som kan røre meg i den forstand.
Om en person VELGER å søke rundt på nette OG gjøre sin egen resersh for å finne ut hvem eg er å hva eg har skrevet. så har eg likavell ikke fortalt det til som den personen finner etter å ha lest noe på en annen side. Å da var det den personen sitt valg å finne ut ekstra stoff som eg IKKE har fortalt ellers i en annen side. Som foreksempel para. ergo. Så er eg egentlig ganske anonym enda på dette forumet. For selv om DU har tatt valge å google meg å finne ut mer om meg. Så betyr ikke det at EG har foralt alt du har funnet ut i DETTE forumet.
Forøvrig har eg skrevet over 6000 innlegg her å har lakt ut live mitt her siden 2004.
Eg legger ut hva eg vil på nette.
Å om eg prater om noen andre enn meg selv generelt så holder eg navn borte. ergo eg bevarer anonymiteten.

Tror du hadde hat nytte av og snakke med noen som er eksperter på hva som bør legges på nett og ikke legges på nett.
Når det gjeller din relasjon til din far, vil jeg ikke komentere den, for jeg har sett lignende saker, der historien blir en helt annen når den andre siden kommer frem, for er det noe jeg har lært i livet er det at en sak har to sider.
Din oppfattelse av hva som er anonymt kan jeg fortelle deg med en gang ikke stemmer.
I noen av innlegga dine legger, du ut både navn of fødselsdato, til og med år. da snakker jeg om dette forum, så ikke fortel meg at du er annonym, selv en helt ny her på forum kan følge deg langt tilbake ut på det store www.
Antall ord: 684

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Banken skrev:
Tror du hadde hat nytte av og snakke med noen som er eksperter på hva som bør legges på nett og ikke legges på nett.
Når det gjeller din relasjon til din far, vil jeg ikke komentere den, for jeg har sett lignende saker, der historien blir en helt annen når den andre siden kommer frem, for er det noe jeg har lært i livet er det at en sak har to sider.
Din oppfattelse av hva som er anonymt kan jeg fortelle deg med en gang ikke stemmer.
I noen av innlegga dine legger, du ut både navn of fødselsdato, til og med år. da snakker jeg om dette forum, så ikke fortel meg at du er annonym, selv en helt ny her på forum kan følge deg langt tilbake ut på det store www.
Å det bryr meg ikke.
Det er informasjon om meg.
Å info om meg er ikke noe eg bryr meg.
Eg er en åpen person. selv på nett og ellers.
Det er min personlighet. Å den forandrer seg ikke.
Men uten lov så legger eg ikke ut bilder av andre eller viktig info om andre.
Sålenge eg sier venn\venninne\far\mor så er det anonym for den personen eg eventuel prater om.
Så hvorfor du overhode bryr deg forstår eg ikke. Mine valg er mine valg.
Det er ikke du som tar kosenkvensen av mine valg. Er det vell?

Selv når eg har fest så spør eg tidlig på kvelden om det er noen som har noe imot å ha bilde sitt på nette.
Om noen sier ja så legger eg ikke bilder av den personen på nette..
Antall ord: 284
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Metodisten skrev: Det var ett ekstremt sært og lite typisk eksempel. Martine
Ble syk å ble narkoman og ble sosialklient.
POENGET mitt da, var å vise at det kan ligge mer enn idioti bak slike skjebner. Jeg prøver å få dere til å forstå at det faktisk går an å havne utpå, selv om man er oppegående og ressurssterk. Jeg prøver å hente litt nyanser til en diskusjon som har veldig tydelige spor av svart-hvitt-tendenser. Det er alt.

Dessuten er eksempelet hentet fra virkeligheten, så jeg synes det var legitimt å bruke. Selv om du kanskje er uenig. Reality bites.

Jeg har aldri fornektet at det finnes dem som snylter på trygda, og dem som er tjukke nok i huet til å sprute ut unger til de sitter der med gjeld langt oppi ræva. MEN, dette gjelder ikke alle. Og det er det som er poenget mitt.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Akasha memoria skrev: Jeg tenker egentlig at man brurde gjort noe med holdningene til mennesker idag.. Hadde rammene vert strengere (mye strengere) Så ville ikke folk gjort så mye feil. Vi kunne luka ut temmelig mye dritt hadde vi f.eks tatt barneoppdragelse mye mere serriøst. Og når det da er snakk om jentunger som har bebi og ikke har anlegg for slik oppdragelse ja da burde synet på sex vere myyyye strengere.

Verden idag er råtten. Folk gjør hva de vil og lever i troen om at det er frihet og lykke. (...)

Verden idag er syk og ekkel. Det finnes ikke moral. Begrep som "ære" og "stolthet" finnes ikke lenger. Idag er det bare meg meg meg.. eller jeg vil..
Hadde jeg hatt et valg ville jeg ikke giddi å leve her. Men jeg har jo ikke noe valg så da er det bare å prøve og gjøre det beste ut av det. Jeg vil ivertfall gjerne leve på gamlemåten selv om jeg sikkert må vente til jeg dør før jeg finner en mann som er villig til å ha en slik hustru. Jeg kan vel ikke få barn heller, for å sette et menneske ut i denne syke, syke værden er nesten en ond gjerning.
(...)
Dette er jeg fullstendig enig med deg i!!

