Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon/kristendom

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

PastLifeFreak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Aug 2008 20:10
16

Innlegg av PastLifeFreak »

Amunet skrev:Var det "A Divine Revelation of Hell" boken het? Fant nemlig en nettbok, leste begynnelsen på boken, men alt virket som kristen fanatiker sprøyt, så jeg gidder ikke lese mer, haha :)
Kan godt være at det er det den heter på engelsk (jeg leste den på norsk). Det er bra at du ikke er interessert i å lese den. :mozilla_smile:
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
PastLifeFreak
Nybegynner
Nybegynner
16

Forresten, er det noen her som er spiritualist? Jeg leste om spiritualisme i et blad en gang, og det føltes som om jeg hadde kommet hjem. :D
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Ja, jeg er en sånn en.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

:lol:
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Asbjørn skrev: Jeg er ikke kristen selv, ( har vært engang , men det er en annen sak ), men såvidt jeg vet snakket Jesus om "den nye tid" - at han hadde tatt på seg alle disse syndene...

Dermed kan jeg ikke forstå hvorfor de som er kristne tar på seg oppgaven å dømme de som ikke tenker etter gamletestamentet sine regler ? forsvant da vitterlig ikke de for alle de som "tror på ham" ?
Altså, Asbjørn har noe rett her. Jesus død og oppstandelse og alt dette var grunnlaget for en ny pakt mellom Gud og mennesket.
Jesus var ikke kommet for å finne opp nye regler for hva som var rett og galt. Selv om han da faktisk opphever noen regler(dere har hørt det er sagt(...), men sannelig sier jeg dere(...)).
Derimot sier og viser Jesus at sannelig skal vi være snille og greie mennesker. Vi skal ikke være hovmodige, men ydmyke, og bare vi angrer skal vi bli tilgitt. Han snakker om splinter, bjelker og øyne. Og steinkasting.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Dr. Doktor skrev: Han snakker om splinter, bjelker og øyne. Og steinkasting.
hehe, jeg så for meg at man kaster bjelker i øynene på sin neste, som så kaster splinter tilbake... ( tenk på "splinten" som reiste på bygdene i gamledager... )

kunne ikke la være... ;-)

A
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Jesus er i allefall en mann jeg kunne tenkt meg og møtt.

Om berettelsene er sanne så gikk han mot ett millitærdiktatur som pinte folk halvt ihjel fpr så og spikkre dem opp, bare for å kritisere dem.

Han visste hva prisen var, og en sånn mann er for meg ganske utrolig rå.

Så uasett hva man tror så er det ingen som kan nekte for att religionen har vert med og forme allt vi gjør i den vestlige verden. Allt vi tenker og allt vi handler da ut fra hva vi tenker er gjenomsyret av verdier som Kristendommen kom med. Den setter en standard for hva menneskelivet skal være verdet osv. Tenk på tilstandene i Norge før Kristendommen. Gulatingslovene og det der som krever att en familie må utføre blodhevn (drap) dersom er en blitt forermet nok, om ikke kunne man miste lovens beskyttelse osv...
Det var en helt annen måte og se på ting på.

Så kan man selvfølgelig klandre Kristendommen for blodutgytelser som korstog og annet. Mern det var tross allt ordrer fra geistlige med mye makt og ikke noe som opprinnelig støttes i selve religionen.

Så uasnett om man tror på Kristendommen på en religiøs måte eller ikke så kan man ikke nekte for att en eneste mann stellte i stand utrolig mye, en gang for lenge siden
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PastLifeFreak
Nybegynner
Nybegynner
16

En annen ting jeg har tenkt på når det gjelder kristendommen:

Er ikke et av de ti bud "Du skal ikke ha andre guder enn meg"? Hva da med de menneskene som er født i land hvor dem tilber Allah? Blir de automatisk dømt til "fortapelse", de da? :(

Tror det skal mye til å overbevise dem om en annen gud enn Allah.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
crazy diamond
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Aug 2008 03:17
16

Innlegg av crazy diamond »

Nå trur vel alle disse relgionene til syvende og sist på samma fyren.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PastLifeFreak
Nybegynner
Nybegynner
16

crazy diamond skrev:Nå trur vel alle disse relgionene til syvende og sist på samma fyren.
Hvordan kan du vite det?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
crazy diamond
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Aug 2008 03:17
16

Innlegg av crazy diamond »

Jeg kan selfølgelig ikke vite det,men jeg syns det virker sannsynelig p.g.a alle fellestrekkene ved de store relgionene,de går i hovedsak ut på det samme,ikke sant?
Jeg tror det bare er forskjellig tolkninger av samme tema,de tror alle på en høyere makt og et liv etter døden.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Minnet
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2008 15:29
16

Innlegg av Minnet »

PastLifeFreak skrev:En annen ting jeg har tenkt på når det gjelder kristendommen:

Er ikke et av de ti bud "Du skal ikke ha andre guder enn meg"? Hva da med de menneskene som er født i land hvor dem tilber Allah? Blir de automatisk dømt til "fortapelse", de da? :(

Jeg lurte på dette for en stund siden.. I bibelen står det at alle som ikke er kristne kommer til helvete.. for de vet om at det er noe som heter kristendom.. De som ikke har noen religion i det hele tatt eller som ikke har hørt om kristendommen skal bli dømt etter hvordan de lever (godt eller ondt osv.)
Og dyr.. står det ikke noe om..

Jeg tror ikke d.. Jeg tror egentli ikke så veeldi mye på det som står i bibelen.. selv om jeg er veldig kristen.

Jeg er eni i det meste av det dere andre har skrevet..

Det står jo også at Jesus er den som tilgir, og Gud er den retferdige. Så for meg høres det ut som om Jesus kan få deg til himmelen, men tror du ikke på ham så får gud deg til helvete, for alle har synder den dagen de blir født! Det er umuli å være synd fri!..

Jeg synes hele greia er litt merkelig.. men men.. Det jeg tror er at Gud er god og alle kommer til himmelen om de vil det ;)

Og hele greia med homofili er jo bare tull.. Det er jo ikke deres feil.. Skal det være sånn kan jo alle bare verve seg inn i et kloster da.. Da kommer jo dommedag fortere også.. siden ingen får barn..

Foresten tror jeg at alle religioner hører sammen, alle har en del sannhet og en del "rykte". Så ingen av religionene er feil og ingen er rett.. =)
Antall ord: 331

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

en kristen etter mine ører.. velsigne deg broder :mozilla_kiss:

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Antall ord: 8
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

PastLifeFreak skrev:En annen ting jeg har tenkt på når det gjelder kristendommen:

Du skal ikke tro på alt du leser/hører.
Bibelen er skrevet av mennesker som prøver å få flere mennesker til å tro på gud, og gjør de ikke det automatisk, så trues de til å tro, veldig effektivt altså!
Antall ord: 106
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Minnet
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2008 15:29
16

Innlegg av Minnet »

Nei.. ikke alt i bibelen er sant.. men det ligger jo noe i det også.. =)
Der er jo mye forskning rundt det.. =)
mange profeter som ikke er tatt med blir jo forsket på.. å Det morsomste synes jeg er at de funnet ut at Johannes var en dame! x)
Noe annet er jo at hviledagen sikkert er på lørdagen, å ikke på søndagen.. =)
Ikke det at jeg kviler noe på noen av dagene.. x)
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links