Drømmer, NDO & ut av kroppenMin sjefs historie

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Johnny
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Aug 2008 04:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Min sjefs historie

Innlegg av Johnny »

Jeg fikk høre en merkelig historie idag fra min sjef. Jeg og min sjef pleier å spille squash mot hverandre. Når økten var ferdig og vi var drit slitne sa han at han ville fortelle meg noe han aldri har fortalt noen.

Kona til min sjef jobber også på vår arbeidsplass. Faren hennes har ligget på sykehus i mange år og ventet på døden. Dagen kom selvfølgelig hvor han døde, det er snakk om kanskje 3uker siden ellerno. Sjefen min fortalte at han kona og dattern dems dro til sykehuset etter han var død. Mens han fortalte meg dette så sa han at han faktisk fikk frysninger når han tenkte på det som han skal fortelle. "Se nuppene her, håra reiser seg når jeg forteller dette" sa han mens han fortsatte med å beskrive rommet til svigerfaren. Jeg må fortelle at jeg ALDRI har sett på min sjef som en overtroisk fyr og jeg kan ikke tro at han heller er overtroisk. Han fortalte hvertfall at når han kom inn i rommet der faren lå så han selveste satan ved senga til den døde. Det ble iskaldt og han fikk frysninger nedover ryggen. Han sa han ikke helt kunne se ansiktet på skikkelsen men han så en svart skygge som sto ved senga til den døde faren. Han så konturene av skikkelsen som en svart skygge. Han følte skikkelig ondskap og når dattern hans løp mot senga så holdt han faktisk på å rope "NEI!". Etterhvert forsvant skyggen, men han sier det er noe av det jævligste han har opplevd og han vil ikke fortelle om opplevelsen til kona enda før det har gått noen år. Han var helt sikker på at det var satan. Jeg har forstått at faren hennes har vært en snill mann og ikke gjort noe galt så jeg kan ikke helt forstå hva han mener med at det må være satan. Jeg sa videre at det kan jo hende det var faren selv som venta på dem for å ta farvel, han sa da videre, men hvorfor slik ondskap? Jeg sa at med ånder føler man vel kulde, har hvertfall hørt beskrivelser om det før og kanskje han bare forbinder kulde med ondskap. Han var litt enig i at det kunne være en mulighet... Noen her som har hørt lignende historier før eller opplevd noe slikt?
Antall ord: 415

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Jeg forstår godt at dette var en skremmende opplevelse, men tror neppe det var satan som sto der... Mest av alt fordi jeg betviler satans eksistens.

Det at man blir redd i et sånt møte, betyr ikke automatisk at man møter noe ondt! Men det er ikke unaturlig at man tenker ondskap i en sånn situasjon, nettopp på grunn av redselen man føler.

Jeg har selv sett en skikkelse som skremte vettet av meg, en dame som fikk det til å gå kaldt langt nedover ryggen på meg. (får gåsehud nå av bare å tenke på det, enda det er nesten tre år siden)
Men hun er ikke farlig eller ond på noen som helst måte! Det har jeg forstått i ettertid, selvom jeg ble livredd der og da. Jeg vet hun fortsatt er her, antakelig hører hun til her, men hun har vært omtenksom nok til ikke å vise seg noe mer!

Kanskje denne skikkelsen rett og slett var der for å møte den avdøde?
Eller, som du selv var inne på, at det var avdøde selv som tok farvel?
Ikke vet jeg, men jeg er sikker på det ikke var satan, ihvertfall!!

Mvh Lilja
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

tenkte på når jeg var i rommet til bestemoren min etter at hun hadde gått bort. følte ikke ondskap, men det var en skikkelig ekkel stemning der. når jeg snudde ryggen til henne for å gå, fikk jeg frysninger.
skjønner godt at sånne ting er ekle.
men noen forklaring på skyggen har jeg dessverre ikke....

:)
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alana
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mar 2007 11:28
17

Innlegg av alana »

Om det ikke var satan så må det ha vart noe ondt. man blir ikke redd gode ånder. kanskje denne mannen som døde var ond selv om han var snil med sin datter og alle nær han.Kan hende at han levde dobbel liv som ingen andre viste om.folk kan skjule det utroligste.det vi mennesker ikke vet vet åndevarden.

om sjefen din vil vite mer så be han ta kontakt med en som kan kontakte åndeverden.
Antall ord: 80
Alana

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Johnny
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Johnny »

alana skrev:Om det ikke var satan så må det ha vart noe ondt. man blir ikke redd gode ånder. kanskje denne mannen som døde var ond selv om han var snil med sin datter og alle nær han.Kan hende at han levde dobbel liv som ingen andre viste om.folk kan skjule det utroligste.det vi mennesker ikke vet vet åndevarden.

om sjefen din vil vite mer så be han ta kontakt med en som kan kontakte åndeverden.
ok, nei tror ikke det er vits å nevne det engang. Sjefen min jobber 24/7 og har aldri tid til en dritt.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Johnny skrev:
alana skrev:Om det ikke var satan så må det ha vart noe ondt. man blir ikke redd gode ånder. kanskje denne mannen som døde var ond selv om han var snil med sin datter og alle nær han.Kan hende at han levde dobbel liv som ingen andre viste om.folk kan skjule det utroligste.det vi mennesker ikke vet vet åndevarden.

ok, nei tror ikke det er vits å nevne det engang. Sjefen min jobber 24/7 og har aldri tid til en dritt.
Tusen takk for at du delte dette , var intressant.Er ikke sikkert det var noe ond , men man skal jo ikke utelukke noe.Men ånder har en sånn annen måte fortelle at dem er der på en det vi mennesker gjør så det er ikke sikkert at det var noe vondt fra denne åndens side,jeg kan muligens si at jeg tror det var ånden til mannen selv som viste seg og siden ånder ikke er matriellet så kan det se ganske så skremmende ut da våre matrielle øyne ser ånden.Det kan se så deformert ut og ekkelt og man tenker da på ting fra skrekk filmer
med en gang.men hadde vi sett dette fra samme materien så tror jeg ikke det hadde vært skremmendes i det hele tatt,kansje man da hadde sett denne avdøde mannen som en flott fin sjel.Men dette er bare mine egne tanker om dette.men alikevel tusen takk for at du delte dette med oss.Veldig intressant.
:mozilla_smile:
Antall ord: 280

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Johnny
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Johnny »

Mantropolix skrev:
Johnny skrev:

Tusen takk for at du delte dette , var intressant.Er ikke sikkert det var noe ond , men man skal jo ikke utelukke noe.Men ånder har en sånn annen måte fortelle at dem er der på en det vi mennesker gjør så det er ikke sikkert at det var noe vondt fra denne åndens side,jeg kan muligens si at jeg tror det var ånden til mannen selv som viste seg og siden ånder ikke er matriellet så kan det se ganske så skremmende ut da våre matrielle øyne ser ånden.Det kan se så deformert ut og ekkelt og man tenker da på ting fra skrekk filmer
med en gang.men hadde vi sett dette fra samme materien så tror jeg ikke det hadde vært skremmendes i det hele tatt,kansje man da hadde sett denne avdøde mannen som en flott fin sjel.Men dette er bare mine egne tanker om dette.men alikevel tusen takk for at du delte dette med oss.Veldig intressant.
:mozilla_smile:
bare hyggelig mantropolix :)
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links