Jeg har nå valgt å få barn likevel, fordi jeg fortsatt har tro på at det er mulig å bryte sirkelen. Kanskje er det naivt, men jeg MÅ tro det nytter. Om ikke annet så for ungenes skyld...

Jeg går for å være streng, spesielt når det gjelder hva de "trenger" og ikke trenger av materielle ting. Eldste mi går i andre klasse, og er vel snart den eneste som ikke eier en mobiltelefon. Sorry, jenta mi, det får du bare lære deg å leve med!!

Jeg vet at hun kommer til å takke meg en dag, som jeg gjorde med min mamma da jeg ble gammel nok til å se verdien i hva hun hadde lært meg oppigjennom :mozilla_smile:

Jeg VIL IKKE ha unger som tror at penger er noe man bare kan hente i nærmeste minibank. Eller unger som tror at resten av verden er til for å tilfredstille deres behov.
Joda, jeg gjør selvfølgelig alt jeg kan for at de skal ha det bra, men de får jammen gjøre en innsats for dem rundt seg de også!

Takknemlighet og respekt er tydeligvis helt ut i dagens barneoppdragelse.
Noe er feil når ungene ikke kan ha med seg leker på skolen fordi stjeling har blitt et så stort problem at skolen ikke klarer å håndtere det lenger. Vi snakker om sjuåringer! Hvor er foreldrene? Når guttungen kommer hjem og plutselig er blitt stolt eier av hundre nye pokemon-kort bør det ringe ei bjelle...
Min treåring vet utmerket godt hva som er forskjellen på "ditt" og "mitt", og det er ikke fordi jeg er over gjennomsnittet god på oppdragelse. Det skyldes kun at jeg har tatt meg bryet med å lære henne det...

Sjuåringen kom sjokkert hjem fra bursdagsselskap for en stund siden, da bursdagsbarnet hadde røsket papiret av gavene og kastet det hun ikke var fornøyd med (dvs alt med verdi under 200 kroner) bort i en krok! "Hun sa ikke takk engang, mamma"

Det skulle vært min unge :mozilla_yell:

Jeg har en million eksempler, men har vel sporet tilstrekkelig av allerede... :mozilla_oops:

Nei, Akasha Memoria, jeg håper du finner mannen som vil leve på gamlemåten, som du sier det, i god tid før du dør! Han finnes nemlig :mozilla_wink:
Og at du velger å sette unger inn i denne verden på tross av galskapen rundtom!

Verden trenger flere barn med fornuftige foreldre...
Antall ord: 634

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Lilja skrev:
Akasha memoria skrev: Jeg tenker egentlig at man brurde gjort noe med holdningene til mennesker idag.. Hadde rammene vert strengere (mye strengere) Så ville ikke folk gjort så mye feil. Vi kunne luka ut temmelig mye dritt hadde vi f.eks tatt barneoppdragelse mye mere serriøst. Og når det da er snakk om jentunger som har bebi og ikke har anlegg for slik oppdragelse ja da burde synet på sex vere myyyye strengere.

Verden idag er råtten. Folk gjør hva de vil og lever i troen om at det er frihet og lykke. (...)

Verden idag er syk og ekkel. Det finnes ikke moral. Begrep som "ære" og "stolthet" finnes ikke lenger. Idag er det bare meg meg meg.. eller jeg vil..
Hadde jeg hatt et valg ville jeg ikke giddi å leve her. Men jeg har jo ikke noe valg så da er det bare å prøve og gjøre det beste ut av det. Jeg vil ivertfall gjerne leve på gamlemåten selv om jeg sikkert må vente til jeg dør før jeg finner en mann som er villig til å ha en slik hustru. Jeg kan vel ikke få barn heller, for å sette et menneske ut i denne syke, syke værden er nesten en ond gjerning.
(...)

Jeg har nå valgt å få barn likevel, fordi jeg fortsatt har tro på at det er mulig å bryte sirkelen. Kanskje er det naivt, men jeg MÅ tro det nytter. Om ikke annet så for ungenes skyld...

Jeg går for å være streng, spesielt når det gjelder hva de "trenger" og ikke trenger av materielle ting. Eldste mi går i andre klasse, og er vel snart den eneste som ikke eier en mobiltelefon. Sorry, jenta mi, det får du bare lære deg å leve med!!

Jeg vet at hun kommer til å takke meg en dag, som jeg gjorde med min mamma da jeg ble gammel nok til å se verdien i hva hun hadde lært meg oppigjennom :mozilla_smile:

Jeg VIL IKKE ha unger som tror at penger er noe man bare kan hente i nærmeste minibank. Eller unger som tror at resten av verden er til for å tilfredstille deres behov.
Joda, jeg gjør selvfølgelig alt jeg kan for at de skal ha det bra, men de får jammen gjøre en innsats for dem rundt seg de også!

Noe er feil når ungene ikke kan ha med seg leker på skolen fordi stjeling har blitt et så stort problem at skolen ikke klarer å håndtere det lenger. Vi snakker om sjuåringer! Hvor er foreldrene? Når guttungen kommer hjem og plutselig er blitt stolt eier av hundre nye pokemon-kort bør det ringe ei bjelle...
Min treåring vet utmerket godt hva som er forskjellen på "ditt" og "mitt", og det er ikke fordi jeg er over gjennomsnittet god på oppdragelse. Det skyldes kun at jeg har tatt meg bryet med å lære henne det...

Sjuåringen kom sjokkert hjem fra bursdagsselskap for en stund siden, da bursdagsbarnet hadde røsket papiret av gavene og kastet det hun ikke var fornøyd med (dvs alt med verdi under 200 kroner) bort i en krok! "Hun sa ikke takk engang, mamma"

Jeg har en million eksempler, men har vel sporet tilstrekkelig av allerede... :mozilla_oops:

Nei, Akasha Memoria, jeg håper du finner mannen som vil leve på gamlemåten, som du sier det, i god tid før du dør! Han finnes nemlig :mozilla_wink:

=D>
Antall ord: 636

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Banken
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Banken »

ludoburgero skrev:Banken:

Foretak som går inn her på dette forumet, kan vel umulig være seriøse nok til å ville satse på. Dersom noen hadde gått inn her og funnet ut hva jeg skreiv, og ikke gitt meg en jobb som grunnlag for det, kunne de i utgangspunktet bare kysset seg i ræva.

Jeg har forøvrig skrevet mye mer personlig om mitt liv enn det Dj_Devil har her inne.
Har opplevd at noen få vet hvem jeg er (tydeligvis). Basert på at jeg også hadde et identifiserbart bilde en gang i tiden. Om det er rene tilfeldigheter som gjorde at de kunne legge sammen to og to, eller om de kjente meg fra før, vet jeg ikke.
Har ikke opplevd annet enn noen få tekstmeldinger for noen år siden, og at noen la meg til på Facebook etter en tid. Så var det vel venner av denne personen igjen på Facebook som kjente meg igjen fra bildet, etc. Alt i alt er det vel under 10 personer her inne på forumet som vet mitt virkelige navn. Jeg er egentlig ikke så redd om det skulle komme ut. Det finnes vel nok psykopater rundt i verden, og jeg håper selvfølgelig ikke at jeg har forårsaket så mye hat her inne at noen skulle ville meg fysisk vondt. Hadde de derimot ringt meg (eller sendt tekstmeldinger igjen, selv om det ikke var noe videre konstruktivt de ville) så hadde jeg heller tatt debatten eller kontakten om de ville ha det. Bare hyggelig.

Som Dj_Devil sier;
det er opp til han om han vil skrive om sin far og mor.
Dersom faren overvåker ham, forstår jeg godt at han gjør det også.
Det er som et spark tilbake, og jeg synes det er litt kult. Faktisk.
Har selv opplevd å bli overvåket for en periode her inne, og på enkelte andre nettsteder. Og folk med dette sykelige kontrollbehovet har bare godt av å bli gjort oppmerksom på at de som overvåkes er klar over det. Det er min mening da.

Foretak som går inn her på dette forumet, kan vel umulig være seriøse nok til å ville satse på.

Vel da treng jo ikke jeg si så mye mer. :-)))
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Banken
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Banken »

Dj_Devil skrev:
Banken skrev:
Å det bryr meg ikke.
Det er informasjon om meg.

Å info om meg er ikke noe eg bryr meg.
Eg er en åpen person. selv på nett og ellers.
Det er min personlighet. Å den forandrer seg ikke.
Men uten lov så legger eg ikke ut bilder av andre eller viktig info om andre.
Sålenge eg sier venn\venninne\far\mor så er det anonym for den personen eg eventuel prater om.
Så hvorfor du overhode bryr deg forstår eg ikke. Mine valg er mine valg.
Det er ikke du som tar kosenkvensen av mine valg. Er det vell?

Selv når eg har fest så spør eg tidlig på kvelden om det er noen som har noe imot å ha bilde sitt på nette.
Om noen sier ja så legger eg ikke bilder av den personen på nette..

Tror ikke du trenge mer råd jeg....når du omtaler din far og din mor som like anonymt som venn og venninne ja da gir jeg opp....om du da ikke har like mange fedre og mødre som venner da.
Antall ord: 330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Lilja skrev:

(...)

Takk for at du deler mitt syn Lilja. Da er ikke jeg den eneste :)

Gud, det bursdagsbarnet skulle vert min unge også asså :evil:

Takk for de gode ønskene :mozilla_kiss:
Antall ord: 664

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaulitz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 30 Des 2007 22:34
16
Lokalisering: molde

Re: Fattig vs. rik

Innlegg av kaulitz »

Hvis vi skal ha det så bra som vi har det her oppe i nord er det alltid noen som må ha det forjævli ett eller annet sted:mozilla_yell:
Antall ord: 31
-Karoline-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links